WinStrom 10: užijte si účtů i na Macu (test)

Obtížná dostupnost použitelného účetnictví na Macu bylo častým argumentem proti nasazení počítačů s logem nakousnutého jablka v menších firmách nebo u živnostníků. Ne každý si vystačí s fakturami vytvářenými v tabulkovém kalkulátoru a bez účetního softwaru se zkrátka od určité velikosti vlastní firmy nebo živnosti neobejdete. Podívejme se na WinStrom 10, které již na první pohled vypadá zajímavě.

Když hovořím o nedostupnosti pokročilejšího účetního systému pro Maca, měl jsem samozřejmě na mysli nativní účetnictví běžící přímo pod Mac OS X – všichni jistě známe mnoho systémů, které běží pod emulací nějakého jiného operačního systému, ať již pod Windows nebo například ještě pod DOSem. Z tohoto pohledu je WinStrom 10 taková Chytrá horákyně: přestože se tváří jako nativní Macovská aplikace, tak úplně jí není. Je totiž vytvořena v Javě (vyžaduje verzi 1.6), což však není na závadu a v tomto jazyce je na Macu napsáno hodně aplikací, o kterých to jejich uživatelé vůbec netuší (mezi nejznámější patří FTP klient Cyberduck). Má to pochopitelně své důvody (aplikace je snadno portovatelná na různé platformy), nevýhody pak v podstatě neexistují.

Install WinStrom-1 Install WinStrom-3

Bez modulů ani ránu

Software WinStrom 10 je určen pro malé a střední firmy vedoucí účetnictví nebo daňovou evidenci. Kromě účetnictví či daňové evidence pro podnikatele umožňuje WinStrom i zpracování účetnictví příspěvkových organizací. Program obsahuje všechny základní moduly ekonomických systémů, jako Nákup a Prodej, Evidence zásob, modul Majetek, Pokladnu, Banku a modul Mzdy, který je součástí pouze některých verzí. Počet modulů lze dále rozšiřovat, seznam dostupných najdete na adrese www.winstrom.eu/produkty/10.

Aplikace WinStrom je k dispozici v devíti různých verzích. Základní verze Start je zcela zdarma. Je plně funkční, což znamená, že máte přístup do všech modulů, ke všem funkcím aplikace a můžete jej používat po neomezenou dobu. Omezeny jsou pouze počty záznamů – v neregistrované verzi můžete pracovat se třemi firmami a v každém seznamu můžete vytvořit až čtyřicet záznamů, pokud verzi Start registrujete u výrobce, získáte rozšíření až na 100 záznamů.

Test - WinStrom 10-1 Test - WinStrom 10

Další verzí v řadě je verze Standard. Funkčností pokrývá podvojné účetnictví, fakturaci, pokladní a bankovní doklady + homebanking, skladové hospodářství, evidenci majetku a leasingu, pohledávky/závazky. Systém má řadu dalších modulů, z nichž některé budou součástí Macovské verze aplikace až od konce října, kdy je plánováno uvolnění nové verze WinStrom 10.7. Typickou ukázkou modulů přidaných v této verzi je modul Mzdy.

V tomto testu se budeme věnovat právě verzi Standard. Za tuto verzi zaplatíte 12 900 korun za první a 5 900 korun za každou další licenci. Zajímavé je také možnost rozšíření této verze o modul napojující celý systém přímo na internetové obchody a pomůže vám tak prodávat on-line. Jen pro zajímavost dodávám, že cena tohoto modulu je 2 900 korun. V nabídce však jsou i levnější verze určené především pro vedení pouhé daňové evidence: verze Mini nabízející základní účetní operace stojí 2 390 korun, lépe vybavenější verze Plus pak stojí přijatelných 4 490 korun. Ostatně přehledné rozdělení jednotlivých verzí najdete na stránkách www.winstrom.eu/produkty/cenik.

Základem dobrého účetního systému jsou pravidelné aktualizace – při rychlosti, jakou se mění legislativa v oblasti účetnictví, by došlo brzy k zastarání celého systému. Výrobce systému na toto myslí a po prvních 12 měsíců od zakoupení licence poskytuje aktualizace zdarma, pro další roky si připravte 4 500 korun.

