mDevCamp 2014: jaký byl čtvrtý ročník konference o mobilním vývoji?
Dne 31. května 2014 proběhl již čtvrtý ročník česko-slovenské konference mDevCamp, která je zaměřena na vývoj mobilních aplikací.
Pořadatelem byla firma Inmite, která vyvíjí aplikace pro společnosti jako Google, Česká televize, Raiffeisen bank, Vodafone nebo Škoda. Také jako první u nás začali s vývojem aplikace pro Google Glass.
Na úvodní přednášce vystoupili Filip Hráček z Google a Petr Dvořák z Inmite. Filip měl připravenou velice zajímavou a propracovanou přednášku o číslech a statistikách, které jsou důležité pro práci každého vývojáře. Petr poté řekl několik slov o programu konference, poděkoval všem partnerům za pomoc a popřál účastníkům hezký den.
Konference byla plná velmi zajímavých a inspirujících přednášek a každý měl možnost si vybrat. Dopoledne, rozdělené do tří bloků obohatil Michal Havryluk. Ten přednášel o tom, jak efektivně pracovat s databázemi na Androidu. Spoluzakladatel nezávislého herního studia Hyperbolic Magnestism Vladímír Hrinčár se zabýval problematikou vykreslování 3D grafiky her. Ve třetím bloku všechny posluchače zaujal Jonáš Ševčík, lead GDG Brno a učitel na FI MU. Jeho projekt se zabývá indoor lokalizací.
V dopoledních hodinách mě osobně zaujala přednáška od Jirky Urbáška, Petra Svobodníka a Vlastislava Zimi, která nesla název „Technické výzvy aplikací, které pomáhají lidem“. Zabývala se problematikou mobilních aplikací pro handicapované uživatele. Bylo přínosné slyšet, jak je relativně jednoduché proměnit aplikaci pro běžného uživatele na aplikaci, kterou může používat i nevidomý. Návštěvníci se mimo jiné dozvěděli, jak inteligentně filtrovat a zpracovávat chyby v aplikaci. V přednášce se mluvilo i obecných problémech, které mohou nastat při vývoji aplikací pro handicapované.
Odpoledne bylo rozděleno do dvou oddílů. Každý z nich obsahoval 5 krátkých přednášek z celého vývojářského světa. Vystoupil zde například Martin Krček z firmy MADFINGER Games. Ten vyprávěl o tom, jak pečovat o hráče, aby vývojářům rádi vydělávali peníze. Poté následovala sekce Lightning Talks, která byla naplněna pětiminutovými přednáškami, a obsahovala velice zajímavé přednášející. Konec celé akce završilo předávání cen a kdo měl chuť, mohl dál pokračovat na připravenou After Party v rockovém klubu.
Také doprovodný program konference je rok od roku lepší a lepší. Letos mě velice příjemně překvapil. Návštěvníci během přednášek mohli také navštívit herní koutek, ve kterém měli příležitost zahrát si oblíbenou hru Artemist, vyzkoušet si herní zařízení „Oculus VR“ nebo prověřit si futuristickou novinku Google Glass. To ale nebylo zdaleka vše. Na konferenci byla k zapůjčení quadro-helikoptéra a v dalším koutku si návštěvníci mohli vyzkoušel poletujícího žraloka nebo také sestřelit balonek pomocí robotů.
Závěrem bych chtěl říci, že konference byla inspirativní, zábavná, ale především přinesla mnoho nových podnětů pro účastníky. Věřím, že každý vývojář si vybral informaci, která ho nejvíce zajímala a bude přínosem v jeho pracovním životě.