HomePod zlevnil o 50 dolarů nejen v USA v reakci na slabé prodeje

Apple se rozhodl zlevnit HomePod o 50 USD a to nejen na americkém trhu. Důvodem je patrně narůstající konkurence.

Chytrý reproduktor Applu stál původně 349 USD. Včera se však na Apple Online Store USA objevila bez velkého oznamování cenovka 299 USD. Apple zlevnění HomePodu je tak vzácným krokem, neboť Cupertino obvykle drží ceny.

Následně reagovaly i další Apple Online Store jako ten Britský nebo Německý. Tím Apple nepřímo potvrdil, že se HomePodu příliš nedaří a odhady analytiků jsou patrně přesné.

Například v USA narostl v loňském roce trh s chytrými reproduktory na 66 milionů kusů. Z tohoto koláče si však HomePod ukousl sotva 3,96 milionů. Naopak největší konkurenti této v této oblasti Amazon Echo a Google Home neustále rostou. První jmenovaný má 70 % trhu a druhý pak 24 %.

HomePod zlevnil zatímco konkurenci se nadále daří

Sleva HomePod zachránit nemusí

Problém nebude patrně pouze v ceně HomePodu, ale také v jeho schopnostech. Siri jednoduše nezvládá tolik operací, co Alexa anebo Google Assistant. Navíc Apple příliš nepodporuje aplikace třetích stran, zatímco na Amazonu Echo můžete bez potíží pouštět písničky ze Spotify.

Apple patrně chtěl zaujmout zvukovou kvalitou, kterou však zřejmě ocenilo jen málo uživatelů. Navíc i v kategorii drahých přenosných reproduktorů má HomePod více než schopnou konkurenci.

Jaká budoucnost čeká chytrý reproduktor Applu zatím nevíme. Sleva však patrně nebude mít nijak razantní dopad na prodeje.

Zdroj: MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner