Mac mini 2010: oficiální české ceny

Získali jsme informaci o oficiálních českých cenách nově představeného Maca mini určeného pro náš trh. Pokud jste čekali, že bude výrazně levnější než v našich odhadech, musíme vás zklamat – v podstatě došlo pouze k jejich potvrzení.

Ceny aktuální verze počítače Apple Mac mini 2010 jsou stanoveny takto:

  • Mac mini (základní model): 22 259 Kč
  • Mac mini Server (základní model): 32 253 Kč

Tento článek je součástí série věnující se novému Macu mini 2010. V této sérii již vyšlo:

121 komentářů: „Mac mini 2010: oficiální české ceny

  • avatar
    17. 06. 2010 (22:20)
    Trvalý odkaz

    Vyjednávat se asi dá, např. šýcarská cena základního modelu je 18 000 Kč vč. DPH. Vzhledem k tomu, že letenka tam a zpět je za 2400 Kč, vyplatí se to i s cestou a ještě zbyde. Takže bych české ceny zase tak nekriticky nehájil, alternativy jsou.

  • avatar
    17. 06. 2010 (20:38)
    Trvalý odkaz

    @Jakub Krč: v porovnání se švýcarskem jste zcela mimo: například DPH je zde 7,6% (v česku 20%), navíc záruční lhůta je zde pouze jeden rok (v česku 2 roky). Vámi zmiňovaný rozdíl tedy není způsoben jakýmkoli vyjednáváním, ale lokální legislativou…
    @AtlanteonArchie: od oficiálního zastoupení Apple si slibujete co? Kdo myslíte, že stavuje ceny pro nás nyní? Ano, Apple Europe určuje nejen cenu pro celou evropu, ale i pro nás…
    @martin.z: ceny pro ČR se určují z Eurových cen přepočtem, ne z dolarových – Apple jakoby dodává do evropy vše za eurové ceny, které se pak přepočítávají na lokální měnu – tudíž platíme dvakrát: jednou nevýhodný poměr dolar – euro, podruhé euro – koruna (+ rezervy pro výkyv měny). V tomto je na tom slovensko lépe, ti již mají euro přímo bez další konverze na lokální měnu…

  • avatar
    17. 06. 2010 (22:38)
    Trvalý odkaz

    @Jakub Krč: v porovnání se švýcarskem jste zcela mimo: například DPH je zde 7,6% (v česku 20%), navíc záruční lhůta je zde pouze jeden rok (v česku 2 roky). Vámi zmiňovaný rozdíl tedy není způsoben jakýmkoli vyjednáváním, ale lokální legislativou…
    @AtlanteonArchie: od oficiálního zastoupení Apple si slibujete co? Kdo myslíte, že stavuje ceny pro nás nyní? Ano, Apple Europe určuje nejen cenu pro celou evropu, ale i pro nás…
    @martin.z: ceny pro ČR se určují z Eurových cen přepočtem, ne z dolarových – Apple jakoby dodává do evropy vše za eurové ceny, které se pak přepočítávají na lokální měnu – tudíž platíme dvakrát: jednou nevýhodný poměr dolar – euro, podruhé euro – koruna (+ rezervy pro výkyv měny). V tomto je na tom slovensko lépe, ti již mají euro přímo bez další konverze na lokální měnu…

  • avatar
    17. 06. 2010 (20:53)
    Trvalý odkaz

    Ocekaval bych od toho hlavne oficialni cenu. Na Alze maji v podstate vzdy levnejsi produkty od applu oproti iStyle. Navic by byla pro Rodiny vhodna oficialni a plna lokalizace Mac OS a iLife programu. A pak urcite servis nebo i zlepseni casove odchylky produktu. Prijde mi ze tu jsme jak vesnicky kino a cekame na film. Ono se proste nikdy nevyplati kupovat neco z ČR. Nintendo DS, PSP vsechny veci mam z JP nebo USA. V pripade Apple se vyplati zajet si do Francie do Parize na vikend a koupit si to tam. Nema smysl podporovat mistni prodej.

