Spotify dosáhlo 100 milionů předplatitelů, tedy dvojnásobek Apple Music

Spotify oznámilo výsledky hospodaření za první kvartál letošního roku. Výsledky ukazují nárůst jak neplatících, tak hlavně platících uživatelů. Zajímavé je i srovnání s Apple Music.

Podle výsledků hospodaření Spotify je nyní téměř každý druhý předplatitel služby. Hudební služba stále roste a dosáhla 217 milionů aktivních uživatelů. To je meziroční nárůst 26 %. Počty předplatitelů pak vzrostly o 32 % v meziročním srovnání na celkem 100 milionů.

Na druhou stranu firma přiznává, že velká část nových předplatitelů se ke Spotify dostala skrze akční nabídky. Zejména v USA a Kanadě totiž nabízí společnost výhodné balíčky například s video streamovací službou Hulu, která je přímou konkurencí Netflixu.

Spotify rovněž spojilo své síly s Googlem a ve Spojeném království a Francii nabízí výhodný balíček Google Home Mini a placeného členství.

Spotify dosáhlo 100 milionů předplatitelů

Když se dva perou, Amazon se směje

Zatímco Apple Music nabízí prvních 6 měsíců užívání služby zdarma a poté už je nutné platit předplatné, tak Spotify pravidelně nabízí slevové akce. Ať už jde o konec roku, kdy neplatícím uživatelům nabízí předplatné za velmi výhodné ceny, tak akce podobného rázu vídáme i v průběhu roku.

Spotify mezitím žalovalo Apple za nekalé praktiky v App Store a zvýhodnění pozice vlastní služby Apple Music. Právní potyčku z povzdáli sleduje Amazon, který dokončuje vlastní hudební službu zaměřenou na vysoce kvalitní audio. Uvidíme, jak nakonec kartami zamíchá další velký hráč.

Zdroj: 9to5Mac

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner