HomePod roste, ale konkurence je stále daleko

Prodeje chytrého reproduktoru HomePod za poslední čtvrtletí rostly. Radost z úspěchu ale kazí fakt, že konkurence je stále na míle daleko.

Analytická firma Strategy Analytics vydala svou pravidelnou zprávu týkající se přehledu prodejů chytrých reproduktorů za uplynulé čtvrtletí. HomePodu se i přes různé zvěsti očividně dařilo a prodeje utěšeně rostly.

Celkem se prodalo přes 1,6 milionu HomePodů a v ročním srovnání jde o 45% nárůst. Apple si tak z koláče podílu na celosvětovém trhu ukousl 4,1 %. Tato čísla nezní vůbec špatně a zdá se, jako by se chytrý reproduktor vzpamatoval.

Dokud se nepodíváme na čísla konkurence. Amazon prodal přes 13 milionů chytrých reproduktorů a Google přes 11 milionů. Jejich celkový podíl na trhu je 65,5 %, respektive 35,5 % pro Amazona 30 % pro Google.

Prodeje obou firem oproti Applu rostly dokonce násobně. Amazon narostl o 91 % (2x více než Apple) a Google dokonce o 123 % (3x více než Apple).

HomePod versus Amazon Echo

Malému rozšíření HomePodu je nutné přičíst na vrub vysokou cenu 349 USD a rozšíření pouze některých zemích na světě. Uživatelé rovněž podotýkají, že ač je zvuková kvalita HomePodu nepopiratelná, oproti chytrým reproduktorům jako Amazon Echo nebo Google Home je HomePod poměrně hloupý. To už však souvisí s celkovým zaostáním Siri v konkurenčním boji.

Amazon a Google se navíc nebojí do svých reproduktorů pustit služby třetích stran jako například Spotify anebo i Apple Music v případě Amazonu. Apple se mezitím snaží svůj ekosystém co nejvíce uzamknout.

Uvidíme, jak se mu tato strategie v této kategorii vyplatí.

Zdroj: MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner