Mac mini updatován, zapomeňte na starý design!

Apple právě v tichosti updatovat Mac mini a zcela překopal jeho vzhled, konektorovou výbavu i hardwarové komponenty.

A protože jde především o vzhled, začněme fotogalerií novinky:

Jak již z obrázků můžete vidět, výška Maca mini se zmenšila, půdorysné rozměry naopak o něco zvětšily a svými rozměry se tak přibližuje více například Apple TV nebo Time Capsule. To s sebou přináší také jeden z důvodů, proč nový Mac mini je tak velkou plackou – napájecí adaptér již totiž není samostatný, ale je přímo součásti počítače. Tohoto řešení bych se trochu obával, protože víme, že právě vestavěný adaptér je hlavním zdrojem přehřívání právě Time Capsule. A netvrďte mi, že 85W adaptér se nebude zahřívat…

Počítač je vysoký 3,6 centimetru a jeho čtvercový půdorys má hranu 19,5 centimetru.

Updatovány byly oba základní modely: stolní i serverový. Hardwarová výbava stolního modelu zahrnuje v základu procesor Intel Core 2 Duo taktovaný na frekvenci 2,4 GHz (na objednávku je k dispozici také procesor s frekvencí 2,66 GHz), pouze 2 GB operační paměti (probůh, proč?), pevný disk o kapacitě 320 GB (no budiž, 500 GB je součástí příplatkové výbavy) a grafickou kartu nVidia GeForce 320M. Zachována zůstala 8x dvouvrstvá DVD vypalovačka.

To serverový miník se dočkal více změn: procesor 2,66 GHz a především dvojice pevných disků se 7 200 otáčkami za minutu! Předchozí verze totiž byla osazena disky o rychlosti 5 400 otáček za minutu, což přinese jistě znatelný nárůst rychlosti především v zapojení do stripping RAID pole. Tento model lze rozšířit až na 8 GB paměti.

Potěší především konektorová výbava, která ke standardním portům typu 4x USB (starší model měl o 1x USB víc), 1x FireWire 800, 2x audio, 1x Mini DisplayPort a 1x gigabitová LAN přidává klasické HDMI rozhraní (pamatujete, jak jste nedávno tuto možnost slovy „HDMI je blbost“?) a slot pro paměťovou SD kartu (proč je vzadu, proč?).

Cena za základní model je stanovena na 809 Eur (u nás přibližně 22 tisíc korun), cena serverové verze pak začíná na ceně 1 149 Eur (okolo 30 tisíc korun).

Prozatím bych své pocity shrnul asi takhle: probůh, proč zrovna tohle! Já nechci miniho do obýváku vedle televize, já na něm chci pracovat…

Tento článek je součástí série věnující se novému Macu mini 2010. V této sérii již vyšlo:

141 komentářů: „Mac mini updatován, zapomeňte na starý design!

  • avatar
    15. 06. 2010 (09:48)
    Trvalý odkaz

    cena v rakousku:
    799 EUR :(((

  • avatar
    15. 06. 2010 (11:48)
    Trvalý odkaz

    cena v rakousku:
    799 EUR :(((

  • avatar
    15. 06. 2010 (10:12)
    Trvalý odkaz

    @raziel628: nova politika apple?myslis,ze to oni udavaj ceny v EU?

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:12)
    Trvalý odkaz

    @raziel628: nova politika apple?myslis,ze to oni udavaj ceny v EU?

  • avatar
    15. 06. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    Tak serverú verziu si bude asi už fakt lahké pomýliť s prípadnou Apple TV :D Inak dizajn je fakt opäť luxus, páči sa :) Len ako budú na tom teploty…

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:16)
    Trvalý odkaz

    Tak serverú verziu si bude asi už fakt lahké pomýliť s prípadnou Apple TV :D Inak dizajn je fakt opäť luxus, páči sa :) Len ako budú na tom teploty…

  • avatar
    15. 06. 2010 (10:51)
    Trvalý odkaz

    Mac mini za 22 000,- ? Diky, ale to uz bych si radeji priplatil a koupil bily macbook. Cena je prilis vysoka, vzdyt prece prave mini byl urcen mene movitym. Trochu nestastny krok, rekl bych.

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:51)
    Trvalý odkaz

    Mac mini za 22 000,- ? Diky, ale to uz bych si radeji priplatil a koupil bily macbook. Cena je prilis vysoka, vzdyt prece prave mini byl urcen mene movitym. Trochu nestastny krok, rekl bych.

