Většina uživatelů s nainstalovanou aktualizací iOS 14.5 nedovolila aplikacím sledování. Jak jste na tom?

Na internetu se objevila zajímavá data analytické firmy, která naznačuje, že drtivá většina uživatelů nedovoluje aplikacím na iOS, aby je sledovaly. Funkce přišla společně s iOS 14.5.

Aktualizace je dostupná od 26. dubna a nese označení iOS 14.5. Kromě odemykání iPhone pomocí Apple Watch, podpory ovladačů nových konzolí, přináší dále rovněž funkci „Sledování“. Ta způsobila u některých firem velké nevole, jelikož brání aplikacím, aby sledovaly uživatele napříč programy a webovými stránkami.

Analytická firma Flurry, která je vlastněna Verizon Media, zveřejnila studii, ve které figuruje vzorek přes 2,5 milionu aktivních uživatelů. 

Většina uživatelů s nainstalovanou aktualizací iOS 14.5 nedovolila aplikacím sledování. Jak jste na tom?

Ze studie vyplývá, že pouhá 4 % amerických uživatelů se nechají sledovat aplikacemi. Značná část funkci „Sledování“ ponechává ve výchozím stavu, kdy je vypnutá. Globálně číslo narůstá na 12 %, přičemž vzorek se zvětšil na 5,3 milionu uživatelů a není zcela proporciálně rozložený vůči USA. Trend je však poměrně přesvědčivý.

Většina uživatelů s nainstalovanou aktualizací iOS 14.5 nedovolila aplikacím sledování. Jak jste na tom?

Společnosti typu Facebook mezitím chtějí rozjet kampaň, která by uživatele přesvědčila, aby sledování aplikací aktivovali. Představitelé chtějí zdůraznit, že jedině tak udrží provoz služby jako je Facebook nebo Instagram „bez poplatků“. Reklamní společnosti kvůli potlačení sledování totiž nemohou přesně cílit reklamu a uživatelům se tak zobrazují generické reklamy.

V okolí redakce však máme i uživatele, kteří aplikacím sledování povolují. Častým argumentem je, že reklama nevymizí, a pokud se už má zobrazit, měla by alespoň být relevantní k zájmům dotyčné osoby. Jak to vidíte vy?