Na Apple Store je možnost předobjednat iPad

iPad, který se má dostat do prodeje již třetího dubna, je dle očekávání od 14:30 našeho času možné předobjednat na stránkách Apple.com v sekci Store. Prozatím platí předobjednávky pouze pro Spojené státy, iPady budou zasílány pátého dubna v místech, kde není dostupné sobotní doručení (3. dubna je totiž oficiální datum). Je možné objednat nejvýše dva kusy na osobu. Vyzvednout si je musíte ale na americké adrese.

Vývoj tabletu společnosti Apple trval více než jeden rok, spekuluje se o něm však o pořádný kus déle. Ve středu 27. ledna se však všichni fanoušci konečně dočkali. Co tedy nejnovější jablečný přírůstek do sadu přináší?

A začneme bez dlouhých úvodních řečí přímo parametry. Apple iPad (jak se tablet jmenuje) je zařízení široké třináct milimetrů a velké 189 x 242 milimetrů. Svými rozměry je tak na pomezí mezi formáty A5 a A4. Jeho hmotnost je 680 gramů nebo 730 gramů.

Proč se od sebe tyto hodnoty liší? Je to proto, že iPad bude k dispozici ve dvou variantách. První varianta je určena primárně pro domácí použití: obsahuje pouze Wi-Fi (ale v rychlé variantě 802.11 a/b/g/n, tedy včetně podpory pro 5 GHz pásmo) a Bluetooth ve verzi 2.1 včetně EDR. Zajímavé je osazení digitálním kompasem.

Druhá je pak určena těm uživatelům, kteří chtějí s tabletem cestovat a obsahuje mimo výše zmíněné konektivity ještě UMTS/HSDA a GSM/EDGE konektivitu pro použití v mobilních sítích. Tato verze je také vybavena GPS přijímačem, což je logické: zatímco na cestách je GPS praktické, k čemu jej mít u domácího zařízení. Mobilní modul lze použít jen pro data, ne pro hlasové hovory (iPad však obsahuje mikrofon i reproduktor, proto není problém použít pro hovor y například Skype).

První model je označován jako iPad Wi-Fi, druhý jako iPad Wi-Fi + 3G.

Zařízení je osazeno procesorem Apple A4 (o kterém toho prozatím příliš nevíme), jedná se o procesor z ARM rodiny s velmi nízkou spotřebou s integrovaným grafickým akcelerátorem (vlastně se jedná o system-on-chip řešení) taktovaným na frekvenci 1 GHz. Velikost operační paměti není známa, úložného prostoru můžete mít k dispozici 16 GB, 32 GB nebo 64 GB, to vše typu flash.

Displej nabízí rozlišení 1024 x 768 bodů při úhlopříčce 9,7 palce, což dává velmi jemné rozlišení 132 ppi. Displej je multidotykový, na on-screen klávesnici není dle ukázek problém psát více prsty současně. Rozlišení displeje využívá nejen operační systém, ale využijete jej také při přehrávání videa: iPad dokáže akcelerovaně přehrávat video do rozlišení 720p.

Velmi zajímavé je dodávané příslušenství: přikoupit si můžete samostatný stojánek, samostatný stojánek s klávesnicí, redukci na USB konektor (díky kterému připojíte k iPadu například foťák nebo externí disk) nebo redukci na SD kartu (například pro práci s fotkami).

Operačním systémem je iPhone OS upravený pro větší displej. Systém a především aplikace jej využívají skvěle, například v poštovní klient zobrazuje seznam příchozích e-mailů současně s náhledem aktuálně zvoleného emailu, přibyly také nové prvky grafického rozhraní – například nová rozbalovací roletová menu. Ta z iPhonů neznáme.

Společně s iPad přišla také nová služba nazvaná iBooks a iBook Store. Ano, jedná se – jak již název napovídá – o obchod s elektronickými knihami. Prozatím v něm však nenajdete české knihy (a otázkou zůstává, kdy a zda vůbec čeští vydavatelé do tohoto obchodu proniknou). Knihám je podobný také nový koncept elektronickým novin: ty vypadají stejně jako tištěné, ale navíc jsou doplněny například o videa nebo živé odkazy. Prezentován byl The Wall Street Journal a vypadal skutečně působivě.

