Jak na záznam z AVCHD kamer a soubory .MTS na Macu

V posledních několika málo týdnech se vyrojilo překvapivě mnoho dotazů na téma zpracování záznamů z moderních AVCHD kamer na Macu. Pojďme se tedy na toto téma podívat podrobněji.

Nejužitečnější radu si dáme hned úvodem – pokud pracujete na Macu, kameru se záznamem do formátu AVCHD si vůbec nepořizujte a sáhněte raději po modelu, který zaznamenává do – pro Apple vhodného – formátu MP4. Ušetříte si tak hodně trápení i další finanční vydání.

Co však dělat v případě, že jste si již kameru se záznamem do tohoto formátu pořídili? Pokud budeme předpokládat, že chcete natočené video zpracovávat v aplikaci iMovie 09, pak v této fázi záleží na tom, zda jste měli štěstí nebo ne. Pokud jste měli štěstí, pak vaši kameru iMovie po připojení rozpozná a dovolí vám video v tomto formátu do knihovny pro další střih neimportovat. Pokud však štěstí nemáte, iMovie vaši kameru neropozná a s videem tak neučiníte vůbec nic.

Podpora formátu AVCHD v iMovie je totiž velmi problémová (z pohledu uživatele) a iMovie vám dovolí načíst videa v tomto formátu jen tehdy, pokud jsou uložena přímo v kameře. Pokud je z kamery zkopírujete na pevný disk, do iMovie je již nikdy nedostanete. Ptáte se proč to? Na vině jsou vlastníci licence na formát AVHCD, kteří Applu poskytli licenci pro použití v iMovie právě za těchto podmínek.

Pokud tedy máte podporovanou kameru s AVCHD, kterou iMovie rozpozná, musíte všechny video kopírovat do počítače výhradně prostřednictvím aplikace iMovie 09!

V případě, že jste si svá videa již z kamery zkopírovali na pevný disk nebo iMovie vaši kameru nezná, nezbývá vám nic jiného, než sáhnout po nástrojích třetích stran a záznam nejdříve převést do formátu, kterému iMovie porozumí. To pro vás znamená dvě základní komplikace:

  • Vždy dojde ke snížení kvality záznamu (i když většinou jen k velmi mírnému),
  • neexistují nástroje dostupné zdarma.

Ano, všechny dostupné nástroje pro konverzi formátu AVCHD jsou placené, protože licence pro AVCHD není k dispozici zdarma a její majitel (dle Wikipedie Sony & Panasonic) vyžaduje poplatek za každý stažený konvertor. Pokud se vám to nelíbí, zeptejte se výrobce vaší kamery, proč nástroj pro Mac OS X neposkytuje sám.

Nástrojů pro konverzi záznamů ve formátu AVCHD (tedy souborů s příponou .MTS) je k dispozici velké množství. Dali jsme si tu práci a otestovali je – a zde vám nabízíme čtyři, za které se vyplatí zaplatit. Přidáme také jeden bonus závěrem pro technické fajnšmekry.

Voltaic HD

Zřejmě první aplikace, která konverzi formátů AVCHD na Macu umožňovala. Je jednoduchý, nabízí dostatečné možnosti nastavení exportního formátu a samozřejmě i dávkovou konverzi. V našem testu však vycházel jako nejpomalejší a s kvalitou převodu jsme byli spokojeni. Nabízí také několik přednastavených formátů.

Cena: 39,99 dolarů | Zkušební verze: ano | Hodnocení: 7/10

Elgato turbo.264 HD SE

Tato aplikace si vás získá nejen jednoduchým a líbivým uživatelským rozhraním, ale i rychlostí konverze – v našem testu byl bez debat nejrychlejší. Nabízí základní úpravy snímků (jako je například ořez začátků a konců) i dávkovou konverzi. Nepotěší však přespříliš vysoká cena pro amatérské použití.

Cena: 49,95 Eur | Zkušební verze: ano | Hodnocení: 8/10

Wondershare Video Converter Platinum

Konvertor, který patří k mým nejoblíbenějším. Za ještě přijatelnou cenu nabízí nejen podporu formátu AVCHD, ale poradí si i se soubory .mkv a dalšími. V podstatě se nám nepodařilo najít videosoubor, který by nebyl schopen převést. Pro každý soubor nebo jejich dávku je možné nastavit samostatné parametry exportu, snímky lze ořezávat, měnit poměry stran i aplikovat grafické efekty. Je skvělý také pro dávkové převody filmů včetně titulků pro přehrávače iPod či iPhone. Jeho rychlost je velmi dobrá.

Cena: 39,95 Eur | Zkušební verze: ano | Hodnocení: 9/10

iSkysoft Video Converter for Mac

Převaděč s velmi jednoduchým uživatelským rozhraním a snadným použitím. Možnosti práce s videi jsou velmi dobré (jen jsou skryty a na první pohled uživatele neruší), jedná se zkrátka jen o čistý konvertor, jež dokáže také spojit všechny konvertované soubory do jednoho videa.

Cena: 35 dolarů | Zkušební verze: ano | Hodnocení: 9/10

Mencoder/ffmpeg (bonus zdarma)

Ano, existuje jistý způsob, jak zdarma převést záznam ve formátu AVCHD do H.264 vhodného pro střih na Macu – je jím známý Mencoder. Jedná se však o utilitu ovládatelnou z textového rozhraní terminálu a není tak vhodná pro běžného uživatele. Pokud tedy chápete, co je napsáno níže:

mencoder -of mpeg -mpegopts muxrate=36000 -mc 0 -oac lavc -fps 60000/1001 -ofps 30000/1001 -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:mbd=2:mv0:trell:v4mv:cbp:last_pred=3redia=2:dia=2:vmax_b_frames=2:vb_strategy=1recm p=2:cmp=2:subcmp=2reme=2:qns=2:vbitrate=36000 -vf scale=1280:720 ./00000.mts -o 00000.mpeg

pak máte vystaráno…

89 komentářů: „Jak na záznam z AVCHD kamer a soubory .MTS na Macu

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    19. 08. 2010 (10:28)
    Trvalý odkaz

    Jen upresnim. Avchd je kombinace H.264 a AC3. Tedy i avchd kamery ukládají do h.264. Spíše tedy to chce kamery ukladajici do MP4, ty ale zase nenabidnou prostorový zvuk.

  • avatar
    19. 08. 2010 (12:28)
    Trvalý odkaz

    Jen upresnim. Avchd je kombinace H.264 a AC3. Tedy i avchd kamery ukládají do h.264. Spíše tedy to chce kamery ukladajici do MP4, ty ale zase nenabidnou prostorový zvuk.

  • avatar
    19. 08. 2010 (11:03)
    Trvalý odkaz

    Ještě existuje free GUI k Mencoder-u: PEnGUIn_Encoder_MP4 ale nevím, jak je na tom s AVCHD :-)

  • avatar
    19. 08. 2010 (13:03)
    Trvalý odkaz

    Ještě existuje free GUI k Mencoder-u: PEnGUIn_Encoder_MP4 ale nevím, jak je na tom s AVCHD :-)

  • avatar
    19. 08. 2010 (11:08)
    Trvalý odkaz

    FinalCut Express tohle nedokaze?

  • avatar
    19. 08. 2010 (13:08)
    Trvalý odkaz

    FinalCut Express tohle nedokaze?

  • avatar
    19. 08. 2010 (11:37)
    Trvalý odkaz

    Ja podobny problem resil s kamerou od Canonu ktery sice nenahrava do AVCHD ale stejne to nepusti iMovie z disku. Reseni bylo jednoduche: Zkopirovat cely obsah pametove karty (nejen video soubory) nahrat je na disk a z nej to pak cpat zpatky na pametovku a pres ctecku karet to stahnete do Maca jako by to bylo prave v kamere i kdyz to v ni nelezi uz pekne dlouho. iMovie to takto dokaze. AVCHD nemam, ale nenapada me jak by tomu mohli jinak zabranit? Podle me to takhle pujde i s AVCHD. Prosim nekoho kdo tento problem ma aby to zkusil. BTW: ten Canon má *.MOD

  • avatar
    19. 08. 2010 (13:37)
    Trvalý odkaz

    Ja podobny problem resil s kamerou od Canonu ktery sice nenahrava do AVCHD ale stejne to nepusti iMovie z disku. Reseni bylo jednoduche: Zkopirovat cely obsah pametove karty (nejen video soubory) nahrat je na disk a z nej to pak cpat zpatky na pametovku a pres ctecku karet to stahnete do Maca jako by to bylo prave v kamere i kdyz to v ni nelezi uz pekne dlouho. iMovie to takto dokaze. AVCHD nemam, ale nenapada me jak by tomu mohli jinak zabranit? Podle me to takhle pujde i s AVCHD. Prosim nekoho kdo tento problem ma aby to zkusil. BTW: ten Canon má *.MOD

