Hry z Apple Arcade po krátké exkluzivitě nakonec přijdou na Xbox, PlayStation nebo Nintendo Switch

Apple utrácí stovky milionů dolarů, aby pobídl vývojáře k naprogramování exkluzivních her pro jeho novou platformu Apple Arcade. Tituly nakonec nebudou tak exkluzivní, jak se původně zdálo.

Server Financial Times přinesl detaily o tom, jak Apple utrácí obrovské množství peněz. Balíkem přes 500 milionů dolarů chce vytvořit pobídku pro vývojáře, aby pro něj vytvořili exkluzivní tituly, které budou posléze nabízeny v rámci předplatného Apple Arcade. Před spuštěním služby na podzim má být k dispozici přes 100 her.

Původní tvrzení o exkluzivních titulech pro iOS a macOS ale očividně má kličky. Apple si nepřeje, aby jakákoli z her byla portována na konkurenční Android. Exkluzivita nakonec bude mít několikaměsíční časový rámec, po kterém Cupertino dovolí vývojářům své hry přenést na PlayStation, Xbox, Nintendo Switch nebo PC.

Apple Arcade

Apple Arcade nebo Google Stadia?

Apple se chlubí, že spolupracuje s vývojáři z Disney, Sega, Lego, Cartoon Network, Konami anebo menšími nezávislými studii jako Snowman, Annapurna Interactive, WayForward a Klei Entertainment.

Apple Arcade by měla být spuštěna letos na podzim ve 150 zemích světa. Za jednotný poplatek si uživatelé budou moci stahovat celou řadu her z nabídky, které budou kompatibilní s iOS i macOS. Žádná z her nebude obsahovat dodatečné poplatky ani mikroplatby.

Apple zřejmě do služby vkládá velké naděje. Na své cestě zvolil opačný postup, než Google Stadia. Ta za poplatek umožní streamování velkých AAA her (Doom, Assassin´s Creed a další) přímo skrze webový prohlížeč do libovolného zařízení. Uvidíme, kdo bude nakonec úspěšnější a hráče si získá.

Zdroj: MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner