iTunes 10: čím jsme si toto zasloužili?

Snad žádná z aplikací dodávaných Applem společně s každým počítačem s sebou nevláčí tak obrovskou přítěž minulosti, jako právě iTunes. Od desáté verze jsme si slibovali konečně moderní a rychlou aplikaci. Avšak nestalo se tak.

Aplikace iTunes je totiž zřejmě poslední náročnější aplikací Applu dodávanou s počítačem, která je naprogramována v zastaralé a samotným Applem odmítané knihovně Carbon. Aplikace vytvořené tímto způsobem mají mnohá omezení: nejsou tak rychlé, jak by mohly být, nedokáží využít potenciál moderních vícejádrových procesorů a nemohou využívat čtyřiašedesátibitových instrukcí. To vše má v konečném důsledku za následek to, že i na nejmodernějších současných Macích je iTunes stále těžkopádný a při každé příležitosti zobrazuje uživatelům tolik oblíbené duhové kolečko.

Právě od iTunes 10 coby přelomové verze se očekávalo její kompletní přepsání do moderního Cocoa hávu a šanci, že se změní v moderní a rychlý program. Nestalo se tak: namísto toho Apple soustředil svou pozornost na to, aby se uživatelské rozhraní vymykalo všemu, co na Macu známe a přidání sociální služby Ping.

Po instalace iTunes 10 do prostředí operačního systému Mac OS X člověk až žasne: zatímco v samotné aplikaci zmizely všechny barvy a všechny ikony a vše je šedostříbrné (a to prosím včetně ikon v dialogu Preferences), tak se vám v Docku usadí nová kulatá barevná ikonka. Ta je zkrátka nezvyklá a do okolního vzhledu se příliš nehodí, jak na Facebooku napsal jeden z vás: „iTunes mám vedle safari. Obávám se, že si je budu plést. Obě kulatý a modrý.“

Navíc se změnily i ostatní uživatelské prvky: tlačítka pro práci s oknem (takzvaný semafor) jsou nezvykle umístěna vertikálně namísto běžného umístění, posuvník pro změnu hlasitosti vypadá jako v dávných dobách v iTunes 1 ještě na stařičkém systému z rodiny Classic. Stejně tak checkboxy, tlačítka, posuvníky – vše je naprosto odlišné, než zbytek systému.

Pojďme tedy ale k novým funkcím. Pokud pomineme rozšířené možnosti řazení a zobrazí alb, narážíme především na sociální službu Ping. Ale nejásejte, ta je dostupná pouze v zemích s plně funkčním iTunes Store a tudíž si ji v Česku a s českým účtem neužijete. Je tak určena jen pro těch několik málo vyvolených, kteří používáte také americký účet.

V podstatě si lze tuto službu představit jako facebook na hudbou. Kapely a tvůrci zde mají své stránky, můžete se stávat jejich fanoušky, na jejich zdi můžete sledovat dění v kapele, komentovat jednotlivé jejich kroky, skladby a alba, můžete se také přátelit s dalšími uživateli a sdílet mezi sebou informace o vašich zájmech, skladbách a hudebním vkusu.

Ping prozatím příliš aktivně nevypadá, u několik sledovaných interpretů se uživatelé nijak předhánějí v komentování, přestože počet uživatelů je zde značný: například skupiny U2 zde má 112 445 fanoušků.

Ping je tedy službou, která nás v Česku může (tedy spíše musí) nechat chladnými, protože ji jednoduše využít nemůžete. Bude zajímavé sledovat, jak si povede v zámoří – její sílu vidím především v jejím propojení s iOS zařízeními i novou Apple TV, kde je při přehrávání hudby více po ruce, než třeba Twitter nebo Facebook.

Co říci závěrem? Nevím, jestli nejsem sám, kdo by raději přivítal konečně nové a přepsané iTunes, které by bylo radost používat a které by mezi ostatní aplikace graficky více zapadlo.

Aplikace iTunes 10 je k dispozici ke stažení prostřednictvím Aktualizací softwaru (Software Update) a vyžaduje Mac OS X ve verzi alespoň 10.5.

130 komentářů: „iTunes 10: čím jsme si toto zasloužili?

  • avatar
    03. 09. 2010 (13:03)
    Trvalý odkaz

    btw funkce přehrávání videjí ve fullscreen se mi přestává líbit, klávesa esc totiž nezastaví přehrávání a nenavrátí se do itunes ale jen přepne video do okna – shit! (používal jsem to pro nahlížení na video podcasty a teď aby čovek honil myš nebo další klávesové zkratky)

  • avatar
    03. 09. 2010 (11:13)
    Trvalý odkaz

    Mně osobně se iTunes 10 nelíbí asi udělám downgrade zpět na 9

  • avatar
    03. 09. 2010 (13:13)
    Trvalý odkaz

    Mně osobně se iTunes 10 nelíbí asi udělám downgrade zpět na 9

  • avatar
    03. 09. 2010 (11:44)
    Trvalý odkaz

    Posuvnik na boku byl uplne stejny i u verze 9!
    Ikonka se da preci jednoduse zmenit, uz i u strach verzi jsem mel jinou, takze neni co resit, nebo si ji predelejste na starou…
    Mam rad barevne ikonky, trosku me mrzi ze z boku zmizely, ale takle je to cistci a nerusi to…
    Semafor je super a diky tomu se zuzila horni lista, to je super ( stejne ty cudliky osobne nepouzivam, max cervenej:)
    Posuvnik na hlasitost je uzsnej, mam super pocit s nim soupat:)
    Jinak u Playlistu a zarizenich zmizela sipecka na schovavani obsau, coz je taky super, ted jsou vsechny nadpisy v liste stejne zarovnane:)
    To v cem je to programovany nevidim a nikdy smad necekam s koleckem, takze vpoho:) Nevidel bych to tak tragicky….

  • avatar
    03. 09. 2010 (13:44)
    Trvalý odkaz

    Posuvnik na boku byl uplne stejny i u verze 9!
    Ikonka se da preci jednoduse zmenit, uz i u strach verzi jsem mel jinou, takze neni co resit, nebo si ji predelejste na starou…
    Mam rad barevne ikonky, trosku me mrzi ze z boku zmizely, ale takle je to cistci a nerusi to…
    Semafor je super a diky tomu se zuzila horni lista, to je super ( stejne ty cudliky osobne nepouzivam, max cervenej:)
    Posuvnik na hlasitost je uzsnej, mam super pocit s nim soupat:)
    Jinak u Playlistu a zarizenich zmizela sipecka na schovavani obsau, coz je taky super, ted jsou vsechny nadpisy v liste stejne zarovnane:)
    To v cem je to programovany nevidim a nikdy smad necekam s koleckem, takze vpoho:) Nevidel bych to tak tragicky….

  • avatar
    03. 09. 2010 (12:00)
    Trvalý odkaz

    Je to bes :-( ty stribrne ikonky nechapu, je to neprehledne :-( semafor tady misto nezabira, mozna spis naopak, takze proc ne… stejne ho nepouzivam tak pro me za me pryc s nim ;-) JabkoQ pripadne JabkoH resi vse. Ovsem ta rychlost je neomluvitelna, me to prijde jako nejpomalejsi aplikace na Macu, jeste java veci jako Netbeans a dalsi jsou podobne pomlay, ale tam je to dan za neco. u iTunes tu rychlost nechapu… nechapu…

  • avatar
    03. 09. 2010 (14:00)
    Trvalý odkaz

    Je to bes :-( ty stribrne ikonky nechapu, je to neprehledne :-( semafor tady misto nezabira, mozna spis naopak, takze proc ne… stejne ho nepouzivam tak pro me za me pryc s nim ;-) JabkoQ pripadne JabkoH resi vse. Ovsem ta rychlost je neomluvitelna, me to prijde jako nejpomalejsi aplikace na Macu, jeste java veci jako Netbeans a dalsi jsou podobne pomlay, ale tam je to dan za neco. u iTunes tu rychlost nechapu… nechapu…

  • avatar
    03. 09. 2010 (12:01)
    Trvalý odkaz

    – nova ikona: asi mi je to jedno
    – semafor: u itunes to aj tak nepouzivam (mam na to zvlast space a ked ho zatvaram, tak klavesou)
    – nove UI: cakal som ze to konecne zapadne do OSX ale ak toto bude 10.7 tak to neni take zle – zvykam si
    – cocoa vs. carbon: dufal som v prepisanie, no asi to naozaj nie je take jednoduche kvoli kompatibilite so vselicim moznym

    comi vadi je ze este stale su v nom relikty z povodneho spravcu hudby (bez ostatnych multimedii) – napriklad v Get Info o videu alebo o aplikaci mate tie iste kolonky ako v hudbe (Album, Disc, Track Number…)

    ps: a dufal som ze tu desinku daju ako X … :)

  • avatar
    03. 09. 2010 (14:01)
    Trvalý odkaz

    – nova ikona: asi mi je to jedno
    – semafor: u itunes to aj tak nepouzivam (mam na to zvlast space a ked ho zatvaram, tak klavesou)
    – nove UI: cakal som ze to konecne zapadne do OSX ale ak toto bude 10.7 tak to neni take zle – zvykam si
    – cocoa vs. carbon: dufal som v prepisanie, no asi to naozaj nie je take jednoduche kvoli kompatibilite so vselicim moznym

    comi vadi je ze este stale su v nom relikty z povodneho spravcu hudby (bez ostatnych multimedii) – napriklad v Get Info o videu alebo o aplikaci mate tie iste kolonky ako v hudbe (Album, Disc, Track Number…)

    ps: a dufal som ze tu desinku daju ako X … :)

  • avatar
    03. 09. 2010 (12:31)
    Trvalý odkaz

    No asi jak Steve starne, tak se zvetsuji ovladaci prvky :-) jak se mu horsi zrak.
    A nebo je treba pripravit UI pro dotykove ovladani noveho OS, ktery treba bude fungovat jako iOS. Ostatne iMac s dotykovym displayem je urcite za dvermi :-)

    Ale tyhle velky ikony a ovladaci prvky se mi moc nelibi. Zlata mintka :-) ta je pekne decentni.

  • avatar
    03. 09. 2010 (14:31)
    Trvalý odkaz

    No asi jak Steve starne, tak se zvetsuji ovladaci prvky :-) jak se mu horsi zrak.
    A nebo je treba pripravit UI pro dotykove ovladani noveho OS, ktery treba bude fungovat jako iOS. Ostatne iMac s dotykovym displayem je urcite za dvermi :-)

    Ale tyhle velky ikony a ovladaci prvky se mi moc nelibi. Zlata mintka :-) ta je pekne decentni.

  • avatar
    03. 09. 2010 (13:09)
    Trvalý odkaz

    iTunes X semafor do staré podoby: defaults write com.apple.iTunes full-window -boolean YES

  • avatar
    03. 09. 2010 (15:09)
    Trvalý odkaz

    iTunes X semafor do staré podoby: defaults write com.apple.iTunes full-window -boolean YES

  • avatar
    03. 09. 2010 (14:40)
    Trvalý odkaz

    kdo je konzervativnější jak já, doporučuju následovné:

    v terminálu „defaults write com.apple.iTunes full-window -1“ (původní semaforek)

    ikonka standardním způsobem změnit nejde, takže se musí přes finder – Show Package Content / Resources a změnit iTunes.icns za tu původní (např. z tadyma

  • avatar
    03. 09. 2010 (16:40)
    Trvalý odkaz

    kdo je konzervativnější jak já, doporučuju následovné:

    v terminálu „defaults write com.apple.iTunes full-window -1“ (původní semaforek)

    ikonka standardním způsobem změnit nejde, takže se musí přes finder – Show Package Content / Resources a změnit iTunes.icns za tu původní (např. z tadyma

  • avatar
    03. 09. 2010 (15:04)
    Trvalý odkaz

    design desitky je divne nemoderni, od Apple bych cekal neco jinaho, ale vem to cert. dulezite je, alespon podle me zkusenosti, ze je to prvni verze itunes, ktera je pouzitelna na PC. dokonce i na starych XP se spousti celkem svizne. takze mozna ze zmenili „motor“ pro windowsare

  • avatar
    03. 09. 2010 (17:04)
    Trvalý odkaz

    design desitky je divne nemoderni, od Apple bych cekal neco jinaho, ale vem to cert. dulezite je, alespon podle me zkusenosti, ze je to prvni verze itunes, ktera je pouzitelna na PC. dokonce i na starych XP se spousti celkem svizne. takze mozna ze zmenili „motor“ pro windowsare

  • avatar
    03. 09. 2010 (15:22)
    Trvalý odkaz

    Tak s tímhle teda naprosto nesouhlasím, jde mi plynuleji a dvakrát tak rychleji, než předchozí verze, grafický overlay mě tak netrápí, stejně ovládám Itunes přes gadget nebo přes IP.

