Zkušenosti: Amilo Mini Ui3520 & Mac OS X

Od chvíle, kdy jsem si koncem loňského roku pořídil mininotebook Amilo Mini Ui3520 od Fujitsu-Siemens Computer jsem koketoval s myšlenkou nainstalovat na něj Mac OS X. Nebylo to vůbec jednoduché: přestože má tento notebook stejný (tedy stejně pomalý) disk jako je v MacBook Air, jádru systému se jeho připojení prostřednictvím ZIFS konektoru příliš nezamlouvalo. Problém byl také s bezdrátovou kartou: čipset Atheros AR5007EG je černou můrou pro cokoli jiného než je Microsoft Windows (nebyl schopen fungovat korektně ani v Linuxu), navíc je osazen na desce poloviční velikosti. A to je problém, protože všechny náhražkové karty s kompatibilními čipsety jsou dvakrát tak velké. A tak po třech měsících pokusů o rozchození této karty v Mac OS X jsem přistoupil k drastickému řešení: skalpelem vyříznout odpovídající ovor v horním šasi v sekci pod klávesnicí.

img_0566

Tím však nebyl všem problémům konec: nově instalovaná Wi-Fi karta s čipsetem Ralink 2700E funguje na výbornou i v sítích IEEE802.11n, dosah signálu je velmi dobrý a její spotřeba je o 1 W nižší, než původní Atheros. Abych však ale dosáhl funkčního zvukového výstupu (integrovaný kodek Realtek ACL269), musel jsem sáhnout po kompilaci vlastního jádra systému (v mém případě Darwin 9.6). Tím je vše v mém notebooku funkční.

A jaké jsou zkušenosti: problémy jsou pouze s hibernací, tak se zkrátka někdy nepovede. Výdrž na baterie je srovnatelná s výdrží pod Windows XP, rychlost pro běžnou práci více než dobrá (o chlup vyšší, než na testovacím Macu Mini s G4 procesorem), akcelerace grafických funkcí stoprocentní včetně fukčního výstupu na externí monitor. Zkrátka pokud hledáte malý mininotebook s velmi robustním tělem které lecos vydrží (a nebojíte se trochy úprav), není nakonec Amilo Mini Ui3520 nejhorší volba. A jeho ExpressCard/34 slot pochopitelně funguje také…

46 komentářů: „Zkušenosti: Amilo Mini Ui3520 & Mac OS X

  • avatar
    30. 03. 2009 (18:02)
    Trvalý odkaz

    Och, jak já bych chtěl Mac OS X! Jenže ouha, snažím se již měsíc zprovoznit jej na svém Dell D610. Problémové oblasti zejména:
    Ati Radeon Mobilitiy X300
    Intel PRO Wireless 2200BG

    Četl jsem fóra Hackintosh a googlil, ale moc jsem si nepomohl. (možná za to může moje angličtina :( ) Mohl by mi někdo pomoci?

    Předem se omlouvám, protože to asi sem nepatří, ale každá rada dobrá ;)

  • avatar
    30. 03. 2009 (19:02)
    Trvalý odkaz

    Och, jak já bych chtěl Mac OS X! Jenže ouha, snažím se již měsíc zprovoznit jej na svém Dell D610. Problémové oblasti zejména:
    Ati Radeon Mobilitiy X300
    Intel PRO Wireless 2200BG

    Četl jsem fóra Hackintosh a googlil, ale moc jsem si nepomohl. (možná za to může moje angličtina :( ) Mohl by mi někdo pomoci?

    Předem se omlouvám, protože to asi sem nepatří, ale každá rada dobrá ;)

  • avatar
    30. 03. 2009 (18:48)
    Trvalý odkaz

    duigha: X300 by neml být problem, ten intel ano – o jakou instalaci jde?