  • avatar
    19. 08. 2010 (12:40)
    Trvalý odkaz

    Stejne je to opruz a avchd se stava standartem. Tak by s tim mel apple neco delat. No co, Sony Nex to rozezna tak je mi to sumak

  • avatar
    19. 08. 2010 (14:40)
    Trvalý odkaz

    Stejne je to opruz a avchd se stava standartem. Tak by s tim mel apple neco delat. No co, Sony Nex to rozezna tak je mi to sumak

  • avatar
    19. 08. 2010 (13:08)
    Trvalý odkaz

    … a zkoušeli jste třeba HandBrake?
    já teda ano – jen kvůli vám :-)
    … a klidně soubory MTS (s AVCHD) převede třeba na MP4/H264
    … a bez řečí a BEZPLATNĚ

    (zkoušel jsem i klasiku ffmpegX – tvářil se jako že žádný problém, překódovával, ale nakonec to skončilo chybou)

  • avatar
    19. 08. 2010 (15:08)
    Trvalý odkaz

    … a zkoušeli jste třeba HandBrake?
    já teda ano – jen kvůli vám :-)
    … a klidně soubory MTS (s AVCHD) převede třeba na MP4/H264
    … a bez řečí a BEZPLATNĚ

    (zkoušel jsem i klasiku ffmpegX – tvářil se jako že žádný problém, překódovával, ale nakonec to skončilo chybou)

  • avatar
    19. 08. 2010 (13:41)
    Trvalý odkaz

    @Jirka: samozřejmě že zkoušeli. Nepodporuje však všechny subverze formátu AVCHD a vůbec si neporadí s inovovaný AVCHD Lite, ve kterém nahrává většina nových modelů karet. Obecně tak platí, že HandBrake zvládne jen ty AVCHD kamery, se kterými si poradí samotné iMovie a tudíž není důvod nepoužít je. Navíc naším cílem bylo doporučit univerzální řešení použitelné u všech AVCHD záznamů bez rozdílu…
    ffmpegX se již hodně dlouho nevyvíjí a bylo by s podivem, kdyby si s tímto formátem poradil.

    @File12: Apple dělá pouze to, co mu Sony dovolí v licenci. Míček leží na straně konkrétního výrobce kamery, aby ke svému proprietárnímu formátu poskytl patřičný nástroj…

  • avatar
    19. 08. 2010 (15:41)
    Trvalý odkaz

    @Jirka: samozřejmě že zkoušeli. Nepodporuje však všechny subverze formátu AVCHD a vůbec si neporadí s inovovaný AVCHD Lite, ve kterém nahrává většina nových modelů karet. Obecně tak platí, že HandBrake zvládne jen ty AVCHD kamery, se kterými si poradí samotné iMovie a tudíž není důvod nepoužít je. Navíc naším cílem bylo doporučit univerzální řešení použitelné u všech AVCHD záznamů bez rozdílu…
    ffmpegX se již hodně dlouho nevyvíjí a bylo by s podivem, kdyby si s tímto formátem poradil.

    @File12: Apple dělá pouze to, co mu Sony dovolí v licenci. Míček leží na straně konkrétního výrobce kamery, aby ke svému proprietárnímu formátu poskytl patřičný nástroj…

  • avatar
    19. 08. 2010 (14:03)
    Trvalý odkaz

    To neni jen AVCHD, ale i treba .TOD soubory od JVC. Poletech boje jsem dospel k tomu, ze je hezky mit HD video, ale stejne kdyz cely leto tocim a ukladam na HDD, tak se dostanu do faze, ze mam tak malo mista na HDD, ze vlastne nemuzu nic sestrihat.
    Pro prumernyho cloveka, co umi prumerne s iMovie a FinalCutExpress, uplne staci obycejna kamera s optikou, co ma velkou diru/svetelnost, slusnej stabilizator a treba jako bonus hledacek a rucni ostreni. Nahravat pak staci v .mpeg nebo mp4, protoze tyhle soubory pak jednoduse clovek prekopci a sestriha na tech finalnich 10min. U delsiho videa uz by se clovek stejne nudil, kdyz to nema scenar…
    A kdo z nas toci filmy? :-)

