Steve Jobs: BluRay v Macích nečekejte

Znám uživatele, kteří vyčkávají s nákupem Maca, protože očekávají v některém z příštích verzí nasazení vysokokapacitních Blu-ray disků. Nuže, již nemusíte – podle vyjádření Steva Jobse Blu-ray mechaniky v Macích zkrátka nebudou.

Podle informací magazínu Macrumors odpověděl Steve Jobs jednom ze svých emailů na dotaz na nasazení Blu-ray do Maců poměrně jasně:

Blu-ray vypadá stále více jako jeden z vysoce kvalitních formátů, které se prosazují jako nástupci CD – a stejně jako CD bude poražen formáty stažitelnými z internetu.

Co na to říci? Je pravda, že video v rozlišení 720p stažené z internetu vypadá dobře a poradíte si s ním i na běžnějších internetových přípojkách. Ale co s 1080p kvalitou a datovým tokem nabízeným Blu-ray disky? Ještě dlouho bude trvat, abychom si mohli video v tomto rozlišení streamovat přímo z internetu bez toho, abychom jej nejdříve několik hodin zdlouhavě stahovali.

Přitom operační systém samotný s podporou Blu-ray mechanik problém nemá, všechny externí mechaniky, které jsem měl možnost vyzkoušet. Problémem tak zůstává pouze použitelný přehrávač Blu-ray filmů. Pokud tuto kombinaci používáte a Blu-ray filmy na Macu přehráváte, podělte se o své zkušenosti v diskusi pod článkem.

102 komentářů: „Steve Jobs: BluRay v Macích nečekejte

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:02)
    Trvalý odkaz

    Je to dobre, fyzicky media jsou mrtvy, otevrete oci, je rok 2010. Jeste by ale Steve mho zacit vyhazovat cd mechaniky z macbooku a misto nich dat vetsi baterku nebo aspen vodotrysk

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:02)
    Trvalý odkaz

    Je to dobre, fyzicky media jsou mrtvy, otevrete oci, je rok 2010. Jeste by ale Steve mho zacit vyhazovat cd mechaniky z macbooku a misto nich dat vetsi baterku nebo aspen vodotrysk

  • Pingback: 1. zprávy » Steve Jobs: BluRay v Macích nečekejte

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:34)
    Trvalý odkaz

    @Ja: To máš sice pravdu, ale to byk musel být přítomný nějaký legální video shop (iTunes Video Store), aby to byla pravda. V Americe to tak sice možné je, ale tady u nás v ČR, kde seš v podstatě nucen stahovat nelegálně to tak není…
    Blu-Ray nepotřebji, ale iTunes vide/music store bych velice uvítal :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:34)
    Trvalý odkaz

    @Ja: To máš sice pravdu, ale to byk musel být přítomný nějaký legální video shop (iTunes Video Store), aby to byla pravda. V Americe to tak sice možné je, ale tady u nás v ČR, kde seš v podstatě nucen stahovat nelegálně to tak není…
    Blu-Ray nepotřebji, ale iTunes vide/music store bych velice uvítal :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:36)
    Trvalý odkaz

    V macbookoch by mohlo byt namiesto DVD mechaniky SSD disk, klasicky disk by bol na udaje, SSD na system… ja BR nemam a ani netreba, aj tak fulm skor stiahnem ako sa na BR u nas dostane… a stiahnut 1080p na dobrom pripojeni trva par hodin, co prezijem :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:36)
    Trvalý odkaz

    V macbookoch by mohlo byt namiesto DVD mechaniky SSD disk, klasicky disk by bol na udaje, SSD na system… ja BR nemam a ani netreba, aj tak fulm skor stiahnem ako sa na BR u nas dostane… a stiahnut 1080p na dobrom pripojeni trva par hodin, co prezijem :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:44)
    Trvalý odkaz

    @McElroy: Když on je problém, že 1080p zabere docela dost GB a když máš nějaký FUP (který je v podstatě všude), tak to už stojí za prd… Na normální filmy DVDRip nebo 720 BDrip to jde, ale 1080p? to si nemyslím..

