Společnost Tile bojuje proti lokalizačním štítkům AirTags ještě před tím, než je Apple oficiálně uvede na trh

Společnost Tile se spolu s dalšími vydala do boje proti technologickým gigantům. Jedním z dotčených je i Apple a jeho ještě neuvedený produkt AirTags. 

Kongres nyní řeší stížnost menších firem zaměřených proti technologickým gigantům jako Amazon, Apple anebo Google. Předmětem diskuze jsou neférové podmínky a jednání vůči menším firmám a dopad chování gigantů na technologickém trhu. 

Velmi zajímavý je zejména protest společnosti Tile. Ta je známá svými štítky, které můžete připnout na různé věci a následně je svými smartphonem zaměřovat a hledat, pokud je ztratíte.

Společnost Tile bojuje proti lokalizačním štítkům AirTags ještě před tím, než je Apple oficiálně uvede na trh

Apple má uvést již brzy naprosto shodný produkt AirTags. Jeho podpora již je v aktuální verzi operačního systému iOS 13. Ještě před uvedením vlastních štítků na trh však společnost čelí sporu.

Tile se odvolává na „nekalé praktiky“, kdy systém iOS 13 zamezuje aplikacím třetích stran přístup k lokalizačním funkcím. Nejenže systém aktivně omezuje přístup, ale i po udělení souhlasu sám po určité době práva znovu odebere.

Cizí aplikace omezeny, vlastní aplikace bez omezení 

Naopak na vlastní aplikaci „Najít“ (Find My v angl. verzi) se tato omezení nevztahují a systémová aplikace může využívat lokalizační služby dle potřeby. Apple tak dle Tile a dalších společností „měří dvojím metrem“. Současně dodávají, že giganti často okopírují funkce menších firem a zahrnou je do systému jako své vlastní.

Vice-prezidentka firmy Tile Kirsten Daru okomentovala situaci takto:

„Apple se chová jako strážný k aplikacím a technologiím způsobem, kdy zvýhodňuje své vlastní produkty. Je to jako byste byli ten nejlepší fotbalový tým, ale hráli byste proti týmu, který vlastní hřiště, míč a ovládá celou ligu, případně změní kdykoli pravidla hry dle svého uvážení.“

Apple odpověděl standardní cestou, že chrání soukromí uživatelů a zabezpečuje systém iOS. App Store je rovněž prý navržený tak, aby byl bezpečným a důvěryhodným místem pro zákazníky. Společnost prý neustále spolupracuje s vývojáři aplikací a dbá na jejich odezvu.

Ozvali se například i tvůrci známé aplikace pro organizaci práce Basecamp. Apple opět čelí nařčení za vyžadování 30 % poplatků v App Store nebo zneužívání postavení a zvýhodnění svých aplikací, jako tomu už bylo u kauzy se Spotify.

MacRumors, 9to5Mac