  • avatar
    15. 06. 2010 (11:16)
    Trvalý odkaz

    hm to je otazka jestli cekat na noveho mrnouse , kdyz „stary“ mac mini je za 12tisic . Nevim jestli bude znat vykon graf. karty pri strihani HD videa ?

    btw lze upgrade pameti a HDD v Mac mini ? ( je tam prostor pro Raptora ? :-)) )

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:16)
    Trvalý odkaz

    hm to je otazka jestli cekat na noveho mrnouse , kdyz „stary“ mac mini je za 12tisic . Nevim jestli bude znat vykon graf. karty pri strihani HD videa ?

    btw lze upgrade pameti a HDD v Mac mini ? ( je tam prostor pro Raptora ? :-)) )

  • avatar
    15. 06. 2010 (11:22)
    Trvalý odkaz

    @BluDik: ano, za 22 je to hnus velebnosti, je to v podstate +8.000 od minula – pochopil bych ze neco stoji ten kus hliniku, neco Recko atd, ale na +8 to nevidim

    Jinak: store opet down…

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:22)
    Trvalý odkaz

    @BluDik: ano, za 22 je to hnus velebnosti, je to v podstate +8.000 od minula – pochopil bych ze neco stoji ten kus hliniku, neco Recko atd, ale na +8 to nevidim

    Jinak: store opet down…

  • avatar
    15. 06. 2010 (11:47)
    Trvalý odkaz

    AppleStore je pořád down, tak třeba předělávají ceny (směrem dolů).

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:47)
    Trvalý odkaz

    AppleStore je pořád down, tak třeba předělávají ceny (směrem dolů).

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:03)
    Trvalý odkaz

    Asi jeden z nejhezčích maců poslední doby. Design, i přes 2 hlavní chyby – SD slot vzadu a nemožnost dostat se k HDD, považuju (čistě z estetického hlediska) za velmi povedený. Tím ovšem netvrdim, že bych raději neměl počítač trochu větší s běžným, výkonnějším a levnějším 3,5 “ diskem a lepším chlazením.

    Zároveň se bohužel jedná o druhý nejdražší počítač od Applu (hned po Mac Pro). Myslím tedy v porovnání toho, co za cenu člověk dostane. Už i původní Mac Mini byl ve vyšší konfiguraci předražený. Tento model je navíc ještě více poznamenám cenovou politikou Apple v EU. K tomuto tématu jsem se už vyjadřoval u Macbooku. Pro mě je hlavní problém v tom, že Apple Euru nevěří a stabilně jej spíše podceňuje (a bylo tomu tak i v době jeho růstu).

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:03)
    Trvalý odkaz

    Asi jeden z nejhezčích maců poslední doby. Design, i přes 2 hlavní chyby – SD slot vzadu a nemožnost dostat se k HDD, považuju (čistě z estetického hlediska) za velmi povedený. Tím ovšem netvrdim, že bych raději neměl počítač trochu větší s běžným, výkonnějším a levnějším 3,5 “ diskem a lepším chlazením.

    Zároveň se bohužel jedná o druhý nejdražší počítač od Applu (hned po Mac Pro). Myslím tedy v porovnání toho, co za cenu člověk dostane. Už i původní Mac Mini byl ve vyšší konfiguraci předražený. Tento model je navíc ještě více poznamenám cenovou politikou Apple v EU. K tomuto tématu jsem se už vyjadřoval u Macbooku. Pro mě je hlavní problém v tom, že Apple Euru nevěří a stabilně jej spíše podceňuje (a bylo tomu tak i v době jeho růstu).

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:18)
    Trvalý odkaz

    no je to hezky, o tom zadna, ale ja jsem rad, ze jsem nedavno koupil macmini. Predpokladam, ze grafika vymenit nejde, co ? :-) To jediny bych udelal – ta 320 jede fakt slusne

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:18)
    Trvalý odkaz

    no je to hezky, o tom zadna, ale ja jsem rad, ze jsem nedavno koupil macmini. Predpokladam, ze grafika vymenit nejde, co ? :-) To jediny bych udelal – ta 320 jede fakt slusne

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:52)
    Trvalý odkaz

    Tak tohle je cesta špatným směrem. Něco tak malého a navíc s integrovaným zdrojem se nedá rozumně uchladit. O víkendu jsem měli v pokoji cca 27°C a i jinak tichý hliníkový MacBook při zátěži řval jako zběsilý.
    Chci toho tak moc, když chci počítač na kterém podle zvuku nepoznám, že mám zatížený procesor?