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    @McElroy: Když on je problém, že 1080p zabere docela dost GB a když máš nějaký FUP (který je v podstatě všude), tak to už stojí za prd… Na normální filmy DVDRip nebo 720 BDrip to jde, ale 1080p? to si nemyslím..

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    Podle mně zabedněnost Jobse. Filmy moc nesleduju ale jakmile vidim že má něco víc jak cca 800 MB tak to ani netaham – zbytečnost (a to FUPku nemam). Já o HD nestojim.
    Ale spíš bych uvítal Buleray kvůli zálohování. Externí disk s timemachine je sice fajn ale přece jenom jsem zvyklej 1x za rok svoje důležitý data vypálit na něco fyzickýho co pak někam uložim. Důležitých dokumentů je fakt málo, cca 200 MB ale když k tomu připočtu i rodinný fotky tak už by to bylo spíš na ten Blueray.

  • avatar
    01. 07. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    Já osobně rozdíl mezi 1080p a 720p už nepoznám a film v 720p mám stažený za chvilku. Filmy si nekupuji už pěkně dlouho ale patrně bych si je nekupoval i kdyby nebyla možnost stahování – zkrátka bych na ně koukal méně. BR mechanika mi tím pádem také nechybí a Jobsobi se nedivím. Myslím si že na technologie má dobrý čuch a i když to teď může vypadat podivně, věřím že dělá dobrý krok. Čekám kdy začne rušit mechaniky jako takové.

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    Podle mně zabedněnost Jobse. Filmy moc nesleduju ale jakmile vidim že má něco víc jak cca 800 MB tak to ani netaham – zbytečnost (a to FUPku nemam). Já o HD nestojim.
    Ale spíš bych uvítal Buleray kvůli zálohování. Externí disk s timemachine je sice fajn ale přece jenom jsem zvyklej 1x za rok svoje důležitý data vypálit na něco fyzickýho co pak někam uložim. Důležitých dokumentů je fakt málo, cca 200 MB ale když k tomu připočtu i rodinný fotky tak už by to bylo spíš na ten Blueray.

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    Já osobně rozdíl mezi 1080p a 720p už nepoznám a film v 720p mám stažený za chvilku. Filmy si nekupuji už pěkně dlouho ale patrně bych si je nekupoval i kdyby nebyla možnost stahování – zkrátka bych na ně koukal méně. BR mechanika mi tím pádem také nechybí a Jobsobi se nedivím. Myslím si že na technologie má dobrý čuch a i když to teď může vypadat podivně, věřím že dělá dobrý krok. Čekám kdy začne rušit mechaniky jako takové.

  • avatar
    01. 07. 2010 (09:02)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:

    Svěřit data placce a věřit že o ně nepřijdu? To už raději nedělám a zálohuji na více míst. Ale i kdyby ano – tak pokud by to byl jediný zásadní smysl této mechaniky, tak to bude asi málo ne? Kdyby ji Apple nabízel jako volitelnou možnost – připlatil bys?

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:02)
    Trvalý odkaz

    @Krtek:

    Svěřit data placce a věřit že o ně nepřijdu? To už raději nedělám a zálohuji na více míst. Ale i kdyby ano – tak pokud by to byl jediný zásadní smysl této mechaniky, tak to bude asi málo ne? Kdyby ji Apple nabízel jako volitelnou možnost – připlatil bys?

