Steve Jobs: BluRay v Macích nečekejte

Znám uživatele, kteří vyčkávají s nákupem Maca, protože očekávají v některém z příštích verzí nasazení vysokokapacitních Blu-ray disků. Nuže, již nemusíte – podle vyjádření Steva Jobse Blu-ray mechaniky v Macích zkrátka nebudou.

Podle informací magazínu Macrumors odpověděl Steve Jobs jednom ze svých emailů na dotaz na nasazení Blu-ray do Maců poměrně jasně:

Blu-ray vypadá stále více jako jeden z vysoce kvalitních formátů, které se prosazují jako nástupci CD – a stejně jako CD bude poražen formáty stažitelnými z internetu.

Co na to říci? Je pravda, že video v rozlišení 720p stažené z internetu vypadá dobře a poradíte si s ním i na běžnějších internetových přípojkách. Ale co s 1080p kvalitou a datovým tokem nabízeným Blu-ray disky? Ještě dlouho bude trvat, abychom si mohli video v tomto rozlišení streamovat přímo z internetu bez toho, abychom jej nejdříve několik hodin zdlouhavě stahovali.

Přitom operační systém samotný s podporou Blu-ray mechanik problém nemá, všechny externí mechaniky, které jsem měl možnost vyzkoušet. Problémem tak zůstává pouze použitelný přehrávač Blu-ray filmů. Pokud tuto kombinaci používáte a Blu-ray filmy na Macu přehráváte, podělte se o své zkušenosti v diskusi pod článkem.

102 komentářů: „Steve Jobs: BluRay v Macích nečekejte

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:26)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Ale to je přesně ono, není jeden zákazník, je jich mnoho. Spoustu z nich by třeba využívalo BR dnes a denně. I když je jisté, že bude v budoucnu BR nahrazeno něčím jiným. Lidé chtějí pracovat dnes ne v budoucnu. I když právě Apple přináší budoucnost do přítomnosti. (umět vidět do budoucnosti je velmi důležité, to samozřejmě podporuji) Dám jeden příklad. Byl jsem v kině na pár filmech, které se mi hodně zalíbily a chtěl jsem je mít ve sbírce. Vzhledem, že nehodlám ustupovat u kvality tak ty filmy chci v HD, takže koupě DVD odpadá. Chtěl jsem je koupit na BR, ale vzhledem k tomu, že na filmy se dívám na počítači, tak bych neměl ani kde ty filmy přehrávat. Takže místo aby mi zářily jako originály na poličce, tak jsem si je musel prostě stáhnout. Pohled do budoucnosti: Internetový obchod s filmy. Přítomnost: Stahování z Rapidshare.

    K nám v tomhle budoucnost ještě nedorazila.

  • avatar
    01. 07. 2010 (15:26)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Ale to je přesně ono, není jeden zákazník, je jich mnoho. Spoustu z nich by třeba využívalo BR dnes a denně. I když je jisté, že bude v budoucnu BR nahrazeno něčím jiným. Lidé chtějí pracovat dnes ne v budoucnu. I když právě Apple přináší budoucnost do přítomnosti. (umět vidět do budoucnosti je velmi důležité, to samozřejmě podporuji) Dám jeden příklad. Byl jsem v kině na pár filmech, které se mi hodně zalíbily a chtěl jsem je mít ve sbírce. Vzhledem, že nehodlám ustupovat u kvality tak ty filmy chci v HD, takže koupě DVD odpadá. Chtěl jsem je koupit na BR, ale vzhledem k tomu, že na filmy se dívám na počítači, tak bych neměl ani kde ty filmy přehrávat. Takže místo aby mi zářily jako originály na poličce, tak jsem si je musel prostě stáhnout. Pohled do budoucnosti: Internetový obchod s filmy. Přítomnost: Stahování z Rapidshare.

    K nám v tomhle budoucnost ještě nedorazila.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:32)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:
    No zapisovat na BD jde, aspoň Toast 10 to umí, takže v čem je problém? Nepůjde akorát přehrávat BD Video …

  • avatar
    01. 07. 2010 (15:32)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:
    No zapisovat na BD jde, aspoň Toast 10 to umí, takže v čem je problém? Nepůjde akorát přehrávat BD Video …

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:54)
    Trvalý odkaz

    nevím, jak to Jobs vidí například s Macky Pro a Final Cutem.. protože pokud děláte s videem, tak to dnes nejspíš bude HD video a možná i mastering pro blu-ray, takže nevidím důvod proč nemít volitelnou možnost alespoň pro stolní stroje. Tenké 9,5mm notebookové mechaniky (musíme si uvědomit ,že většina notebooků používá 12mm mechaniky), pro BR stojí zatím zaprd a myslím, že je dělá snad jediný výrobce (šterbiny určitě). Takže to defakto můžeme zatím brát jen jako výmluvu vzhledem k nedostatku nabídky na trhu BR 9,5mm mechanik.

  • avatar
    01. 07. 2010 (15:54)
    Trvalý odkaz

    nevím, jak to Jobs vidí například s Macky Pro a Final Cutem.. protože pokud děláte s videem, tak to dnes nejspíš bude HD video a možná i mastering pro blu-ray, takže nevidím důvod proč nemít volitelnou možnost alespoň pro stolní stroje. Tenké 9,5mm notebookové mechaniky (musíme si uvědomit ,že většina notebooků používá 12mm mechaniky), pro BR stojí zatím zaprd a myslím, že je dělá snad jediný výrobce (šterbiny určitě). Takže to defakto můžeme zatím brát jen jako výmluvu vzhledem k nedostatku nabídky na trhu BR 9,5mm mechanik.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:58)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Tomu rozumím a chápu. Teď si ale zkus odpovědět na otázku kolik takových lidí jako ty bylo před dvěma lety či před rokem, kolik je jich dnes a kolik jich bude asi za dva-tři roky. Ty jsi jeden ale já neznám nikoho takového a BR disk jsem viděl jen na obrázku (což samozřejmě neznamená že takoví lidé neexistují).
    Na to asi neumíme odpovět ani jeden ale vsadím se že průzkumy apple plus předpoklady pro blízkou budoucnost zcela jasně hovoří proti BR, ať už z pohledu apple tak hlavně zákazníka.

  • avatar
    01. 07. 2010 (15:58)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Tomu rozumím a chápu. Teď si ale zkus odpovědět na otázku kolik takových lidí jako ty bylo před dvěma lety či před rokem, kolik je jich dnes a kolik jich bude asi za dva-tři roky. Ty jsi jeden ale já neznám nikoho takového a BR disk jsem viděl jen na obrázku (což samozřejmě neznamená že takoví lidé neexistují).
    Na to asi neumíme odpovět ani jeden ale vsadím se že průzkumy apple plus předpoklady pro blízkou budoucnost zcela jasně hovoří proti BR, ať už z pohledu apple tak hlavně zákazníka.

  • avatar
    01. 07. 2010 (14:07)
    Trvalý odkaz

    Každopádně tahle debata mě přivedla vážněji k myšlence, proč jsou ve všech počítačích apple (kromě air a mac mini server – tam jsou důvody jasné) stále ještě DVD mechaniky. Zjišťuji že nejsem zdaleka v menšině, když prohlásím že DVD mechaniku použiji tak 2-3 za půl roku a to ještě většinou kvůli někomu jinému.

