Evropští inzerenti kritizují nové funkce na ochranu soukromí v chystaném systému iOS 14
Větší uskupení evropských inzerentů, které částečně sponzoruje Google a Facebook, se ohradilo nad novými funkcemi chránícími soukromí v iOS 14.
Celkem šestnáct marketingových společnostní se ohradilo nad chystanými funkcemi soukromí v iOS 14. Aplikace nyní vyžadují totiž až dvojité ověření, zda uživatel chce předávat své informace a být sledován. Není zřejmě překvapením, že část těchto firem je sponzorována Googlem a Facebookem.
Apple v průběhu své vývojářské konference WWDC 2020 vysvětloval nové funkce ochrany soukromí v iOS 14. Ty nově zahrnují také ochranu před sledování napříč aplikacemi a předáváním soukromých dat.
Vývojáři nyní musí uživatele požádat o svolení se sledováním a poskytováním informací. Při pokusu o sbírání dat se zobrazí dialogové okno, které jasně popisuje, že daná aplikace chce uživatele sledovat a sbírat jeho data. Důvody pro sledování však musí v popisku okna uvést samotní vývojáři.
Sledování pouze s nástrojem přímo od Applu
Systémové řešení dosud vyžadovalo pouze jedno povolení, a to při prvním spuštění aplikace. Povolení mohl uživatel kdykoli změnit v aplikaci Nastavení. Nově však bude dialogové okno vyskakovat při pokusu o sledování dat a uživatel tudíž bude muset povolit sledování hned dvakrát. Marketingové firmy se obávají, že to povede k častějšímu zamítnutí práv.
Minulý týden Apple vytvořil nástroj pro vývojáře, který anonymizuje uživatelská data a dovolí inzerentním firmám sbírat data, aniž by bylo narušeno soukromí. Použití tohoto nástroje nevyvolá dialogové okno a interakci s uživatelem. Inzerentní firma se tak dostane k nějakým datům, aniž by výrazně narušila soukromí uživatelů.