  • avatar
    01. 07. 2010 (09:03)
    Trvalý odkaz

    Já se taky vůbec nedivim. Už mechaniku v macbook pro používam jen na instalaci. Popravdě bych uvítal možnost volby při koupi. Jedno klasicky s mechanikou a druhý místo mechaniky hdd a ssd a větši baterka. Ono ty dva disky skoro zaberou stejně jak jedna mechanika. Taky čekam kdy se na trhu objeví hybrid ssd+hdd 1,8″ ve velikosti 2,5″.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:03)
    Trvalý odkaz

    Já se taky vůbec nedivim. Už mechaniku v macbook pro používam jen na instalaci. Popravdě bych uvítal možnost volby při koupi. Jedno klasicky s mechanikou a druhý místo mechaniky hdd a ssd a větši baterka. Ono ty dva disky skoro zaberou stejně jak jedna mechanika. Taky čekam kdy se na trhu objeví hybrid ssd+hdd 1,8″ ve velikosti 2,5″.

  • avatar
    01. 07. 2010 (09:28)
    Trvalý odkaz

    Zajímavá myšlenka se zálohováním dat na placky. Zajímalo by mě zda existuje člověk co takto nepřišel o data. Já produkuji cca 7 GB měsíčně, které potřebuji archivovat. A když např. po 2 letech zjistím že daný disk je nečitelný je to pěkně v kopru. A používat na archivaci BR je naprosté šílenství, vždyť je to díky hustotě ještě více náchylné na průser, a v háji je najednou ještě více dat.

    Vždyť je to stejné jako s CD audio, to budu 1/2 hodiny přehrabovat disky, než najdu to co hledám a po hodině zase znova?

    Při dnešní ceně HDD už žádné CD/ DVD/ BR neřeším.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:28)
    Trvalý odkaz

    Zajímavá myšlenka se zálohováním dat na placky. Zajímalo by mě zda existuje člověk co takto nepřišel o data. Já produkuji cca 7 GB měsíčně, které potřebuji archivovat. A když např. po 2 letech zjistím že daný disk je nečitelný je to pěkně v kopru. A používat na archivaci BR je naprosté šílenství, vždyť je to díky hustotě ještě více náchylné na průser, a v háji je najednou ještě více dat.

    Vždyť je to stejné jako s CD audio, to budu 1/2 hodiny přehrabovat disky, než najdu to co hledám a po hodině zase znova?

    Při dnešní ceně HDD už žádné CD/ DVD/ BR neřeším.

  • avatar
    01. 07. 2010 (09:41)
    Trvalý odkaz

    No sice chápu Jobsovu odpověď, já bych sice asi taky nevyužil BR, ale měla by tu být možnost výběru. Těžko se dělá jeden výrobek pro všechny, protože každý má jiné potřeby a proto by měla být BR mechanika jako možnost konfigurace.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:41)
    Trvalý odkaz

    No sice chápu Jobsovu odpověď, já bych sice asi taky nevyužil BR, ale měla by tu být možnost výběru. Těžko se dělá jeden výrobek pro všechny, protože každý má jiné potřeby a proto by měla být BR mechanika jako možnost konfigurace.

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:29)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen:

    Jo jako volitelná by to bylo ideální. Vždyť oproti DVD mechanice to neni dražší ani o 100 dolarů.
    Sice používam Timemachine a ještě každej měsíc cpu data na dalůší disk v serveru ale přece… Vypnou proud nebo řachne blesk a máš 3 disky v tahu (interní, timemachine i fileserver). DVDčka jsou po čase celkem dost chybový ale DVDRAMky a Blueray jsou i po čase celkem spolehlivý média. takže ANO já bych těch 100 dolarů při koupi novýho počítače připlatil. Vždyť to neni mechanika navíc ale umí to i DVD a CDčka.

  • avatar
    01. 07. 2010 (12:29)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen:

    Jo jako volitelná by to bylo ideální. Vždyť oproti DVD mechanice to neni dražší ani o 100 dolarů.
    Sice používam Timemachine a ještě každej měsíc cpu data na dalůší disk v serveru ale přece… Vypnou proud nebo řachne blesk a máš 3 disky v tahu (interní, timemachine i fileserver). DVDčka jsou po čase celkem dost chybový ale DVDRAMky a Blueray jsou i po čase celkem spolehlivý média. takže ANO já bych těch 100 dolarů při koupi novýho počítače připlatil. Vždyť to neni mechanika navíc ale umí to i DVD a CDčka.