    Odpověď je asi jednoduchá a vrací nás k BR. Myslím si že Jobsovi vadí DVD mechaniky v jeho produktech, stejně tak jako některým z vás, kteří by měli raději SSD disk nebo větší baterii. Vsadím se již dlouho dobu si pohrává s myšlenkou ponechat DVD mechaniku historii. Brání mu v tom ale asi jedna zásadní věc – nemá nástupce, médium, které by DVD nahradilo. Přeci jen není zatím obvyklé přikládat k produktům místo placek USB stick s ovladači apod. BR klasické DVD mechaniky nenahradí a když ano, tak jen dočasně. V počítačích se dle mého názoru dlouho neohřejí, narozdíl od přehrávačů v obýváku. Jestli nástupcem bude jen obyčejný USB disk (až bude dostatečně levný, tedy pardon ještě levnější) nebo vznikne nové medium nebo to budou SD karty, to opravdu netuším. Ale až kapacity ještě vzrostou a výrobní ceny klesnou, přijde někdo kdo určí směr. Já bych si vsadil na Jobse……

  • avatar
    01. 07. 2010 (16:07)
    Trvalý odkaz

    Každopádně tahle debata mě přivedla vážněji k myšlence, proč jsou ve všech počítačích apple (kromě air a mac mini server – tam jsou důvody jasné) stále ještě DVD mechaniky. Zjišťuji že nejsem zdaleka v menšině, když prohlásím že DVD mechaniku použiji tak 2-3 za půl roku a to ještě většinou kvůli někomu jinému.

    Odpověď je asi jednoduchá a vrací nás k BR. Myslím si že Jobsovi vadí DVD mechaniky v jeho produktech, stejně tak jako některým z vás, kteří by měli raději SSD disk nebo větší baterii. Vsadím se již dlouho dobu si pohrává s myšlenkou ponechat DVD mechaniku historii. Brání mu v tom ale asi jedna zásadní věc – nemá nástupce, médium, které by DVD nahradilo. Přeci jen není zatím obvyklé přikládat k produktům místo placek USB stick s ovladači apod. BR klasické DVD mechaniky nenahradí a když ano, tak jen dočasně. V počítačích se dle mého názoru dlouho neohřejí, narozdíl od přehrávačů v obýváku. Jestli nástupcem bude jen obyčejný USB disk (až bude dostatečně levný, tedy pardon ještě levnější) nebo vznikne nové medium nebo to budou SD karty, to opravdu netuším. Ale až kapacity ještě vzrostou a výrobní ceny klesnou, přijde někdo kdo určí směr. Já bych si vsadil na Jobse……

  • avatar
    01. 07. 2010 (14:09)
    Trvalý odkaz

    @Palda:

    To je asi dobrá námitka. Nevíš jak dlouho trvá vypálení BR disku?

  • avatar
    01. 07. 2010 (16:09)
    Trvalý odkaz

    @Palda:

    To je asi dobrá námitka. Nevíš jak dlouho trvá vypálení BR disku?

  • avatar
    01. 07. 2010 (14:17)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Ano s tím souhlasím. Důležité je prodávat to, co trh potřebuje. Před 2ma lety se prodávaly DVD, počítače byli uzpůsobeny na DVD. Dnes se prodává BR, počítače se přizpůsobily. V budoucnosti bude jiný typ distribuce, počítače na to budou uzpůsobené. Je ale pravda, že by to byla záležitost asi dvouch aktualizací řad. Pak je mi jasné, proč to Apple nechce dělat.

  • avatar
    01. 07. 2010 (16:17)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Ano s tím souhlasím. Důležité je prodávat to, co trh potřebuje. Před 2ma lety se prodávaly DVD, počítače byli uzpůsobeny na DVD. Dnes se prodává BR, počítače se přizpůsobily. V budoucnosti bude jiný typ distribuce, počítače na to budou uzpůsobené. Je ale pravda, že by to byla záležitost asi dvouch aktualizací řad. Pak je mi jasné, proč to Apple nechce dělat.

  • avatar
    01. 07. 2010 (14:37)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:
    Vidíš a já bych rozhodně nechtěl připlácet cca 2500 Kč za něco co nevyužiju, když mi i obyčejná DVD mechanika přijde poněkud nadbytečná…

  • avatar
    01. 07. 2010 (16:37)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:
    Vidíš a já bych rozhodně nechtěl připlácet cca 2500 Kč za něco co nevyužiju, když mi i obyčejná DVD mechanika přijde poněkud nadbytečná…

  • avatar
    01. 07. 2010 (18:02)
    Trvalý odkaz

    Vi nekdo kdy budou nove MacPro?

