iOS 12 má vestavěnou podporu pro hlášení spamu

Jednou ze zajímavých funkcí iOS 12, která nebyla oficiálně představena během WWDC 2018, je hlášení nechtěných zpráv a hovorů. Pro tento spam přináší Apple řešení, jak odhalily dokumenty připravené pro vývojáře aplikací. 

Oficiální vývojářská dokumentace Applu obsahuje sekci o rozšíření pro aplikace, které umí zachytávat „nežádoucí komunikaci“. Toto filtrování lze po implementování do softwaru jednoduše zapnout v systémovém Nastavení a sekci s příslušnou aplikací.

Pokud bude funkce zapnuta, uživatelé mohou jednoduchým tažením prstem vlevo na záložce Historie v nativní aplikaci Telefon zobrazit novou volbu „Nahlásit.“ V aplikaci Zprávy, funguje stejný postup pro textové zprávy nebo celé konverzace.

Po nahlášení spamu musí aplikace spustit rozšíření, aby byly shromážděny informace.

Když uživatel nahlásí SMS zprávu nebo hovor, systém spustí rozšíření nežádoucí komunikace. Vaše rozšíření shromažďuje další informace od uživatele, než se rozhodne, zda má nahlásit či zablokovat číslo, jak je znázorněno na obrázku 1.

Je důležité poznamenat, že toto není řešení pro nativní aplikace, ale spíše jako framework pro třetí strany, jež jim Apple nabízí. Navíc je určený pro zachytávání pouze SMS a hovorů – jelikož hlášení spamu v iMessage je už dostupné nějakou tu dobu.

Server MediaNama spekuluje, že nová funkce je reakcí na spory Applu s Trai telekomunikačním regulátorem v Indii. Minulý rok totiž regulátor označil Apple za „proti-uživatelský“ když Cupertino odmítlo schválit aplikaci navrženou Indickou vládou pro blokování a hlášení nechtěných hovorů od teleprodejců.

Nová funkce iOS 12 zdánlivě otvírá cestu nejen pro takovou aplikaci, ale navíc není omezena pouze na Indii. Více na webových stránkách vývojáře společnosti Apple(anglicky).

Zdroj 9to5Mac

banner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.