    Doplněno: tak X300 není žádný problém (i když je to šílená parodie na grafiku), použij tento .kext. Ta intelí Wi-Fi problém je, ovladač existuje jen v nějaké testovací verzi. Lepší bude za pár stovek koupit podporovanou kartu do PCMCIA nebo ExpressCard slotu tvého NTB…

  • avatar
    30. 03. 2009 (19:48)
    Trvalý odkaz

    duigha: X300 by neml být problem, ten intel ano – o jakou instalaci jde?

    Doplněno: tak X300 není žádný problém (i když je to šílená parodie na grafiku), použij tento .kext. Ta intelí Wi-Fi problém je, ovladač existuje jen v nějaké testovací verzi. Lepší bude za pár stovek koupit podporovanou kartu do PCMCIA nebo ExpressCard slotu tvého NTB…

  • avatar
    31. 03. 2009 (10:43)
    Trvalý odkaz

    omlouvám se za OT: dokázal by mi někdo poradit jaký hardware si mám vybrat abych zprovoznil MAC OSX? hardware od apple bych hrozně rád vlastnil ale finančně je pro mne velmi nedostupný a za poloviční cenu si jsem schopen postavit stejně výkonné pc, ovšem nevím jak to je s kompatibilitou hw a mac osx.

  • avatar
    31. 03. 2009 (11:43)
    Trvalý odkaz

    omlouvám se za OT: dokázal by mi někdo poradit jaký hardware si mám vybrat abych zprovoznil MAC OSX? hardware od apple bych hrozně rád vlastnil ale finančně je pro mne velmi nedostupný a za poloviční cenu si jsem schopen postavit stejně výkonné pc, ovšem nevím jak to je s kompatibilitou hw a mac osx.

  • avatar
    31. 03. 2009 (11:22)
    Trvalý odkaz

    Mirecek: sedmnáct tisíc korun za originální stroj s plnou zárukou a zcela legálním systému (2500 kč samostatně) a kompletním balíkem iLife (2500 samostatně) je hodne? Vzdyt ten pocitac sam o sobe stoji 13 tisic korun po odceteni ceny software, ktery stejne budete muset koupit i pro hackintosh, jehoz funkcnost nebude stoprocenti a na kterem nebude mnoho aplikaci vubec fungovat?

  • avatar
    31. 03. 2009 (12:22)
    Trvalý odkaz

    Mirecek: sedmnáct tisíc korun za originální stroj s plnou zárukou a zcela legálním systému (2500 kč samostatně) a kompletním balíkem iLife (2500 samostatně) je hodne? Vzdyt ten pocitac sam o sobe stoji 13 tisic korun po odceteni ceny software, ktery stejne budete muset koupit i pro hackintosh, jehoz funkcnost nebude stoprocenti a na kterem nebude mnoho aplikaci vubec fungovat?

  • avatar
    31. 03. 2009 (13:51)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček, máš naprostou pravdu, měl jsem na mysli poněkud výkonější sestavu s minimálně alespoň větší pamětí. Když jsme tedy u toho máš nějaké zkušenosti s apple store? za 599 dollaru je to zajímavé ale je tu cena vyšší kvuli euru. Jde poslat hw z applestore sem k nám? a nebude pak problém s lokalizací? myslím zdroj atd…?

  • avatar
    31. 03. 2009 (14:51)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček, máš naprostou pravdu, měl jsem na mysli poněkud výkonější sestavu s minimálně alespoň větší pamětí. Když jsme tedy u toho máš nějaké zkušenosti s apple store? za 599 dollaru je to zajímavé ale je tu cena vyšší kvuli euru. Jde poslat hw z applestore sem k nám? a nebude pak problém s lokalizací? myslím zdroj atd…?

  • avatar
    31. 03. 2009 (15:20)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: no tu WiFi ještě můžu vyřešit jedním USB Wifi adaptérem s ovladačema pro tigera, určitě zkusím a napíšu ;)
    Jinak jsem chtěl zkusit Hackintosh z torrentů, stejně to mám na zkoušku protože si chci po prázdninách (budu makat) koupit MacBooka ;)

    • avatar
      31. 03. 2009 (15:23)
      Trvalý odkaz

      duigha: drobný hint: ideneb v1.4 10.5.6 – čistou instalaci s defaultním kernelem a výběrem broadcomu a bude to fungovat ihned po instalaci po první zapojení….

  • avatar
    31. 03. 2009 (16:20)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: no tu WiFi ještě můžu vyřešit jedním USB Wifi adaptérem s ovladačema pro tigera, určitě zkusím a napíšu ;)
    Jinak jsem chtěl zkusit Hackintosh z torrentů, stejně to mám na zkoušku protože si chci po prázdninách (budu makat) koupit MacBooka ;)

    • avatar
      31. 03. 2009 (16:23)
      Trvalý odkaz

      duigha: drobný hint: ideneb v1.4 10.5.6 – čistou instalaci s defaultním kernelem a výběrem broadcomu a bude to fungovat ihned po instalaci po první zapojení….

  • avatar
    31. 03. 2009 (15:37)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček : nevím, jestli si mám koupit Leoparda zvlášť, když pak s MacBookem jej dostanu znovu? Když to chci jen otestovat, tak si myslím, že to zatím za to nestojí :( i když je to ovšem špatný přístup.

    • avatar
      31. 03. 2009 (15:50)
      Trvalý odkaz

      duigha: no, s MacBookem dostaneš OEM verzi, kterou jinam než na MacBook nedáš. Ale jestli je to jen dočasně na vyzkoušení, tak to asi i přežiješ bez krabice. Však ono by ti svědomí nedalo pokoje, protože krást se prostě nemá! :)

  • avatar
    31. 03. 2009 (16:37)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček : nevím, jestli si mám koupit Leoparda zvlášť, když pak s MacBookem jej dostanu znovu? Když to chci jen otestovat, tak si myslím, že to zatím za to nestojí :( i když je to ovšem špatný přístup.

    • avatar
      31. 03. 2009 (16:50)
      Trvalý odkaz

      duigha: no, s MacBookem dostaneš OEM verzi, kterou jinam než na MacBook nedáš. Ale jestli je to jen dočasně na vyzkoušení, tak to asi i přežiješ bez krabice. Však ono by ti svědomí nedalo pokoje, protože krást se prostě nemá! :)

  • avatar
    01. 04. 2009 (16:12)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem to neobelhal, bez eterní klávesnice bude prd :( a já žádnou USB doma nemám :(

  • avatar
    01. 04. 2009 (17:12)
    Trvalý odkaz

    Tak jsem to neobelhal, bez eterní klávesnice bude prd :( a já žádnou USB doma nemám :(

  • avatar
    01. 04. 2009 (19:04)
    Trvalý odkaz

    No já částečně taky ne. Protože v instalátoru touchpad a klávesnice funguje, ale po instalaci, při nastavování uživatele už nejede ani jedno. Ten typek to v tom návodu píše, já tomu nevěřil a šeredně se mýlil :-( to je osud. Takže to vzdávám a os x bude až v MacBooku. Jestli teda vůbec, protože přehodnocuji své priority a asi si nakonec koupím raději nějaký Dell ;-)

  • avatar
    01. 04. 2009 (20:04)
    Trvalý odkaz

    No já částečně taky ne. Protože v instalátoru touchpad a klávesnice funguje, ale po instalaci, při nastavování uživatele už nejede ani jedno. Ten typek to v tom návodu píše, já tomu nevěřil a šeredně se mýlil :-( to je osud. Takže to vzdávám a os x bude až v MacBooku. Jestli teda vůbec, protože přehodnocuji své priority a asi si nakonec koupím raději nějaký Dell ;-)

  • avatar
    01. 04. 2009 (19:15)
    Trvalý odkaz

    duigha: toto je problém u těcht strojů, které mají tyto periferie připojeny přes PS/2 rozhraní – což tento asi bude. Řešení je jednoduché: při instalaci je třeba zvolit ps2fix, ktery toto opraví.