  • avatar
    17. 06. 2010 (22:53)
    Trvalý odkaz

    Ocekaval bych od toho hlavne oficialni cenu. Na Alze maji v podstate vzdy levnejsi produkty od applu oproti iStyle. Navic by byla pro Rodiny vhodna oficialni a plna lokalizace Mac OS a iLife programu. A pak urcite servis nebo i zlepseni casove odchylky produktu. Prijde mi ze tu jsme jak vesnicky kino a cekame na film. Ono se proste nikdy nevyplati kupovat neco z ČR. Nintendo DS, PSP vsechny veci mam z JP nebo USA. V pripade Apple se vyplati zajet si do Francie do Parize na vikend a koupit si to tam. Nema smysl podporovat mistni prodej.

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:12)
    Trvalý odkaz

    AtlanteonArchie: sorry, ale MBP 13″ je ve Francii levnější o 500kč a novej MacMini o cca 600kč. Vycházím z cen z apple store. Cenu letenek, pobytu a hotelu ani neuvádím ;-)

  • avatar
    17. 06. 2010 (23:12)
    Trvalý odkaz

    AtlanteonArchie: sorry, ale MBP 13″ je ve Francii levnější o 500kč a novej MacMini o cca 600kč. Vycházím z cen z apple store. Cenu letenek, pobytu a hotelu ani neuvádím ;-)

  • avatar
    17. 06. 2010 (21:36)
    Trvalý odkaz

    Nekonecne tema o cenach, poridte na EBAY a usetrite hafo. Vse co se tyce Apple tu stoji za prd(hold jsme podradny trh), hlavne ten servis na iPhony je tu peklo, uz ted se strachuju,at se mi nepokazi 3GS, protoze ta predstava reklamace u operatora a zaslani do BRITEXu je hotovy horor :D Abych se priznal,celkem me to mrzi bojovat tady s tim vsim,v Ameru to ma kazdej teen**** a tady jim to zaplatime dvakrat :D

  • avatar
    17. 06. 2010 (23:36)
    Trvalý odkaz

    Nekonecne tema o cenach, poridte na EBAY a usetrite hafo. Vse co se tyce Apple tu stoji za prd(hold jsme podradny trh), hlavne ten servis na iPhony je tu peklo, uz ted se strachuju,at se mi nepokazi 3GS, protoze ta predstava reklamace u operatora a zaslani do BRITEXu je hotovy horor :D Abych se priznal,celkem me to mrzi bojovat tady s tim vsim,v Ameru to ma kazdej teen**** a tady jim to zaplatime dvakrat :D

  • Pingback: Tweets that mention http://superapple.cz/2010/06/mac-mini-2010-oficialni-ceske-ceny/?amp=utm_sourcepingback -- Topsy.com

  • avatar
    18. 06. 2010 (03:13)
    Trvalý odkaz

    @AtlanteonArchie: k tomu lze říct jen tolik: i vy bláhový :) působení zastoupení nic ze zminovaneho nezmeni tak, jak si predstavujete (a ani nemuze):
    – oficialni cenu stanovenou applem mame uz dnes
    – na plné lokalizaci se pracuje a její zařazení nijak nesouvisí s působením kohokoli kdekokoli
    Ano, jsme z pohledu prodeju vesnicke kino – prestante na jeden rok dovazet veci ze zahranici, nakupujte vsichni u nas a uvidite, jake se zacnou dit veci – na jednu stranu narikame, ze pro apple nejsme zajimavy trh, a na druhe strane delame vse pro to, abychom jim nikdy nebyli..

