Mac OS X již obsahuje podporu pro TRIM disků typu SSD

Operační systém Mac OS X dlouho nepodporoval důležitou funkci TRIM, bez které se časem při použití SSD disků může celý počítač zpomalovat.

Vzpomínáte na sérii článků Mac na stereoidech aneb zkušenosti s SSD diskem (první část, druhá část), ve kterém jsme zmiňovali jako nevýhodu použití SSD disků na jablečných počítačích způsobenou absencí podpory funkce TRIM? Ano, správně – ve stejné sérii jsme také zmiňovali podpultové informace, že podpora této funkce je naplánována do operačního systému Mac OS X verze 10.6.5.

Proč je podpora TRIM funkce na SSD discích tak důležitá? Výkon nového SSD nemusí být stejný jako výkon používaného SSD. To všechno proto, že si řadič SSD nerozumí s operačním systémem, nekoordinuje s ním svoje kroky. Zatímco SSD potřebuje, aby do prázdných bloků byly vepsány nuly, operačním systém při mazání pouze označí oblast za smazanou.

V praxi to znamená, že SSD po nějakém čase používání může výrazně zpomalit, zejména pokud dojde na zápis do už jednou vymazaných oblastí. Aby nebyl výkon SSD po čase používání zazděn, začala být vyvíjena funkce (či příkaz, chcete-li) trim. Prvním systémem, který začal tuto funkci používat, byly Windows 7 do Microsoftu.

Operační systém Mac OS X dlouho tuto funkci nepodporoval a bylo jen otázkou času, něž k jejímu použití Apple sáhne. A to především kvůli novým MacBooků Air, které se dodávají výhradně s SSD disky: dodávat tento typ disků zákazníkům bez podpory TRIMu je časovaná bomba.

Máme ji tam!

Nyní již je verze 10.6.5 na našich počítačích a tak se můžeme podívat, zda původní plány vyšly. Pokud otevřete aplikaci System Profiler a máte ve svém počítači nainstalován SSD disk, můžete po přepnutí na položku Serial-ATA vidět v popisu paměťového disku novou položku TRIM Support (Podpora pro TRIM). A pokud máte podporovaný disk s podporovaným řadičem, uvidíte zde optimistické slůvko Yes (Ano).

Problém je však v tom, že zařazení této funkce do operačního systému bylo sice plánováno, ale nebylo nikde oznámeno. Nedočetli jsme se o něm v oficiálním oznámení o vydání, nenajdeme jej v oficiální dokumentaci. Apple neuvádí přehled podporovaných disků (respektivě řadičů), pro které tuto funkci povoluje. Nevíme tak, zda bude funkce podporována pouze na SSD discích do Toshiby používaných v nových MacBookcích, nebo zda bude podpora zahrnovat i další disky jiných výrobců.

V každém případě však jde o velmi optimistickou zprávu pro všechny, kdo o přechodu na SSD disk uvažují. Dokazuje, že Apple na této podpoře skutečně pracuje.

A závěrem pojďme trochu zapátrat: pokud máte ve svém počítači SSD disk, zkontrolujte a napište, zda je u vás tato podpora aktivní nebo ne. Na mém Kingstonu například aktivní není, i když ji řadič podle specifikací podporuje.

76 komentářů: „Mac OS X již obsahuje podporu pro TRIM disků typu SSD

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:13)
    Trvalý odkaz

    SolidGo Filemate 48 GB Express Card Slot. Trim – Ne. Ani jsem ho nečekal.

    Co tohle: jednou za rok zero-out celého disku ? :-)

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:14)
    Trvalý odkaz

    Mam Macbook Air a ziadny TRIM. SSD nie je na SATA a le na ATA.

    • avatar
      29. 11. 2010 (08:16)
      Trvalý odkaz

      Hovořím samozřejmě o aktuálních, nových MacBoocích Air, kde SSD je na
      SATA rozhraní, ne o starých modelech…

      • avatar
        14. 12. 2010 (07:49)
        Trvalý odkaz

        Tak mate smolika, mate Apple

    • avatar
      29. 11. 2010 (08:16)
      Trvalý odkaz

      Hovořím samozřejmě o aktuálních, nových MacBoocích Air, kde SSD je na
      SATA rozhraní, ne o starých modelech…