    Macy totiž mají tyto periferie připojeny přes USB, a proto v jádře podpora pro PS/2 není a musí se právě tímto fixem přidat…

  • avatar
    01. 04. 2009 (20:15)
    Trvalý odkaz

    duigha: toto je problém u těcht strojů, které mají tyto periferie připojeny přes PS/2 rozhraní – což tento asi bude. Řešení je jednoduché: při instalaci je třeba zvolit ps2fix, ktery toto opraví.

    Macy totiž mají tyto periferie připojeny přes USB, a proto v jádře podpora pro PS/2 není a musí se právě tímto fixem přidat…

  • avatar
    01. 04. 2009 (19:50)
    Trvalý odkaz

    No toto mě taky napadlo, ale výsledek je stejný. V tom návodu to ten člověk zprovozní až díky té externí klávesnici. Instaluje nějaký speciální kext. Nevím jestli budu mít čas si s tím takhle hrát, pořád mi vrtá hlavou proč v instalátoru to jede. Ale děkuji za vaši snahu mi pomoct, velmi si toho cením, jinde by mě vypískali a smazali ;-)

    • avatar
      01. 04. 2009 (19:59)
      Trvalý odkaz

      duigha: ano, tento kext lze (tuším že u idenebu určitě) zvolit přímo při instalaci a již se nemusí přidávat později. Je to to, če jsem psal…

      V instalátoru to jde proto, protože běží v Legacy módu, což produkční jádro funkčního systému nemůže, protože Legacy mód je pomalý bez podpory akcelerací a podobně…

  • avatar
    01. 04. 2009 (20:50)
    Trvalý odkaz

    No toto mě taky napadlo, ale výsledek je stejný. V tom návodu to ten člověk zprovozní až díky té externí klávesnici. Instaluje nějaký speciální kext. Nevím jestli budu mít čas si s tím takhle hrát, pořád mi vrtá hlavou proč v instalátoru to jede. Ale děkuji za vaši snahu mi pomoct, velmi si toho cením, jinde by mě vypískali a smazali ;-)

    • avatar
      01. 04. 2009 (20:59)
      Trvalý odkaz

      duigha: ano, tento kext lze (tuším že u idenebu určitě) zvolit přímo při instalaci a již se nemusí přidávat později. Je to to, če jsem psal…

      V instalátoru to jde proto, protože běží v Legacy módu, což produkční jádro funkčního systému nemůže, protože Legacy mód je pomalý bez podpory akcelerací a podobně…

  • avatar
    06. 05. 2009 (12:44)
    Trvalý odkaz

    Hi there,

    it’s really great that you got osx86 running on the 3520. myself, i was not so lucky: i tried to boot iPC OSx86 10.5.6 Universal PPF5 (Final) from an external USB DVD drive, but got stuck with the apple logo. can you give me some insights on what installation method you used?

    greetings from vienna,

    gebhard

  • avatar
    06. 05. 2009 (13:44)
    Trvalý odkaz

    Hi there,

    it’s really great that you got osx86 running on the 3520. myself, i was not so lucky: i tried to boot iPC OSx86 10.5.6 Universal PPF5 (Final) from an external USB DVD drive, but got stuck with the apple logo. can you give me some insights on what installation method you used?

    greetings from vienna,

    gebhard

  • avatar
    07. 05. 2009 (10:51)
    Trvalý odkaz

    thanks a lot for that info!
    did you use any special startup options or .kext patches to make this work?

    geb

  • avatar
    07. 05. 2009 (11:51)
    Trvalý odkaz

    thanks a lot for that info!
    did you use any special startup options or .kext patches to make this work?

    geb

  • avatar
    07. 05. 2009 (12:19)
    Trvalý odkaz

    hi Vláďa

    well, almost. i could only get the system to boot properly after installing the GMA950 video driver. do you have suggestions for the rest of the hardware?

    thanks,

    gebhard

  • avatar
    07. 05. 2009 (13:19)
    Trvalý odkaz

    hi Vláďa

    well, almost. i could only get the system to boot properly after installing the GMA950 video driver. do you have suggestions for the rest of the hardware?

    thanks,

    gebhard

Komentáře nejsou povoleny.