Apple iPhone 4: několik týdnů s novinkou (Zkušenosti)

Chytrý mobilní telefon Apple iPhone 4 byl dostatečně znám již nějakou dobu před svým oficiálním představením. Jaké však jsou osobní zkušenosti s přístrojem, který po vzhledové stránce známe velmi dobře?

iPhone 4 je, jak již sám název napovídá, čtvrtým chytrým mobilním telefonem společnosti Apple a ze současné řady vybočuje snad vším, čím může: jeho vzhled, provedení i materiály jsou jiné než dříve, výbava na mnohé působí jako z říše snů.

V tomto článku vám předkládáme naše zkušenosti s tímto mobilním telefonem. Nebudeme zde spekulovat o věcech zaslechnutými na webu, uvedeme pouze dojmy a fakta, se kterými jsme se v průběhu používání telefonu setkali.

Provedení

Změna vzhledu telefonu je tak výrazná, že mnozí při prvním pohledu na uniklé obrázky a videa tohoto telefonu nevěřili, že by za tímto telefonem mohl stát Apple a jeho dvorní designer. Dočítali jsme se, že “takhle ošklivou cihlu by Steve Jobs nikdy neschválil”. A vidíte, schválil.

A proč to udělal? Jednoduše proto, že na rozdíl od diskutujících v té době již držel nový iPhone 4 v ruce. To je totiž to, kde se názory obrací – jakmile iPhone 4 poprvé stisknete v dlani, pochopíte. Samotný telefon totiž není příliš fotogenický a ve skutečnosti vypadá o pořádný kus lépe, než na té nejlepší fotografii (což je přesný opak jeho předchůdce: iPhone 3G/3GS vypadá na fotkách úžasně, v reálu se pak ale jedná o podivně baculatý přístroj).

Protože to je další dojem, který dostanete, pokud po nějaké době práce s iPhonem 4 sáhnete zpět po starším modelu. iPhone 4 je totiž velmi tenký, ve skutečnosti je jen o necelý milimetr širší, než tenký multimediální přehrávač iPod touch. A původní iPhone vám subjektivně přijde jako neobyčejně tlustý.

Vzhled samotný zřejmě nemá cenu příliš představovat: kovový rám okolo telefonu tvoří jednu rovnou plochu i s černými nevodivými izolacemi oddělujícími jednotlivé části antény a z plochy vystupují pouze ovládací tlačítka. Ta jsou nyní oddělena, tlačítka pro ovládání hlasitosti jsou kulatá a mají na sobě označenu svou funkci malými piktogramy. Nad nimi najdete malý přepínač tichého režimu, jehož chod byl na testovacím stroji poněkud tuhý.

Ve spodní části najdete klasický systémový konektor obložený dvěma vstupy. Zatímco v jednom z nich se skrývá mikrofon (druhý mikrofon je umístěn jinde na těle a složí pro rušení okolního hluku), v druhém najdete reproduktor. Ten je překvapivě hlasitý, rozhodně hlasitější, než v předchozím modelu. Vinou absence volného vnitřního prostoru jej však lze pouhým překrytím jeho otvoru zcela utlumit i při nejvyšší hlasitosti. Srovnání s ním se však nemusí obávat tablet iPad, který hraje ještě o pořádný kus hlasitěji a především kvalitněji.

Přední i zadní materiál krytu slibuje být z odolného skla, při běžném nošení v kapse společně s dalšími předměty se však i po krátké době na něm objevilo několik viditelných vrypů. Je zajímavé, že na přední straně s displejem se tak nestalo, což nás přivádí na myšlenku, že materiál přední a zadní stěny se zkrátka liší a nepůjde o stejný. Použití skleněného materiálu na obou stranách telefonu může být do budoucna spíše nebezpečné, telefon může být hůře odolný například při náhlých nechtěných pádech na pevnou podložku.

V ruce se telefon díky svému úzkému tělu drží velmi dobře, jeho hrany jsou mírně zkosené plastovým okrajem a nikde v dlani netlačí (což jsme však věděli již od prvních uniklých obrázků a žádné překvapení se tedy nekoná). Z pohledu ergonomie tak iPhone 4 získává velmi dobré hodnocení, stejně jako z předmětu mechanického provedení.

