AverMedia A820: digitální televizní tuner i pro Mac (Zkušenosti)

Na poli televizních tunerů pro počítače Apple jsou karty rozdány již dlouho dvěma stranám: na jedné z nich najdete tradiční Elgato, na druhé pak dynamický Equinux. Nyní přibývá další hráč do týmu: společnost AverMedia se svým tunerem s označením A820.

Tento tuner je klasický digitální DVB-T tuner s USB rozhraním určený pro připojení k počítači. Jeho zajímavostí je především to, že dodávaná aplikace a ovladače jsou nejen ve verzi pro majoritní operační systém Windows, ale i pro počítače se systémem Mac OS X: a nejedná se jen o přebrandovanou aplikaci jiného výrobce, ale o zcela vlastní řešení. Aplikace se nedodává na samostatném cédéčku, ale je uložena ve vnitřní flash paměti tuneru.

Již prostředí instalátoru je lokalizováno do češtiny, stejně jako kompletně celé prostředí aplikace. Instalace probíhá klasickým systémovým instalátorem a po jejím skončení není vyžadován restart počítače, na vnitřní paměti najdete i odinstalátor.

Po dokončené instalaci se spustí samotná aplikace. Její prostředí je přehledné, první částí, kterou uvidíte při prvním spuštění, bude průvodce laděním stanic – zde v jednom seznamu uvidíte jak nalezené digitální televizi, tak i radiostanice. Citlivost tuneru je velmi dobrá, i na samé hranici pokrytí dokázal naladit a uspokojivě přehrávat programy druhého multiplexu.

Okno aplikace umožňuje jak změnu velikosti, tak přepnutí do celoobrazovkového režimu, při najetí myší do prostoru okna uvidíte praktické on-screen menu. Jeho prostřednictvím lze ovládat základní funkcionalitu včetně záznamu na disk nebo pozastavení živého vysílání (funkce timeshift), ovšem stejné můžete provádět také prostřednictvím klávesových zkratek. Samozřejmostí je možnost nastavení zobrazení okna televize nad všemi ostatními.

K dispozici máte také on-screen menu viditelné přes obraz umožňující používat televizní aplikaci jako jakoukoli jinou televizi a dobře ji tak využijete při připojení k domácí televizi – tedy ideální doplněk nového Macu mini.

Aplikace je překvapivě nenáročná na systémový výkon, do zátěže se počítač dostane pouze při přehrávání digitálního DVB-T vysílání v HD rozlišení – pak se procesor trochu zapotí, stále však nejde o nic, co by kterýkoli ze současných Maců nezvládl. Aplikace umožňuje záznamy exportovat přímo do formátů pro iPod/iPhone, nebo přímo exportovat do vypalovacího nástroje Toast pro další zpracování. Také plně podporuje Apple Remote dálkové ovládání, které lze použít také pro spuštění samotné televizní aplikace.

Když jsem hovořil o lokalizace, myslel jsem skutečně lokalizaci kompletní – tedy včetně českých znaků v teletextu nebo v programovém průvodci EPG – což je něco, co se například The Tube nenaučila korektně doposud. Navíc funkčně je aplikace pro Mac OS X o třídu dále, než aplikace Averu určená pro Windows.

Zkrátka co říci závěrem? Mám rád, když přijde čerstvý závan od výrobce, od kterého by to člověk nečekal. AverMedia přidala k finančně dostupnému digitálnímu tuneru s podporou vysokého rozlišení a dobrou selektivitou povedenou aplikaci, která je zcela přizpůsobena českému prostředí. Navíc tuner AverMedia A820 lze v nabídkách internetových obchodů najít za cenu okolo 1 300 korun, což je velmi zajímavá cena. Produkt mne opravdu velmi mile překvapil po všech stránkách.

54 komentářů: „AverMedia A820: digitální televizní tuner i pro Mac (Zkušenosti)

  • Pingback: 1. zprávy » AverMedia A820: digitální televizní tuner i pro Mac (Zkušenosti)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    17. 06. 2010 (09:37)
    Trvalý odkaz

    Zobrazuje ten tuner aj Front Row ??? Lebo ked sa nemylim tak elgato ano :) kedy zobrazoval vo front row tak by som uvazoval o kupe :)

  • avatar
    17. 06. 2010 (11:37)
    Trvalý odkaz

    Zobrazuje ten tuner aj Front Row ??? Lebo ked sa nemylim tak elgato ano :) kedy zobrazoval vo front row tak by som uvazoval o kupe :)

  • avatar
    17. 06. 2010 (09:43)
    Trvalý odkaz

    Takze rada jestli koupit elgato nebo tohle by znela?