  • avatar
    18. 06. 2010 (05:13)
    Trvalý odkaz

    @AtlanteonArchie: k tomu lze říct jen tolik: i vy bláhový :) působení zastoupení nic ze zminovaneho nezmeni tak, jak si predstavujete (a ani nemuze):
    – oficialni cenu stanovenou applem mame uz dnes
    – na plné lokalizaci se pracuje a její zařazení nijak nesouvisí s působením kohokoli kdekokoli
    Ano, jsme z pohledu prodeju vesnicke kino – prestante na jeden rok dovazet veci ze zahranici, nakupujte vsichni u nas a uvidite, jake se zacnou dit veci – na jednu stranu narikame, ze pro apple nejsme zajimavy trh, a na druhe strane delame vse pro to, abychom jim nikdy nebyli..

  • avatar
    18. 06. 2010 (03:38)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ten posledni odstavec… to je vtip? Vlado, ty pokud budes mit na vyber tak dobrovolne zaplatis vyssi cenu? Jenom proto, ze si budes myslet ze se tim neco zmeni? Ha ha ha…
    To bysme se tady nesmeli jmenovat CR.
    Na tohle uz lidi proste neskoci, toho bordelu je tady uz tolik, ze tohle by platilo tak mozna pred 10 lety, ale ne dnes.
    A je to tak s vetsinou veci…. pocinaje autama, pres benzin (naftu), dovoleny, bankovni poplatky, telekomunikacni poplatky a konce elektronikou!

  • avatar
    18. 06. 2010 (05:38)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ten posledni odstavec… to je vtip? Vlado, ty pokud budes mit na vyber tak dobrovolne zaplatis vyssi cenu? Jenom proto, ze si budes myslet ze se tim neco zmeni? Ha ha ha…
    To bysme se tady nesmeli jmenovat CR.
    Na tohle uz lidi proste neskoci, toho bordelu je tady uz tolik, ze tohle by platilo tak mozna pred 10 lety, ale ne dnes.
    A je to tak s vetsinou veci…. pocinaje autama, pres benzin (naftu), dovoleny, bankovni poplatky, telekomunikacni poplatky a konce elektronikou!

  • Pingback: SuperApple.cz » Mac mini 2010: první Mac přímo do obýváku (Představení)

  • avatar
    18. 06. 2010 (08:00)
    Trvalý odkaz

    @adam: ne, to opravdu není vtip – je to fakt: to je to, proč nás apple vnímá tak, jak vnímá. Zkrátka ty prodeje, co tu sjou, z nás to vesnické kino (jak bylo řečeno výše) dělá a děláme si to my sami…
    Ač si soukromě o tom myslím cokoli, tohle jsou objektivní fakta…
    @xtec: v tom případě musíte bojovat ne proti applu nebo proti dovozcum / prodejcum, ale proti cele evrope – ochrana vnitřního trhu, sociální politika, odvody za zaměstnance a spousta dalšího – to je to, co dělá podnikání v evropě nesrovnatelně nákladnější než v US a tyto náklady se musí promítnout do cen také – nejen kurzové rozdíly…

  • avatar
    18. 06. 2010 (10:00)
    Trvalý odkaz

    @adam: ne, to opravdu není vtip – je to fakt: to je to, proč nás apple vnímá tak, jak vnímá. Zkrátka ty prodeje, co tu sjou, z nás to vesnické kino (jak bylo řečeno výše) dělá a děláme si to my sami…
    Ač si soukromě o tom myslím cokoli, tohle jsou objektivní fakta…
    @xtec: v tom případě musíte bojovat ne proti applu nebo proti dovozcum / prodejcum, ale proti cele evrope – ochrana vnitřního trhu, sociální politika, odvody za zaměstnance a spousta dalšího – to je to, co dělá podnikání v evropě nesrovnatelně nákladnější než v US a tyto náklady se musí promítnout do cen také – nejen kurzové rozdíly…

  • avatar
    18. 06. 2010 (09:02)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ano to chapu ale myslim ze hlavni chyba je v naší politice. Třeba jak si zminil DPH 20% a ve Švýcarsku si psal neco kolem 7,6%. Spis nez kupovat tady predrazene vyrobky by bylo lepsi dovazet uplne vse co pujde.Aby se tady nedalo podnikat a nekdo se ti pak zacne zabyvat. Takhle bysme jen davali najevo ze nam to nevadi jaky to tu mame drahy a pritom jaka stat sme zadluzenejsi a zadluzenejsi.

    Trochu politicke tema ale souvisi to s cenou Macu Mini :) Ktery by se podle me mel drzet na hranici 15 tis korun aby plnil ucel.

  • avatar
    18. 06. 2010 (11:02)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ano to chapu ale myslim ze hlavni chyba je v naší politice. Třeba jak si zminil DPH 20% a ve Švýcarsku si psal neco kolem 7,6%. Spis nez kupovat tady predrazene vyrobky by bylo lepsi dovazet uplne vse co pujde.Aby se tady nedalo podnikat a nekdo se ti pak zacne zabyvat. Takhle bysme jen davali najevo ze nam to nevadi jaky to tu mame drahy a pritom jaka stat sme zadluzenejsi a zadluzenejsi.

    Trochu politicke tema ale souvisi to s cenou Macu Mini :) Ktery by se podle me mel drzet na hranici 15 tis korun aby plnil ucel.

  • avatar
    18. 06. 2010 (09:28)
    Trvalý odkaz

    @mahas: jj, tenhle kauf na aukru byl fakz trefa, sam jsem toho využil :-) Nevíš, kde to ten týpek sebral?

  • avatar
    18. 06. 2010 (11:28)
    Trvalý odkaz

    @mahas: jj, tenhle kauf na aukru byl fakz trefa, sam jsem toho využil :-) Nevíš, kde to ten týpek sebral?

  • avatar
    18. 06. 2010 (09:59)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:
    jak je to s tím českým apple zastoupením? Z důveryhodného zdroje vím, že v CZ již je, jsou v Praze na Chodově vedle IBM..

  • avatar
    18. 06. 2010 (11:59)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:
    jak je to s tím českým apple zastoupením? Z důveryhodného zdroje vím, že v CZ již je, jsou v Praze na Chodově vedle IBM..

  • avatar
    18. 06. 2010 (10:26)
    Trvalý odkaz

    já chtěl počkat na iPhone4 ale nakonec jsem si před 3mi týdny koupil novýho iMaca

    důvod byl kývající se kurz EURa když pooprvé vyplul ten průšvih s placením Ŕecku. Předpokládáal jsem, že se ceny apple nemohou udržet, když dolar vůči euru posílil.

    Telefon oželím iPhone 1.gen zatím slouží dobře, upgrade 3,5 starýho miniho mi přišel jako lepší volba, iMac mi bude bohatě další 4 roky výkonnostně stačit.

  • avatar
    18. 06. 2010 (12:26)
    Trvalý odkaz

    já chtěl počkat na iPhone4 ale nakonec jsem si před 3mi týdny koupil novýho iMaca

    důvod byl kývající se kurz EURa když pooprvé vyplul ten průšvih s placením Ŕecku. Předpokládáal jsem, že se ceny apple nemohou udržet, když dolar vůči euru posílil.

    Telefon oželím iPhone 1.gen zatím slouží dobře, upgrade 3,5 starýho miniho mi přišel jako lepší volba, iMac mi bude bohatě další 4 roky výkonnostně stačit.

  • avatar
    18. 06. 2010 (11:18)
    Trvalý odkaz

    @martin.z: ano, české zastoupení zde má Apple již rok a půl – neříkejte, že jste si žádné změny za tu dobu nevšimnul :)

  • avatar
    18. 06. 2010 (13:18)
    Trvalý odkaz

    @martin.z: ano, české zastoupení zde má Apple již rok a půl – neříkejte, že jste si žádné změny za tu dobu nevšimnul :)

  • avatar
    18. 06. 2010 (12:35)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Tak popravdě ani moc nevšiml, třeba špatně koukám :-), ale spíš reaguju na to, že tady v diskuzi se vícekrát objevilo něco ve stylu „kdyby tady Apple měl zastoupení..“
    Fakt je třeba ten, že na apple.cz nefunguje shop a míří to na AP shop..