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:52)
    Trvalý odkaz

    Tak tohle je cesta špatným směrem. Něco tak malého a navíc s integrovaným zdrojem se nedá rozumně uchladit. O víkendu jsem měli v pokoji cca 27°C a i jinak tichý hliníkový MacBook při zátěži řval jako zběsilý.
    Chci toho tak moc, když chci počítač na kterém podle zvuku nepoznám, že mám zatížený procesor?

  • avatar
    15. 06. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    Teda jsem rád, že jsem koupil dosavadní verzi za krásných 14k. Říkal jsem si, jestli mám počkat na nový, ale nevydržel jsem to a koupil nedávno stávající verzi a vůbec nelituju.
    Už to s tou miniaturizací zbytečně přehánějí. Také si myslím, že bude dost topit a ta cena se teda už vůbec nepovedla.

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:57)
    Trvalý odkaz

    Teda jsem rád, že jsem koupil dosavadní verzi za krásných 14k. Říkal jsem si, jestli mám počkat na nový, ale nevydržel jsem to a koupil nedávno stávající verzi a vůbec nelituju.
    Už to s tou miniaturizací zbytečně přehánějí. Také si myslím, že bude dost topit a ta cena se teda už vůbec nepovedla.

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:09)
    Trvalý odkaz

    super, kupuji :) ten muj mac mini prodam kamosovi,co to chce na linux a ja aspon budu mit novy HW :) a oba budeme stastni :) jen to nekoupim za ceskou cenu, kaslu podporovat ceske dovozce, dokad neslevni ceny na prijatelne castky :)

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:09)
    Trvalý odkaz

    super, kupuji :) ten muj mac mini prodam kamosovi,co to chce na linux a ja aspon budu mit novy HW :) a oba budeme stastni :) jen to nekoupim za ceskou cenu, kaslu podporovat ceske dovozce, dokad neslevni ceny na prijatelne castky :)

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:14)
    Trvalý odkaz

    Takže zhubnul o poctivě natočené malé pivo, počítám-li dobře: nyní 1,4 l, starý 1,37l+0,38l = jedenatřičtvtě litru. Zhubnul i zdroj z 110W na 85W?

    S chlazením také otázka, jak bude využité šasi. U starého mini Steve vůbec nevyužil k pasivnímu odvodu tepla masivní hliníkový rámeček, ale trestuhodně mi to teplo pouští do starožitné stolní desky.

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:14)
    Trvalý odkaz

    Takže zhubnul o poctivě natočené malé pivo, počítám-li dobře: nyní 1,4 l, starý 1,37l+0,38l = jedenatřičtvtě litru. Zhubnul i zdroj z 110W na 85W?

    S chlazením také otázka, jak bude využité šasi. U starého mini Steve vůbec nevyužil k pasivnímu odvodu tepla masivní hliníkový rámeček, ale trestuhodně mi to teplo pouští do starožitné stolní desky.

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:15)
    Trvalý odkaz

    s tim prehrivanim mate asi pravdu, sakra, leda to poladit utilitkou na listu SMSfanCONTROL a trosku to osolit,at se to chladi a huci,ale furt lepsi nez aby mini odesel na vecnost …. kdy chystas Vlado test v redakci ?nebo respektive kdy ho budes mit k testovani,hm ? :)

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:15)
    Trvalý odkaz

    s tim prehrivanim mate asi pravdu, sakra, leda to poladit utilitkou na listu SMSfanCONTROL a trosku to osolit,at se to chladi a huci,ale furt lepsi nez aby mini odesel na vecnost …. kdy chystas Vlado test v redakci ?nebo respektive kdy ho budes mit k testovani,hm ? :)

  • avatar
    15. 06. 2010 (13:44)
    Trvalý odkaz

    Mě by spíš apple potěšil, kdyby udělal součástky z imaca do nějaký krabice. Já mám monitor svůj a na fotky ani jinej nechci a mini je moc pomalej. Nicméně to sme se báli i u posledních iMaců jak to uchladí a uchladí. a jak bylo řečeno ten hliník k tomu bude určitě využíanej.(stejně to bude maso). Jenže jestli to takhle bude tedka s cenama podle tohohle, tak nekoupim dlouho nic:(

    Dotaz na Vláďu: Myslíš že by mohl apple udělat střeva imacu do krabice? třeba nějakej novej Cube? Jen by mě zajímal Tvůj názor.

