Přísná pravidla Applu zapříčinila odchod aplikací z App Store

Za poslední roku a půl se Apple více snaží pročistit App Store od balastu. Bylo odstraněno na sto tisíc duplikátů aplikací a spamu. Podle zprávy serveru Appfigures veškeré tyto snahy Cupertinské firmy zapříčinily v roce 2017 zmenšení velikosti App Store poprvé od doby jeho existence. 

Zpráva popisuje, že App Store měl v roce 2017 2,1 milionů dostupných aplikací ke stažení. Tedy o sto tisíc aplikací méně než na začátku loňského roku, kdy se jejich počet přehoupl přes 2,2 milionů. To však není vše. Vývojářům totiž bylo schváleno a následně zveřejněno méně aplikací než v předchozích letech. V roce 2017 šlo o 755 000 nových (včetně aktualizací) aplikací což je 29% pokles při srovnání s předchozím rokem.

Naopak konkurenční Google Play Store navýšil počet aplikací o 30 % na celkových 3,6 milionů aplikací. Rostl také počet publikovaných aplikací (včetně aktualizací již existujících) o 17 % na celkových 1,5 milionu aplikací za rok 2017.

TechCrunch uvádí, že pokles v App Store zapříčinilo více faktorů. Apple již ke konci roku 2016 oznámil, že se bude mnohem více snažit odstraňovat „problematické a opuštěné aplikace“ z App Store.

V roce 2017 rovněž zesílil boj proti duplikátům a spamovacím aplikacím, které nemají žádný jiný účel. Apple rovněž začal vyžadovat plně 64 bitové aplikace s příchodem poslední velké verze iOS s číslem 11.

Appfigures dále spekuluje, že pokles odeslaných a vydaných aplikací může být zapříčiněn i mnohem přísnější kontrolou aplikací samotných. Mnohem více aplikací bylo odmítnuto pro nedodržování pravidel App Store než kdy předtím.

Nárůst Google Play Store ovšem neznamená pokles zájmu o Apple platformu. Mnoho z aplikací na Google Play jsou totiž porty iOS aplikací, které byly doposud exkluzivní pro jablečná zařízení. Google navíc nevyžaduje tak přísné dodržování pravidel a dosud nenutil přepisovat aplikace na 64 bitů.

Za redakci dodáváme, že upřednostňujeme kvalitu nad kvantitou a množství samotných aplikací zdaleka neodráží to, jak kvalitní a přínosné pro uživatele jsou. Méně je někdy více a u aplikací to platí dvojnásob.

Zdroj 9to5Mac

 

 

banner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.