Instalace a používání

Instalace aplikace probíhá standardní systémovou cestou. Ve staženém obrazu disku najdete jak samotný instalátor, tak i jednorázovou utilitu pro odstranění aplikace z počítače. Zde si zaslouží výrobce první pochvalu, protože součástí instalace aplikace je kromě frontendu také databázový server postavený na PostgreSQL běžící na pozadí – standardním smazáním nainstalované aplikace byste jej neodstranili a stále by na Macu běžel. Poznámka: běžícího serveru na pozadí se bát nemusíte, při nečinnosti nijak počítač nezatěžuje a také z bezpečnostního hlediska nepředstavuje žádné riziko, protože ve výchozím nastavení přijímá dotazy pouze z lokálního počítače a síťové dotazy odmítá.

Install WinStrom-4 Install WinStrom

Samotný instalátor je klasický a v ničem nevybočuje ze zažitých Macovských zvyklostí, po dokončení instalačního procesu není vyžadován restart počítače.

First start Nastavení

Po prvním spuštění se vás ujme průvodce, který vám pomůže s vytvořením vaší první firmy. Po vyplnění několika základních kroků vytvoří patřičné záznamy v databázi a otevře hlavní okno aplikace. To je vertikálně rozděleno na dvě části: zatímco v levé části je zobrazen panel jednotlivých funkcí, větší zbývající část je vyhrazena pro práci s jednotlivými moduly. Otevřené moduly lze rychle přepínat prostřednictvím záložek v horní části okna – ostatně posuďte sami z kompletní fotogalerie, kterou najdete na konci tohoto článku.

Ve srovnání s konkurenčními účetními systémy vás překvapí samotná práce s doklady, kterou bych označil za největší přednost WinStromu ve verzi 10. Seznamy dokladů se zobrazují formou tabulek, ve kterých můžete velmi snadno volit mezi sloupci, které vás zajímají a chcete je vidět. Ty nedůležité pak můžete velmi snadno skrýt. Definovat lze i jejich pořadí nebo i šířku – úplně stejně, jako byste pracovali v tabulkovém kalkulátoru. Vyhledávání usnadňují definovatelné filtry, které můžete použít také pro skrytí některých položek ze seznamů. Zkrátka a dobře po chvíli ladění snadno ohnete aplikaci tak, aby vám maximálně vyhovovala.

Adresy firem - Změna záznamu Ceník - Změna záznamu

Co si budeme nalhávat, elektronická výměna faktur je v dnešní době na mohutném vzestupu a proto nepřekvapí, že jejich zpracování podporuje také WinStrom. Přímo ze systému můžete generovat faktury v PDF, a to včetně rozšíření ISDOC. To umožňuje druhé straně vámi vydanou PDF fakturu velmi snadno začlenit do svého účetnictví bez zdlouhavého přepisování.

Protože je účetní systém WinStrom 10 postavený na architektuře klient – server, není problém se k němu připojovat také vzdáleně bez nutnosti využívat kterékoli terminálové řešení. Podle našich zkušeností je systém velmi dobře optimalizován z hlediska datových přenosů a celý systém velmi dobře reaguje i na velmi pomalém připojení – stále použitelný je i s využitím ne právě rychlého GPRS mobilního připojení. Přestože tuto funkcionalitu zřejmě nebudete využívat každodenně, přesto se může čas od času hodit (například když potřebujete vytisknout novou fakturu přímo při jednání u klienta).

Jen tak dále

Je skvělé sledovat, jak začíná být platforma Apple zajímavá i pro společnosti a aplikace, které ji dlouho objevit nechtěly. A účetní systém WinStrom 10 je skvělou ukázkou toho, jak by se to mělo dělat – skvěle funkční aplikace nabízející za přijatelnou cenu odpovídající užitnou hodnotu (navíc snadno rozšiřitelnou v případě rostoucích potřeb), navíc plně respektující běžné zvyklosti dotyčné platformy. Pokud tedy potřebujete vést účetnictvím na Macu, neutrácejte za virtualizovaná Windows a jiný účetní systém a uvažujte o tom, který na vašem Macu poběží přímo. Nebo si alespoň vyzkoušejte zmiňovanou verzi Start – je zdarma a v každém případě ji můžete kdykoli plně odinstalovat.

74 komentářů: „WinStrom 10: užijte si účtů i na Macu (test)

  • Pingback: 1. zprávy » WinStrom 10: užijte si účtů i na Macu (test)

  • avatar
    19. 10. 2009 (05:50)
    Trvalý odkaz

    Nejak som to rano pri letmom precitani pred odchodom do prace nepostrehol: je tam podpora aj pre slovenske uctovnictvo?