Programátoři aplikací mají možnost snadno upravit své aplikace pro větší rozlišení iTabletu, ale i neupravené aplikace pro iPhone lze používat. U nich můžete volit mezi jejich nativním zobrazením (v tomto případě vidíte aplikaci uprostřed displejem), nebo zvětšené aplikace na celou obrazovku (v podstatě dojde k zdvojení každého původního pixelu). Systém je dostatečně výkonný i pro dynamické zvětšování i náročných her bez viditelného zpomalení.

64 komentářů: „Na Apple Store je možnost předobjednat iPad

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: SuperApple.cz » Apple Store updatuje: co přijde?

  • Pingback: Na Apple Store je možnost předobjednat iPad

  • avatar
    12. 03. 2010 (14:48)
    Trvalý odkaz

    Kurňa šopa, objednejte mi ho nřkdo v US:-))

  • avatar
    12. 03. 2010 (15:48)
    Trvalý odkaz

    Kurňa šopa, objednejte mi ho nřkdo v US:-))

  • avatar
    12. 03. 2010 (15:57)
    Trvalý odkaz

    Prave potvrzena objednavka 2 ks 16gb wifi tak jsem zvedav kdy je opravdu doruci na US adresu :)

  • avatar
    12. 03. 2010 (16:57)
    Trvalý odkaz

    Prave potvrzena objednavka 2 ks 16gb wifi tak jsem zvedav kdy je opravdu doruci na US adresu :)

  • avatar
    12. 03. 2010 (17:26)
    Trvalý odkaz

    Kdybyste někdo také objednával, dejte mi echo:-)

  • avatar
    12. 03. 2010 (18:26)
    Trvalý odkaz

    Kdybyste někdo také objednával, dejte mi echo:-)

  • avatar
    13. 03. 2010 (06:14)
    Trvalý odkaz

    IPAD WI-FI 16GB-USA
    $499.00
    2
    $998.00
    Ships: DELIVERS ON 4/3
    Part Number: MB292LL/A

    jsem zvedav zda dodrzi termin doruceni :)

    ten druhy bude volny …

  • avatar
    13. 03. 2010 (07:14)
    Trvalý odkaz

    IPAD WI-FI 16GB-USA
    $499.00
    2
    $998.00
    Ships: DELIVERS ON 4/3
    Part Number: MB292LL/A

    jsem zvedav zda dodrzi termin doruceni :)

    ten druhy bude volny …

  • avatar
    13. 03. 2010 (12:21)
    Trvalý odkaz

    Zařízení je zajímavé, ale neobjednám si jej z jednoho prostého důvodu. Nepodporuje češtinu. Nemyslím tím lokalizaci samotnou, kde mi angličtina vůbec nevadí, ale ani jako podporovaný vstupní jazyk. Toto zařízení je už poměrně vhodné na psaní komentářů, kratších dokumentů a podobně (mobilní iWork vypadá úchvatně), ale v cestine (úmyslně bez diakritiky) moje dokumenty nikoho zajímat nebudou.
    Jen jsem chtěl upozornit, kdybyste to náhodou ve specifikacích přehlédli.

    • avatar
      13. 03. 2010 (12:49)
      Trvalý odkaz

      Martin: jen v bodech:
      – je to logické, protože iPad nyní není určen pro prodej na našem trhu, není tedy důvod, aby měl českou klávesnici (co by s ní americký uživatel dělal). S příchodem na český trh klávesnice bude…
      – že bude zobrazovat české weby správně se ví a ano, bude…

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:21)
    Trvalý odkaz

    Zařízení je zajímavé, ale neobjednám si jej z jednoho prostého důvodu. Nepodporuje češtinu. Nemyslím tím lokalizaci samotnou, kde mi angličtina vůbec nevadí, ale ani jako podporovaný vstupní jazyk. Toto zařízení je už poměrně vhodné na psaní komentářů, kratších dokumentů a podobně (mobilní iWork vypadá úchvatně), ale v cestine (úmyslně bez diakritiky) moje dokumenty nikoho zajímat nebudou.
    Jen jsem chtěl upozornit, kdybyste to náhodou ve specifikacích přehlédli.