  • avatar
    19. 08. 2010 (16:03)
    Trvalý odkaz

    To neni jen AVCHD, ale i treba .TOD soubory od JVC. Poletech boje jsem dospel k tomu, ze je hezky mit HD video, ale stejne kdyz cely leto tocim a ukladam na HDD, tak se dostanu do faze, ze mam tak malo mista na HDD, ze vlastne nemuzu nic sestrihat.
    Pro prumernyho cloveka, co umi prumerne s iMovie a FinalCutExpress, uplne staci obycejna kamera s optikou, co ma velkou diru/svetelnost, slusnej stabilizator a treba jako bonus hledacek a rucni ostreni. Nahravat pak staci v .mpeg nebo mp4, protoze tyhle soubory pak jednoduse clovek prekopci a sestriha na tech finalnich 10min. U delsiho videa uz by se clovek stejne nudil, kdyz to nema scenar…
    A kdo z nas toci filmy? :-)

  • avatar
    19. 08. 2010 (14:55)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: ne? jako co ne? jakoze silumace kamery pres čtecku karet nefunguje? i kdyz to neslo stejnym zpusobem jakym popisujes s AVCHD

  • avatar
    19. 08. 2010 (16:55)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: ne? jako co ne? jakoze silumace kamery pres čtecku karet nefunguje? i kdyz to neslo stejnym zpusobem jakym popisujes s AVCHD

  • avatar
    19. 08. 2010 (16:50)
    Trvalý odkaz

    Díky za výborný článek. Mám kameru od Panasonicu, kterou naštěstí iPhoto „bere“, ale stejně mi to přijde takové kostrbaté. Přemýšlím, že bych si koupil Adobe Premiere pro střih videa, tam by neměl být problém s tím, že když mám v nějaké složce MTS soubor s videem, tak že jej no Premiere prostě nahraju a pracuji s tím? Na Windows jsem video stříhal v programu Final Cut, ten ale pro Mac OS X není a tak hledám něco, co mi s MTS dovolí pracovat takhle napřímo bez nutnosti převodu. Adobe Premiere by to měl umět ne?

  • avatar
    19. 08. 2010 (18:50)
    Trvalý odkaz

    Díky za výborný článek. Mám kameru od Panasonicu, kterou naštěstí iPhoto „bere“, ale stejně mi to přijde takové kostrbaté. Přemýšlím, že bych si koupil Adobe Premiere pro střih videa, tam by neměl být problém s tím, že když mám v nějaké složce MTS soubor s videem, tak že jej no Premiere prostě nahraju a pracuji s tím? Na Windows jsem video stříhal v programu Final Cut, ten ale pro Mac OS X není a tak hledám něco, co mi s MTS dovolí pracovat takhle napřímo bez nutnosti převodu. Adobe Premiere by to měl umět ne?

  • avatar
    19. 08. 2010 (17:35)
    Trvalý odkaz

    ja na transfer z kamery (Panasonic HDC-SD200 Full HD) pouzivam Final Cut Pro, rovnako aj strih a upravu videa a aj export robim cez tento soft a nemam s nicim ziadny problem, az na ten pomerne dlho trvajuci export – zalezi samozrejme od dlzky videa – som maximalne spokojny aj s tym, ze strata kvality prevedeneho videa oproti originalu je naozaj mala a to aj pri pozerani na 42″ TV

  • avatar
    19. 08. 2010 (19:35)
    Trvalý odkaz

    ja na transfer z kamery (Panasonic HDC-SD200 Full HD) pouzivam Final Cut Pro, rovnako aj strih a upravu videa a aj export robim cez tento soft a nemam s nicim ziadny problem, az na ten pomerne dlho trvajuci export – zalezi samozrejme od dlzky videa – som maximalne spokojny aj s tym, ze strata kvality prevedeneho videa oproti originalu je naozaj mala a to aj pri pozerani na 42″ TV