  • avatar
    17. 06. 2010 (11:43)
    Trvalý odkaz

    Takze rada jestli koupit elgato nebo tohle by znela?

  • avatar
    17. 06. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    Fotka toho tuneru by se nenasla, plz? Diky.

  • avatar
    17. 06. 2010 (11:44)
    Trvalý odkaz

    Fotka toho tuneru by se nenasla, plz? Diky.

  • avatar
    17. 06. 2010 (10:39)
    Trvalý odkaz

    @F12: to je tezky, Vlada kdysi testoval i Hauppauge tak by se k tomu mohl vyjadrit.
    Ja osobne mam doma elgato SAT a diversity a spokojenost – ale zacinal jsem tim Sat pac sem nic jinyho nenasel nebo sem blbe hledal :-(

  • avatar
    17. 06. 2010 (12:39)
    Trvalý odkaz

    @F12: to je tezky, Vlada kdysi testoval i Hauppauge tak by se k tomu mohl vyjadrit.
    Ja osobne mam doma elgato SAT a diversity a spokojenost – ale zacinal jsem tim Sat pac sem nic jinyho nenasel nebo sem blbe hledal :-(

  • avatar
    17. 06. 2010 (12:52)
    Trvalý odkaz

    Díval jsem se na obrázky tuneru a pokud jsem to správně rozpoznal, AverMedia konečně zrušil ten příšerný mini konektor. Měl jsem dva tunery od AverMedia (na Windows) a u obou se mi ten mini konektor zničil. Stačilo jen trochu nasadit redukci ze šikma a bylo vymalováno. Jednoznačně příšernost!

  • avatar
    17. 06. 2010 (14:52)
    Trvalý odkaz

    Díval jsem se na obrázky tuneru a pokud jsem to správně rozpoznal, AverMedia konečně zrušil ten příšerný mini konektor. Měl jsem dva tunery od AverMedia (na Windows) a u obou se mi ten mini konektor zničil. Stačilo jen trochu nasadit redukci ze šikma a bylo vymalováno. Jednoznačně příšernost!

  • avatar
    17. 06. 2010 (14:22)
    Trvalý odkaz

    @lusian: FrontRow nepoužívám, takže nevím – ale spíš bych řekl, že ne (vzhledem k tomu, že jde spárovat přímo s ovladačem a vyvolávat televizi přímo jejím prostřednictvím)…
    @F12: těžko říci – mě nevyhovuje EyeTV jako software, takže bych volil Aver…
    @Richard Bukovansky: obyčejný USB dongle s konektorem pro anténu, tedy nic zajímavého – tady jde hlavně o dodávaný software…
    @Rosťa: u některých tunerů je stále má (především u těch „nano“ velikostí), s názorem na praktičnost malého konektoru bezezbytku souhlasím…

  • avatar
    17. 06. 2010 (16:22)
    Trvalý odkaz

    @lusian: FrontRow nepoužívám, takže nevím – ale spíš bych řekl, že ne (vzhledem k tomu, že jde spárovat přímo s ovladačem a vyvolávat televizi přímo jejím prostřednictvím)…
    @F12: těžko říci – mě nevyhovuje EyeTV jako software, takže bych volil Aver…
    @Richard Bukovansky: obyčejný USB dongle s konektorem pro anténu, tedy nic zajímavého – tady jde hlavně o dodávaný software…
    @Rosťa: u některých tunerů je stále má (především u těch „nano“ velikostí), s názorem na praktičnost malého konektoru bezezbytku souhlasím…

  • avatar
    17. 06. 2010 (15:29)
    Trvalý odkaz

    Měl jsem dva roky Miglia TV mini a nedávno mi přestala fungovat. Inovovaná mini2 stojí přes dva tisíce a nemám chuť si znovu pořizovat (nejlevnější samostatná lcd televize stojí jen o 1500 víc a mohl bych jí použít jako druhý monitor).