  • avatar
    18. 06. 2010 (14:35)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Tak popravdě ani moc nevšiml, třeba špatně koukám :-), ale spíš reaguju na to, že tady v diskuzi se vícekrát objevilo něco ve stylu „kdyby tady Apple měl zastoupení..“
    Fakt je třeba ten, že na apple.cz nefunguje shop a míří to na AP shop..

  • avatar
    18. 06. 2010 (13:04)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: nazor proc nas tak vnima nikomu neberu, kazdy na nej ma pravo
    nicmene si myslim ze je potreba se na to podivat i z druhe strany… 95% lidi (co se zajimaji o apple) proste NIKDY neuveri tomu, ze kdyz budou kupovat u nas v CR za draho tak se to za nejaky patek preklopi k lepsimu – prosim kdyztak o jedinou vec proc by tomu meli verit
    A to „vesnicke kino“ tady bylo vzdy – nikdy to nebylo lepsi – tzn. dalsi vec ktera by me nepresvedcila, bohuzel.
    Ono totiz lidi muzou vychazet z prikladu nedavno minulych (netykajicich se apple)… „jsme na tom spatne tak musime na rok, dva zvednout DPH o procenticko, spise dve – a hle, zpet uz se nevrati…“ :-(
    Takze nakonec muzeme byt radi ze se da cestovat a co jde tak dovazet zvenku, bohuzel ale je to tak.
    A jak rikas, ze si o tom muzes soukrome myslet cokoliv, tak myslim ze moc dobre vis ze timto smerem pujde ta osveta delat jen velmi tezce.

    @AtlanteonArchie: ano s tim nazorem ze davame najevo ze nam to nevadi plne souhlasim – ale bohuzel u nekterych veci neni dalsi vyber

  • avatar
    18. 06. 2010 (15:04)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: nazor proc nas tak vnima nikomu neberu, kazdy na nej ma pravo
    nicmene si myslim ze je potreba se na to podivat i z druhe strany… 95% lidi (co se zajimaji o apple) proste NIKDY neuveri tomu, ze kdyz budou kupovat u nas v CR za draho tak se to za nejaky patek preklopi k lepsimu – prosim kdyztak o jedinou vec proc by tomu meli verit
    A to „vesnicke kino“ tady bylo vzdy – nikdy to nebylo lepsi – tzn. dalsi vec ktera by me nepresvedcila, bohuzel.
    Ono totiz lidi muzou vychazet z prikladu nedavno minulych (netykajicich se apple)… „jsme na tom spatne tak musime na rok, dva zvednout DPH o procenticko, spise dve – a hle, zpet uz se nevrati…“ :-(
    Takze nakonec muzeme byt radi ze se da cestovat a co jde tak dovazet zvenku, bohuzel ale je to tak.
    A jak rikas, ze si o tom muzes soukrome myslet cokoliv, tak myslim ze moc dobre vis ze timto smerem pujde ta osveta delat jen velmi tezce.

    @AtlanteonArchie: ano s tim nazorem ze davame najevo ze nam to nevadi plne souhlasim – ale bohuzel u nekterych veci neni dalsi vyber

  • avatar
    18. 06. 2010 (15:38)
    Trvalý odkaz

    TO se nam to tu pekne rozjelo……..takze vlastne muzeme byt radizemuzeme nejake ty zlodejske prekupniky dotovat….a bohuliby Jobs je spokojeny…..

  • avatar
    18. 06. 2010 (17:38)
    Trvalý odkaz

    TO se nam to tu pekne rozjelo……..takze vlastne muzeme byt radizemuzeme nejake ty zlodejske prekupniky dotovat….a bohuliby Jobs je spokojeny…..