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:44)
    Trvalý odkaz

    Mě by spíš apple potěšil, kdyby udělal součástky z imaca do nějaký krabice. Já mám monitor svůj a na fotky ani jinej nechci a mini je moc pomalej. Nicméně to sme se báli i u posledních iMaců jak to uchladí a uchladí. a jak bylo řečeno ten hliník k tomu bude určitě využíanej.(stejně to bude maso). Jenže jestli to takhle bude tedka s cenama podle tohohle, tak nekoupim dlouho nic:(

    Dotaz na Vláďu: Myslíš že by mohl apple udělat střeva imacu do krabice? třeba nějakej novej Cube? Jen by mě zajímal Tvůj názor.

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:28)
    Trvalý odkaz

    dotaz mimo misu

    Kdyz si koupim k Mac mini , Finul Cut . Lze tuto licenci potom vyuzit az si koupim pozdeji iMac . Nebo lepe muzu tu licenci pouzivat na obou MacMini + iMac ?

    dekuji

  • avatar
    15. 06. 2010 (16:28)
    Trvalý odkaz

    dotaz mimo misu

    Kdyz si koupim k Mac mini , Finul Cut . Lze tuto licenci potom vyuzit az si koupim pozdeji iMac . Nebo lepe muzu tu licenci pouzivat na obou MacMini + iMac ?

    dekuji

  • avatar
    15. 06. 2010 (14:53)
    Trvalý odkaz

    s tim chlazenim teda fakt nevim… takze bych mel dotaz k server verzi – poridit stavajici nebo pockat na novou?

  • avatar
    15. 06. 2010 (16:53)
    Trvalý odkaz

    s tim chlazenim teda fakt nevim… takze bych mel dotaz k server verzi – poridit stavajici nebo pockat na novou?

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:09)
    Trvalý odkaz

    adam: Pockat na zkusenosti uzivatelu. Ja neverim ze by Apple vypustil neco co se extremne prehriva. Jasne ze to bude horke (ostatne jako vsechny MacBooky kdyz vali)… ale snad to nebude nic co by nejak vadilo provozu.

  • avatar
    15. 06. 2010 (17:09)
    Trvalý odkaz

    adam: Pockat na zkusenosti uzivatelu. Ja neverim ze by Apple vypustil neco co se extremne prehriva. Jasne ze to bude horke (ostatne jako vsechny MacBooky kdyz vali)… ale snad to nebude nic co by nejak vadilo provozu.

  • avatar
    15. 06. 2010 (15:14)
    Trvalý odkaz

    Mno, nevím nevím. Přesunutí adaptéru dovnitř přístroje se mi taky zdá být docela špatný tah. Výměna USB za HDMI, to je taky spekulativní, ačkoliv duální výstup na dva monitory se může někomu hodit. Čtečku SD karet moc nechápu. Ať mi někdo vysvětlí proč má čtečka zabírat místo, které by se jinak dalo využít lépe třeba dalšíma dvěma USB například. Ne každý používá SD a ačkoliv to je aktuálně nejrozšířenější formát karet, tak stejně si myslím, že nikoho nezabije si koupit externí čtečku za 200korun.

    Protentokrát dávám applu palec dolu.

  • avatar
    15. 06. 2010 (17:14)
    Trvalý odkaz

    Mno, nevím nevím. Přesunutí adaptéru dovnitř přístroje se mi taky zdá být docela špatný tah. Výměna USB za HDMI, to je taky spekulativní, ačkoliv duální výstup na dva monitory se může někomu hodit. Čtečku SD karet moc nechápu. Ať mi někdo vysvětlí proč má čtečka zabírat místo, které by se jinak dalo využít lépe třeba dalšíma dvěma USB například. Ne každý používá SD a ačkoliv to je aktuálně nejrozšířenější formát karet, tak stejně si myslím, že nikoho nezabije si koupit externí čtečku za 200korun.

    Protentokrát dávám applu palec dolu.

  • avatar
    15. 06. 2010 (16:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: Půdorys je 19,7 x 19,7 tedy stejný jako Time Capsule.