  • avatar
    19. 10. 2009 (05:50)
    Trvalý odkaz

    Nejak som to rano pri letmom precitani pred odchodom do prace nepostrehol: je tam podpora aj pre slovenske uctovnictvo?

  • avatar
    19. 10. 2009 (05:50)
    Trvalý odkaz

    Nejak som to rano pri letmom precitani pred odchodom do prace nepostrehol: je tam podpora aj pre slovenske uctovnictvo?

  • avatar
    19. 10. 2009 (06:50)
    Trvalý odkaz

    Nejak som to rano pri letmom precitani pred odchodom do prace nepostrehol: je tam podpora aj pre slovenske uctovnictvo?

  • avatar
    19. 10. 2009 (07:30)
    Trvalý odkaz

    @Roman T: WinStrom podporuje slovenskou legislativu pro podnikatele (podvojné účetnictví).

    V čechách podporuje i daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví), podvojné účetnictví pro podnikatele a pro příspěvkové organizace.

    Petr Ferschmann
    WinStrom s.r.o.

  • avatar
    19. 10. 2009 (07:30)
    Trvalý odkaz

    @Roman T: WinStrom podporuje slovenskou legislativu pro podnikatele (podvojné účetnictví).

    V čechách podporuje i daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví), podvojné účetnictví pro podnikatele a pro příspěvkové organizace.

    Petr Ferschmann
    WinStrom s.r.o.

  • avatar
    19. 10. 2009 (08:30)
    Trvalý odkaz

    @Roman T: WinStrom podporuje slovenskou legislativu pro podnikatele (podvojné účetnictví).

    V čechách podporuje i daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví), podvojné účetnictví pro podnikatele a pro příspěvkové organizace.

    Petr Ferschmann
    WinStrom s.r.o.

  • avatar
    19. 10. 2009 (14:04)
    Trvalý odkaz

    Skvělý článek! Díky moc za něj. Účetnictví a věci pro podnikatele jsou potřeba jako sůl! :-)

  • avatar
    19. 10. 2009 (15:04)
    Trvalý odkaz

    Skvělý článek! Díky moc za něj. Účetnictví a věci pro podnikatele jsou potřeba jako sůl! :-)

  • avatar
    19. 10. 2009 (14:24)
    Trvalý odkaz

    To je PR článek ne? Jsem WinStorm 10 zkoušel a žádnej zázrak to není. Nedostatek kvalitního účetního sw není problém OS X ale všech platforem. Neexistuje kloudnej program ani pro Linux ani pro Windows.

    • avatar
      19. 10. 2009 (14:58)
      Trvalý odkaz

      taz: není – kdyby byl, byl by náležitě označen. Je to test jako každý jiný.
      Stejným metrem by mohl napadnout kdokoli kterýkoli jiný produkt v recenzi: u každého iPodu, iPhonu nebo Maca se najde někdo, pro kterého to „není žádnej zázrak“. To, že něco nevyhovuje vám neznamená, že nemá své uživatele v někom jiném…

    • avatar
      19. 10. 2009 (14:58)
      Trvalý odkaz

      taz: není – kdyby byl, byl by náležitě označen. Je to test jako každý jiný.
      Stejným metrem by mohl napadnout kdokoli kterýkoli jiný produkt v recenzi: u každého iPodu, iPhonu nebo Maca se najde někdo, pro kterého to „není žádnej zázrak“. To, že něco nevyhovuje vám neznamená, že nemá své uživatele v někom jiném…

    • avatar
      19. 10. 2009 (14:58)
      Trvalý odkaz

      taz: není – kdyby byl, byl by náležitě označen. Je to test jako každý jiný.
      Stejným metrem by mohl napadnout kdokoli kterýkoli jiný produkt v recenzi: u každého iPodu, iPhonu nebo Maca se najde někdo, pro kterého to „není žádnej zázrak“. To, že něco nevyhovuje vám neznamená, že nemá své uživatele v někom jiném…

  • avatar
    19. 10. 2009 (14:24)
    Trvalý odkaz

    To je PR článek ne? Jsem WinStorm 10 zkoušel a žádnej zázrak to není. Nedostatek kvalitního účetního sw není problém OS X ale všech platforem. Neexistuje kloudnej program ani pro Linux ani pro Windows.

  • avatar
    19. 10. 2009 (14:24)
    Trvalý odkaz

    To je PR článek ne? Jsem WinStorm 10 zkoušel a žádnej zázrak to není. Nedostatek kvalitního účetního sw není problém OS X ale všech platforem. Neexistuje kloudnej program ani pro Linux ani pro Windows.