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:17)
    Trvalý odkaz

    OCZ Vertex 2 a nepodporuje…

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:18)
    Trvalý odkaz

    KINGSTON SNVP325S2128GB
    Capacity: 128,04 GB (128 035 676 160 bytes)
    Model: KINGSTON SNVP325S2128GB
    Revision: AGYA0202
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:30)
    Trvalý odkaz

    Intel X25M 160gb TRIM support: No :-(

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:31)
    Trvalý odkaz

    G-Monster-V3 SSD 256GB
    256,06 GB
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:32)
    Trvalý odkaz

    Tak ani v novém MacBook Air s 128GB SSD od Apple naní zaplá podpora TRIMM :-(

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:50)
    Trvalý odkaz

    A na tom screenshotu je ta podpora Trim vidět kde? V obou oknech čtu NO…

    • avatar
      29. 11. 2010 (08:54)
      Trvalý odkaz

      Je vidět podpora v systému (v dřívějších verzích tento řádek zcela
      chyběl), tudíž systém již ví, co to TRIM je. Slovo „NO“ je přiřazeno
      ke konkrétnímu disku.

      Tudíž ten řádek znamená: „Operační systém TRIM umí, váš konkrétní disk
      jej ale nepoužívá“.

      • avatar
        29. 11. 2010 (10:15)
        Trvalý odkaz

        Aha, děkuju za vysvětlení. Já byl skoro přesvědčený, že ten řádek tam byl vždycky…

        • avatar
          29. 11. 2010 (10:16)
          Trvalý odkaz

          Nene, nebyl. Na některých specifických konfiguracích se objevil až s
          10.6.4, 10.6.5 jej pak přidal plošně všem. Ale evidentně je tato
          podpora ve výchozím nastavení vypnutá podobně, jako boot do 64bitového
          kernelu….

  • avatar
    29. 11. 2010 (08:54)
    Trvalý odkaz

    Zdravím,
    můj SAMSUNG SSD PB22-JS3 FDE 2.5″ 256GB TRIM nemá aktivní.

  • avatar
    29. 11. 2010 (09:29)
    Trvalý odkaz

    ja mam uplne prvu verziu MBA, 1.8GHz, 64Gb SSD, a pod priecinkom Serial-ATA mam :

    This computer doesn’t contain any Serial ATA devices. If you installed Serial ATA devices, make sure they are connected properly and powered on.

    pod ATA:

    Capacity: 60,02 GB (60 022 480 896 bytes)
    Model: MCCOE64GEMPP
    Revision: 2.9.09
    Serial Number: SE813R0766
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Protocol: ATA
    Unit Number: 0
    Socket Type: Internal
    Low Power Polling: No
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified
    Volumes:
    Capacity: 209,7 MB (209 715 200 bytes)
    Writable: Yes
    BSD Name: disk0s1
    Misko’s MBA:
    Capacity: 59,68 GB (59 678 507 008 bytes)
    Available: 13,92 GB (13 921 128 448 bytes)
    Writable: Yes
    File System: Journaled HFS+
    BSD Name: disk0s2
    Mount Point: /

    ziaden TRIM ani ON ani OFF :D ani nic,,,
    co to znamena?:)

    • avatar
      29. 11. 2010 (09:31)
      Trvalý odkaz

      To je normalni, na takhle starych strojich ani nemuze byt. TRIM neni
      na PATA discich podporovan a vas radic jej neumi, stare MB Airy nemely
      zadne SATA disky…

      • avatar
        30. 11. 2010 (11:28)
        Trvalý odkaz

        aha,
        takze ten problem „zazdenia“ sa mna netyka, alebo som v „prdeli“ ?:D
        dik

        • avatar
          03. 12. 2010 (20:44)
          Trvalý odkaz

          v p*deli :-).

          Ale neviděl bych to tak černě… upřímně řečeno, MBA není pracovní stanice. Mám rovněž první verzi s SSD a rozdíl rychlosti nepozoruju (neříkám, že tam neni… ale nevšiml jsem si).

          Z principu by se mělo jednat pouze o rozdíl třeba při zapisování souborů apod… což člověk na stroji jako je MBA nedělá tak často. Alespoň pro mě je MBA velké „surfítko“ + editor dokumentů.

  • avatar
    29. 11. 2010 (10:21)
    Trvalý odkaz

    KINGSTON SNVP325S2128GB:

    Capacity: 128.04 GB (128,035,676,160 bytes)
    Model: KINGSTON SNVP325S2128GB
    Revision: AGYA0201
    Serial Number: 10OS10LYT73Z
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified

  • avatar
    29. 11. 2010 (10:56)
    Trvalý odkaz

    Není ta podpora trimu jen „na papíru“? Přijde mi, že systém o trimu ví, ale nepodporuje ani ty nejběznější disky.