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:02)
    Trvalý odkaz

    Vi nekdo kdy budou nove MacPro?

  • avatar
    01. 07. 2010 (18:11)
    Trvalý odkaz

    No, co je mi známo, tak všude ve vyspělých zemích začína internetová přípojka na 10mbps, není ani tak raritou, že jsou lidé připojeni 100mbps, a testují se i 1Gps přípojky. Neříkám že je to naše AžDSL vysloveně špatné, ale technologická špička to není. Blueray disk má datový tok ~25mbps? pak je šance na on-demand 1080p celkem reálná. Jenom mě trochu mrzí přístup. Když už tam tu optickou mechaniku cpou, tak proč ne BD, je to takové sporné.

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:11)
    Trvalý odkaz

    No, co je mi známo, tak všude ve vyspělých zemích začína internetová přípojka na 10mbps, není ani tak raritou, že jsou lidé připojeni 100mbps, a testují se i 1Gps přípojky. Neříkám že je to naše AžDSL vysloveně špatné, ale technologická špička to není. Blueray disk má datový tok ~25mbps? pak je šance na on-demand 1080p celkem reálná. Jenom mě trochu mrzí přístup. Když už tam tu optickou mechaniku cpou, tak proč ne BD, je to takové sporné.

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:08)
    Trvalý odkaz

    Ja sem driv pouzival externi BluRay mechaniku ale na BD je to hodne hlucne a pocitac se hodne zahrival. Takze sem si koupil stolni BluRay od Samsungu a musim rict ze s Full HD TV od Samsungu je to mnohem lepsi nez pripojovat pres HDMI notebook do TV- Navic umi i MKV.NP4,AVI z USB.
    Obraz je cistejsi a prehravac oproti jakemukoliv PC je tichy.

    Jako BD ma hlavne vyhodu toho ze je tam spousta jazyku a titulků a bonusy. To Apple ze svym iTunes store bohuzel nema. Navic u nas neni oficialne dostupny a hlavne tam nikdy nebude českej dabing ani titulky.
    Pak tam jeste nemaj ani to Full HD :/

    Jako kdybych byl Jobs rekl bych:
    K nasim filmům na iTunes store si budete moci i dodatecne stahnout vsechny jazykove stopy i titulky podle potreby k filmum ktere si koupite. Nastavil bych Full HD rozliseni misto HD.
    Pak bych vydal Apple TV s SSD diskem a samozrejme podporou Full HD.
    Hlavne bych to tedy udelal Worldwide a filmy by se meli dat v iTunes predelat z Full HD na HD iPhone 4 rozliseni.

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:15)
    Trvalý odkaz

    *.MP4
    BTW: Celkove sem tim chtel rict ze bych BD nechal jako stolni filmove disky k TV.
    A radeji bych se snazil rozsirit Apple TV aby pak byla moznost vsechno koupit na iTunes nebo draze fyzicky na BD.
    Ale do PC ani Mac bych BD nedaval.
    BD ma momentalne 25/50GB chtej delat vic ale to je dobry fakt jen na ty filmy. Jinak je to proste risk mit takovejch GB na disku. Radeji bych videl posun USB Flash disků s mnohem vetsi kapacitou jako se uz delaji 128/256GB misto BD na data. BD je proste filmovy disk k domacimu kinu.

  • avatar
    01. 07. 2010 (19:20)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Většina lidí mechaniku nevyužije, ale je tam potřeba pro nějaké výjimečné situace, jako instalace nebo upgrade OS.

    Ale souhlasím s Lweekem. Podud tam tu mechaniku dávají, tak by tam mohli dát „aktuální verzi“.

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:20)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Většina lidí mechaniku nevyužije, ale je tam potřeba pro nějaké výjimečné situace, jako instalace nebo upgrade OS.