  • avatar
    19. 10. 2009 (15:24)
    Trvalý odkaz

    To je PR článek ne? Jsem WinStorm 10 zkoušel a žádnej zázrak to není. Nedostatek kvalitního účetního sw není problém OS X ale všech platforem. Neexistuje kloudnej program ani pro Linux ani pro Windows.

    • avatar
      19. 10. 2009 (15:58)
      Trvalý odkaz

      taz: není – kdyby byl, byl by náležitě označen. Je to test jako každý jiný.
      Stejným metrem by mohl napadnout kdokoli kterýkoli jiný produkt v recenzi: u každého iPodu, iPhonu nebo Maca se najde někdo, pro kterého to „není žádnej zázrak“. To, že něco nevyhovuje vám neznamená, že nemá své uživatele v někom jiném…

  • avatar
    19. 10. 2009 (16:42)
    Trvalý odkaz

    „…a v tomto jazyce je na Macu napsáno hodně aplikací, o kterých to jejich uživatelé vůbec netuší (mezi nejznámější patří FTP klient Cyberduck).“

    To si dovolím radikálně nesouhlasit. Aplikace napsané v Javě poznáte na Macu na první pohled, nemůžou nabídnout typické Cocoa GUI. Srovnejte Open Office s iWork, jEdit s Codou atp.
    WinStrom je definitivně dobrý počin, ale Apple-kompatibilní software je to jen napůl, jen technicky. Filosofie ještě chybí :)

    • avatar
      19. 10. 2009 (16:45)
      Trvalý odkaz

      moole: to nejsou příliš vhodně zvolené příklady. :) Zůstaňme například u Cyberducka: v čem nenabízí klasické Cocoa GUI? I Java aplikace lze udělat korektně, pokud se autor snaží a ví, co dělá.

    • avatar
      19. 10. 2009 (16:45)
      Trvalý odkaz

      moole: to nejsou příliš vhodně zvolené příklady. :) Zůstaňme například u Cyberducka: v čem nenabízí klasické Cocoa GUI? I Java aplikace lze udělat korektně, pokud se autor snaží a ví, co dělá.

    • avatar
      19. 10. 2009 (16:45)
      Trvalý odkaz

      moole: to nejsou příliš vhodně zvolené příklady. :) Zůstaňme například u Cyberducka: v čem nenabízí klasické Cocoa GUI? I Java aplikace lze udělat korektně, pokud se autor snaží a ví, co dělá.

  • avatar
    19. 10. 2009 (16:42)
    Trvalý odkaz

    „…a v tomto jazyce je na Macu napsáno hodně aplikací, o kterých to jejich uživatelé vůbec netuší (mezi nejznámější patří FTP klient Cyberduck).“

    To si dovolím radikálně nesouhlasit. Aplikace napsané v Javě poznáte na Macu na první pohled, nemůžou nabídnout typické Cocoa GUI. Srovnejte Open Office s iWork, jEdit s Codou atp.
    WinStrom je definitivně dobrý počin, ale Apple-kompatibilní software je to jen napůl, jen technicky. Filosofie ještě chybí :)

  • avatar
    19. 10. 2009 (16:42)
    Trvalý odkaz

    „…a v tomto jazyce je na Macu napsáno hodně aplikací, o kterých to jejich uživatelé vůbec netuší (mezi nejznámější patří FTP klient Cyberduck).“

    To si dovolím radikálně nesouhlasit. Aplikace napsané v Javě poznáte na Macu na první pohled, nemůžou nabídnout typické Cocoa GUI. Srovnejte Open Office s iWork, jEdit s Codou atp.
    WinStrom je definitivně dobrý počin, ale Apple-kompatibilní software je to jen napůl, jen technicky. Filosofie ještě chybí :)

  • avatar
    19. 10. 2009 (17:42)
    Trvalý odkaz

    „…a v tomto jazyce je na Macu napsáno hodně aplikací, o kterých to jejich uživatelé vůbec netuší (mezi nejznámější patří FTP klient Cyberduck).“

    To si dovolím radikálně nesouhlasit. Aplikace napsané v Javě poznáte na Macu na první pohled, nemůžou nabídnout typické Cocoa GUI. Srovnejte Open Office s iWork, jEdit s Codou atp.
    WinStrom je definitivně dobrý počin, ale Apple-kompatibilní software je to jen napůl, jen technicky. Filosofie ještě chybí :)

    • avatar
      19. 10. 2009 (17:45)
      Trvalý odkaz

      moole: to nejsou příliš vhodně zvolené příklady. :) Zůstaňme například u Cyberducka: v čem nenabízí klasické Cocoa GUI? I Java aplikace lze udělat korektně, pokud se autor snaží a ví, co dělá.