    S TheTube jsem neměl nejlepší zkušenosti:
    -problémy se zobrazováním češtiny, i v názvech, z popisu pořadu se objevil vždy jen začátek („korektně zobrazovat“ = eufemismus)
    -práce se záznamem mizerná, např. trefit se na konec reklamy, nešlo oříznout, když si člověk nahrával film a zapomněl to pak vypnout…
    -dálkový ovladač: ovládal jen TheTube, tedy když byla hlasitost počítače ztlumená, ovladačem nešla zvýšit jako v iTunes (misto toho se měnila ta v TheTube), nebylo možno TV ovladačem pustit a hlavně ani vypnout (podržením play)

    Díky za tip, tohle vypadá zajímavěji. I když život bez televize také není tak úplně špatný…

  • avatar
    17. 06. 2010 (15:29)
    Trvalý odkaz

    Elgato tuner vč. EyeTV mám už asi 3 roky a že by bylo dostupné ve FrontRow jsem nezaznamenal (to byla první věc, kterou jsem zkoušel). Mimo to si myslím, že to neumí žádný tunner – což je ale podle mě věcí FR a tedy Apple a ne primárně věcí výrobců tunerů (a jejich SW). Zkrátka si myslím, že Apple nemá zájem na distribuci a prezentování nějakého jím nezpoplatněného (či nezpoplatnitelného) obsahu ;-)

  • avatar
    17. 06. 2010 (17:29)
    Trvalý odkaz

    Měl jsem dva roky Miglia TV mini a nedávno mi přestala fungovat. Inovovaná mini2 stojí přes dva tisíce a nemám chuť si znovu pořizovat (nejlevnější samostatná lcd televize stojí jen o 1500 víc a mohl bych jí použít jako druhý monitor).

    S TheTube jsem neměl nejlepší zkušenosti:
    -problémy se zobrazováním češtiny, i v názvech, z popisu pořadu se objevil vždy jen začátek („korektně zobrazovat“ = eufemismus)
    -práce se záznamem mizerná, např. trefit se na konec reklamy, nešlo oříznout, když si člověk nahrával film a zapomněl to pak vypnout…
    -dálkový ovladač: ovládal jen TheTube, tedy když byla hlasitost počítače ztlumená, ovladačem nešla zvýšit jako v iTunes (misto toho se měnila ta v TheTube), nebylo možno TV ovladačem pustit a hlavně ani vypnout (podržením play)

    Díky za tip, tohle vypadá zajímavěji. I když život bez televize také není tak úplně špatný…

  • avatar
    17. 06. 2010 (17:29)
    Trvalý odkaz

    Elgato tuner vč. EyeTV mám už asi 3 roky a že by bylo dostupné ve FrontRow jsem nezaznamenal (to byla první věc, kterou jsem zkoušel). Mimo to si myslím, že to neumí žádný tunner – což je ale podle mě věcí FR a tedy Apple a ne primárně věcí výrobců tunerů (a jejich SW). Zkrátka si myslím, že Apple nemá zájem na distribuci a prezentování nějakého jím nezpoplatněného (či nezpoplatnitelného) obsahu ;-)

  • avatar
    17. 06. 2010 (19:17)
    Trvalý odkaz

    Muzu se zeptat v jakeho internetoveho obchodu jste zarizeni dostali k zapujceni, ci odkud jste ho kopili? Chtel bych jiz nejaky ozkouseny sesrv. Hlavne by me slo o to pokud by slo zarizeni pujcit treba na vikend abych vyzkousel ze opravdu chytim signal. Popripade pokud nechccete prezentovat firmu zde, mohl by jste mi poslat email?
    Dekuji

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:17)
    Trvalý odkaz

    Muzu se zeptat v jakeho internetoveho obchodu jste zarizeni dostali k zapujceni, ci odkud jste ho kopili? Chtel bych jiz nejaky ozkouseny sesrv. Hlavne by me slo o to pokud by slo zarizeni pujcit treba na vikend abych vyzkousel ze opravdu chytim signal. Popripade pokud nechccete prezentovat firmu zde, mohl by jste mi poslat email?
    Dekuji

  • avatar
    17. 06. 2010 (19:23)
    Trvalý odkaz

    DVB-T v HD ??? To existuje (v ČR)???

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:23)
    Trvalý odkaz

    DVB-T v HD ??? To existuje (v ČR)???