    – 2 GB je zoufale málo, tady jasné zklamání
    – integrovaný zdroj, tady celkem plus, uvidíme, jak to bude s tím teplem
    – ostatní parametry, očekávané
    – redesign, nemám na to jasný názor, ale celkem se mi to líbí
    – čtečka, smysl v tom nevidím, ale asi k tomu měl Apple důvod
    – nedostupnost lepšího modelu, BTO sestava nebo server není řešení, tady opět jasné zklamání

    Největší průser je momentálně cena. Nějak nevím, na koho je tento MAC směřován. Skoro je lepší si koupit 13′ MBP nebo se smířit s tím, že budu mít doma iMac s debilně lesklou obrazovkou, kterou nepotřebuju. Na fotky mam Eizo a iMac nemám kam dát, tak aby se neleskl.

    Já jsem čekal na nového Mini a teď zase nevím. Je jasné, že další Upgrade iMac zvedne jejich cenu, ale teď se zdá lepší jít do iMac nebo znova uvažovat o MBP. Ach jooo, zase to řešit.

  • avatar
    15. 06. 2010 (18:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: Půdorys je 19,7 x 19,7 tedy stejný jako Time Capsule.

    – 2 GB je zoufale málo, tady jasné zklamání
    – integrovaný zdroj, tady celkem plus, uvidíme, jak to bude s tím teplem
    – ostatní parametry, očekávané
    – redesign, nemám na to jasný názor, ale celkem se mi to líbí
    – čtečka, smysl v tom nevidím, ale asi k tomu měl Apple důvod
    – nedostupnost lepšího modelu, BTO sestava nebo server není řešení, tady opět jasné zklamání

    Největší průser je momentálně cena. Nějak nevím, na koho je tento MAC směřován. Skoro je lepší si koupit 13′ MBP nebo se smířit s tím, že budu mít doma iMac s debilně lesklou obrazovkou, kterou nepotřebuju. Na fotky mam Eizo a iMac nemám kam dát, tak aby se neleskl.

    Já jsem čekal na nového Mini a teď zase nevím. Je jasné, že další Upgrade iMac zvedne jejich cenu, ale teď se zdá lepší jít do iMac nebo znova uvažovat o MBP. Ach jooo, zase to řešit.

  • avatar
    15. 06. 2010 (16:19)
    Trvalý odkaz

    Také nevidím ve 2GB RAM problém. Tohle není profesionální stroj a navíc, není problém je doplnit. Na běžnou práci jsem měl starý MacBook s 1GB DDR2 RAM a ne že bych strádal. Ale pravda, HD video jsem na tom nestříhal.

    Nicméně cena je logická, jen nechápu, proč se oháníte pořád tou Německou. Cena pro EU je přeci 799 EUR. Proč je SD slot vzadu chápu. Neumím si ho představit jinde a ten design roli hraje, ačkoli tímhle je tam opravdu nešikovně až k ničemu.

    Ale nový Mini se mi líbí a co si budeme povídat, nějakou změnu to chtělo. Spíš mě zaráží, jak Apple sám směřuje s Mac Mini k TV (viz. přítomnost HDMI portu, promo fotky atp.).

  • avatar
    15. 06. 2010 (18:19)
    Trvalý odkaz

    Také nevidím ve 2GB RAM problém. Tohle není profesionální stroj a navíc, není problém je doplnit. Na běžnou práci jsem měl starý MacBook s 1GB DDR2 RAM a ne že bych strádal. Ale pravda, HD video jsem na tom nestříhal.

    Nicméně cena je logická, jen nechápu, proč se oháníte pořád tou Německou. Cena pro EU je přeci 799 EUR. Proč je SD slot vzadu chápu. Neumím si ho představit jinde a ten design roli hraje, ačkoli tímhle je tam opravdu nešikovně až k ničemu.

    Ale nový Mini se mi líbí a co si budeme povídat, nějakou změnu to chtělo. Spíš mě zaráží, jak Apple sám směřuje s Mac Mini k TV (viz. přítomnost HDMI portu, promo fotky atp.).