  • avatar
    19. 10. 2009 (19:43)
    Trvalý odkaz

    Problém WinStromu je především v tom, že vyžaduje poslední verzi JAVY, KTERÁ NENÍ K DISPOZICI PRO PowerPC, takže na starších počítačích jej nerozběhnete. Nevím proč, když podstatně složitější NeoOffice je taky v Javě a na PowerPC funguje.

    WinStrom má pěkně udělané některéí věci, třeba import výpisů z účtu z internetové banky se mi hodně líbil. Nelze ovšem také přehlédnout menší funkční rozsah vůči konkurenčním systémům (Money) a vyšší cena za aktualizaci, která mne nakonec odradila.

  • avatar
    19. 10. 2009 (19:43)
    Trvalý odkaz

    Problém WinStromu je především v tom, že vyžaduje poslední verzi JAVY, KTERÁ NENÍ K DISPOZICI PRO PowerPC, takže na starších počítačích jej nerozběhnete. Nevím proč, když podstatně složitější NeoOffice je taky v Javě a na PowerPC funguje.

    WinStrom má pěkně udělané některéí věci, třeba import výpisů z účtu z internetové banky se mi hodně líbil. Nelze ovšem také přehlédnout menší funkční rozsah vůči konkurenčním systémům (Money) a vyšší cena za aktualizaci, která mne nakonec odradila.

  • avatar
    19. 10. 2009 (19:43)
    Trvalý odkaz

    Problém WinStromu je především v tom, že vyžaduje poslední verzi JAVY, KTERÁ NENÍ K DISPOZICI PRO PowerPC, takže na starších počítačích jej nerozběhnete. Nevím proč, když podstatně složitější NeoOffice je taky v Javě a na PowerPC funguje.

    WinStrom má pěkně udělané některéí věci, třeba import výpisů z účtu z internetové banky se mi hodně líbil. Nelze ovšem také přehlédnout menší funkční rozsah vůči konkurenčním systémům (Money) a vyšší cena za aktualizaci, která mne nakonec odradila.

    • avatar
      20. 10. 2009 (06:59)
      Trvalý odkaz

      pipigril: co si budeme nalhávat, PowerPC je mrtvá platforma. A to ne jen obrazně, ale reálně – jejich čísla klesají a například zde na SuperApple.cz tvoří přístupy z PowerPC strojů méně než 3 % návštěvnosti. A to skutečně není mnoho a osobně chápu, že nechává vývojáře chladnými

    • avatar
      20. 10. 2009 (06:59)
      Trvalý odkaz

      pipigril: co si budeme nalhávat, PowerPC je mrtvá platforma. A to ne jen obrazně, ale reálně – jejich čísla klesají a například zde na SuperApple.cz tvoří přístupy z PowerPC strojů méně než 3 % návštěvnosti. A to skutečně není mnoho a osobně chápu, že nechává vývojáře chladnými

    • avatar
      20. 10. 2009 (06:59)
      Trvalý odkaz

      pipigril: co si budeme nalhávat, PowerPC je mrtvá platforma. A to ne jen obrazně, ale reálně – jejich čísla klesají a například zde na SuperApple.cz tvoří přístupy z PowerPC strojů méně než 3 % návštěvnosti. A to skutečně není mnoho a osobně chápu, že nechává vývojáře chladnými

  • avatar
    19. 10. 2009 (20:43)
    Trvalý odkaz

    Problém WinStromu je především v tom, že vyžaduje poslední verzi JAVY, KTERÁ NENÍ K DISPOZICI PRO PowerPC, takže na starších počítačích jej nerozběhnete. Nevím proč, když podstatně složitější NeoOffice je taky v Javě a na PowerPC funguje.

    WinStrom má pěkně udělané některéí věci, třeba import výpisů z účtu z internetové banky se mi hodně líbil. Nelze ovšem také přehlédnout menší funkční rozsah vůči konkurenčním systémům (Money) a vyšší cena za aktualizaci, která mne nakonec odradila.