  • avatar
    19. 08. 2010 (17:41)
    Trvalý odkaz

    ja na transfer z kamery (Panasonic HDC-SD200 Full HD) pouzivam Final Cut Pro, rovnako aj strih a upravu videa a aj export robim cez tento soft a nemam s nicim ziadny problem, az na ten pomerne dlho trvajuci export – zalezi samozrejme od dlzky videa – som maximalne spokojny aj s tym, ze strata kvality prevedeneho videa oproti originalu je naozaj mala a to aj pri pozerani na 42″ TV

    edit: kedze som dost perfekcionista, a naozaj ani ja sa nesnazim vytvarat dlhe filmy , ale skor zachytit zaujimave sceny tak sa osobne snazim uz samotny zaznam robit co najviac tak, aby mi priamo pre prehliadanie vyhovoval – potom uz len .mts subory stiahnem do TVIXU od Dvica a na TV pozeram krasne fullHD bez akejkolvek straty kvality a tie detaily su pri tom rozliseni fakt na amatersku kameru uzasne

  • avatar
    19. 08. 2010 (19:41)
    Trvalý odkaz

    ja na transfer z kamery (Panasonic HDC-SD200 Full HD) pouzivam Final Cut Pro, rovnako aj strih a upravu videa a aj export robim cez tento soft a nemam s nicim ziadny problem, az na ten pomerne dlho trvajuci export – zalezi samozrejme od dlzky videa – som maximalne spokojny aj s tym, ze strata kvality prevedeneho videa oproti originalu je naozaj mala a to aj pri pozerani na 42″ TV

    edit: kedze som dost perfekcionista, a naozaj ani ja sa nesnazim vytvarat dlhe filmy , ale skor zachytit zaujimave sceny tak sa osobne snazim uz samotny zaznam robit co najviac tak, aby mi priamo pre prehliadanie vyhovoval – potom uz len .mts subory stiahnem do TVIXU od Dvica a na TV pozeram krasne fullHD bez akejkolvek straty kvality a tie detaily su pri tom rozliseni fakt na amatersku kameru uzasne

  • avatar
    19. 08. 2010 (17:43)
    Trvalý odkaz

    moja osobna skusenost s iMovie je, ze pri grabovani povodny zaznam hodne „zdevastuje“ preto sa mi praca v nom nepaci

  • avatar
    19. 08. 2010 (19:43)
    Trvalý odkaz

    moja osobna skusenost s iMovie je, ze pri grabovani povodny zaznam hodne „zdevastuje“ preto sa mi praca v nom nepaci

  • avatar
    19. 08. 2010 (18:58)
    Trvalý odkaz

    Najskor na uvod trosku teorie ohladom pojmov a dojmov :). Autor si pletie codec a kontajner. Len vysvetlim, dufam, ze to autor nevezme osobne.

    Takze AVCHD je kontajner (rovnako ako mp4, alebo mkv matroska), ktory okrem ineho obsahuje video kodovane prave pomocou h264. Takze ked si niekto kupi kameru, ktora vytvara format AVCHD tak si kupil kameru, ktora nahrava do h264. Autor uvadza, ze nech si namiesto nahravania do AVCHD kupi kameru s nahravanim do h264, kedze AVCHD nahrava do h264, tak je to tak trosku nezmysel. Autor chcel asi napisat, ze nech si kupi kameru co nahrava do mp4.

    Okrem videa kodovaneho v h264 obsahuje AVCHD aj audio kodovane bud v ac3 alebo LPCM (v drvivej vacsine pripadov v ac3).

    Takze prekodovavat samotne video a tym jednak zabijat cas a jednak si nezmyselne znizovat kvalitu nema vyznam. To co je potrebne spravit je zmenit kontajner (napr. na mp4 alebo m4v, pripadne matrosky) bez prekodovavania videa aj audia (bezstratovo).

    Pomocou ffmpeg:

    ffmpeg -i XXXXX.mts -vcodec copy -acodec copy video.mp4 (alebo video.m4v)

    Taketo video vam prehra napriklad vlc. QuickTime Player vam ho ale neprehra alebo mate zvuk v ac3 a ten QT v mp4 jaksi nestravi. Takze je potrebne ac3 prekodovat na acc.

    ffmpeg -i XXXXX.mtp -vcodec copy -acodec libfaac -ba 384000 video.mp4 (alebo video.m4v)

    (poznamka ak nemate ffmpeg s podporou libfaac, tak by malo ist pouzit aj codec aac)

    Taketo video vam uz prehra aj QT.

    Tak isto ked pouzijete Handbrake a nechate audio a ac3 neprekodovane v kontajneri mp4 tak vam ho QT a aj iTunes prehra bez zvuku.