Software

Operačním systémem je známý iOS 4 se všemi známými vychytávkami v podobě multitaskingu nebo složek. Přesto i zde najdeme několik možností.

Jednou z nich je funkce FaceTime, tedy vlastní verze videotelefonování. Není bez zajímavosti, že na vývoji této aplikace pracovali lidé ze společnosti Skype, která má s přenosem videa v počítačových sítích dlouhodobé zkušenosti. FaceTime funguje jako rozšíření běžného hovoru: představte si to tak, že normálně přes GSM síť zavoláte druhé straně a ta pokud má také iPhone 4 a současně je na dostatečné rychlé a propustné Wi-Fi síti, nabídne vám telefon možnost přepnout na funkci FaceTime. Tím se celý hovor přenese na internet a GSM hovor se ukončí.

FaceTime tedy nefunguje přes mobilní sítě (ani 3G), díky tomu si však může dovolit velmi dobrou kvalitu hovoru – ta se dynamicky mění podle rychlosti internetového připojení obou stran. FaceTime je návyková záležitost pro všechny, kdo se při hovoru rádi vidí a nevadí jim, že je vidí někdo druhý.

Vraťme se ale zpět k samotnému systému iOS 4 v náručí iPhone 4. Je vidět, že tento systém byl od počátku tvořen na míru právě tomuto zařízení – tedy přístroji s rychlým procesorem a velkým množstvím paměti (a důkazem pro toto tvrzení jsou velmi špatné zkušenosti s provozem iOS 4 v iPhonu 3G). V iPhone 4 si však na jeho rychlost není možné naříkat.

Možná vás překvapí, že při běžném použití je rychlost nového iPhonu 4 přibližně na stejné úrovni, jako rychlost staršího 3GS, u většiny běžných činností se nevšimnete žádných rozdílů. U náročnějších činností – například při načítání webových stránek – se také oba přístroje od sebe příliš nevzdalují a výsledek je téměř srovnatelný. Pokud tedy plánujete přechod na iPhone 4 jen proto, že vám přijde iPhone 3GS pomalý, zvažte jej.

Naproti tomu je tablet iPad při všech činnostech znatelně rychlejší, než iPhone 4. Zatímco rozdíl mezi iPhone 3GS/iPhone 4 je spíše neznatelný, rozdíl mezi iPhone4/iPad poznáte na první pohled. Zkrátka rozdílný takt procesorů v obou strojích se projevuje dostatečně viditělně: 1 GHz taktu v iPadu se sice se stejným procesorem, ale taktovaným v rozmezí 600 – 800 MHz (dynamicky dle potřeby) zkrátka rovnocenně měřit nemůže. Navíc podle našich zjištění se procesor v iPhonu 4 vinou příliš agresivní politiky šetření energií snaží držet spodní hranice taktu více než agilně a na vyšší frekvence skáče velmi neochotně.

Na druhou stranu je nutné říci, že toto nastavení má své opodstatnění: výdrž telefonu jako celku je s přihlédnutím k jeho rozměrům téměř fenomenální. Pokud stejně zatížíte iPhone 3GS, jeho baterie dojde přibližně za dvě třetiny času, které zbývají do vybití iPhonu 4. Tudíž pokud si to shrneme, máme zde rychlostně srovnatelný (místy o kousek rychlejší) přístroj, který však podstatně déle vydrží. Nevím jak vy, ale takhle si zkrátka evoluci mobilního zařízení představuji – rychlost neomezující uživatele a dlouhá výdrž na baterie.

Obrazovka

Co říci k obrazovce? Jedním slovem WOW. A pro jistotu ještě jednou: WOW. Prostě Retina se povedla a je radost na ni koukat. Pozorovací úhly jsou na mobilní zařízení více než dostatečné, jas více než dobrý, podsvícení rovnoměrné a podání barev spíše věrné (avšak výborné ve srovnání s přepálenými OLEDy).

Rozlišení je skutečně jemné a je to vidět na všech prvcích: na čárové grafice, fontech, obrázcích a videu. I obyčejná klávesnice je něco, co vám doslova vyrazí dech. Zkrátka zde slova nic nezmůžou, to se zkrátka musí vidět – a ne ne fotkách nebo videu, ale na vlastní oči.

Zmíním však jeden problém Retiny: rychle si na ni zvyknete a pokud poté vezmete do ruky starší iPhone, budete mít pocit, že je vše strašně rozmazané a fonty “chlupaté”. Nejhorší je pak přechod z Retiny na displej klasického MacBooku – ze zobrazení fontů v Mac OS X na vám bude doslova nevolno. Nejhorším řešením je prohlížet internet na iPhonu 4 po delší dobu a poté okamžitě přesednou k notebooku. To se zkrátka nedá…

Retina se tedy povedla a je otázkou, zda se s ní potkáme i v ostatních produktech. Zcela jistě se objeví v září v novém iPodu touch, její zařazení do iPadu pak považuji spíše za nereálné, tedy alespoň v nejbližší době. Musíme si totiž uvědomit, že Retina v iPadu by dosahovala reálného rozlišení 2 048 x 1 860 bodů (při zachování současného poměru stran a úhlopříčky). To je plocha přesahující rozlišení mnoha 23” monitorů a problém tak spatřuji především v grafické části iPadu – současný grafický čip vestavěný do procesoru A4 zkrátka takhle vysoké rozlišení nepodporuje.

Kamera

Kameře jsme se již důkladně věnovali v sérii samostatných článků: ukázkové fotografie s komentáři odborníků najdete v tomto článku, ukázky schopností natáčení videa si prohlédněte zde.

[HTML1]

Telefonování a signál

Dostáváme se k oddílu, který bude asi bolet. Již mnohé bylo napsáno o ztrácejícím se signálu při pevném uchopení iPhonu 4 za antény a jejich propojení. Apple vše přičítá softwarové chybě v sekci zobrazování signálu, podle našich zjištění je však pravda někde jinde.

V Česku se v hustě pokrytých městských aglomeracích se s mizejícími čárkami nesetkáte – zkrátka hustá síť mnoha překrývajících se základnových stanic dokáže ztrátu způsobenou úchopem vykompenzovat. Z tohoto pohledu tedy Apple nemá co opravovat.

Pokud ale vyjdete dále za město, vše se změní: signál začne kolísat a abyste se dovolali z lesního palouku při sběru borůvek na česko-polském pomezí, musíte telefon držet v rukavicích. Zde totiž již nejde jen o mizející čárky, ale o skutečný útlum signálu.

Tento útlum se totiž projevuje všude a je patrný nejen v lese, ale i ve městě. Že nechápete? Nevadí, hned vysvětlím. Přestože ve městě si nevšimnete poklesu signálu, všimnete si ale zpomalení internetového přenosu při pevném úchopu. Vyzkoušet si to můžete sami: spusťte test internetového připojení některou ze specializovaných aplikací a poté telefon uchopte pevně jednou rukou (ideálně levou): přestože se ukazatel signálu ani nehne, rychlost internetu klesne na polovinu, v některých případech i téměř na desetinu.

Zkrátka v provedení antén a problémů se signálem spatřujeme dva různé problémy: agilní poskakování ukazatele v hůře pokrytých oblastech a zpomalení datové komunikace. Zatímco první půjde softwarově vyřešit zcela jistě, u druhého budou na vině spíše fyzikální vlastnosti.

Jev zpomalování se totiž děje jen na určitých frekvencích: v klasických GSM sítích (tedy s využitím EDGE) nebo při připojení přes Wi-Fi tento problém nenastává, u použití v 3G sítích ano. A ještě ne ve všech: pokud totiž víme, že 3G část iPhonu je schopna komunikovat na frekvencích 850, 900, 1 900 a 2 100 MHz a anténa musí být univerzální a všechny tyto frekvence obsáhnout, funguje zkrátka v některých lépe a některých hůře. To je také důvod, že někteří uživatelé jsou schopni tento problém reproduktovat a jiní nikoli – zkrátka záleží na frekvenci, na které jeho iPhone momentálně komunikuje a potažmo tak na konfiguraci sítě mobilního operátora

Ale nic není tak žhavé: jakýkoli plastový, kožený nebo pryžový obal (zkrátka nevodivý) většinu těchto problémů úspěšně eliminuje.