  • avatar
    18. 06. 2010 (16:24)
    Trvalý odkaz

    @Olda: takže znovu: nedotujete žádné překupníky, ceny pro evropu (a tedy i nas) určuje přímo apple, „překupníci“ jen dostanou ceny, za které mohou nakupovat a prodávat…

  • avatar
    18. 06. 2010 (18:24)
    Trvalý odkaz

    @Olda: takže znovu: nedotujete žádné překupníky, ceny pro evropu (a tedy i nas) určuje přímo apple, „překupníci“ jen dostanou ceny, za které mohou nakupovat a prodávat…

  • avatar
    19. 06. 2010 (00:22)
    Trvalý odkaz

    WTF?
    Mac mini (základní model): 22 259 Kč
    Mac mini Server (základní model): 32 253 Kč
    Jeste vcera stal 21 a neco.
    To chteli dokazat ze tu zastoupeni mame a ze nam to trochu prichutej?
    Jinak tedy nechapu proc tu neni oficialni shop se vsim vsudy.
    A Ano ja nebudu ten kdo bude davat penize navic jen proto aby to tu bylo lepsi, lepsi to podle me nebude spis naopak rikaj si jee ty lidi to fakt zerou prihodime tam jeste nejakou stovku oni to za to stejne daj.
    Mevim proc platit vic. Nikdo mi tu nic vic nez ten produkt neda. Nema to zadnou vyhodu to kupovat tady. Az uvidime češtinu, oficialni shopy, a normální ceny tak si to pak rád koupim i v ČR.

  • avatar
    19. 06. 2010 (02:22)
    Trvalý odkaz

    WTF?
    Mac mini (základní model): 22 259 Kč
    Mac mini Server (základní model): 32 253 Kč
    Jeste vcera stal 21 a neco.
    To chteli dokazat ze tu zastoupeni mame a ze nam to trochu prichutej?
    Jinak tedy nechapu proc tu neni oficialni shop se vsim vsudy.
    A Ano ja nebudu ten kdo bude davat penize navic jen proto aby to tu bylo lepsi, lepsi to podle me nebude spis naopak rikaj si jee ty lidi to fakt zerou prihodime tam jeste nejakou stovku oni to za to stejne daj.
    Mevim proc platit vic. Nikdo mi tu nic vic nez ten produkt neda. Nema to zadnou vyhodu to kupovat tady. Az uvidime češtinu, oficialni shopy, a normální ceny tak si to pak rád koupim i v ČR.

  • avatar
    19. 06. 2010 (07:29)
    Trvalý odkaz

    Trosku otazka mimo, co nam prineslo prime zastoupni applu v CR,tim myslm ty oslavne clanky ze pred cca rokem si appl registroval ochranou znamku a zastupuje ho jakysi zamestbec spolecnosti.zaregisoval jsem jedinou vec vzdalene podobny vzhled webstranek a sekce podpora kde se toho clovek stejne moc nedozvi.
    A vysmech je jejich hot linka ktera poskytuje na u nas registrovanem tel.cisle podporu v anglictine.A ceny…..
    dph a pod vymluvy jsou k smichu,stejne jako naklady na dopravu a podobne vcymluvy.Vse se stejbne montuje v asii nebo jeste snad v Irsku.Tak si mysli ze naklady na dopravu msi byt vyssi do USA nez k nam.
    A co se tyce tech prekupniku, kazdy si neco z ceny ukroji,takze jej dotujeme.
    Kdyby to bylo jen euro tak i to jsou penize.
    V posledni dobe je apple spis jen o reklam a pekne zabalenem vyrobku.
    Co se vlastni kvality vyrobku,az tak moc se od ostatnich aspon trosku renomovanych spolecnosti nelibi.
    Apple zkratka zkosi co si muze dovolit,V USA by mu takove chovani neproslo.Kdyby nasadil takve ceny v prepoctu ke kupni sile obyvatal asi by s nechlubil takovym ziskem a provoznim kapitalem.
    Mozna by nebylo od veci pokusit se udelat rozhovor s nejakym manazerem od applu a polozit mu trosku neprijemne otazky.Minimalne za pokus by to stalo.
    No ale asi by to skocilo bez komentare a pod.

  • avatar
    19. 06. 2010 (09:29)
    Trvalý odkaz

    Trosku otazka mimo, co nam prineslo prime zastoupni applu v CR,tim myslm ty oslavne clanky ze pred cca rokem si appl registroval ochranou znamku a zastupuje ho jakysi zamestbec spolecnosti.zaregisoval jsem jedinou vec vzdalene podobny vzhled webstranek a sekce podpora kde se toho clovek stejne moc nedozvi.
    A vysmech je jejich hot linka ktera poskytuje na u nas registrovanem tel.cisle podporu v anglictine.A ceny…..
    dph a pod vymluvy jsou k smichu,stejne jako naklady na dopravu a podobne vcymluvy.Vse se stejbne montuje v asii nebo jeste snad v Irsku.Tak si mysli ze naklady na dopravu msi byt vyssi do USA nez k nam.
    A co se tyce tech prekupniku, kazdy si neco z ceny ukroji,takze jej dotujeme.
    Kdyby to bylo jen euro tak i to jsou penize.
    V posledni dobe je apple spis jen o reklam a pekne zabalenem vyrobku.
    Co se vlastni kvality vyrobku,az tak moc se od ostatnich aspon trosku renomovanych spolecnosti nelibi.
    Apple zkratka zkosi co si muze dovolit,V USA by mu takove chovani neproslo.Kdyby nasadil takve ceny v prepoctu ke kupni sile obyvatal asi by s nechlubil takovym ziskem a provoznim kapitalem.
    Mozna by nebylo od veci pokusit se udelat rozhovor s nejakym manazerem od applu a polozit mu trosku neprijemne otazky.Minimalne za pokus by to stalo.
    No ale asi by to skocilo bez komentare a pod.

  • avatar
    19. 06. 2010 (09:22)
    Trvalý odkaz

    @Olda: Hele trochu si rikam ze by nam to Euro jako republice po teto strance prospelo. Protoze by si pak nedovolily dat tak rozdilnou cenu. Viz. Mac mini – Francie 799€ Německo 803€ u nás 22 259kč/ cca 850-860€ cca 26kč/euro. Myslim ze tenhle problem by to vyresilo a nikoho by nezajimalo ze tu mame DPH 20% a dalsi nesmysly proste cena 800 € pak uz by sme mohli premejslet akorad na dovozem z USA :))

    • avatar
      19. 06. 2010 (10:57)
      Trvalý odkaz

      @AtlanteonArchie: ano, kdybychom měli Euro, byly by ceny stejné, jako v německu. A oficiální obchod tu není, protože zde žije málo lidí a Apple má stanoveno, jaké aglomerace na jakých prstorách jsou pro apple store dostatečně reprezentativni. Pro mensi země jsou náhradou Apple PR obchody, které u nás máme…
      @Odla: dovoz z asie do EU je dražší, než do ameriky. Proč? Především z důvodu ochrany vnitřního trhu jsou na elektroniku vyrobenou v asii speciální cla a daně při dovozu do EU, v US nic takového není. Takze cena neni jen prepocet + nejaky kurzovy riziko, ale i dalsi poplatky – zkatka vsechny ty strukturalni fondy a zemedlske dotace apod platime vsichni ve zvysene cene zbozi pochazejici z jinych statu. zkratka prodavat zbozi v US je o oradny kus levnejsi, nez v e socialne zamerene evrope. Ale co jsme si zvolili, to mame…

  • avatar
    19. 06. 2010 (11:22)
    Trvalý odkaz

    @Olda: Hele trochu si rikam ze by nam to Euro jako republice po teto strance prospelo. Protoze by si pak nedovolily dat tak rozdilnou cenu. Viz. Mac mini – Francie 799€ Německo 803€ u nás 22 259kč/ cca 850-860€ cca 26kč/euro. Myslim ze tenhle problem by to vyresilo a nikoho by nezajimalo ze tu mame DPH 20% a dalsi nesmysly proste cena 800 € pak uz by sme mohli premejslet akorad na dovozem z USA :))

    • avatar
      19. 06. 2010 (12:57)
      Trvalý odkaz

      @AtlanteonArchie: ano, kdybychom měli Euro, byly by ceny stejné, jako v německu. A oficiální obchod tu není, protože zde žije málo lidí a Apple má stanoveno, jaké aglomerace na jakých prstorách jsou pro apple store dostatečně reprezentativni. Pro mensi země jsou náhradou Apple PR obchody, které u nás máme…
      @Odla: dovoz z asie do EU je dražší, než do ameriky. Proč? Především z důvodu ochrany vnitřního trhu jsou na elektroniku vyrobenou v asii speciální cla a daně při dovozu do EU, v US nic takového není. Takze cena neni jen prepocet + nejaky kurzovy riziko, ale i dalsi poplatky – zkatka vsechny ty strukturalni fondy a zemedlske dotace apod platime vsichni ve zvysene cene zbozi pochazejici z jinych statu. zkratka prodavat zbozi v US je o oradny kus levnejsi, nez v e socialne zamerene evrope. Ale co jsme si zvolili, to mame…

  • avatar
    19. 06. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Oo nasi kolegové z nemecka uz maji Mac mini za 809€ :) to je vec. Ale napriklad iPad stoji 499€ jak v De tak v Fr. U nas to bude stat kdo vi kolik.

  • avatar
    19. 06. 2010 (12:08)
    Trvalý odkaz

    Oo nasi kolegové z nemecka uz maji Mac mini za 809€ :) to je vec. Ale napriklad iPad stoji 499€ jak v De tak v Fr. U nas to bude stat kdo vi kolik.

  • avatar
    19. 06. 2010 (17:41)
    Trvalý odkaz

    a co dovoz z Irska krwe je v EU? tajze jeden z argimentu castecne pada.
    Kdo appůi narizuje ktere aglomerace jsou reprezentativni?
    Kdy by jsme byli tak spatni cim to bude ze jsme dobri pro mercedes,ferrari a pod??yslim ze jsou to dost velci hraci na trhu a presto se jim vyplati u nas mit oficialni zastoupeni.
    Nazyvejme veci jak se maji,arogance a prehlizeni .Koneckoncu je znamo jaky ma prumerny american vseobecny rozhled co se tyce toho co je za ranicema.
    takze arogance a prehlizeni vseho co neni c uvozovkach spravne americke…..
    Socialni stat,tim je myslena soucasna politicka reprezentace co je u moci…..o tom pochybuji

  • avatar
    19. 06. 2010 (19:41)
    Trvalý odkaz

    a co dovoz z Irska krwe je v EU? tajze jeden z argimentu castecne pada.
    Kdo appůi narizuje ktere aglomerace jsou reprezentativni?
    Kdy by jsme byli tak spatni cim to bude ze jsme dobri pro mercedes,ferrari a pod??yslim ze jsou to dost velci hraci na trhu a presto se jim vyplati u nas mit oficialni zastoupeni.
    Nazyvejme veci jak se maji,arogance a prehlizeni .Koneckoncu je znamo jaky ma prumerny american vseobecny rozhled co se tyce toho co je za ranicema.
    takze arogance a prehlizeni vseho co neni c uvozovkach spravne americke…..
    Socialni stat,tim je myslena soucasna politicka reprezentace co je u moci…..o tom pochybuji

  • avatar
    19. 06. 2010 (17:55)
    Trvalý odkaz

    @Olda: Oldo nic ve zlém, být to první příspěvek tak mlčím, ale zkus si prosím tě po sobě ty texty napřed číst než je odešleš, ty překlepy a chyby nejsou dobrá vizitka..

Komentáře nejsou povoleny.