    Preto skor odporucam nehyzdit kvalitu a prehravat napr. pomocou VLC.

    Ponuka pre autora. Ak budete pisat nejaky odborny clanok skuste mi preposlat text vopred, ak budem mat cas tak vam ho spripomienkujem po odbornej stranke (bez naroku na nejaku odmenu), aby neboli citatelia zbytocne zavadzani. Pravopis mam katastrofalny ale odborne si trufnem na vase clanky :).

  • avatar
    19. 08. 2010 (20:58)
    Trvalý odkaz

    Najskor na uvod trosku teorie ohladom pojmov a dojmov :). Autor si pletie codec a kontajner. Len vysvetlim, dufam, ze to autor nevezme osobne.

    Takze AVCHD je kontajner (rovnako ako mp4, alebo mkv matroska), ktory okrem ineho obsahuje video kodovane prave pomocou h264. Takze ked si niekto kupi kameru, ktora vytvara format AVCHD tak si kupil kameru, ktora nahrava do h264. Autor uvadza, ze nech si namiesto nahravania do AVCHD kupi kameru s nahravanim do h264, kedze AVCHD nahrava do h264, tak je to tak trosku nezmysel. Autor chcel asi napisat, ze nech si kupi kameru co nahrava do mp4.

    Okrem videa kodovaneho v h264 obsahuje AVCHD aj audio kodovane bud v ac3 alebo LPCM (v drvivej vacsine pripadov v ac3).

    Takze prekodovavat samotne video a tym jednak zabijat cas a jednak si nezmyselne znizovat kvalitu nema vyznam. To co je potrebne spravit je zmenit kontajner (napr. na mp4 alebo m4v, pripadne matrosky) bez prekodovavania videa aj audia (bezstratovo).

    Pomocou ffmpeg:

    ffmpeg -i XXXXX.mts -vcodec copy -acodec copy video.mp4 (alebo video.m4v)

    Taketo video vam prehra napriklad vlc. QuickTime Player vam ho ale neprehra alebo mate zvuk v ac3 a ten QT v mp4 jaksi nestravi. Takze je potrebne ac3 prekodovat na acc.

    ffmpeg -i XXXXX.mtp -vcodec copy -acodec libfaac -ba 384000 video.mp4 (alebo video.m4v)

    (poznamka ak nemate ffmpeg s podporou libfaac, tak by malo ist pouzit aj codec aac)

    Taketo video vam uz prehra aj QT.

    Tak isto ked pouzijete Handbrake a nechate audio a ac3 neprekodovane v kontajneri mp4 tak vam ho QT a aj iTunes prehra bez zvuku.

    Preto skor odporucam nehyzdit kvalitu a prehravat napr. pomocou VLC.

    Ponuka pre autora. Ak budete pisat nejaky odborny clanok skuste mi preposlat text vopred, ak budem mat cas tak vam ho spripomienkujem po odbornej stranke (bez naroku na nejaku odmenu), aby neboli citatelia zbytocne zavadzani. Pravopis mam katastrofalny ale odborne si trufnem na vase clanky :).

  • avatar
    19. 08. 2010 (21:04)
    Trvalý odkaz

    @wintermute: Samozřejmě máte pravdu, pokoušel jsem se jen o přijatelné zjednodušení – po zkušenostech s uživateli, jejichž dotazy vedly k tvorbě tohoto článku, ani nebylo jiné možností – protože tito lidé nic z toho, co jste teď popsal, nepochopí :) Také jsem na ně původně zkoušel stejnou terminologii…

    Takze si to samozrejme neberu osobne, diky za vas komentar….

  • avatar
    19. 08. 2010 (19:04)
    Trvalý odkaz

    @wintermute: Samozřejmě máte pravdu, pokoušel jsem se jen o přijatelné zjednodušení – po zkušenostech s uživateli, jejichž dotazy vedly k tvorbě tohoto článku, ani nebylo jiné možností – protože tito lidé nic z toho, co jste teď popsal, nepochopí :) Také jsem na ně původně zkoušel stejnou terminologii…

    Takze si to samozrejme neberu osobne, diky za vas komentar….