Kompletní fotogalerie

Závěr

Doporučení na závěr: pokud chcete iPhone a jiná značka pro vás není dost dobrá, kupte si jej. Žádný z českých operátorů nám nebyl schopen potvrdit termín prodeje ani cenu, počítá se však se zářím (i když podle dobře informovaného zdroje z Apple je tento termín spíše zbožným přáním). V některých evropských státech se však již prodává a jeho nedotovaná cena vychází velmi příjemně a nejméně jeden český operátor již nabízí zdarma výměnu vaší simkarty za novější microSIM, kterou používá právě nový iPhone 4.

57 komentářů: „Apple iPhone 4: několik týdnů s novinkou (Zkušenosti)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    12. 07. 2010 (09:12)
    Trvalý odkaz

    do 4 dnu bych ho mel mit doma, tak uz se tesim… :)

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:12)
    Trvalý odkaz

    do 4 dnu bych ho mel mit doma, tak uz se tesim… :)

  • avatar
    12. 07. 2010 (09:33)
    Trvalý odkaz

    taky bych chtěl xD odkud si ho koupil ?

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:33)
    Trvalý odkaz

    taky bych chtěl xD odkud si ho koupil ?

  • avatar
    12. 07. 2010 (09:46)
    Trvalý odkaz

    Taky ho chci, ale ten signál mně dost děsí. Bydlím na dědině a tady moc signálu není…

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:46)
    Trvalý odkaz

    Taky ho chci, ale ten signál mně dost děsí. Bydlím na dědině a tady moc signálu není…

  • Pingback: SuperiPhone.cz: několik týdnů s iPhonem 4 (Zkušenosti)

  • avatar
    12. 07. 2010 (09:53)
    Trvalý odkaz

    Perfectní recenze, Děkuji :) a tedy jen dotaz pomůže Bumper kryt na problém s antenou nebo ne ? ;)

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:53)
    Trvalý odkaz

    Perfectní recenze, Děkuji :) a tedy jen dotaz pomůže Bumper kryt na problém s antenou nebo ne ? ;)

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:00)
    Trvalý odkaz

    Docela se těším až bude v ČR (teda podle ceny). Narazil jsem teď na zajímavost na US stránkách Applu. Při zakoupení nového iPhonu dostane kupující slevu 30 USD na MobileMe. Tak trošku bych tak dedukoval, že MobileMe tedy nebude zdarma, jen bude levnější pro nově kupující iPhonisty…

  • avatar
    12. 07. 2010 (11:00)
    Trvalý odkaz

    Docela se těším až bude v ČR (teda podle ceny). Narazil jsem teď na zajímavost na US stránkách Applu. Při zakoupení nového iPhonu dostane kupující slevu 30 USD na MobileMe. Tak trošku bych tak dedukoval, že MobileMe tedy nebude zdarma, jen bude levnější pro nově kupující iPhonisty…

  • Pingback: Tweets that mention » Apple iPhone 4: několik týdnů s novinkou (Zkušenosti) -- Topsy.com

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:22)
    Trvalý odkaz

    @JayChou: ano, obrovsky (neměli jsme k dispozici bumper, ale zkoušeli jsme ho simulovat velkou zavařovací gumičkou) :)

  • avatar
    12. 07. 2010 (11:22)
    Trvalý odkaz

    @JayChou: ano, obrovsky (neměli jsme k dispozici bumper, ale zkoušeli jsme ho simulovat velkou zavařovací gumičkou) :)

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:38)
    Trvalý odkaz

    Po necelém týdnu používání (stihl jsem objednávky první den v Británii) mohu potvrdit výše zmíněné. Protože se zatím pohybuju spíš po Praze, tak jediné útlumy signálu jsem zažil v hlubokých stanicích metra. Ale jinak, lidi, pokud nebudete plánovat jeho koupi nebo nepůjdete do obchodu s připraveným obnosem, nekoukejte se na jeho display. Retina je opravdu (slovy autora článku) WOW a přechod zpět na cokoli jiné bude opravdu těžký.