    Ale souhlasím s Lweekem. Podud tam tu mechaniku dávají, tak by tam mohli dát „aktuální verzi“.

  • avatar
    01. 07. 2010 (19:27)
    Trvalý odkaz

    @AtlanteonArchie: Já spíš využívám WD TV Live, za 2000,- přehraje ve FullHD všechno, co je na síti.

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:27)
    Trvalý odkaz

    @AtlanteonArchie: Já spíš využívám WD TV Live, za 2000,- přehraje ve FullHD všechno, co je na síti.

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:00)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Jasně, proto ještě DVD mechaniky apple do svý zařízení dává – jak jsem psal, nemá zatím jinou náhradu a instalace nebo upgrade je jeden z důvodů

    @Lweek:
    Zní to logicky, když už tam něco dávají, proč ne BR mechaniku že? Neznám situaci a tak jen spekuluji ale nemůže být problém právě v ceně? Jaký může být rozdíl v ceně DVD a BR mechaniky?

  • avatar
    01. 07. 2010 (22:00)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Jasně, proto ještě DVD mechaniky apple do svý zařízení dává – jak jsem psal, nemá zatím jinou náhradu a instalace nebo upgrade je jeden z důvodů

    @Lweek:
    Zní to logicky, když už tam něco dávají, proč ne BR mechaniku že? Neznám situaci a tak jen spekuluji ale nemůže být problém právě v ceně? Jaký může být rozdíl v ceně DVD a BR mechaniky?

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:03)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    WD TV live mám taky a příště kupuju místo toho krámu mac mini. Setkávám se s problémy ohledně titulků, někdy neskutečně dlouho načítá a nevím jestli je to moje chyba nebo to prostě nejde ale z WD TV Live se po síti nedostanu na mac mini server který je na síti (ale to bude spíš asi otázka zabezpečení). WD TV Live je levné řešení ale ne příliš dobré..

  • avatar
    01. 07. 2010 (22:03)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    WD TV live mám taky a příště kupuju místo toho krámu mac mini. Setkávám se s problémy ohledně titulků, někdy neskutečně dlouho načítá a nevím jestli je to moje chyba nebo to prostě nejde ale z WD TV Live se po síti nedostanu na mac mini server který je na síti (ale to bude spíš asi otázka zabezpečení). WD TV Live je levné řešení ale ne příliš dobré..

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:35)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: osobne mam jen BR ctecky… vypaleni je tak nejak dopocitatelny… 2x je mam pocit cca 45 minut pro 25GB.. ale muzu se plest oni to pocitaji jen z nasobku rychlosti klasickeho prehravace, coz je 36Mbps.

  • avatar
    01. 07. 2010 (22:35)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: osobne mam jen BR ctecky… vypaleni je tak nejak dopocitatelny… 2x je mam pocit cca 45 minut pro 25GB.. ale muzu se plest oni to pocitaji jen z nasobku rychlosti klasickeho prehravace, coz je 36Mbps.

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:42)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    naopak, vyuzije, teda mam zkusenost hlavne s PC zakazniky a 90% lidi vyzaduje zarizeni s mechanikou, hlavne co se filmu na dvd tyce, lidi porad vypaluji kamaradum dvd s fotkama apod (coz se casem realne zmeni), filmy asi tak rychle ne, jelikoz filmovy prumysl porad trva na vydavani fyzickych medii… pro obycejneho cloveka je prave lepsi koupit v trafice to DVD za 50Kc, staci myslet jak by to udelala babicka nebo maminka… hlavne mimo US kde digitalni distribuce skoro nefunguje. Tohle ma jeste vetsi vahu v dobe, kdy notebooky nahrazuji stolni pocitace. nevidim pro mechaniky misto v 12″ a mensich strojich, ktery maji jasny ucel prenaseni… 13 a vys uz je kompromis mezi prenositelnosti a vykonem a uzitnou hodnotou (porty, vybava, rozmer klavesnice), ale od toho je tu Air. Aktualne je spis problem, ze BR mechaniky nejsou ani volitelne, Blu ray zatim ale nikoho moc nezajima, ani ctecky, filmy se tak neprodavaji a na displayi pocitace to nikdo moc neresi. Je videt i na prodejich notebooku s BR (i kdyz ty se neustale zvysuji tim, jak je nabidka zarizeni sirsi a ceny klesaji). Masa chce optické mechaniky a ještě minimálne 3 roky chtít bude…