    • avatar
      20. 10. 2009 (07:59)
      Trvalý odkaz

      pipigril: co si budeme nalhávat, PowerPC je mrtvá platforma. A to ne jen obrazně, ale reálně – jejich čísla klesají a například zde na SuperApple.cz tvoří přístupy z PowerPC strojů méně než 3 % návštěvnosti. A to skutečně není mnoho a osobně chápu, že nechává vývojáře chladnými

  • avatar
    20. 10. 2009 (00:26)
    Trvalý odkaz

    Pipigril: Jak jsem pochopil, Winstrom vyžaduje Java 1.6 kvǔli funkcím pro nativní vzhled aplikace pod Mac OS X. To, že Javu 1.6 Apple nevydal pro PPC (a 32-bit Intel) platformu, je tedy především problém Applu, tam si můžete stěžovat.
    Předpokládám, že kdyby WinStrom zase použival knihovny nižších verzí Javy než 1.6, aby to běželo i na PPC, tak zase budete brblat, že je to moc ošklivé.
    Prostě začarovaný kruh. Holt ne vždy se všem něco zalíbí…

  • avatar
    20. 10. 2009 (00:26)
    Trvalý odkaz

    Pipigril: Jak jsem pochopil, Winstrom vyžaduje Java 1.6 kvǔli funkcím pro nativní vzhled aplikace pod Mac OS X. To, že Javu 1.6 Apple nevydal pro PPC (a 32-bit Intel) platformu, je tedy především problém Applu, tam si můžete stěžovat.
    Předpokládám, že kdyby WinStrom zase použival knihovny nižších verzí Javy než 1.6, aby to běželo i na PPC, tak zase budete brblat, že je to moc ošklivé.
    Prostě začarovaný kruh. Holt ne vždy se všem něco zalíbí…

  • avatar
    20. 10. 2009 (00:26)
    Trvalý odkaz

    Pipigril: Jak jsem pochopil, Winstrom vyžaduje Java 1.6 kvǔli funkcím pro nativní vzhled aplikace pod Mac OS X. To, že Javu 1.6 Apple nevydal pro PPC (a 32-bit Intel) platformu, je tedy především problém Applu, tam si můžete stěžovat.
    Předpokládám, že kdyby WinStrom zase použival knihovny nižších verzí Javy než 1.6, aby to běželo i na PPC, tak zase budete brblat, že je to moc ošklivé.
    Prostě začarovaný kruh. Holt ne vždy se všem něco zalíbí…

    • avatar
      20. 10. 2009 (07:01)
      Trvalý odkaz

      R.S.: jen pro pořádek dodám, že Java 1.6 je k dispozici i pro 32bitové Intely, ale až od Snow Leoparda. Také tento test probíhal na 32bitovém Intelu a vše fungovalo bez problémů…
      Jinak s vámi plně souhlasím: použití nižších verzí Javy by opravdu bylo příliš velkým ústupkem a ano, byl by to začarovaný kruh.

    • avatar
      20. 10. 2009 (07:01)
      Trvalý odkaz

      R.S.: jen pro pořádek dodám, že Java 1.6 je k dispozici i pro 32bitové Intely, ale až od Snow Leoparda. Také tento test probíhal na 32bitovém Intelu a vše fungovalo bez problémů…
      Jinak s vámi plně souhlasím: použití nižších verzí Javy by opravdu bylo příliš velkým ústupkem a ano, byl by to začarovaný kruh.

    • avatar
      20. 10. 2009 (07:01)
      Trvalý odkaz

      R.S.: jen pro pořádek dodám, že Java 1.6 je k dispozici i pro 32bitové Intely, ale až od Snow Leoparda. Také tento test probíhal na 32bitovém Intelu a vše fungovalo bez problémů…
      Jinak s vámi plně souhlasím: použití nižších verzí Javy by opravdu bylo příliš velkým ústupkem a ano, byl by to začarovaný kruh.

  • avatar
    20. 10. 2009 (01:26)
    Trvalý odkaz

    Pipigril: Jak jsem pochopil, Winstrom vyžaduje Java 1.6 kvǔli funkcím pro nativní vzhled aplikace pod Mac OS X. To, že Javu 1.6 Apple nevydal pro PPC (a 32-bit Intel) platformu, je tedy především problém Applu, tam si můžete stěžovat.
    Předpokládám, že kdyby WinStrom zase použival knihovny nižších verzí Javy než 1.6, aby to běželo i na PPC, tak zase budete brblat, že je to moc ošklivé.
    Prostě začarovaný kruh. Holt ne vždy se všem něco zalíbí…

    • avatar
      20. 10. 2009 (08:01)
      Trvalý odkaz

      R.S.: jen pro pořádek dodám, že Java 1.6 je k dispozici i pro 32bitové Intely, ale až od Snow Leoparda. Také tento test probíhal na 32bitovém Intelu a vše fungovalo bez problémů…
      Jinak s vámi plně souhlasím: použití nižších verzí Javy by opravdu bylo příliš velkým ústupkem a ano, byl by to začarovaný kruh.