    • avatar
      13. 03. 2010 (13:49)
      Trvalý odkaz

      Martin: jen v bodech:
      – je to logické, protože iPad nyní není určen pro prodej na našem trhu, není tedy důvod, aby měl českou klávesnici (co by s ní americký uživatel dělal). S příchodem na český trh klávesnice bude…
      – že bude zobrazovat české weby správně se ví a ano, bude…

  • avatar
    13. 03. 2010 (12:23)
    Trvalý odkaz

    Navíc nikdo neví, jestli bude zařízení zobrazovat české weby správně s diakritikou anebo se dočkáme podivných paskvilů s chybnou konverzí.
    Pravděpodobně si počkám na další verzi (holt asi za rok), které bude mít i kameru a možná i další zajímavé vychytávky. I první iPhone nebyl zázrak (kromě úchvatného uživatelského rozhraní).

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:23)
    Trvalý odkaz

    Navíc nikdo neví, jestli bude zařízení zobrazovat české weby správně s diakritikou anebo se dočkáme podivných paskvilů s chybnou konverzí.
    Pravděpodobně si počkám na další verzi (holt asi za rok), které bude mít i kameru a možná i další zajímavé vychytávky. I první iPhone nebyl zázrak (kromě úchvatného uživatelského rozhraní).

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    Ano, weby se daly očekávat. I iPhone 2G české weby zobrazoval více méně správně. Až na pár paskvilů. Jsem vlastníkem i iPhonu 2G, takže si živě pamatuji na doby, kdy ř, ý, ů a pár dalších písmen se na mnoha stránkách zobrazovaly jiným fontem než zbytek.

    Jste si však jistý, že česká klávesnice bude dostupná v době, kdy přijde zařízení na český trh? Na ruském trhu není ohlášen, přesto rusky zařízení umí. To stejné platí i pro čínštinu.
    Vzpomeňte si na iPhone, kterému to trvalo prakticky rok od vstupu na český trh, než byla přidána plná podpora češtiny a asi půl roku než byla alespoň podpora pro českou klávesnici.
    Chápu, že teď už má Apple vyšlapanou cestičku, takže to může být (a snad i bude) o poznání rychlejší, ale nikde jsem nenašel důkaz vašeho tvrzení. Pokud máte zákulisní (řekněme ověřené) informace, pak souhlasím.

  • avatar
    13. 03. 2010 (14:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    Ano, weby se daly očekávat. I iPhone 2G české weby zobrazoval více méně správně. Až na pár paskvilů. Jsem vlastníkem i iPhonu 2G, takže si živě pamatuji na doby, kdy ř, ý, ů a pár dalších písmen se na mnoha stránkách zobrazovaly jiným fontem než zbytek.

    Jste si však jistý, že česká klávesnice bude dostupná v době, kdy přijde zařízení na český trh? Na ruském trhu není ohlášen, přesto rusky zařízení umí. To stejné platí i pro čínštinu.
    Vzpomeňte si na iPhone, kterému to trvalo prakticky rok od vstupu na český trh, než byla přidána plná podpora češtiny a asi půl roku než byla alespoň podpora pro českou klávesnici.
    Chápu, že teď už má Apple vyšlapanou cestičku, takže to může být (a snad i bude) o poznání rychlejší, ale nikde jsem nenašel důkaz vašeho tvrzení. Pokud máte zákulisní (řekněme ověřené) informace, pak souhlasím.

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:20)
    Trvalý odkaz

    OS by neměl být jiný, než máme v iPhonech nyní, takže předpokládám, že to co umí a dělá dobře iPhone, bude dělat i iPad… a té diakritiky bych se nebál…. je to jen sw záležitost, navíc na iPhone dobře otestovaná, ale přidalo se více míst pro lokalizaci systému, takže to bude pro ostatní země asi chvilinku trvat….. není tam ani polština švédština například….. nejpozději v létě s OS 4 to 100% bude, to je i můj osobní názor….

  • avatar
    13. 03. 2010 (14:20)
    Trvalý odkaz

    OS by neměl být jiný, než máme v iPhonech nyní, takže předpokládám, že to co umí a dělá dobře iPhone, bude dělat i iPad… a té diakritiky bych se nebál…. je to jen sw záležitost, navíc na iPhone dobře otestovaná, ale přidalo se více míst pro lokalizaci systému, takže to bude pro ostatní země asi chvilinku trvat….. není tam ani polština švédština například….. nejpozději v létě s OS 4 to 100% bude, to je i můj osobní názor….