  • avatar
    01. 07. 2010 (10:43)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Jo, tohle bych viděl z pohledu zákazníka jako ideální. Obávám se ale že to jde trochu proti filosofii Apple, resp. Jobse, kdy se snaží aby vše bylo jednoduché a to i včetně portfolia apple.

  • avatar
    01. 07. 2010 (12:43)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Jo, tohle bych viděl z pohledu zákazníka jako ideální. Obávám se ale že to jde trochu proti filosofii Apple, resp. Jobse, kdy se snaží aby vše bylo jednoduché a to i včetně portfolia apple.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:03)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: jenomže to by pak mysel být všude na světě stený trh. Amíci blu-ray skutečně nepotřebují, protože prostě otevřou iTunes, vyhledají film či seriál a hned na to kouká. U nás taková možnost (legální) není. Legálně nestáhneš téměř nic a v tom případě by podle mě blu-ray nebylo na škodu.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:03)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: jenomže to by pak mysel být všude na světě stený trh. Amíci blu-ray skutečně nepotřebují, protože prostě otevřou iTunes, vyhledají film či seriál a hned na to kouká. U nás taková možnost (legální) není. Legálně nestáhneš téměř nic a v tom případě by podle mě blu-ray nebylo na škodu.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:10)
    Trvalý odkaz

    Mě spíš štve, že musím ještě v roce 2010 stále tahat s sebou v notebooku optickou mechaniku, kterou jsem ještě ani jednou nepoužil. Čekal jsem, že aktuální verze MacBooku Pro bude volitelně i bez ní. Bohužel se tak nestalo, takže jsem musel zakoupit verzi s mechanikou (větší, těžší). Mám doma spoustu filmů na blu-ray, ale tahat je s sebou je značně nepraktické, navíc hrozí poškrábání. Ripovat filmy ve vysokém rozlišení trvá také déle než stahování. A to ani nemám nějak závratně rychlé připojení k internetu (na dnešní dobu).

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:10)
    Trvalý odkaz

    Mě spíš štve, že musím ještě v roce 2010 stále tahat s sebou v notebooku optickou mechaniku, kterou jsem ještě ani jednou nepoužil. Čekal jsem, že aktuální verze MacBooku Pro bude volitelně i bez ní. Bohužel se tak nestalo, takže jsem musel zakoupit verzi s mechanikou (větší, těžší). Mám doma spoustu filmů na blu-ray, ale tahat je s sebou je značně nepraktické, navíc hrozí poškrábání. Ripovat filmy ve vysokém rozlišení trvá také déle než stahování. A to ani nemám nějak závratně rychlé připojení k internetu (na dnešní dobu).

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:30)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Nemáš tak úplně pravdu. Stahování filmů, seriálů a hudby je v ČR podle zákona legální pokud je to pro vlastní potřebu. To znamená, že si to mohu stáhnout, ale nesmím to nikomu ukázat, to už by bylo nelegální. Pokud chci aby to ten druhý legálně získal, tak si to musí stáhnout sám.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:30)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Nemáš tak úplně pravdu. Stahování filmů, seriálů a hudby je v ČR podle zákona legální pokud je to pro vlastní potřebu. To znamená, že si to mohu stáhnout, ale nesmím to nikomu ukázat, to už by bylo nelegální. Pokud chci aby to ten druhý legálně získal, tak si to musí stáhnout sám.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:37)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake: ale no tohle jo, to máš pravdu, ale pořád to není úplně ono (je mi jasné, že z mojí strany je vše v pořádku). Ale představ si mou situaci (a situaci hodně lidí): Už několik let si platím účet na RapidShare, abych mohl stahovat bez čekání. Ty samý peníze bych samozřejmě radši zaplatil za naprosto legální film/hudbu, která se všude jinde stahovat dá. Rozumíš, jde mi o to, že teď v podstatě finančně podporuji pirátství, i když s ním nesouhlasím. Radši bych platil za 100% legální filmy/hudbu