  • avatar
    12. 07. 2010 (11:38)
    Trvalý odkaz

    Po necelém týdnu používání (stihl jsem objednávky první den v Británii) mohu potvrdit výše zmíněné. Protože se zatím pohybuju spíš po Praze, tak jediné útlumy signálu jsem zažil v hlubokých stanicích metra. Ale jinak, lidi, pokud nebudete plánovat jeho koupi nebo nepůjdete do obchodu s připraveným obnosem, nekoukejte se na jeho display. Retina je opravdu (slovy autora článku) WOW a přechod zpět na cokoli jiné bude opravdu těžký.

  • avatar
    12. 07. 2010 (10:53)
    Trvalý odkaz

    Podle me ten nedostatek signalu pujde krasne vyresit skinem od Gelaskin [ http://gelaskins.com/store/skins/phones/iPhone_4 ], ktery zasahuje i na kovove boky telefonu, neprida mu na rozmerech a navic krasne vypada :)

    Mam ho na 3GS a vyzera to fakt luxusne. [neberte to jako reklamu, chtel jsem jen doporucit]

  • avatar
    12. 07. 2010 (11:53)
    Trvalý odkaz

    Podle me ten nedostatek signalu pujde krasne vyresit skinem od Gelaskin [ http://gelaskins.com/store/skins/phones/iPhone_4 ], ktery zasahuje i na kovove boky telefonu, neprida mu na rozmerech a navic krasne vypada :)

    Mam ho na 3GS a vyzera to fakt luxusne. [neberte to jako reklamu, chtel jsem jen doporucit]

  • avatar
    12. 07. 2010 (11:30)
    Trvalý odkaz

    @ramon: co je to za material? Jde mi hlavne o pocit na dotek, dá se to k něčemu přirovnat? Guma od kondomu, silikon, atd.. A jak to funguje, je to proste gumova plastenka ktera se na nej natahne?

  • avatar
    12. 07. 2010 (12:30)
    Trvalý odkaz

    @ramon: co je to za material? Jde mi hlavne o pocit na dotek, dá se to k něčemu přirovnat? Guma od kondomu, silikon, atd.. A jak to funguje, je to proste gumova plastenka ktera se na nej natahne?

  • avatar
    12. 07. 2010 (12:30)
    Trvalý odkaz

    @Martin Yarcheeck: Dalo by se to přirovnat k lesklé samolepce s jemným vzorkem. Je to prostě odolná a tvarově stálá samolepka, kterou můžeš v případě potřeby sundat a nezůstane ti na povrchu žádné lepidlo.

  • avatar
    12. 07. 2010 (13:30)
    Trvalý odkaz

    @Martin Yarcheeck: Dalo by se to přirovnat k lesklé samolepce s jemným vzorkem. Je to prostě odolná a tvarově stálá samolepka, kterou můžeš v případě potřeby sundat a nezůstane ti na povrchu žádné lepidlo.

  • avatar
    12. 07. 2010 (13:50)
    Trvalý odkaz

    Mám takovou technickou poznámku. Je opravdu nutné psát všechny články v množném čísle? To ten telefon nosilo víc lidí, nebo ten článek psalo víc lidí? Neměla by recenze být individuální?

  • avatar
    12. 07. 2010 (14:50)
    Trvalý odkaz

    Mám takovou technickou poznámku. Je opravdu nutné psát všechny články v množném čísle? To ten telefon nosilo víc lidí, nebo ten článek psalo víc lidí? Neměla by recenze být individuální?

  • avatar
    12. 07. 2010 (14:57)
    Trvalý odkaz

    Parádní recenze ;-) a jinak kde jste koupili ten iPhone 4 ?

  • avatar
    12. 07. 2010 (15:57)
    Trvalý odkaz

    Parádní recenze ;-) a jinak kde jste koupili ten iPhone 4 ?

