Spotify dosáhlo 100 milionů předplatitelů, tedy dvojnásobek Apple Music
Spotify oznámilo výsledky hospodaření za první kvartál letošního roku. Výsledky ukazují nárůst jak neplatících, tak hlavně platících uživatelů. Zajímavé je i srovnání s Apple Music.
Podle výsledků hospodaření Spotify je nyní téměř každý druhý předplatitel služby. Hudební služba stále roste a dosáhla 217 milionů aktivních uživatelů. To je meziroční nárůst 26 %. Počty předplatitelů pak vzrostly o 32 % v meziročním srovnání na celkem 100 milionů.
Na druhou stranu firma přiznává, že velká část nových předplatitelů se ke Spotify dostala skrze akční nabídky. Zejména v USA a Kanadě totiž nabízí společnost výhodné balíčky například s video streamovací službou Hulu, která je přímou konkurencí Netflixu.
Spotify rovněž spojilo své síly s Googlem a ve Spojeném království a Francii nabízí výhodný balíček Google Home Mini a placeného členství.
Když se dva perou, Amazon se směje
Zatímco Apple Music nabízí prvních 6 měsíců užívání služby zdarma a poté už je nutné platit předplatné, tak Spotify pravidelně nabízí slevové akce. Ať už jde o konec roku, kdy neplatícím uživatelům nabízí předplatné za velmi výhodné ceny, tak akce podobného rázu vídáme i v průběhu roku.
Spotify mezitím žalovalo Apple za nekalé praktiky v App Store a zvýhodnění pozice vlastní služby Apple Music. Právní potyčku z povzdáli sleduje Amazon, který dokončuje vlastní hudební službu zaměřenou na vysoce kvalitní audio. Uvidíme, jak nakonec kartami zamíchá další velký hráč.
Apple cíleně čistí App Store od aplikací poskytujících rodičovskou kontrolu
Zdroj: 9to5Mac