App Store a iTunes neposílají doklady o platbě. Ke stržení peněz však dojde
Zdá se, že Apple trápí další chyba. Tentokrát se přestaly zasílat doklady o platbách v App Store a iTunes. Existuje ale řešení.
Software Applu letos trápí mnoho chyb. Start operačních systémů iOS 13, iPadOS 13 ani macOS 10.15 Catalina nebyl zcela ideální. Mnoho chyb zůstává v systémech dodnes, a to po několika následných aktualizacích.
Nově objevená chyba se však neváže přímo na operační systémy, nýbrž na digitální obchody App Store a iTunes. Standardně po nákupu dojde ke stržení požadované částky z vaší platební karty a na Apple ID (email) obdržíte doklad o zaplacení.
Zatím z neznámých důvodů ale tento doklad uživatelé přestali dostávat. U každého tomu došlo v jiném časovém úseku a nezdá se, že by šlo o úmysl Applu. Naopak půjde patrně o další chybu.
Naštěstí existuje stále postup, jak doklad získat, pokud jej například potřebujete do účetnictví.
- Otevřete App Store
- Klepněte na ikonu s Vaším jménem a fotkou (pravý horní roh)
- Zvolte tlačítko s Vaším jménem a Apple ID
- Ve spodní části zvolte Historie nákupů
- Vyberte požadovanou transakci
- Zvolte možnost Znovu odeslat
Na email svázaný s Vaším Apple ID poté znovu dorazí doklad o zaplacení.