  • avatar
    12. 07. 2010 (16:27)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,

    rád bych se zeptal zda jste nezkoušel jak je na tom příjem antény (oproti iphone 3GS) v menších městech nebo s místem špatného signálu, pokud je anténa zakrytá třeba právě zavařovací gumičkou.

  • avatar
    12. 07. 2010 (17:27)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den,

    rád bych se zeptal zda jste nezkoušel jak je na tom příjem antény (oproti iphone 3GS) v menších městech nebo s místem špatného signálu, pokud je anténa zakrytá třeba právě zavařovací gumičkou.

  • avatar
    12. 07. 2010 (16:32)
    Trvalý odkaz

    Nákup na své jméno i kreditku, doručení od Apple ke kamarádovi (doručeno 24.6.) u Londýna (to je jediné omezení). Ten DHL do Mnichova (druhá spojka) a z Mnichova DPD do Prahy. Cena 15.800,-, poštovní výlohy + pojištění obou balíků na 500€ za 30€. Bohužel to DPD nestihlo v pátek (bylo by to 7 dní) a čekal jsem přes prodloužený víkend, ale na to, že jsem nevytáhl paty z bytu, tak dorazilo vše v pořádku (jen pozor, v Anglii mají jiný tvar zásuvky, což mi neva, neb mám původní od 3G)

  • avatar
    12. 07. 2010 (17:32)
    Trvalý odkaz

    Nákup na své jméno i kreditku, doručení od Apple ke kamarádovi (doručeno 24.6.) u Londýna (to je jediné omezení). Ten DHL do Mnichova (druhá spojka) a z Mnichova DPD do Prahy. Cena 15.800,-, poštovní výlohy + pojištění obou balíků na 500€ za 30€. Bohužel to DPD nestihlo v pátek (bylo by to 7 dní) a čekal jsem přes prodloužený víkend, ale na to, že jsem nevytáhl paty z bytu, tak dorazilo vše v pořádku (jen pozor, v Anglii mají jiný tvar zásuvky, což mi neva, neb mám původní od 3G)

  • avatar
    12. 07. 2010 (16:33)
    Trvalý odkaz

    @MartensPh: zvyk je železná košile: píšu recenze už přes deset let a ve všech médiích, kde jsem působil, se vždy recenze psaly (stejně jako ostatní typy článků) v množném čísle. Prostě to takto mám zažité a je to běžné (recenze a jiné zkušenosti psané v jednotném čísle působí příliš subjektivně, neprofesionálně a hodí se na blog, ne do magazínů) – a ono opravdu ty věci opravdu zkouší a používá víc lidí…
    @bamboocha: nikde, byla to klasická zápůjčka, telefon již k dispozici nemáme…

  • avatar
    12. 07. 2010 (17:33)
    Trvalý odkaz

    @MartensPh: zvyk je železná košile: píšu recenze už přes deset let a ve všech médiích, kde jsem působil, se vždy recenze psaly (stejně jako ostatní typy článků) v množném čísle. Prostě to takto mám zažité a je to běžné (recenze a jiné zkušenosti psané v jednotném čísle působí příliš subjektivně, neprofesionálně a hodí se na blog, ne do magazínů) – a ono opravdu ty věci opravdu zkouší a používá víc lidí…
    @bamboocha: nikde, byla to klasická zápůjčka, telefon již k dispozici nemáme…

  • avatar
    12. 07. 2010 (20:08)
    Trvalý odkaz

    Vďaka super recenzia.

    Mne len jedno naháňa strach a to je použité sklo.
    dávam si pozor na moje 3G ale za tie skoro 2 roky mi aj tak 2x spadol.

    Ale pri iP4 ako som videl video bumpers nepomôáe či je to aj fotku iP4 s bumpers z Japonska kde jednému padol niekde vo vlaku – metre a zadné sklo popraskané.http://k-tai.impress.co.jp/img/ktw/docs/378/059/ip4_s.jpg

    Básnická otázka fólie v predu a v zadu s bumpers znížia riziko prasknutia, alebo nie.

  • avatar
    12. 07. 2010 (21:08)
    Trvalý odkaz

    Vďaka super recenzia.