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:30)
    Trvalý odkaz

    Denis:
    Souhlasím, ale do té doby je to zařízení pro mě mrtvé. Na mobilní web mi stačí iPhone s plnou podporou češtiny a, žel, na mobilní iWork, který opravdu vypadá úchvatně, je iPad pro mě nepoužitelný. Bez češtiny si polovičaté zařízení s neurčitou vidinou podpory v budoucnosti prostě nekoupím. Holt, iPad nestojí 1500 Kč, které bych mohl za polovičaté řešení oželet.

  • avatar
    13. 03. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    Denis:
    Souhlasím, ale do té doby je to zařízení pro mě mrtvé. Na mobilní web mi stačí iPhone s plnou podporou češtiny a, žel, na mobilní iWork, který opravdu vypadá úchvatně, je iPad pro mě nepoužitelný. Bez češtiny si polovičaté zařízení s neurčitou vidinou podpory v budoucnosti prostě nekoupím. Holt, iPad nestojí 1500 Kč, které bych mohl za polovičaté řešení oželet.

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:43)
    Trvalý odkaz

    Jo a to jste zaznamenali, že eBooks tam půjde i importovat? Staží jen až bude dostupný program na konverzi do ePub :-), to mě přesvědčilo o tom, že se vyplatí do toho jít :-), snad tam tedy pod UTF8 čeština nebude problém.. je to částečně zajíc v pytli, ale já tomu asi i po zkušenostech s iPhone věřím… :-)

  • avatar
    13. 03. 2010 (14:43)
    Trvalý odkaz

    Jo a to jste zaznamenali, že eBooks tam půjde i importovat? Staží jen až bude dostupný program na konverzi do ePub :-), to mě přesvědčilo o tom, že se vyplatí do toho jít :-), snad tam tedy pod UTF8 čeština nebude problém.. je to částečně zajíc v pytli, ale já tomu asi i po zkušenostech s iPhone věřím… :-)

  • avatar
    13. 03. 2010 (13:58)
    Trvalý odkaz

    Denis:
    Pokud jde o podporu ePub, tak se nebojte. Dle specifikací ePub je možné do dané elektronické knihy vložit i font, který se následně použije pro danou knihu. Takže můžete použít třeba můj oblíbený Adobe Minion Pro.
    Exportních aplikací do ePup existuje i pro Mac několik. Nejznámější je Calibre anebo o poznání dražší Adobe InDesing CS3/CS4.
    Spíše mě zaráží, že si chcete ničit zrak na TFT displeji. Vhodnějším jsou opravdové eBook readery. Například Sony Reader. Jeden doma mám a je to absolutně neporovnatelné s displejem na mobilu, monitoru,… Knihy se dají číst i na slunci, ale i zde je viditelný lehký odlesk. Přesto je zážitek o poznání lepší než na jakémkoliv TFT zařízení. Pochybuji, že iPad bude výjimka.

  • avatar
    13. 03. 2010 (14:58)
    Trvalý odkaz

    Denis:
    Pokud jde o podporu ePub, tak se nebojte. Dle specifikací ePub je možné do dané elektronické knihy vložit i font, který se následně použije pro danou knihu. Takže můžete použít třeba můj oblíbený Adobe Minion Pro.
    Exportních aplikací do ePup existuje i pro Mac několik. Nejznámější je Calibre anebo o poznání dražší Adobe InDesing CS3/CS4.
    Spíše mě zaráží, že si chcete ničit zrak na TFT displeji. Vhodnějším jsou opravdové eBook readery. Například Sony Reader. Jeden doma mám a je to absolutně neporovnatelné s displejem na mobilu, monitoru,… Knihy se dají číst i na slunci, ale i zde je viditelný lehký odlesk. Přesto je zážitek o poznání lepší než na jakémkoliv TFT zařízení. Pochybuji, že iPad bude výjimka.