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:37)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake: ale no tohle jo, to máš pravdu, ale pořád to není úplně ono (je mi jasné, že z mojí strany je vše v pořádku). Ale představ si mou situaci (a situaci hodně lidí): Už několik let si platím účet na RapidShare, abych mohl stahovat bez čekání. Ty samý peníze bych samozřejmě radši zaplatil za naprosto legální film/hudbu, která se všude jinde stahovat dá. Rozumíš, jde mi o to, že teď v podstatě finančně podporuji pirátství, i když s ním nesouhlasím. Radši bych platil za 100% legální filmy/hudbu

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:42)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: No nejde úplně dobře aby všechno bylo jednoduché. Třeba i Apple musel vynahradit velké výdaje a hodně úsilí pro vyvinutí velmi jednoduchého a intuitivního rozhraní v iPhone. Oni se propracovali skrz složitostmi, aby jsme to my měli jednoduché. Ano. Do určité míry lze proces zjednodušit jak pro zákazníka, tak pro vývojáře a výrobce, ale to platí do určité míry. Pak se musí rozhodnout. Jedna strana bude muset vynaložit práci a úsilí aby ho ta druhá mít nemusela a můj názor, jako vývojáře je, že zákazník by to rozhodně být neměl. (i když by to pro mě bylo jednodušší, ale to by mě to nemohlo bavit, abych takhle uvažoval :-) ) Apple jako každá firma chce vydělat co nejvíce, což je správně. Ale čím víc vynaloží oni práce, tím víc se budou jejich produkty kupovat. Jak všichni vidíme, tak to se Applu daří docela dobře.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:42)
    Trvalý odkaz

    @Hyrogen: No nejde úplně dobře aby všechno bylo jednoduché. Třeba i Apple musel vynahradit velké výdaje a hodně úsilí pro vyvinutí velmi jednoduchého a intuitivního rozhraní v iPhone. Oni se propracovali skrz složitostmi, aby jsme to my měli jednoduché. Ano. Do určité míry lze proces zjednodušit jak pro zákazníka, tak pro vývojáře a výrobce, ale to platí do určité míry. Pak se musí rozhodnout. Jedna strana bude muset vynaložit práci a úsilí aby ho ta druhá mít nemusela a můj názor, jako vývojáře je, že zákazník by to rozhodně být neměl. (i když by to pro mě bylo jednodušší, ale to by mě to nemohlo bavit, abych takhle uvažoval :-) ) Apple jako každá firma chce vydělat co nejvíce, což je správně. Ale čím víc vynaloží oni práce, tím víc se budou jejich produkty kupovat. Jak všichni vidíme, tak to se Applu daří docela dobře.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    @Krtek Mít zálohovací server/ disk a nemít ho napájenej minimálně přes přepěťovou ochranu, nejlépe záložní zdroj je zrůdnost. Samozdřejmě je tady stále nebezpečí požáru, tak echt důležitý data mají být na různých místech.

    Ale ty placky by byly první co by nepřežily požár, nebo stačí když na ně rumpluje zoncna, podře to mechanika, prach, chemické stárnutí materiálu. No prostě placky, to je choulostivé zboží. A co teprve když budu dělat co 3 roky zálohu zálohy (právě kvůli stárnutí média)? Co je rychlejší, nakopírovat jeden HDD na druhej, nebo placku po placce?

    Můj názor je, že veškeré placky jsou už teď mrtvé. Používám pouze disky a flash klíčenky. 8/ 16 GB klíčenka je dnes za babku, zapisovací rychlost je větší než u placek, je bezpečně na vícero použití, je skladnější a odolnější.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:52)
    Trvalý odkaz

    @Krtek Mít zálohovací server/ disk a nemít ho napájenej minimálně přes přepěťovou ochranu, nejlépe záložní zdroj je zrůdnost. Samozdřejmě je tady stále nebezpečí požáru, tak echt důležitý data mají být na různých místech.