  • avatar
    01. 07. 2010 (22:42)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    naopak, vyuzije, teda mam zkusenost hlavne s PC zakazniky a 90% lidi vyzaduje zarizeni s mechanikou, hlavne co se filmu na dvd tyce, lidi porad vypaluji kamaradum dvd s fotkama apod (coz se casem realne zmeni), filmy asi tak rychle ne, jelikoz filmovy prumysl porad trva na vydavani fyzickych medii… pro obycejneho cloveka je prave lepsi koupit v trafice to DVD za 50Kc, staci myslet jak by to udelala babicka nebo maminka… hlavne mimo US kde digitalni distribuce skoro nefunguje. Tohle ma jeste vetsi vahu v dobe, kdy notebooky nahrazuji stolni pocitace. nevidim pro mechaniky misto v 12″ a mensich strojich, ktery maji jasny ucel prenaseni… 13 a vys uz je kompromis mezi prenositelnosti a vykonem a uzitnou hodnotou (porty, vybava, rozmer klavesnice), ale od toho je tu Air. Aktualne je spis problem, ze BR mechaniky nejsou ani volitelne, Blu ray zatim ale nikoho moc nezajima, ani ctecky, filmy se tak neprodavaji a na displayi pocitace to nikdo moc neresi. Je videt i na prodejich notebooku s BR (i kdyz ty se neustale zvysuji tim, jak je nabidka zarizeni sirsi a ceny klesaji). Masa chce optické mechaniky a ještě minimálne 3 roky chtít bude…

  • avatar
    01. 07. 2010 (20:53)
    Trvalý odkaz

    Jako bych tuhle diskuzi už někdy dávno někde četl…
    Moment, už vím. Bylo to na podzim v roce 1999.
    Jen se nediskutovalo o BlueRay a Stevu Jobsovi ale o 3,5″ disketové mechanice a Steevu Jobsovi(iMac) :-D

  • avatar
    01. 07. 2010 (22:53)
    Trvalý odkaz

    Jako bych tuhle diskuzi už někdy dávno někde četl…
    Moment, už vím. Bylo to na podzim v roce 1999.
    Jen se nediskutovalo o BlueRay a Stevu Jobsovi ale o 3,5″ disketové mechanice a Steevu Jobsovi(iMac) :-D

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:18)
    Trvalý odkaz

    @MaM:

    To jsem ani netušil že BD film na Macku nepřehraju. Prakticky takovej iMac 27″ s BD mechanikoum a dálkáčem je podle mně ideální multimédium…
    MAC pro nemam a je kapku drahej abych ho kupoval kvůli tomu že je to jedinej Jabkokomp kde vyměnim celkem v klidu mechaniku abych tam případně BD měl. Jak to tak tady čtu, problém bude asi fakt v tom že tenký a tichý mechaniky holt nebudou k dispozici. Já jsem ze starý školy a mechanika prostě stojí do počítače 4-5 tisíc (kdysi sem za to kupoval svou první CDROMku a tak se tý ceny držim, stejně jako RAM počítam 3 tisíce). Jak zmiňovala spousta lidí nahoře, logickáý je použít aktuální nejuniverzálnější mechaniku. Často se tu řeší BD filmy ale o ty moc nejde. Proč nemít za skoro stejný meníze možnost číst další druh média ? Chápu námitky že někomu mechanika překáží ale zůstávat u DVD je anachronismus asi jako když dřív Apple ignoroval plusový média a já s tim občas dneska bojuju u starších strojů :-( I když jsem vlastně taky zpátečník protože svou první DVD mechaniku sem kupoval snad až někdy v roce 2005 a kupodivu jsem měl dost podobný argumenty jako tu zazněly proti BR – DVD filmy sem nesledoval CD-RW mi stačila ale když odešla, nešel jsem kupovat další zastaralou CDRW mechaniku a ani bych o ní do novýho kompu tehdá neuvažoval. Myslim že boom DVD začal až s rozšířenim originálů do trafi, za 50 kč a prodejem originálek her na DVD. V tom asi dneska celkem dost udělá pro BD Playstation 3, občas na to někdo přejde úplně místo herního PC.