  • avatar
    13. 03. 2010 (16:48)
    Trvalý odkaz

    Přátelé můžete mi shrnout co můžu dělat za kouzla v pokoji (iphone 3g. Mbwhite) když koupím ipad 16gb wifi. Nebo stačí ipodTouch

  • avatar
    13. 03. 2010 (15:48)
    Trvalý odkaz

    Přátelé můžete mi shrnout co můžu dělat za kouzla v pokoji (iphone 3g. Mbwhite) když koupím ipad 16gb wifi. Nebo stačí ipodTouch

  • avatar
    13. 03. 2010 (19:52)
    Trvalý odkaz

    jej, od kedy fungujú superapple a superiphone v mobile verzii??? stránky dá vždy dali v poho citat aj na iPhone, ale to zobrazenie na 320×480 je proste ešte lepšie, priam na nezaplatenie, super

    • avatar
      13. 03. 2010 (20:04)
      Trvalý odkaz

      babo: od jakživa, jen se zobrazí až po opakované návštěvě (náhodným čtenářům servíruju raději normální verzi). A nikdy asi nepochopím, co se vám všem líbí na tom úzkém a pomalém podivnovzhledu. Ale chcete ho, máte ho…

  • avatar
    13. 03. 2010 (20:52)
    Trvalý odkaz

    jej, od kedy fungujú superapple a superiphone v mobile verzii??? stránky dá vždy dali v poho citat aj na iPhone, ale to zobrazenie na 320×480 je proste ešte lepšie, priam na nezaplatenie, super

    • avatar
      13. 03. 2010 (21:04)
      Trvalý odkaz

      babo: od jakživa, jen se zobrazí až po opakované návštěvě (náhodným čtenářům servíruju raději normální verzi). A nikdy asi nepochopím, co se vám všem líbí na tom úzkém a pomalém podivnovzhledu. Ale chcete ho, máte ho…

  • avatar
    13. 03. 2010 (22:40)
    Trvalý odkaz

    aha, chápem…. no nemusím scrollovat, hýbať nič, krásne vidím hneď názvy nových článkov, proste mi tá mobile theme vyhovuje. dik za ňu :) ako občas prídu situácie, že prepnem do klasickej, ale zriedkavo

    • avatar
      14. 03. 2010 (09:50)
      Trvalý odkaz

      babo: názvy ano, ale ne třeba perexy (ty musíte rozbalit klepnutím a iPhonu to trvá, než je zobrazí). Já si například vybírám články podle perexů, ne názvů – no ale hlavní je, že se to líbí vám, čtenářům :)

  • avatar
    13. 03. 2010 (23:40)
    Trvalý odkaz

    aha, chápem…. no nemusím scrollovat, hýbať nič, krásne vidím hneď názvy nových článkov, proste mi tá mobile theme vyhovuje. dik za ňu :) ako občas prídu situácie, že prepnem do klasickej, ale zriedkavo

    • avatar
      14. 03. 2010 (10:50)
      Trvalý odkaz

      babo: názvy ano, ale ne třeba perexy (ty musíte rozbalit klepnutím a iPhonu to trvá, než je zobrazí). Já si například vybírám články podle perexů, ne názvů – no ale hlavní je, že se to líbí vám, čtenářům :)

  • avatar
    14. 03. 2010 (13:42)
    Trvalý odkaz

    Vlada: ano, na tych perexoch nieco je, ale proste aj citanie samotneho clanku, ze nemsim behat prstom zlava doprava a spat, aby som videl cely text… to je strasne pohodlne :)

  • avatar
    14. 03. 2010 (14:42)
    Trvalý odkaz

    Vlada: ano, na tych perexoch nieco je, ale proste aj citanie samotneho clanku, ze nemsim behat prstom zlava doprava a spat, aby som videl cely text… to je strasne pohodlne :)

  • Pingback: iPhone & iPod & iPad novinky: 10. týden « SuperApple.cz

  • avatar
    16. 03. 2010 (15:09)
    Trvalý odkaz

    Ahojte, Vlada: nemas predstavu (alebo aspon nejaku linku) o moznych limitoch pre tu 3G verziu? Viem, ze sa jedna o tu mini SIM kartu – ale tu si snad vyrobim vystrihnutimn z normalnej. Otazka je, ci tam bude nejaka firma zamku na SIM karty od AT&T alebo nie. Nemas prosim predstavu ako to bude resp. napad, kde si o tom mozem precitat? Chystam sa si iPad objednat ale potesil by som sa tej 3G verzii. Dik moc.

    • avatar
      16. 03. 2010 (15:43)
      Trvalý odkaz

      Rasto: o tom se moc neví (3G verze se začnou prodávat ještě za dlouho), ale lock se předpokládá…

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:09)
    Trvalý odkaz

    Ahojte, Vlada: nemas predstavu (alebo aspon nejaku linku) o moznych limitoch pre tu 3G verziu? Viem, ze sa jedna o tu mini SIM kartu – ale tu si snad vyrobim vystrihnutimn z normalnej. Otazka je, ci tam bude nejaka firma zamku na SIM karty od AT&T alebo nie. Nemas prosim predstavu ako to bude resp. napad, kde si o tom mozem precitat? Chystam sa si iPad objednat ale potesil by som sa tej 3G verzii. Dik moc.

