App Store a iTunes neposílají doklady o platbě. Ke stržení peněz však dojde

Zdá se, že Apple trápí další chyba. Tentokrát se přestaly zasílat doklady o platbách v App Store a iTunes. Existuje ale řešení.

Software Applu letos trápí mnoho chyb. Start operačních systémů iOS 13, iPadOS 13 ani macOS 10.15 Catalina nebyl zcela ideální. Mnoho chyb zůstává v systémech dodnes, a to po několika následných aktualizacích.

Nově objevená chyba se však neváže přímo na operační systémy, nýbrž na digitální obchody App Store a iTunes. Standardně po nákupu dojde ke stržení požadované částky z vaší platební karty a na Apple ID (email) obdržíte doklad o zaplacení.

Zatím z neznámých důvodů ale tento doklad uživatelé přestali dostávat. U každého tomu došlo v jiném časovém úseku a nezdá se, že by šlo o úmysl Applu. Naopak půjde patrně o další chybu.

App Store a iTunes neposílají doklady o platbě. Ke stržení peněz však dojde

Naštěstí existuje stále postup, jak doklad získat, pokud jej například potřebujete do účetnictví.

  1. Otevřete App Store
  2. Klepněte na ikonu s Vaším jménem a fotkou (pravý horní roh)
  3. Zvolte tlačítko s Vaším jménem a Apple ID
  4. Ve spodní části zvolte Historie nákupů
  5. Vyberte požadovanou transakci
  6. Zvolte možnost Znovu odeslat

Na email svázaný s Vaším Apple ID poté znovu dorazí doklad o zaplacení.