    • avatar
      29. 11. 2010 (10:59)
      Trvalý odkaz

      On system musi resit jeden zakladni problem: vetsina soucasnych disku,
      ktere podporuji TRIM, jej podporuji pouze pro NTFS oddily. Firmware
      techto disku tak sice TRIM umi, ale na na HFS+ oddilly – coz je neco,
      co musi Apple nejak vyresit. Rozebranim prislusneho KEXTu lze zjistit,
      ze na novych discich s radici od Toshiby by měl fungovat i na HFS+
      oddílech, teď jen zjistit, jak jej povolit – 64bitovy kernel také neni
      zapnuty by default a je treba jej spustit…

      • avatar
        29. 11. 2010 (11:21)
        Trvalý odkaz

        Tak to je teda divočina. Od kdy disk víc cokoli o filesystému? Jak souvisí TRIM s filesystémem? TRIM by měl disku říct, které bloky už neobsahují data, to přece vůbec s filesystémem nesouvisí. To se mi dost nezdá.

        • avatar
          29. 11. 2010 (11:34)
          Trvalý odkaz

          Nicméně je to tak, bohužel. Záleží na implementaci v konkrétním řadiči
          konkrétního disku, velmi podrobně jsme se tomu věnovali před rokem
          přibližně…

          • avatar
            29. 11. 2010 (11:53)
            Trvalý odkaz

            Nemám slušných slov. Prasečárna na n-tou. Disk by o filesystému na něm uloženém vůbec neměl vědět. Proč to řeší každý jinak? Proč na to není nějaká norma? Proč to neřeší SATA přímo ve specifikaci. Nám na HFS+ časem podpora jistě přibude, ale co linuxáci? Jak to bude na serverech, kde je HFS+ i NTFS v menšině?

          • avatar
            29. 11. 2010 (11:56)
            Trvalý odkaz

            Prostě je třeba mít na mysli, že SSD je ještě strašně, ale strašně
            mladá technologie a jako taková zkrátka trpí mnoha dětskými nemocemi –
            před třiceti lety byly klasické pevné disky také víc problémové, než
            dnes…

            Situace tak bude brzy takováto: SSD disky oficiálně dodávané Applem
            budou TRIM zvládat bez problémů. Doma dobastlené SSD disky jiných
            výrobců pak budou jako loterie: některé ano, některé ne…

          • avatar
            29. 11. 2010 (12:02)
            Trvalý odkaz

            A netušíš, jak je to na Linuxu? Jádro od určité verze podporu má. Bude i na Linuxu fungovat TRIM pouze na NTFS oddílech? To mi dost nesedí, protože taková podpora by byla naprosto k ničemu.

          • avatar
            29. 11. 2010 (12:05)
            Trvalý odkaz

            Záleží disk od disku. Na některém ne, na některém pouze TRIM, na
            někerém TRIM i garbage collector – stejně, jako to bude u nás…

          • avatar
            29. 11. 2010 (11:57)
            Trvalý odkaz

            Který článek myslíš? Čtu na superapple skoro všechno, ale na tenhle se nepamatuju.

          • avatar
            02. 12. 2010 (09:02)
            Trvalý odkaz

            citace? googlovala jsem to a nikde nic takového co tvrdíte nevidím

          • avatar
            02. 12. 2010 (09:13)
            Trvalý odkaz

            Vlastní testy a zkušenosti – a dokud Google nazačne indexovat i
            tištěná média, nedohledáte v něm. Ne vše je nutně online…

        • avatar
          29. 11. 2010 (11:34)
          Trvalý odkaz

          Nicméně je to tak, bohužel. Záleží na implementaci v konkrétním řadiči
          konkrétního disku, velmi podrobně jsme se tomu věnovali před rokem
          přibližně…

    • avatar
      14. 12. 2010 (07:51)
      Trvalý odkaz

      Nainstalujte si operacni system Win7.