  • avatar
    03. 09. 2010 (17:22)
    Trvalý odkaz

    Tak s tímhle teda naprosto nesouhlasím, jde mi plynuleji a dvakrát tak rychleji, než předchozí verze, grafický overlay mě tak netrápí, stejně ovládám Itunes přes gadget nebo přes IP.

  • avatar
    03. 09. 2010 (16:37)
    Trvalý odkaz

    samotny itunes tak nejak beru ale semafor me vydesil, stejne jako jiz par komentu predemnou, uz jednou nam apple na itunsech ukazal jak bude vypadat dalsi verze os :-( a priznavam se ze semafor na vysku je mi hodne proti srsti .-/ prijde mi to jako zmena za kazdou cenu :-( no uvidime…

  • avatar
    03. 09. 2010 (18:37)
    Trvalý odkaz

    samotny itunes tak nejak beru ale semafor me vydesil, stejne jako jiz par komentu predemnou, uz jednou nam apple na itunsech ukazal jak bude vypadat dalsi verze os :-( a priznavam se ze semafor na vysku je mi hodne proti srsti .-/ prijde mi to jako zmena za kazdou cenu :-( no uvidime…

  • avatar
    03. 09. 2010 (18:31)
    Trvalý odkaz

    po slovensky : dojeb… to

  • avatar
    03. 09. 2010 (20:31)
    Trvalý odkaz

    po slovensky : dojeb… to

  • avatar
    03. 09. 2010 (18:43)
    Trvalý odkaz

    Vyplakavane nad tym, ze itunes nie je v 64bitoch je podla mna absolutne smiesne. Nikdy som sa nestretol ani so zmienovanym koleckom, mne ide iTunes svizne a to mam asi 200 albumov a dokonca aj celkom dost flimov.
    Problem su skor tie dalsie veci. Aplikacia od samotneho Apple stale v Carbon naozaj nie je nicim, cim by sa Apple mohol chvalit (ze by Cocoa priniesla 64 bit je ale uplne minoritna vyhoda). Este viacej som zarmuteny z tych fotogragii, ako je vsetko sedo biele, nova ikonka je vazne otrasna, zmenit „semafor“ musleo len vylozeneho blazna, To je ako keby zrazu nejaka aplikacia nemala menu hore na obrazovke (ako x rokov vsetky aplikacie), ale vo vlastnom okne vpravo dolu (asi najhorsie miesto ako si viem predtavit).

    No kym nebudem donutenym niecim (novou verziou iOS, alebo nieco podobne), tak iTunes X teda neinstalujem ani nahodou. Ping by ma nezaujimal ani keby som zil v USA, kde sa sluzba vyuzit da.

  • avatar
    03. 09. 2010 (20:43)
    Trvalý odkaz

    Vyplakavane nad tym, ze itunes nie je v 64bitoch je podla mna absolutne smiesne. Nikdy som sa nestretol ani so zmienovanym koleckom, mne ide iTunes svizne a to mam asi 200 albumov a dokonca aj celkom dost flimov.
    Problem su skor tie dalsie veci. Aplikacia od samotneho Apple stale v Carbon naozaj nie je nicim, cim by sa Apple mohol chvalit (ze by Cocoa priniesla 64 bit je ale uplne minoritna vyhoda). Este viacej som zarmuteny z tych fotogragii, ako je vsetko sedo biele, nova ikonka je vazne otrasna, zmenit „semafor“ musleo len vylozeneho blazna, To je ako keby zrazu nejaka aplikacia nemala menu hore na obrazovke (ako x rokov vsetky aplikacie), ale vo vlastnom okne vpravo dolu (asi najhorsie miesto ako si viem predtavit).

    No kym nebudem donutenym niecim (novou verziou iOS, alebo nieco podobne), tak iTunes X teda neinstalujem ani nahodou. Ping by ma nezaujimal ani keby som zil v USA, kde sa sluzba vyuzit da.

  • avatar
    03. 09. 2010 (18:48)
    Trvalý odkaz

    jo a este sa na verejnost dostali prikazy ktore sa daju zmenit cez defaults.

    zmenist ikonu luobovlnej aplikacii (aj systemovej) uz nie je taky problem, ale fajn, ze si tu aj taketo linky.