  • avatar
    17. 06. 2010 (19:53)
    Trvalý odkaz

    Toto ale není první počin Averu v tunerech pro Macy. Aver mel i A815 pro Maca – podle toho co jsem tehdy zjišťoval byl po HW stránce stejný jako A815 pro Windows (měl jsem ji), ale finta byla asi v FW. Škoda té ceny, když Win verze stojí o 500Kč míň. Njn. každý se snaží na této platformě rejžovat :-(

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:53)
    Trvalý odkaz

    Toto ale není první počin Averu v tunerech pro Macy. Aver mel i A815 pro Maca – podle toho co jsem tehdy zjišťoval byl po HW stránce stejný jako A815 pro Windows (měl jsem ji), ale finta byla asi v FW. Škoda té ceny, když Win verze stojí o 500Kč míň. Njn. každý se snaží na této platformě rejžovat :-(

  • avatar
    17. 06. 2010 (19:54)
    Trvalý odkaz

    Honza.Mac: jo existuje. Je to jediné české DVBT na které se dá dívat :-D

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:54)
    Trvalý odkaz

    Honza.Mac: jo existuje. Je to jediné české DVBT na které se dá dívat :-D

  • avatar
    18. 06. 2010 (13:50)
    Trvalý odkaz

    @Honza.Mac: Ano, jedna se o MPEG-4 (HD) vysilani. Pokud se nepletu, tak v nem vysila CT1, Nova. O mozna Ocko. Jsou ale na separatnich multiplexech a asi ne jeste dostupne vsude.

  • avatar
    18. 06. 2010 (15:50)
    Trvalý odkaz

    @Honza.Mac: Ano, jedna se o MPEG-4 (HD) vysilani. Pokud se nepletu, tak v nem vysila CT1, Nova. O mozna Ocko. Jsou ale na separatnich multiplexech a asi ne jeste dostupne vsude.

  • avatar
    19. 06. 2010 (13:08)
    Trvalý odkaz

    @Petr: ani bych neřekl že rýžovat, ale vývoj SW taky něco stojí, a vzhledem k počtu uživatelů kteří si koupí WIN vs MAC verzi se tento vývoj někde projeví.

    Omlouvám se za OT ale nedalo mi to :-D

  • avatar
    19. 06. 2010 (15:08)
    Trvalý odkaz

    @Petr: ani bych neřekl že rýžovat, ale vývoj SW taky něco stojí, a vzhledem k počtu uživatelů kteří si koupí WIN vs MAC verzi se tento vývoj někde projeví.

    Omlouvám se za OT ale nedalo mi to :-D

  • avatar
    20. 06. 2010 (08:52)
    Trvalý odkaz

    Mám Elgato Diversity. Chodí to fakt pěkně. Bohužel se tu zhoršil signál, takže použití obou tunerů bez nějaké lepší antény je už nemožné. Souhlasím s názorem na software EyeTV. V podstatě umí všechno. Ale to ovládání i vzezření je odporné a dalo mi velkou práci, abych si na to zvykl.

  • avatar
    20. 06. 2010 (10:52)
    Trvalý odkaz

    Mám Elgato Diversity. Chodí to fakt pěkně. Bohužel se tu zhoršil signál, takže použití obou tunerů bez nějaké lepší antény je už nemožné. Souhlasím s názorem na software EyeTV. V podstatě umí všechno. Ale to ovládání i vzezření je odporné a dalo mi velkou práci, abych si na to zvykl.

  • avatar
    20. 06. 2010 (08:54)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Co je ale pěkné, je softwate EyeTV pro iPhone. To umí sdílet přes wifi TV signál z počítače a to je fakt senzační. Dokonce to umí sdílet i když nejste u své wifi, ale někde jinde. Pravda je, že to jsem ještě nerozpohyboval.

  • avatar
    20. 06. 2010 (10:54)
    Trvalý odkaz

    @Jirka13: Co je ale pěkné, je softwate EyeTV pro iPhone. To umí sdílet přes wifi TV signál z počítače a to je fakt senzační. Dokonce to umí sdílet i když nejste u své wifi, ale někde jinde. Pravda je, že to jsem ještě nerozpohyboval.

  • avatar
    20. 06. 2010 (12:50)
    Trvalý odkaz

    Jarda: to sice ano, ale trh s Mac tunery neni zdaleka tak nasycen jako trh pro Windows. Takže pro těch pár firem, které tyto produkty nabízejí, je místa imho dost. A jak jsem uvedl, toto není jejich první Mac tuner, takže mohli vycházet z předchozí verze (tj. levněji než kdyby začali od nuly).