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:10)
    Trvalý odkaz

    NeoOffice je i s javou 1.5 do. systému osX integrované dost dobře takže není problém v tom, ze by to neslo ale ze to firma Winstrom neumí. Mne je úplne jedno či je to chyba ze na G5 Winstrom nepustim. Stěžovat si taky nikam nepůjdu. Proste G5 kvůli Winstromu nevyhodil a zůstávám u Money. Winstrom neproda dvě licence.

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:10)
    Trvalý odkaz

    NeoOffice je i s javou 1.5 do. systému osX integrované dost dobře takže není problém v tom, ze by to neslo ale ze to firma Winstrom neumí. Mne je úplne jedno či je to chyba ze na G5 Winstrom nepustim. Stěžovat si taky nikam nepůjdu. Proste G5 kvůli Winstromu nevyhodil a zůstávám u Money. Winstrom neproda dvě licence.

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:10)
    Trvalý odkaz

    NeoOffice je i s javou 1.5 do. systému osX integrované dost dobře takže není problém v tom, ze by to neslo ale ze to firma Winstrom neumí. Mne je úplne jedno či je to chyba ze na G5 Winstrom nepustim. Stěžovat si taky nikam nepůjdu. Proste G5 kvůli Winstromu nevyhodil a zůstávám u Money. Winstrom neproda dvě licence.

  • avatar
    20. 10. 2009 (13:10)
    Trvalý odkaz

    NeoOffice je i s javou 1.5 do. systému osX integrované dost dobře takže není problém v tom, ze by to neslo ale ze to firma Winstrom neumí. Mne je úplne jedno či je to chyba ze na G5 Winstrom nepustim. Stěžovat si taky nikam nepůjdu. Proste G5 kvůli Winstromu nevyhodil a zůstávám u Money. Winstrom neproda dvě licence.

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:14)
    Trvalý odkaz

    pipigril: kterou verzi Money používáš na G5? To mě zajímá – hledám, ale žádnou jsem nenašel…

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:14)
    Trvalý odkaz

    pipigril: kterou verzi Money používáš na G5? To mě zajímá – hledám, ale žádnou jsem nenašel…

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:14)
    Trvalý odkaz

    pipigril: kterou verzi Money používáš na G5? To mě zajímá – hledám, ale žádnou jsem nenašel…

  • avatar
    20. 10. 2009 (13:14)
    Trvalý odkaz

    pipigril: kterou verzi Money používáš na G5? To mě zajímá – hledám, ale žádnou jsem nenašel…

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Nějak jsem nenašel uvedené systémové požadavky. Tak jen pro pořádek: Intel Core 2 Duo – čímž se odstřihla i první generace Intel počítačů :-(

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Nějak jsem nenašel uvedené systémové požadavky. Tak jen pro pořádek: Intel Core 2 Duo – čímž se odstřihla i první generace Intel počítačů :-(

  • avatar
    20. 10. 2009 (12:35)
    Trvalý odkaz

    Nějak jsem nenašel uvedené systémové požadavky. Tak jen pro pořádek: Intel Core 2 Duo – čímž se odstřihla i první generace Intel počítačů :-(

    • avatar
      20. 10. 2009 (12:41)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nemáte pravdu. Jediným požadavkem je Java 1.6. Tudíž na všech intelových macích aplikace funguje, tedy i na první generaci – sám test probíhal na prvním Macu mini s původním Core Solo procesorem…

    • avatar
      20. 10. 2009 (12:41)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nemáte pravdu. Jediným požadavkem je Java 1.6. Tudíž na všech intelových macích aplikace funguje, tedy i na první generaci – sám test probíhal na prvním Macu mini s původním Core Solo procesorem…

    • avatar
      20. 10. 2009 (12:41)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nemáte pravdu. Jediným požadavkem je Java 1.6. Tudíž na všech intelových macích aplikace funguje, tedy i na první generaci – sám test probíhal na prvním Macu mini s původním Core Solo procesorem…