    • avatar
      16. 03. 2010 (16:43)
      Trvalý odkaz

      Rasto: o tom se moc neví (3G verze se začnou prodávat ještě za dlouho), ale lock se předpokládá…

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:01)
    Trvalý odkaz

    Vlada: Ja som to pochopil tak, ze 3G verzie pridu naraz teraz v aprili – kedze sa daju tiez predobjednat. Otazka je ich pouzivanie mimo uzemia USA. Jailbrake? Snad raz…

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:01)
    Trvalý odkaz

    Vlada: Ja som to pochopil tak, ze 3G verzie pridu naraz teraz v aprili – kedze sa daju tiez predobjednat. Otazka je ich pouzivanie mimo uzemia USA. Jailbrake? Snad raz…

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:06)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    To není pravda. Steve Jobs přímo v Keynote říká, že „all iPad 3G models are unlocked“. Koukněte na zhruba 1 hodinu a 14. minutu. Takže jediným „lockem“ bude microSIM. Nejsem si jist, jak moc půjde ustřihnout z normální SIM. Podle mě to musí být dost přesné, aby SIMka přesně zapadla do šuplíčku.

    • avatar
      16. 03. 2010 (16:32)
      Trvalý odkaz

      Martin: vím, že se to říkalo – ale podle posledních ohlasů byly stroje, které šly v US na testy do redakci, simlocknuté. Takže těžko říci, jak to nakonec bude – podle některých zdrojů ta věta znamenala, že je simlock pouze na US operátory (tudíž z pohledu US zákazníka, pro které byl Keynote určený, je neblokovaný, přestože blokovaný proti vývozu je). Uvidíme, jak to bude ve skutečnosti – ale vzhledem k tomu, jak se zase naši operátoři opět jistě pokusí iPad předtražit, bych i věřil, že si pro evropu nějaký lock vynutí….

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:06)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    To není pravda. Steve Jobs přímo v Keynote říká, že „all iPad 3G models are unlocked“. Koukněte na zhruba 1 hodinu a 14. minutu. Takže jediným „lockem“ bude microSIM. Nejsem si jist, jak moc půjde ustřihnout z normální SIM. Podle mě to musí být dost přesné, aby SIMka přesně zapadla do šuplíčku.

    • avatar
      16. 03. 2010 (17:32)
      Trvalý odkaz

      Martin: vím, že se to říkalo – ale podle posledních ohlasů byly stroje, které šly v US na testy do redakci, simlocknuté. Takže těžko říci, jak to nakonec bude – podle některých zdrojů ta věta znamenala, že je simlock pouze na US operátory (tudíž z pohledu US zákazníka, pro které byl Keynote určený, je neblokovaný, přestože blokovaný proti vývozu je). Uvidíme, jak to bude ve skutečnosti – ale vzhledem k tomu, jak se zase naši operátoři opět jistě pokusí iPad předtražit, bych i věřil, že si pro evropu nějaký lock vynutí….

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:10)
    Trvalý odkaz

    Martin: Hej – uz som to nasiel aj na inom serveri. Takze lock sa nepredpoklada – jedina otazka je to slovo mikroSIM. Ale to je riziko, ktore sa snad da zniest… Skusim to vyrobit vopred na skusku. :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:10)
    Trvalý odkaz

    Martin: Hej – uz som to nasiel aj na inom serveri. Takze lock sa nepredpoklada – jedina otazka je to slovo mikroSIM. Ale to je riziko, ktore sa snad da zniest… Skusim to vyrobit vopred na skusku. :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:11)
    Trvalý odkaz

    Rasto:
    Nepřijdou. Verze iPad 16-64 GB WiFi se bude pro předobjednatele distribuovat tak, že je dostanou 3. dubna. V místech, kde není možné doručit zásilku v sobotu, tak až 5. dubna.
    Verze iPad 16-64 GB WiFi+3G bude v „late April“, takže se očekává zhruba kolem 25. dubna. Posunutí je kvůli tomu, že Apple musel dát iPad WiFi+3G FCC ke schválení. Tento úřad má zhruba 2 měsíce na schvalovací proces, proto až koncem dubna.