    Mne len jedno naháňa strach a to je použité sklo.
    dávam si pozor na moje 3G ale za tie skoro 2 roky mi aj tak 2x spadol.

    Ale pri iP4 ako som videl video bumpers nepomôáe či je to aj fotku iP4 s bumpers z Japonska kde jednému padol niekde vo vlaku – metre a zadné sklo popraskané.http://k-tai.impress.co.jp/img/ktw/docs/378/059/ip4_s.jpg

    Básnická otázka fólie v predu a v zadu s bumpers znížia riziko prasknutia, alebo nie.

  • avatar
    13. 07. 2010 (17:34)
    Trvalý odkaz

    a co to sklo? nie je poskrabane, zda sa ti pevnejsie odolnejsie?

  • avatar
    13. 07. 2010 (18:34)
    Trvalý odkaz

    a co to sklo? nie je poskrabane, zda sa ti pevnejsie odolnejsie?

  • avatar
    13. 07. 2010 (18:55)
    Trvalý odkaz

    @Tom@S: vše je uvedeno v textu…

  • avatar
    13. 07. 2010 (19:51)
    Trvalý odkaz

    Sklo vypadá odolně, pro velké fandy bude potěšením, že logo vzadu je také pod sklem .. užitečné to je ale především kvůli údajům ..

  • avatar
    13. 07. 2010 (20:51)
    Trvalý odkaz

    Sklo vypadá odolně, pro velké fandy bude potěšením, že logo vzadu je také pod sklem .. užitečné to je ale především kvůli údajům ..

  • avatar
    13. 07. 2010 (21:10)
    Trvalý odkaz

    Aha fakt je tam o tom par riadkov. Hmm iphone chcem aj preto aby som nemusel nosit puzdro no ako vidim zas tak prelomove to nebude.

  • avatar
    13. 07. 2010 (22:10)
    Trvalý odkaz

    Aha fakt je tam o tom par riadkov. Hmm iphone chcem aj preto aby som nemusel nosit puzdro no ako vidim zas tak prelomove to nebude.

  • avatar
    14. 07. 2010 (09:21)
    Trvalý odkaz

    @TTV .. asi takhle .. mám ho doma přes týden a nechce se mi s ním zrovna švihat o zem, abych zjistil, jak moc vydrží .. spíš jde o to, že člověk nemá pocit, že drží křehké sklo .. dokáže té konstrukci věřit ..

    Jinak přirovnání k autu: někdo jezdí denně 20 let bez nehod, někdo jiný je na pojišťovně častěji než u zubaře .. pokud je člověk méně pozorný, tak minimálně bumper bude dobrou investicí .. :)

  • avatar
    14. 07. 2010 (10:21)
    Trvalý odkaz

    @TTV .. asi takhle .. mám ho doma přes týden a nechce se mi s ním zrovna švihat o zem, abych zjistil, jak moc vydrží .. spíš jde o to, že člověk nemá pocit, že drží křehké sklo .. dokáže té konstrukci věřit ..

    Jinak přirovnání k autu: někdo jezdí denně 20 let bez nehod, někdo jiný je na pojišťovně častěji než u zubaře .. pokud je člověk méně pozorný, tak minimálně bumper bude dobrou investicí .. :)

  • avatar
    14. 07. 2010 (11:21)
    Trvalý odkaz

    Buď mi příspěvek zmizel, nebo nastala chybka v éteru ..

    @TTV: mám ho doma jen týden na to, abych s tím švihal o zem, jen abych věděl, kolik vydrží .. každopádně přestože se jedná o sklo, tak člověk k tomu má důvěru .. proto mohu říct, že vypadá odolně .. a při běžném zacházení (což byla původní otázka od Tom@S) rozhodně nedojde k rychlému poškrábání .. co se křehkosti týče, viděl jsem iFixIt video, tak následky měl až 4. pád z více jak metru a půl z klidu na beton .. nevím, jak jsou na tom další dotykové mobilní telefony, každopádně ani u jednoho bych nepředpokládal, že si je lidé budou brát na hardcore outdoorové sporty ..

Komentáře nejsou povoleny.