    Ale ty placky by byly první co by nepřežily požár, nebo stačí když na ně rumpluje zoncna, podře to mechanika, prach, chemické stárnutí materiálu. No prostě placky, to je choulostivé zboží. A co teprve když budu dělat co 3 roky zálohu zálohy (právě kvůli stárnutí média)? Co je rychlejší, nakopírovat jeden HDD na druhej, nebo placku po placce?

    Můj názor je, že veškeré placky jsou už teď mrtvé. Používám pouze disky a flash klíčenky. 8/ 16 GB klíčenka je dnes za babku, zapisovací rychlost je větší než u placek, je bezpečně na vícero použití, je skladnější a odolnější.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:55)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Ano naprosto chápu. I když je to legální, tak v tom není něco v pořádku. Ale vezmi si to zatím takhle. Není tady žádný způsob jak stahovat z nějakého obchodu podobnému třeba iTunes. Můžeme si za to zatím sami stahováním, což je začarovaný kruh. Ale jsem za to rád (za to stahování), protože aspoň mám nějakou možnost se k těm datům dostat. I když „legálně/nelegální cestou“. V Americe se pirátství moc nenosí a proto tam je v klidu distribuovat věci i bez ochrany.

    Ps: Jinak se dá naprosto jednoduše vynahradit cena za účet na Rapidshare za první den a noc stahování. :-) Ale pokud bych měl možnost využívat službu, díky které bych se mohl dívat na cokoli, co ta služba umožňuje za měsíční paušál, tak bych o tom vážně přemýšlel.

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:55)
    Trvalý odkaz

    @jakudo: Ano naprosto chápu. I když je to legální, tak v tom není něco v pořádku. Ale vezmi si to zatím takhle. Není tady žádný způsob jak stahovat z nějakého obchodu podobnému třeba iTunes. Můžeme si za to zatím sami stahováním, což je začarovaný kruh. Ale jsem za to rád (za to stahování), protože aspoň mám nějakou možnost se k těm datům dostat. I když „legálně/nelegální cestou“. V Americe se pirátství moc nenosí a proto tam je v klidu distribuovat věci i bez ochrany.

    Ps: Jinak se dá naprosto jednoduše vynahradit cena za účet na Rapidshare za první den a noc stahování. :-) Ale pokud bych měl možnost využívat službu, díky které bych se mohl dívat na cokoli, co ta služba umožňuje za měsíční paušál, tak bych o tom vážně přemýšlel.

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:58)
    Trvalý odkaz

    @jakudo:

    V zásadě Ti rozumím a v tuto chvíli to tak je, avšak:

    1. Jobs se zřejmě řídí především největším trhem (domácím)
    2. to že je taková situace u nás ohledně legálního stahování nyní, neznamená že taková bude třeba za rok.
    3. Rozhodnutí zařadit do nabídky BR mechaniky je pro apple otázka delšího časového náhledu na technologii BR disků z hlediska perspektivy. A v tom je asi ten problém – z tohoto pohledu jsou BR pro apple nezajímavé a já to zcela chápu. Apple chce zavádět novinky a mít náskok, ne implementovat do svých výrobků již teď skomírající technologii odsouzenou k zániku. Tak to chápu já…

  • avatar
    01. 07. 2010 (11:58)
    Trvalý odkaz

    Kdybych já potřeboval Blu-Ray, tak si koupím externí (je pravda, že tohle je výhodné pro stolní počítač, ne pro notebook).

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:58)
    Trvalý odkaz

    @jakudo:

    V zásadě Ti rozumím a v tuto chvíli to tak je, avšak:

    1. Jobs se zřejmě řídí především největším trhem (domácím)
    2. to že je taková situace u nás ohledně legálního stahování nyní, neznamená že taková bude třeba za rok.
    3. Rozhodnutí zařadit do nabídky BR mechaniky je pro apple otázka delšího časového náhledu na technologii BR disků z hlediska perspektivy. A v tom je asi ten problém – z tohoto pohledu jsou BR pro apple nezajímavé a já to zcela chápu. Apple chce zavádět novinky a mít náskok, ne implementovat do svých výrobků již teď skomírající technologii odsouzenou k zániku. Tak to chápu já…

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:58)
    Trvalý odkaz

    Kdybych já potřeboval Blu-Ray, tak si koupím externí (je pravda, že tohle je výhodné pro stolní počítač, ne pro notebook).