  • avatar
    01. 07. 2010 (23:18)
    Trvalý odkaz

    @MaM:

    To jsem ani netušil že BD film na Macku nepřehraju. Prakticky takovej iMac 27″ s BD mechanikoum a dálkáčem je podle mně ideální multimédium…
    MAC pro nemam a je kapku drahej abych ho kupoval kvůli tomu že je to jedinej Jabkokomp kde vyměnim celkem v klidu mechaniku abych tam případně BD měl. Jak to tak tady čtu, problém bude asi fakt v tom že tenký a tichý mechaniky holt nebudou k dispozici. Já jsem ze starý školy a mechanika prostě stojí do počítače 4-5 tisíc (kdysi sem za to kupoval svou první CDROMku a tak se tý ceny držim, stejně jako RAM počítam 3 tisíce). Jak zmiňovala spousta lidí nahoře, logickáý je použít aktuální nejuniverzálnější mechaniku. Často se tu řeší BD filmy ale o ty moc nejde. Proč nemít za skoro stejný meníze možnost číst další druh média ? Chápu námitky že někomu mechanika překáží ale zůstávat u DVD je anachronismus asi jako když dřív Apple ignoroval plusový média a já s tim občas dneska bojuju u starších strojů :-( I když jsem vlastně taky zpátečník protože svou první DVD mechaniku sem kupoval snad až někdy v roce 2005 a kupodivu jsem měl dost podobný argumenty jako tu zazněly proti BR – DVD filmy sem nesledoval CD-RW mi stačila ale když odešla, nešel jsem kupovat další zastaralou CDRW mechaniku a ani bych o ní do novýho kompu tehdá neuvažoval. Myslim že boom DVD začal až s rozšířenim originálů do trafi, za 50 kč a prodejem originálek her na DVD. V tom asi dneska celkem dost udělá pro BD Playstation 3, občas na to někdo přejde úplně místo herního PC.

  • avatar
    01. 07. 2010 (21:47)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: V první řadě bych doporučil si zkontrolovat, jestli máš aktuální firmware a takový ty základní věci. (Stejně jako v IT Crowd: „Zkusili jste to vypnout a zase zapnout?“ :-) ) Jinak já mám pocit, že jde o kvalitní a finančně dostupné řešení. Měl jsem jeden problém, tak jsem zavolal na podporu a vyřešilo se to, takže to bych doporučoval v první řadě. Pokud si myslíš, že je zařízení chybné, tak samozřejmě reklamaci. Tvé problémy nemusí být v zařízení ale v síti. To ale nemohu posoudit, protože nevím, jak máš síť udělanou a nastavenou. Jinak u mě je to tak, že mám kromě WD TV Live připojený k síti NAS a všechny filmy jsou na něm. Film se pustí za pár sekund a žádné problémy s titulky nemám. Pokud je mám zvlášť, tak je přidávám do souboru s filmem pomocí Mkvtoolnix, tak zkus stejný postup, třeba ti to pomůže. Pokud máš někde nastaven firewall tak, že to zakáže průchod dat, tak není nic jednoduššího, než to zkontrolovat. Jinak jsem si to zařízení koupil na popud jednoho známého, jež s tím také nemá žádné problémy.