  • avatar
    20. 06. 2010 (14:50)
    Trvalý odkaz

    Jarda: to sice ano, ale trh s Mac tunery neni zdaleka tak nasycen jako trh pro Windows. Takže pro těch pár firem, které tyto produkty nabízejí, je místa imho dost. A jak jsem uvedl, toto není jejich první Mac tuner, takže mohli vycházet z předchozí verze (tj. levněji než kdyby začali od nuly).

  • avatar
    20. 06. 2010 (14:43)
    Trvalý odkaz

    @Petr: no možná se na to dívám blbě, tak když tak mne oprav. Pro jednodušší počty budeme předpokládat že 10% má Mac a vývoj aplikace stojí 900. Pokud vemu že poměr prodaných tunerů při stejné ceně vývoje aplikace pro Win a Mac bude stejný jako zastoupení Mac-ků, tak mi vychází že na 1 tuner pro Mac se prodá 9 tunerů pro Win. Když vemu že cena vývoje je stejná – oněch 900 – tak v případě Win se tato částka rozděli na 9 uživatelů, ale v případě Mac na 1 uživatele.
    Jak jsem již psal na začátku, možná se pletu, ale takhle mi vychází obyčejné „kupecké“ počty :-D

  • avatar
    20. 06. 2010 (16:43)
    Trvalý odkaz

    @Petr: no možná se na to dívám blbě, tak když tak mne oprav. Pro jednodušší počty budeme předpokládat že 10% má Mac a vývoj aplikace stojí 900. Pokud vemu že poměr prodaných tunerů při stejné ceně vývoje aplikace pro Win a Mac bude stejný jako zastoupení Mac-ků, tak mi vychází že na 1 tuner pro Mac se prodá 9 tunerů pro Win. Když vemu že cena vývoje je stejná – oněch 900 – tak v případě Win se tato částka rozděli na 9 uživatelů, ale v případě Mac na 1 uživatele.
    Jak jsem již psal na začátku, možná se pletu, ale takhle mi vychází obyčejné „kupecké“ počty :-D

  • avatar
    20. 06. 2010 (18:12)
    Trvalý odkaz

    Andilek: uff, ano takto je to napsano asi spravne. Jen bych mohl oponovat, ze tech 10% podilu MACA se rozdeli mezi 3 firmy (plus minus, fakt vic vyrobcu tuneru pro maca neznam) a u Win se zbylych 90% rozhodi mezi 15 firem (udaj z web eshopu). Toto jsou sice jen odhady, ale chci tim ukazat, ze pomer neni jen 10:90.

  • avatar
    20. 06. 2010 (20:12)
    Trvalý odkaz

    Andilek: uff, ano takto je to napsano asi spravne. Jen bych mohl oponovat, ze tech 10% podilu MACA se rozdeli mezi 3 firmy (plus minus, fakt vic vyrobcu tuneru pro maca neznam) a u Win se zbylych 90% rozhodi mezi 15 firem (udaj z web eshopu). Toto jsou sice jen odhady, ale chci tim ukazat, ze pomer neni jen 10:90.

  • avatar
    20. 06. 2010 (18:23)
    Trvalý odkaz

    @Petr: Čísla jsem volil jen pro lepší počty :-D

  • avatar
    20. 06. 2010 (20:23)
    Trvalý odkaz

    @Petr: Čísla jsem volil jen pro lepší počty :-D

  • avatar
    20. 06. 2010 (18:28)
    Trvalý odkaz

    @Petr: @Andilek1: ono toto v podstatě řešíte špatně: AverMedia má v nabídce tři tunery postavené na stejném čipsetu (dva pro windows a jeden tento „obojetný“) a všechny stojí plus mínus pár desetikorun stejně. Tudíž cenu vývoje je opravdu irelevantní řešit, protože všechny srovnatelné tunery Averu stojí stejně bez ohledu na to, pro jakou platformu jsou určeny…

  • avatar
    20. 06. 2010 (20:28)
    Trvalý odkaz

    @Petr: @Andilek1: ono toto v podstatě řešíte špatně: AverMedia má v nabídce tři tunery postavené na stejném čipsetu (dva pro windows a jeden tento „obojetný“) a všechny stojí plus mínus pár desetikorun stejně. Tudíž cenu vývoje je opravdu irelevantní řešit, protože všechny srovnatelné tunery Averu stojí stejně bez ohledu na to, pro jakou platformu jsou určeny…

Komentáře nejsou povoleny.