  • avatar
    01. 07. 2010 (12:11)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake: jasný. Mě nějak nevadí, že to stahuji legálně/nelegálně, když tu nic jiného nejde. Jen mi to přijde trošku debilní
    @Hyrogen: Souhlas, hodně doufám, že se v blízké budoucnosti otevře iTunes Music/Video store i v ČR. Chápu i to, že se Jobs řídí domácím (největším) trhem. Ale nemusel by to těm ostatním tak děsně stěžovat (cena, nekompatibilita atd…). Snad se dočkáme legálních filmů a pod na internetu i u nás :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (14:11)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake: jasný. Mě nějak nevadí, že to stahuji legálně/nelegálně, když tu nic jiného nejde. Jen mi to přijde trošku debilní
    @Hyrogen: Souhlas, hodně doufám, že se v blízké budoucnosti otevře iTunes Music/Video store i v ČR. Chápu i to, že se Jobs řídí domácím (největším) trhem. Ale nemusel by to těm ostatním tak děsně stěžovat (cena, nekompatibilita atd…). Snad se dočkáme legálních filmů a pod na internetu i u nás :)

  • avatar
    01. 07. 2010 (13:05)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Myslím že teď si trochu nerozumíme. Jobs při svém návratu do Apple dostal firmu zpět do hry právě tím, že se snaží vše zjednodušovat (někdy pravda až příliš). Začal totálním osekáním produktové nabídky.
    Druhou věcí, která apple žene kupředu, je zavádění nových standardů v předstihu před konkurencí a třetí jednoduše snaha dělat své produkty co nejlepší a myslím že se nepletu když napíšu nejlepší pro uživatele. Jak říká Jobs, zákazník neví co chce, dokud mu to neukážeš. A má pravdu. Na druhou stranu musí mít někdy odvahu říct zákazníkovi že ve skutečnosti nepotřebuje to co si myslí že potřebuje. To je myslím i případ mechaniky BR. Apple vynaložil úsilí aby byl schopen rozhodnout se, že BR mechaniky nemají pespektivu a jako takové je nepotřebuje (a hlavně nebude potřebovat) ani zákazník. Apple velmi často určuje kudy se bude IT trh (a nejen ten – viz. iPhone) ubírat. Jeden z takových směrů vidím i v BR…

  • avatar
    01. 07. 2010 (15:05)
    Trvalý odkaz

    @TjSnake:

    Myslím že teď si trochu nerozumíme. Jobs při svém návratu do Apple dostal firmu zpět do hry právě tím, že se snaží vše zjednodušovat (někdy pravda až příliš). Začal totálním osekáním produktové nabídky.
    Druhou věcí, která apple žene kupředu, je zavádění nových standardů v předstihu před konkurencí a třetí jednoduše snaha dělat své produkty co nejlepší a myslím že se nepletu když napíšu nejlepší pro uživatele. Jak říká Jobs, zákazník neví co chce, dokud mu to neukážeš. A má pravdu. Na druhou stranu musí mít někdy odvahu říct zákazníkovi že ve skutečnosti nepotřebuje to co si myslí že potřebuje. To je myslím i případ mechaniky BR. Apple vynaložil úsilí aby byl schopen rozhodnout se, že BR mechaniky nemají pespektivu a jako takové je nepotřebuje (a hlavně nebude potřebovat) ani zákazník. Apple velmi často určuje kudy se bude IT trh (a nejen ten – viz. iPhone) ubírat. Jeden z takových směrů vidím i v BR…

Komentáře nejsou povoleny.