  • avatar
    19. 08. 2010 (19:15)
    Trvalý odkaz

    Ja musím říci, že pokud se jedná o Elgato, tak je lepší zainvestovat a koupit si to včetně hardware encoderu. Sice podporuje maximalně tok 17MBps (software encoding umí až 50Mbps), ale zase ta rychlost je ucházející. 1080 encoduje rychlostí 8-15 snimků/s. oproti tomu software to stíha max. 2-5 snimků/s.

  • avatar
    19. 08. 2010 (21:15)
    Trvalý odkaz

    Ja musím říci, že pokud se jedná o Elgato, tak je lepší zainvestovat a koupit si to včetně hardware encoderu. Sice podporuje maximalně tok 17MBps (software encoding umí až 50Mbps), ale zase ta rychlost je ucházející. 1080 encoduje rychlostí 8-15 snimků/s. oproti tomu software to stíha max. 2-5 snimků/s.

  • avatar
    19. 08. 2010 (20:35)
    Trvalý odkaz

    Rád bych zpřesnil předchozí článek na základě vlastních zkušeností s AVCHD kamerami v profesionálním použití.

    Při kopírování souborů z kamery na disk za účelem archivace a jejich pozdějšího importu do iMovie a nebo třeba i do FinalCut Express nebo FinalCut Studia je důležité z karty kopírovat celou adresářovou strukturu nacházející se na kořenu karty, ne jenom jednotlivé soubory MTS ve složce STREAM. Pokud to zkopírujete takto není žádný problém později video načíst a naimportovat pro střih. V případě zkopírování pouze MTS souborů musítě převádět, jak je posáno výše. FC a iMovie importují celou strukturu ne jednotlivé soubory. Navíc iMovie nabízí vytvoření AVCHD archivu přímo z karty nebo vnitřní paměti kamery.

    Co se týká různých kamer, mám zkušenosti s importem z AVCHD souborů z kamer Canon, Panasonic a Sony (sony spotřebitelských i poloprofesionálních). Pokaždé zcela bez problémů. U kamer, které podporují nahrávání zvuku v AC3 nebo LPCM je lepší zvolit AC3. S LPCM mívá FC problémy.

    Ohledne importu do iMovie mam zkusenost i s HDD kamerou Sony používající soubory v SD rozlišení ve formátu MOD a také bez problémů. FCE už soubory nenaimportoval.

    Osobně pracuji v reklamní agentuře. Z přechodu z profi páskové technologie DVCAM na AVCHD (Sony tyto kamery označuje jako NXCAM) jsem měl původně trochu strach, ale nakonec vše proběho zcela bez problémů. Natočený materiál archivuji na pevný disk způsobem popsaným výše (kompletní obsah karty do jedné složky). Nenám žádný problém s jeho pozdějším načítáním do FC ani iMovie. Rukama mi prošlo několik kamer různých výrobců a formátů a všechny byly bez problémů.

    Pokud by někdo potřeboval v tomto směru poradit (včetně Vládi Janečka) ať se bez okolků s dotazy obrátí na můj email.

    Jirka

  • avatar
    19. 08. 2010 (22:35)
    Trvalý odkaz

    Rád bych zpřesnil předchozí článek na základě vlastních zkušeností s AVCHD kamerami v profesionálním použití.

    Při kopírování souborů z kamery na disk za účelem archivace a jejich pozdějšího importu do iMovie a nebo třeba i do FinalCut Express nebo FinalCut Studia je důležité z karty kopírovat celou adresářovou strukturu nacházející se na kořenu karty, ne jenom jednotlivé soubory MTS ve složce STREAM. Pokud to zkopírujete takto není žádný problém později video načíst a naimportovat pro střih. V případě zkopírování pouze MTS souborů musítě převádět, jak je posáno výše. FC a iMovie importují celou strukturu ne jednotlivé soubory. Navíc iMovie nabízí vytvoření AVCHD archivu přímo z karty nebo vnitřní paměti kamery.

    Co se týká různých kamer, mám zkušenosti s importem z AVCHD souborů z kamer Canon, Panasonic a Sony (sony spotřebitelských i poloprofesionálních). Pokaždé zcela bez problémů. U kamer, které podporují nahrávání zvuku v AC3 nebo LPCM je lepší zvolit AC3. S LPCM mívá FC problémy.

    Ohledne importu do iMovie mam zkusenost i s HDD kamerou Sony používající soubory v SD rozlišení ve formátu MOD a také bez problémů. FCE už soubory nenaimportoval.