  • avatar
    29. 11. 2010 (12:40)
    Trvalý odkaz

    A to jsem si chtel nadelit na vanoce Intela X25M s tim, ze je to takovy etalon a divam se, ze to tak zcela pravda neni :-(

    Mimochodem, jak otevru vas web na iphonu klasicky? Tady tydle mobilni verze se mi nelibi

  • avatar
    29. 11. 2010 (13:44)
    Trvalý odkaz

    Ano je, ale overena „zivotem“ a po slevach je pomer kapacita/cena/rychlost skvely. Bohuzel na G3 se mi cekat nechce :-(

    PS: z iphona nelze dat odpovedet, hlasi chybne zadany email a jmeno.

      • avatar
        29. 11. 2010 (16:05)
        Trvalý odkaz

        Díky. Už jsem doma na velké. Při odeslání nového komentáře lze použít neregistrovaný účet, ale při odpovědět na něco nelze. Stalo se mi to zde opakovaně
        (že by to byl nátlak pro registraci ? :-D)

  • avatar
    29. 11. 2010 (13:58)
    Trvalý odkaz

    Capacity: 256,06 GB (256 060 514 304 bytes)
    Model: KINGSTON SNVP325S2256GB
    Revision: AGYA0202
    Serial Number: 10LS107LT74Z
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified
    Volumes:
    Capacity: 209,7 MB (209 715 200 bytes)
    Writable: Yes
    BSD Name: disk0s1
    BigMac:
    Capacity: 255,72 GB (255 716 540 416 bytes)
    Available: 32,45 GB (32 453 152 768 bytes)
    Writable: Yes
    File System: Journaled HFS+
    BSD Name: disk0s2
    Mount Point: /

  • avatar
    29. 11. 2010 (14:09)
    Trvalý odkaz

    Poslední model Macbook pro 17″ s originalnim diskem SSD model: KINGSTON SNV425S2128GB, TRIM neni podporovan.

  • avatar
    29. 11. 2010 (14:12)
    Trvalý odkaz

    CORSAIR CMFSSD-256GBG2D:
    Capacity: 256,06 GB (256 060 514 304 bytes)
    Model: CORSAIR CMFSSD-256GBG2D
    Revision: VBM18C1Q
    …..
    TRIM Support: No

  • avatar
    29. 11. 2010 (14:20)
    Trvalý odkaz

    Intel X25M 80GB 34nm, MacBookPro 13″ 2009. TRIM Support: No
    Jse si stopro jistej, ze jsem tam mel tu polozku jeste pred 10.6.5.

    • avatar
      29. 11. 2010 (17:45)
      Trvalý odkaz

      A já třeba zpomalení nepozoruji, když proměřím Xbenchem, tak hodnoty jsou jako po koupi (+/- nejaký MB). Jedná se o RUNCORE 265GB.

  • avatar
    29. 11. 2010 (14:35)
    Trvalý odkaz

    Vy, kteří SSD v Macu máte už nějakou dobu, pozorujete, že by váš disk znatelně zpomaloval?

    • avatar
      29. 11. 2010 (15:34)
      Trvalý odkaz

      JJ, cca po 6m. Nicméně já mám SSD jako jediný / primární disk a skoro celý zaplněný, což bude mít jistě výrazný vliv.

      Mám takový dojem, prosím ať to Vláďa kdyžtak potvrdí, že když jsem to jednou celý přeformátoval, tak to bylo zase ok.

      • avatar
        29. 11. 2010 (17:35)
        Trvalý odkaz

        takze pomuze POUZE a JENOM preformatovani? nic mene narocneho nepomaha?

        • avatar
          29. 11. 2010 (17:41)
          Trvalý odkaz

          Ani toto nepomáhá – nemůže se použít normální přeformátování, ale ale
          speciální Wipe postup. Existují například linuxové live CD, co to
          dokáží, rozhodně ale nejde o nějaký jednoduchý postup…

          • avatar
            29. 11. 2010 (19:14)
            Trvalý odkaz

            a neco primo v OS X… proste postup pro lamy vlado ??? :-)
            disk utility jsou na to nepouizitelne?

          • avatar
            29. 11. 2010 (20:03)
            Trvalý odkaz

            A co použít „Erase free space“ a „Zero out deleted files“ v Disk Utility?

          • avatar
            29. 11. 2010 (20:16)
            Trvalý odkaz

            Ne, zapsání nul je defacto k ničemu (přinese jen velmi krátkodobé
            zlepšení plynoucí spíše z přeskupení dat než resetu buněk), skutečný
            wipe nenahradí, bohužel. Testováno na několika discích různých
            výrobců…

    • avatar
      30. 11. 2010 (13:08)
      Trvalý odkaz

      ne, ale mozna je to tim, ze cas od casu promazu disk a dam erase free space, coz se domnivam, ze supluje funkci trim..