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:11)
    Trvalý odkaz

    Rasto:
    Nepřijdou. Verze iPad 16-64 GB WiFi se bude pro předobjednatele distribuovat tak, že je dostanou 3. dubna. V místech, kde není možné doručit zásilku v sobotu, tak až 5. dubna.
    Verze iPad 16-64 GB WiFi+3G bude v „late April“, takže se očekává zhruba kolem 25. dubna. Posunutí je kvůli tomu, že Apple musel dát iPad WiFi+3G FCC ke schválení. Tento úřad má zhruba 2 měsíce na schvalovací proces, proto až koncem dubna.

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Rasto:
    V nejhorším případě si nějakou chvilku počkáte. Předpokládám totiž, že si všichni operátoři budou chtít namastit kapsu za data, takže přijdou s nabídkou microSIM karet. Je ale možné, že tuto „službu“ nebudou nabízet všichni operátoři v dané zemi.

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:16)
    Trvalý odkaz

    Rasto:
    V nejhorším případě si nějakou chvilku počkáte. Předpokládám totiž, že si všichni operátoři budou chtít namastit kapsu za data, takže přijdou s nabídkou microSIM karet. Je ale možné, že tuto „službu“ nebudou nabízet všichni operátoři v dané zemi.

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:21)
    Trvalý odkaz

    V nejhorším případě si nějakou chvilku počkáte. Předpokládám totiž, že si všichni operátoři budou chtít namastit kapsu za data, takže přijdou s nabídkou microSIM karet. Je ale možné, že tuto „službu“ nebudou nabízet všichni operátoři v dané zemi.

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:21)
    Trvalý odkaz

    V nejhorším případě si nějakou chvilku počkáte. Předpokládám totiž, že si všichni operátoři budou chtít namastit kapsu za data, takže přijdou s nabídkou microSIM karet. Je ale možné, že tuto „službu“ nebudou nabízet všichni operátoři v dané zemi.

  • avatar
    16. 03. 2010 (17:26)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    To se mi nezdá. Po pravdě není důvod iPad blokovat. Neprodává se za dotovanou cenu a bude dostupný všude. Navíc nebude prodáván operátory, ale Appleme a distributory. Částečnou blokaci provede i zmíněná nestandardní microSIM, protože všichni operátoři ji rozhodně nebudou mít.
    Pokud by blokace byla jen na US SIMky, tak by to znamenalo jen jednoho operátora – T-Mobile US, který je na tamějším trhu ten poslední. Verizon a Sprint jsou přece CDMA operátoři, takže pro toto zařízení nepoužitelní.
    Současně si nemyslím, že by Keynote byla jen pro US. Rozhodně chtěli celosvětově představit nové mobilní zařízení. Sice bude v US nejdříve k dostání (což je u Applu velmi časté), ale to neznamená, že je určen jen pro US trh.

    Navíc já jsem mírně skeptický vůči iPadu. Dokud nebude mít českou klávesnici, nesmí mi to do domu. Stačí ta klávesnice, OS může být klidně jen EN, to mi nevadí.

  • avatar
    16. 03. 2010 (18:26)
    Trvalý odkaz

    Vláďa:
    To se mi nezdá. Po pravdě není důvod iPad blokovat. Neprodává se za dotovanou cenu a bude dostupný všude. Navíc nebude prodáván operátory, ale Appleme a distributory. Částečnou blokaci provede i zmíněná nestandardní microSIM, protože všichni operátoři ji rozhodně nebudou mít.
    Pokud by blokace byla jen na US SIMky, tak by to znamenalo jen jednoho operátora – T-Mobile US, který je na tamějším trhu ten poslední. Verizon a Sprint jsou přece CDMA operátoři, takže pro toto zařízení nepoužitelní.
    Současně si nemyslím, že by Keynote byla jen pro US. Rozhodně chtěli celosvětově představit nové mobilní zařízení. Sice bude v US nejdříve k dostání (což je u Applu velmi časté), ale to neznamená, že je určen jen pro US trh.

    Navíc já jsem mírně skeptický vůči iPadu. Dokud nebude mít českou klávesnici, nesmí mi to do domu. Stačí ta klávesnice, OS může být klidně jen EN, to mi nevadí.

Komentáře nejsou povoleny.