  • avatar
    15. 06. 2010 (16:54)
    Trvalý odkaz

    Opravte si titulek, mate tam desing misto design! :)))

  • avatar
    15. 06. 2010 (18:54)
    Trvalý odkaz

    Opravte si titulek, mate tam desing misto design! :)))

  • avatar
    15. 06. 2010 (17:22)
    Trvalý odkaz

    @Bobrs: pokud chcete iMac nebo MBP, běžte do nich rovnou – narovnání ceny nebude čekat na další upgrade, ale bude dle všeho dřív, než byste čekal. ..
    @F6: nemáme, to je v agregátorech, tady je správně :)
    @Martin Světlík: protože podle německé ceny se určuje česká. A navíc těch 10 Eur nás tak ani tak nevytrhne :) A pokud se týká mě, tak změna form-factoru bylo to poslední, co Mac mini potřeboval. Toto většinou tvrdí ti, kteří miniho nemají a ani jeho pořízení neplánují – těmto uživatelům to přijde jako strašně potřebné a sexy, současní (dlouholetí) majitelé několika modelů s řady mini však nadšeni v drtivé většině nejsou…

  • avatar
    15. 06. 2010 (19:22)
    Trvalý odkaz

    @Bobrs: pokud chcete iMac nebo MBP, běžte do nich rovnou – narovnání ceny nebude čekat na další upgrade, ale bude dle všeho dřív, než byste čekal. ..
    @F6: nemáme, to je v agregátorech, tady je správně :)
    @Martin Světlík: protože podle německé ceny se určuje česká. A navíc těch 10 Eur nás tak ani tak nevytrhne :) A pokud se týká mě, tak změna form-factoru bylo to poslední, co Mac mini potřeboval. Toto většinou tvrdí ti, kteří miniho nemají a ani jeho pořízení neplánují – těmto uživatelům to přijde jako strašně potřebné a sexy, současní (dlouholetí) majitelé několika modelů s řady mini však nadšeni v drtivé většině nejsou…

  • avatar
    15. 06. 2010 (17:25)
    Trvalý odkaz

    @adam: server verze nová má rychlejší disky, takže asi tu – na zatíženém serveru to bude poznat. A navíc, servervny jsou klimatizované sami o sobě, takže tam bych se zahřívání nebál už vůbec…

  • avatar
    15. 06. 2010 (19:25)
    Trvalý odkaz

    @adam: server verze nová má rychlejší disky, takže asi tu – na zatíženém serveru to bude poznat. A navíc, servervny jsou klimatizované sami o sobě, takže tam bych se zahřívání nebál už vůbec…

  • avatar
    15. 06. 2010 (17:33)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Toho jsem si nevšiml, ale raději si na české ceny počkám. Jinak já považuji původní Mac Mini také za velmi pěkný kousek. Ne jednou jsem se s ním měl možnost setkat, sám jsem jeden připravoval klientovi jako Media Center k TV a tak jsem jej měl týden k dispozici. Nicméně nelze chtít aby tento design zůstal ještě x dalších let a dlouholetí majitelé si jej kupovali jen kvůli novému železu. To nemůže fungovat. To je asi jako kdyby Apple ještě dnes prodával bílé plastové iMacy, které sice jsou pořád hezké, sám jeden mám a pořád se mi líbí, ale jen kvůli tomu je nelze prodávat století… A 5 let pro Miniho mi přijde relativně dost na to, že to je spotřebka a nejsnažší a nejlevnější způsob jak přejít na Mac. Tudíž právě ti noví zákazníci potřebují mít nějaký podnět – jako třeba velmi zdařilý nový design.

  • avatar
    15. 06. 2010 (19:33)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Toho jsem si nevšiml, ale raději si na české ceny počkám. Jinak já považuji původní Mac Mini také za velmi pěkný kousek. Ne jednou jsem se s ním měl možnost setkat, sám jsem jeden připravoval klientovi jako Media Center k TV a tak jsem jej měl týden k dispozici. Nicméně nelze chtít aby tento design zůstal ještě x dalších let a dlouholetí majitelé si jej kupovali jen kvůli novému železu. To nemůže fungovat. To je asi jako kdyby Apple ještě dnes prodával bílé plastové iMacy, které sice jsou pořád hezké, sám jeden mám a pořád se mi líbí, ale jen kvůli tomu je nelze prodávat století… A 5 let pro Miniho mi přijde relativně dost na to, že to je spotřebka a nejsnažší a nejlevnější způsob jak přejít na Mac. Tudíž právě ti noví zákazníci potřebují mít nějaký podnět – jako třeba velmi zdařilý nový design.

Komentáře nejsou povoleny.