  • avatar
    01. 07. 2010 (23:47)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: V první řadě bych doporučil si zkontrolovat, jestli máš aktuální firmware a takový ty základní věci. (Stejně jako v IT Crowd: „Zkusili jste to vypnout a zase zapnout?“ :-) ) Jinak já mám pocit, že jde o kvalitní a finančně dostupné řešení. Měl jsem jeden problém, tak jsem zavolal na podporu a vyřešilo se to, takže to bych doporučoval v první řadě. Pokud si myslíš, že je zařízení chybné, tak samozřejmě reklamaci. Tvé problémy nemusí být v zařízení ale v síti. To ale nemohu posoudit, protože nevím, jak máš síť udělanou a nastavenou. Jinak u mě je to tak, že mám kromě WD TV Live připojený k síti NAS a všechny filmy jsou na něm. Film se pustí za pár sekund a žádné problémy s titulky nemám. Pokud je mám zvlášť, tak je přidávám do souboru s filmem pomocí Mkvtoolnix, tak zkus stejný postup, třeba ti to pomůže. Pokud máš někde nastaven firewall tak, že to zakáže průchod dat, tak není nic jednoduššího, než to zkontrolovat. Jinak jsem si to zařízení koupil na popud jednoho známého, jež s tím také nemá žádné problémy.

  • avatar
    02. 07. 2010 (12:55)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    jjo jo, aktualizace to je první co kontroluji když narazím na problém. Když nepočítám tu potíž se sítí, tak se problémy neobjevují až tak často ale prostě jsou. Stane se že nečte u jednoho filmu titulky a nevím proč. Podporovaný formát, žádný dlouhý nesmyslný název ale zkrátka a dobře je nepřečte. To na macu neřeším. Občas se někde něco kousne ale je fakt že po poslední aktualizaci je to vyjímka. WD TV Live je skutečně dobré řešení když řešíš cenu a proto jsem ho taky kupoval.
    S tím NAS je to samozřejmě asi ideální řešení ale na druhou stranu mi to v mém případě přijde jako vyhazování peněz, zvlášť když mám na stole Mac mini server s 500 GB diskem…..

  • avatar
    02. 07. 2010 (14:55)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    jjo jo, aktualizace to je první co kontroluji když narazím na problém. Když nepočítám tu potíž se sítí, tak se problémy neobjevují až tak často ale prostě jsou. Stane se že nečte u jednoho filmu titulky a nevím proč. Podporovaný formát, žádný dlouhý nesmyslný název ale zkrátka a dobře je nepřečte. To na macu neřeším. Občas se někde něco kousne ale je fakt že po poslední aktualizaci je to vyjímka. WD TV Live je skutečně dobré řešení když řešíš cenu a proto jsem ho taky kupoval.
    S tím NAS je to samozřejmě asi ideální řešení ale na druhou stranu mi to v mém případě přijde jako vyhazování peněz, zvlášť když mám na stole Mac mini server s 500 GB diskem…..

  • avatar
    02. 07. 2010 (13:23)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Jo já neříkám abys kupoval NAS. S tím Macem by to taky mělo jít, no zkus zavolat na podporu u WD. Já jsem si koupil NAS, abych mohl skladovat filmy bez ohledu na velikost, což je samozřejmě Full HD a HD Ready. Mám tam 4TB (v raidu 5, takže se dá využít 3TB) a mám 1TB volného místa, takže pro mě jiná možnost ani není. Taky je možný, že mi to funguje bez problémů díky tomu, že ten NAS je taky od WD.

  • avatar
    02. 07. 2010 (15:23)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: Jo já neříkám abys kupoval NAS. S tím Macem by to taky mělo jít, no zkus zavolat na podporu u WD. Já jsem si koupil NAS, abych mohl skladovat filmy bez ohledu na velikost, což je samozřejmě Full HD a HD Ready. Mám tam 4TB (v raidu 5, takže se dá využít 3TB) a mám 1TB volného místa, takže pro mě jiná možnost ani není. Taky je možný, že mi to funguje bez problémů díky tomu, že ten NAS je taky od WD.

Komentáře nejsou povoleny.