Služby a Watch budou novým tahounem Applu

Zisky ze služeb poskytovanými Applem neustále rostou a začínají se drát na první příčky v žebříčku firmy. V budoucnu tak spolu s Apple Watch mohou tvořit primární zdroj příjmů. Alespoň takto to ze statistik vidí známí analytici.

Rychlý růst služeb jim pomůže, aby se staly hlavním zdrojem příjmů tvrdí Morgan Stanley a Katy Huberty. Shodně věří, že v příštích pěti letech se stanou služby zcela dominantní a nahradí iPhone jako primární zdroj příjmů. Zdatně jim k tomu budou sekundovat Apple Watch v roli produktu nové generace. Jablečný telefon klesne na 22 % příjmů, ačkoli v současné době tvoří až 86 % z celého Apple portfolia, když se podáváme na uplynulých pět let.

„Ačkoli za posledních pět let tvořily příjmy z iPhone naprostou většinu v podílu 86 % tržeb (které pomáhaly až 8% ročnímu růstu společnosti), služby pomalu sílí a dostávají se z jednociferných hodnot,“ říká Huberty.

Huberty odhaduje, že „skoro 60 % zisků v současné době patří službám. Když k tomu přidáme wereables jako Apple Watch, máme kategorii silnou a určující hlavní příjmy po dalších pět let,“ dodává.

 

V uplynulých letech služby Applu dosahovaly průběžně rekordních nárůstů. Například v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2018 vydělaly služby 8,5 miliard USD což je 18% roční nárůst. Do kategorie služeb se řadí iTunes, App Store, Apple Music, iCloud, Apple Pay a Apple Care.

Podle Huberty, příjmy ze služeb tvoří kolem 30 USD na zařízení oproti 25 USD před dvěma lety. To však neodráží přesná čísla. Velká část Apple uživatelů neplatí a nenakupuje přes služby, takže zisk tvoří aktivní uživatelé a číslo 30 USD na zařízení by mohlo dosahovat i dvojnásobku.

Současný 18% podíl služeb má však velký potenciál růstu. Apple Music, iCloud a Apple Pay ještě vůbec nedosáhly svého maxima, spíše naopak.

Například Apple Music zažívá slušný nárůst od prvních dní svého uvedení a nyní má 36 milionů předplatitelů po celém světě. To je však jen 2,9 % všech zákazníků Applu. Apple Pay zatím také nedosahuje limitů, ačkoli je dostupné více než na 50 % všech obchodů v USA a roste i mimo domácí trh.

Morgan Stanley uvádí, že růst služeb pomůže i růstu samotnému Applu a firma tak může přiblížit hodnotu svých akcií 203 USD za kus. Současná hodnota se pohybuje okolo 170 USD.

Tim Cook říká, že jen služby jablečné firmy dokáží mít obraty jako firmy z žebříčku Fortune 100 a Apple si dal v roce 2016 za cíl do roku 2020 zdvojnásobit příjmy z této kategorie. Očividně se tento cíl daří plnit.

Zdroj MacRumors

banner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.