    Osobně pracuji v reklamní agentuře. Z přechodu z profi páskové technologie DVCAM na AVCHD (Sony tyto kamery označuje jako NXCAM) jsem měl původně trochu strach, ale nakonec vše proběho zcela bez problémů. Natočený materiál archivuji na pevný disk způsobem popsaným výše (kompletní obsah karty do jedné složky). Nenám žádný problém s jeho pozdějším načítáním do FC ani iMovie. Rukama mi prošlo několik kamer různých výrobců a formátů a všechny byly bez problémů.

    Pokud by někdo potřeboval v tomto směru poradit (včetně Vládi Janečka) ať se bez okolků s dotazy obrátí na můj email.

    Jirka

  • avatar
    20. 08. 2010 (05:37)
    Trvalý odkaz

    A pôjde mi AVCHD video v programe Final Cut Express-4.

  • avatar
    20. 08. 2010 (07:37)
    Trvalý odkaz

    A pôjde mi AVCHD video v programe Final Cut Express-4.

  • avatar
    20. 08. 2010 (06:28)
    Trvalý odkaz

    @Marek: Po instalaci posledniho update ze dostupneho pres stranky Apple uplne bez problemu.

  • avatar
    20. 08. 2010 (08:28)
    Trvalý odkaz

    @Marek: Po instalaci posledniho update ze dostupneho pres stranky Apple uplne bez problemu.

  • avatar
    20. 08. 2010 (06:42)
    Trvalý odkaz

    @wintermute: Pro střih se dá video překonvertovat třeba do Apple Intermediate Codec, což sice zvýší objem souborů, ale přehrávání je bez problémů a střih taktéž. Navís nedochází ke ztrátě kvality. Převod je z AVCHD pomocí např. MPEG Streamclip velice svižný a rychlý.

  • avatar
    20. 08. 2010 (08:42)
    Trvalý odkaz

    @wintermute: Pro střih se dá video překonvertovat třeba do Apple Intermediate Codec, což sice zvýší objem souborů, ale přehrávání je bez problémů a střih taktéž. Navís nedochází ke ztrátě kvality. Převod je z AVCHD pomocí např. MPEG Streamclip velice svižný a rychlý.

  • avatar
    20. 08. 2010 (06:48)
    Trvalý odkaz

    Jen jestli tenhle článek zbytečně nevyděsil všechny co uvažovali o koupi AVCHD kamery. Ono by stačilo pouze napsat návod jak na to a všichniby byli spokojení. Připouštím, že samozřejmě mohou a určitě existují kamery, které iMovie či FCE nerozpoznají, ale těch už je snad dneska menšina. Osobně jsem cca před rokem kupoval AVCHD kameru Panasonic a ta měla na krabici napsáno:

    WORKS GREAT WITH IMOVIE !

    To snad mluví za vše.

  • avatar
    20. 08. 2010 (08:48)
    Trvalý odkaz

    Jen jestli tenhle článek zbytečně nevyděsil všechny co uvažovali o koupi AVCHD kamery. Ono by stačilo pouze napsat návod jak na to a všichniby byli spokojení. Připouštím, že samozřejmě mohou a určitě existují kamery, které iMovie či FCE nerozpoznají, ale těch už je snad dneska menšina. Osobně jsem cca před rokem kupoval AVCHD kameru Panasonic a ta měla na krabici napsáno:

    WORKS GREAT WITH IMOVIE !

    To snad mluví za vše.

  • avatar
    20. 08. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    @Jirka Mühlfait: video stříhám výhradně v Intermediate Codec (jak jsme popisovali v předchozí sérii návodů již dříve), pro převody používám výhradně MPEG Streamclip – ale AVCHD mi tento software ještě nikdy nepřekódoval. Skutečně jej tedy podporuje?

    V testu, který byl podkladem pro tento článek, jsme použili záznam ze sedmi různých kamer se záznamem AVCHD, které jsou dnes na trhu (aktuální modely) a pouze ty vypsané zvládly převod a následné zpracování všech.

    Ad kopírování strukutry: to nepomůže, protože jednotlivé verze AVCHD se liší a bez konverze například AVCHD Lite z novějších levnějších kamer do iMovie zkrátka nedostanete žádným jiným způsobem, než konverzí do jiného formátu. A právě AVCHD Lite je ten problém – novější kamery již mají jej a to je ten problém…

Komentáře nejsou povoleny.