  • avatar
    29. 11. 2010 (15:36)
    Trvalý odkaz

    Až někdo narazí na TRIM: Yes, tak teprve můžeme mluvit o „obsahuje podporu pro TRIM“. Nebo podporou pro TRIM je zde myšleno zobrazení řádku onoho textu? :)

    • avatar
      29. 11. 2010 (15:40)
      Trvalý odkaz

      Ja zde myšlena podpora v operačním systému, a ta tam je. Až se obrazí
      Yes bude to znamenat, že se objevil řadič, který podporuje TRIM v Mac
      OS X. Na vše významné musí být dva a pokud řadič v disku neumí, systém
      s tím nic nenadělá…

      • avatar
        29. 11. 2010 (19:50)
        Trvalý odkaz

        Podporu v OS si představuji, že s funkcí umí pracovat, ne že si umí přečíst informaci z řadiče disku :-). Jinak musím opravit malou mystifikaci, SSD disk opravdu nepracuje na úrovni NTFS nebo HFS+. Elektronika disku prostě dostává příkazy od řadiče SATA, zbytek http://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive, a pracuje na úrovni buněk (zjednodušeno), jeden z příkazů je prostě i TRIM http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM_(SSD_command)

        • avatar
          29. 11. 2010 (20:01)
          Trvalý odkaz

          Ale on s ní umí pracovat, jen je to v defaultu zatím vypnuté.

          Je to stejné, jako s 64bitovým kernelem. Na počítači v Profileru
          vidíte, text 64bit kernel: NO. Znamená to však (dle vaší argumentace),
          že toho operační systém není schopný a jen vyčetl odněkud informaci?
          Jistěže ne, a tady je to úplně stejné. Systém to umí, jen je to v
          defaultu vypnuté a vinou toho, že Apple nepustil žádnou dokumentaci
          není prozatím znám způsob, jak jej ručně zapnout. Zkrátka podpora tam
          již je, před několika měsíci ještě vůbec nebyla.

          Ad TRIM: ano, v teoreticke rovine je to tak. Ale jsou skutecne radice,
          ktere podporuji TRIM jen ve zminene pripade (v podstate vsechny radice
          Samsungu), repsektive na jinem filesystemu jej neumi aplikovat. Prave
          tato podivna podpora napric vyrobci je podle me duvod, proc je
          prozatim TRIM v systemu v defaultu neaktivni…

          • avatar
            29. 11. 2010 (22:16)
            Trvalý odkaz

            Chjo. To nemuze Vlada Janecek alespon nekdy napsat: „Jo, mate pravdu, ja se spletl.“ Porad jen ja, ja, ja. Jinak po precteni toho vseho mi to stejne nakonec objasnil IT José aka *NIX master :-)

          • avatar
            30. 11. 2010 (05:55)
            Trvalý odkaz

            Viz. můj příspěvek níže, děkuji. Ale mohl bych poprosit tedy o to, v čem z textu článku jsem se tedy spletl? Co je v něm tedy nepravda, kterou je třeba odvolat?

          • avatar
            30. 11. 2010 (00:02)
            Trvalý odkaz

            Zaměňujete příčinu a následek ve druhé části.

            TRIM tam buď je nebo ne a je na operačním systému, zda ho použije. Kingston třeba TRIM u některých disků neměl a používal poněkud jiný způsob.

            Pokud ovšem výrobce nedá plnou specifikaci, nebo ji Apple nevyžádá (třeba proto, že on prodává malou skupinu SSD disků a k těm specifikace od výrobce má), tak je jasné, že OS nedokáže tuto funkci využít.

            K první části se nehodlám moc vyjadřovat, protože tato analogie s 64 bitovým jádrem prostě nefunguje.

            Takže abych byl přesný, možná tam podpora pro TRIM je na úrovni modulu do jádra, ale evidentně chybí konkrétní specifikace aplikace TRIM pro konkrétní disky. Jediný způsob, jak zjistit zda TRIM je či ne, je dát odkaz na konkrétní změnu v systému (kextu apod.), která to potvrdí. Pan Janeček ho evidetně má, jinak by nemohl tvrdit, co tvrdí.

          • avatar
            30. 11. 2010 (10:48)
            Trvalý odkaz

            no vzhledem k tomu jak to v soucasny chvili vypada mi to spis taky prijde ze cela slavna podpora TRIM je akorat update system profileru ze neco jako TRIM existuje, ale nikde sem nenasel nic o tom ze by to tim momentem jadro podporovalo.. a co uz je uplne divny ze to nepodporuje ani u svych origo dodavanych disku, to bych jeste pochopil jako – byt omezenou – podporu v systemu.

            Beru ze to mozna pujde nejak zapnout, ale vzhledem k tomu ze o tom apple nepustil ani sluvko (ostatne mam dojem ze ani o „podpore“ TRIM) je psani o podpore TRIM podle me hodne optimisticky. Nikomu na svete to jeste nefunguje, a kdyby to byla nejaka experimentalni podpora pochybuju ze by to bylo pridany do normalnich updatu.

  • avatar
    29. 11. 2010 (16:58)
    Trvalý odkaz

    MBA Serial-ATA APPLE SSD SM128:

    Capacity: 121,33 GB (121 332 826 112 bytes)
    Model: APPLE SSD SM128
    Revision: VAM0BA1Q
    Serial Number: SE850A2194
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified

  • avatar
    29. 11. 2010 (20:30)
    Trvalý odkaz

    Take jsem se tesil na podporu TRIM, dokonce jsem byl presvedcen ze mam vyhrano a cekal na aktualizaci…avsak bohuzel i po prechodi na 10.6.5

    APPLE SSD TS256A:
    Capacity: 251 GB (251 000 193 024 bytes)
    Model: APPLE SSD TS256A
    Revision: AGAB0202
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No

  • avatar
    30. 11. 2010 (19:32)
    Trvalý odkaz

    X25M 80GB G2 34 m + MBP 13 2010 a taky nic…

  • avatar
    30. 11. 2010 (20:20)
    Trvalý odkaz

    Mám OCZ AGILITY 2 120GB, které TRIM má, ale v Mac OS TRIM support NO!

  • avatar
    01. 12. 2010 (00:27)
    Trvalý odkaz

    KINGSTON SNV425S2128GB

    TRIM Support: No

  • avatar
    01. 12. 2010 (07:35)
    Trvalý odkaz

    Capacity: 256,06 GB (256 060 514 304 bytes)
    Model: RunCore 256G-C SSD
    Revision: 1916
    Serial Number: 561002080194
    Native Command Queuing: Yes
    Queue Depth: 32
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified

  • avatar
    29. 12. 2010 (19:55)
    Trvalý odkaz

    ADATA SSD S599 128GB
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: No

  • avatar
    14. 01. 2011 (11:50)
    Trvalý odkaz

    Tak uz mame Mac OS X 10.6.6, TRIM stale nikto nevidite na svojich diskoch ?

  • avatar
    01. 02. 2011 (20:15)
    Trvalý odkaz

    Takže abych to shrnul, Apple sice TRIM má ale jen na parádu!
    Opravdu nechápu proč tím APPLE provokuje!

    V mém Pročku 2010 jsem už skusil asi 10 SSD disků které jsem dále prodával a můžu vás ubezpečit, že ani na jednom se TRIM nezměnil na YES. Byly to disky od Intelu, OCZ asi 3 řady, aktuální Samsung 256GB, a Kingstone, PQI, Patriot jo a ještě bych zapoměl na RUNCORE

  • avatar
    28. 02. 2011 (21:55)
    Trvalý odkaz

    APPLE SSD SM256C, TRIM Support NO… preco? originalny apple 256GB SSD disk …

  • avatar
    28. 03. 2011 (11:16)
    Trvalý odkaz

    MBP 17″, March 2011:

    Capacity: 251 GB (251,000,193,024 bytes)
    Model: APPLE SSD TS256C
    Revision: CJAA0201
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: Yes
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified

  • avatar
    28. 03. 2011 (11:16)
    Trvalý odkaz

    MBP 17″, March 2011:

    Capacity: 251 GB (251,000,193,024 bytes)
    Model: APPLE SSD TS256C
    Revision: CJAA0201
    Native Command Queuing: No
    Removable Media: No
    Detachable Drive: No
    BSD Name: disk0
    Medium Type: Solid State
    TRIM Support: Yes
    Partition Map Type: GPT (GUID Partition Table)
    S.M.A.R.T. status: Verified

Komentáře nejsou povoleny.