    @micker: tiez ma napadlo, ze nam iTunes chce ukazat, ako bude vypadat MAC OS 10.7. Ukazovat ale taketo nieco v zastaralom Cocoa, to si snad Apple nedovoli

  • avatar
    03. 09. 2010 (20:48)
    Trvalý odkaz

    jo a este sa na verejnost dostali prikazy ktore sa daju zmenit cez defaults.

    zmenist ikonu luobovlnej aplikacii (aj systemovej) uz nie je taky problem, ale fajn, ze si tu aj taketo linky.

    @micker: tiez ma napadlo, ze nam iTunes chce ukazat, ako bude vypadat MAC OS 10.7. Ukazovat ale taketo nieco v zastaralom Cocoa, to si snad Apple nedovoli

  • avatar
    03. 09. 2010 (19:11)
    Trvalý odkaz

    Jestli chcete zpátky vodorovný semafor, zadejte v terminalu (pochopitelně bez uvozovek) toto: “defaults write com.apple.iTunes full-window -1″

  • avatar
    03. 09. 2010 (21:11)
    Trvalý odkaz

    Jestli chcete zpátky vodorovný semafor, zadejte v terminalu (pochopitelně bez uvozovek) toto: “defaults write com.apple.iTunes full-window -1″

  • avatar
    03. 09. 2010 (20:56)
    Trvalý odkaz

    Nezlobte se na mě, ale nadávat na podobu ikonky aplikace je něco tak směšného, že ani nemůžu uvěřit, že se to tady (kde každý háže pojmy jako Grand Central nebo OpenGL) může vyskytnout. Jednak je ta minulá ikona iTunes fakt designově zastaralá, a jednak si snad umíte ikonu aplikace změnit, pokud se vám nelíbí, ne?

  • avatar
    03. 09. 2010 (22:56)
    Trvalý odkaz

    Nezlobte se na mě, ale nadávat na podobu ikonky aplikace je něco tak směšného, že ani nemůžu uvěřit, že se to tady (kde každý háže pojmy jako Grand Central nebo OpenGL) může vyskytnout. Jednak je ta minulá ikona iTunes fakt designově zastaralá, a jednak si snad umíte ikonu aplikace změnit, pokud se vám nelíbí, ne?

  • avatar
    03. 09. 2010 (21:45)
    Trvalý odkaz

    Já je radši nestahuju takže reju jenom podle obrázků :-) Posuvník na hlasitost se mi líbí. Barevný ikony snad nikoho nerozptylovaly, naopak mi vadí jak jsou čim dál menší. Jednoznačně mínus za ztrátu barvy – usnadňovala letmou orientaci. Semafor na výšku je nesmysl a nic nepřináší. Koukam na iT9 a semafor je nad levou šipkou takže místo nikde nezabírá. Kor v denšní době, nevadí mi ani na muzeu 1024×768.
    Ovšem od doby kdy se Apple snaží z iTunes udělat něco jinýho než jenom katalog a přehrávač hudby se mi zamlouvaj čim dál míň. Ty funkce navíc chápu z důvodu iKravin ale radši ybch samostatněj program na synchronizaci. V přehrávači MP3ek nemá video, aplikace nebo PDFka co dělat.
    Takže pořád trvá že nejvíc se mi líbyly iTunes někde do verzí 4-6. pak to šlo z kopce.
    Mimochodem ztráta barvy je u Apple asi trend. když spustim uzejko s Tigerem atak i jablíčko v rohu je hezky modrý kdežto v Leoších už hnusně šedý.

  • avatar
    03. 09. 2010 (23:45)
    Trvalý odkaz

    Já je radši nestahuju takže reju jenom podle obrázků :-) Posuvník na hlasitost se mi líbí. Barevný ikony snad nikoho nerozptylovaly, naopak mi vadí jak jsou čim dál menší. Jednoznačně mínus za ztrátu barvy – usnadňovala letmou orientaci. Semafor na výšku je nesmysl a nic nepřináší. Koukam na iT9 a semafor je nad levou šipkou takže místo nikde nezabírá. Kor v denšní době, nevadí mi ani na muzeu 1024×768.
    Ovšem od doby kdy se Apple snaží z iTunes udělat něco jinýho než jenom katalog a přehrávač hudby se mi zamlouvaj čim dál míň. Ty funkce navíc chápu z důvodu iKravin ale radši ybch samostatněj program na synchronizaci. V přehrávači MP3ek nemá video, aplikace nebo PDFka co dělat.
    Takže pořád trvá že nejvíc se mi líbyly iTunes někde do verzí 4-6. pak to šlo z kopce.
    Mimochodem ztráta barvy je u Apple asi trend. když spustim uzejko s Tigerem atak i jablíčko v rohu je hezky modrý kdežto v Leoších už hnusně šedý.

