aerofly FS: pro radost z létání [Zkušenosti]

Mám rád létání jen tak pro radost a nemusím u toho nutně prohánět oblohou nepřátele salvami z kulometů. Jenže který civilní simulátor použít?

Nabídka leteckých simulátorů s vojenským zaměřením existuje pro iOS zařízení velké množství, s těmi civilními již to tak jednoduché není. Často se dělí do dvou kategorií: mezi nepoužitelné a mezi obrovsky drahé. A ještě častěji se obě kategorie pojí v jedno.

Aplikace aerofly FS, která se v posledních týdnech usídlila v mém iPadu, představuje přesně to, co od civilního leteckého simulátoru očekáváte: propracovanou fyziku, ovládání letadel velmi podobné originálu i propracované detaily.

V aplikace nejde o nic jiného, než o radost z létání. K dispozici máte šest motorových letadel (Robin DR400, Cessna 172, Curtis Pitts S-2B, Extra 330LX, F-18C, Sopwith F.1 Camel) a dva větroně (Swift S1, Discus bM).

S letadly můžete létat v realistické scenérii švýcarských Alp v okolí Bernu, můžete se tak poflakovat zajímavou krajinou a uskutečnit třeba přelet přes Matterhorn. K dispozici máte všechna letiště v této oblasti.

aerofly FS se může pochlubit opravdu realistickým zpracováním letadel a jejich chování. Protože mám praktické zkušenosti s řízením kluzáků, budu se zaměřovat především na ně.

Akrobatický Swift S1 se nehodí pro delší lety, pro akrobacii je naprosto dokonalý. Pokud si vypnete zjednodušené řízení naklápěním iPadu a použijete manuální ovladače na obrazovce, dokážete s ním zalétat kompletní základní akrobacii, jako jsou pády, vývrtky, spirály, lety na zádech, souvrat, přemet, let na zádech, zvrat, přemet i překrut. A všechny zalétnete stejnými postupy, jako v reálném větroni.

To Discus bM je plnokrevný větroň, se kterým se můžete vydat na přelety. Jde o verzi vybavenou motorem umístěným na sklápěcím pylonu, tudíž na letiště doletíte i tehdy, když začnete „krachovat“. Nic vám nebrání naplánovat si svou trasu na přelet, zvolit si startovací letiště včetně dráhy a vyrazit.

Termika funguje jak formou klasických stoupavých proudů, které vám v případě zkušeností ze skutečného větroně nebude činit problém ustředit (vše se chová natolik realisticky, že stoupavý proud s narůstající výškou slábne), tak i formou svahového létání (jehož je zde převaha a nafukované svahy zkrátka fungují téměř vždy). A protože se pohybujeme v Alpách, užijete si dostatečně kombinaci obého.

Výborně jsou zpracovány detaily letadla. Můžete se volně rozhlížet z kokpitu, gestem dvěma prsty můžete přibližovat a oddalovat přístrojou desku, na které jsou všechny přístroje plně funkční: jemné vário ukazuje v reálném čase vertikální rychlost včetně zvukové signalizace, panel ovladače motoru ukazuje aktuální počet otáček a tak dále. Pokud vytahujete brzdící klapky, uvidíte páku jejich ovladače, jak se v kokpitu nejdříve odjistí a teprve poté posunuje po své dráze. Můžete si přečíst výrobní štítky na kabině, zkrátka vše jako ve skutečnosti. A abych nezapomněl na to nejdůležitější: na překrytu kabiny je přilepena bavlnka, které skutečně funguje tak, jak má.

Podrovnání

Zkrátka pokud vám nyní při zimní přestávce chybí v ruce knipl, stojí tato aplikace za její nahrání do iPadu. Napadá mne sice spousta věcí, která by šla vylepšit (skvělá by byla forma startu naviákem a aerovlekem, termiku by mohly prozrazovat také kumuly, na obloze anebo třeba při letu na okruhu byste mohli potkávat také jiná letadla), ale to již možná chceme po iOS aplikaci příliš.

A abych nezapomněl, aerofly FS je k dispozici také ve verzi pro stolní Macy i počítače s Windows.

Aplikace: aerofly FS
Autor: IPACS
Hodnocení: 4/5

Klady: fyzika letu, propracované modely letadel, plachtění v Alpách, bavlnka na překrytu!
Zápory: chybí ostatní letecký provoz, kde jsou kumuly?
Cena:  5.99 EUR

Kompletní fotogalerie

avatar

Vláďa Janeček

Vláďa používá počítače Apple již dvaadvacet let a nestydí se za to. Také již více než dvacet let pracuje jako IT žurnalista. Od roku 2006 vydává SuperApple.cz a mimo něj již deset let vydává také časopisSuperApple Magazín.

banner