  • avatar
    20. 10. 2009 (13:35)
    Trvalý odkaz

    Nějak jsem nenašel uvedené systémové požadavky. Tak jen pro pořádek: Intel Core 2 Duo – čímž se odstřihla i první generace Intel počítačů :-(

    • avatar
      20. 10. 2009 (13:41)
      Trvalý odkaz

      Lohengrin: nemáte pravdu. Jediným požadavkem je Java 1.6. Tudíž na všech intelových macích aplikace funguje, tedy i na první generaci – sám test probíhal na prvním Macu mini s původním Core Solo procesorem…

  • avatar
    20. 10. 2009 (14:14)
    Trvalý odkaz

    To je tak. Na G5 Money nepoužívám, tam to nejde. Máme na to starší wokenní notebook, který bych v případě, že by šel Winstrom na G5 pustit, odeslal do bazaru a na MB Pro bych méně často pouštěl Parallels pro druhého klienta. Ale je to jinak. G5 nám stále velmi dobře slouží, stejně jako G4/400 MHz jako server a dokud dobře slouží, nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že je některý diskutér na netu označuje za zastaralé.

  • avatar
    20. 10. 2009 (14:14)
    Trvalý odkaz

    To je tak. Na G5 Money nepoužívám, tam to nejde. Máme na to starší wokenní notebook, který bych v případě, že by šel Winstrom na G5 pustit, odeslal do bazaru a na MB Pro bych méně často pouštěl Parallels pro druhého klienta. Ale je to jinak. G5 nám stále velmi dobře slouží, stejně jako G4/400 MHz jako server a dokud dobře slouží, nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že je některý diskutér na netu označuje za zastaralé.

  • avatar
    20. 10. 2009 (14:14)
    Trvalý odkaz

    To je tak. Na G5 Money nepoužívám, tam to nejde. Máme na to starší wokenní notebook, který bych v případě, že by šel Winstrom na G5 pustit, odeslal do bazaru a na MB Pro bych méně často pouštěl Parallels pro druhého klienta. Ale je to jinak. G5 nám stále velmi dobře slouží, stejně jako G4/400 MHz jako server a dokud dobře slouží, nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že je některý diskutér na netu označuje za zastaralé.

  • avatar
    20. 10. 2009 (15:14)
    Trvalý odkaz

    To je tak. Na G5 Money nepoužívám, tam to nejde. Máme na to starší wokenní notebook, který bych v případě, že by šel Winstrom na G5 pustit, odeslal do bazaru a na MB Pro bych méně často pouštěl Parallels pro druhého klienta. Ale je to jinak. G5 nám stále velmi dobře slouží, stejně jako G4/400 MHz jako server a dokud dobře slouží, nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že je některý diskutér na netu označuje za zastaralé.

  • avatar
    21. 10. 2009 (09:12)
    Trvalý odkaz

    Lohengrin: systémové požadavky jsou již aktualizované a je zde nyní uveden i Core Duo.

  • avatar
    21. 10. 2009 (09:12)
    Trvalý odkaz

    Lohengrin: systémové požadavky jsou již aktualizované a je zde nyní uveden i Core Duo.

  • avatar
    21. 10. 2009 (09:12)
    Trvalý odkaz

    Lohengrin: systémové požadavky jsou již aktualizované a je zde nyní uveden i Core Duo.

  • avatar
    21. 10. 2009 (10:12)
    Trvalý odkaz

    Lohengrin: systémové požadavky jsou již aktualizované a je zde nyní uveden i Core Duo.

  • avatar
    25. 10. 2009 (21:27)
    Trvalý odkaz

    Ta Java mi připomněla: „Saying Java is good because it works on all operating systems is like saying anal sex is good because it works on all genders.“

  • avatar
    25. 10. 2009 (21:27)
    Trvalý odkaz

    Ta Java mi připomněla: „Saying Java is good because it works on all operating systems is like saying anal sex is good because it works on all genders.“

  • avatar
    25. 10. 2009 (21:27)
    Trvalý odkaz

    Ta Java mi připomněla: „Saying Java is good because it works on all operating systems is like saying anal sex is good because it works on all genders.“

  • avatar
    25. 10. 2009 (22:27)
    Trvalý odkaz

    Ta Java mi připomněla: „Saying Java is good because it works on all operating systems is like saying anal sex is good because it works on all genders.“

Komentáře nejsou povoleny.