  • avatar
    04. 09. 2010 (07:51)
    Trvalý odkaz

    Protože jsem se doposud nedočkal odpovědi tak to tu píšu znova. Snad si toho někdo znalý věci všimne. Mám dotaz, když si Itunes zaregistruju na Uk účet a adresu lze to později změnit na český Itunes účet kdyby se u nás časem objevil?

  • avatar
    04. 09. 2010 (09:51)
    Trvalý odkaz

    Protože jsem se doposud nedočkal odpovědi tak to tu píšu znova. Snad si toho někdo znalý věci všimne. Mám dotaz, když si Itunes zaregistruju na Uk účet a adresu lze to později změnit na český Itunes účet kdyby se u nás časem objevil?

  • avatar
    04. 09. 2010 (09:44)
    Trvalý odkaz

    @Honza: Tady jde o princip. Apple je proslulý tím, že je pro něj důležitý sebemenší detail a to se samozřejmě týká i grafického design. Tady zcela objektivně odvedli nekvalitní práci.

  • avatar
    04. 09. 2010 (11:44)
    Trvalý odkaz

    @Honza: Tady jde o princip. Apple je proslulý tím, že je pro něj důležitý sebemenší detail a to se samozřejmě týká i grafického design. Tady zcela objektivně odvedli nekvalitní práci.

  • avatar
    04. 09. 2010 (09:48)
    Trvalý odkaz

    Co se týče rychlosti iTunes, tak mi tu nikdo nemůže tvrdit, že mu ten software běhá rychle, když mě změna coveru alba, které mělo asi 20 písniček trvala asi dvě minuty s tím, že jsem měl tu čest vidět všechny kola štěstí, několik verzí OS zpátky.

    Co mě ovšem nejvíc rozčiluje je například to, že při přejmenování alba mě to automaticky hodí na začátek seznamu. WTF?! To je UX chyba jako kráva, která iTunes provází už dlouho.

  • avatar
    04. 09. 2010 (11:48)
    Trvalý odkaz

    Co se týče rychlosti iTunes, tak mi tu nikdo nemůže tvrdit, že mu ten software běhá rychle, když mě změna coveru alba, které mělo asi 20 písniček trvala asi dvě minuty s tím, že jsem měl tu čest vidět všechny kola štěstí, několik verzí OS zpátky.

    Co mě ovšem nejvíc rozčiluje je například to, že při přejmenování alba mě to automaticky hodí na začátek seznamu. WTF?! To je UX chyba jako kráva, která iTunes provází už dlouho.

  • avatar
    04. 09. 2010 (10:49)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Obdržálek: je to přesně tak, jak říkáte. Apple do všech tepe za nestandardní UI, na Adobe nenechal nit suchou za to, že CS bylo v Carbonu, dovolit si podobné otočení základního prvku vývojář iOS aplikace tak mu ji Apple nikde neschválí. Apple na jednu stranu jakoby bojuje za konzistentní UI napříč systémem, a na druhé straně provede něco takového…

  • avatar
    04. 09. 2010 (12:49)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Obdržálek: je to přesně tak, jak říkáte. Apple do všech tepe za nestandardní UI, na Adobe nenechal nit suchou za to, že CS bylo v Carbonu, dovolit si podobné otočení základního prvku vývojář iOS aplikace tak mu ji Apple nikde neschválí. Apple na jednu stranu jakoby bojuje za konzistentní UI napříč systémem, a na druhé straně provede něco takového…

  • avatar
    04. 09. 2010 (13:17)
    Trvalý odkaz

    Umiestnenie „semaforu“ vertikálne nieje nič nové, už aj staršie verzie iTunes mali tieto tlačítka umiestnené vertikálne keď sa preplo okno zeleným tlačítkom na „miniprehrávač“.

  • avatar
    04. 09. 2010 (15:17)
    Trvalý odkaz

    Umiestnenie „semaforu“ vertikálne nieje nič nové, už aj staršie verzie iTunes mali tieto tlačítka umiestnené vertikálne keď sa preplo okno zeleným tlačítkom na „miniprehrávač“.

Komentáře nejsou povoleny.