Wild Blood: netradiční příběh krále Artuše [Zkušenosti]

Vývojáři ze studia Gameloft se po několika velmi úspěšných akčních hrách pro platformu iOS vrhli na klasickou legendu o králi Artuši. Vzali ji ovšem tak z trochu jiného konce. Jaký je výsledek, se dozvíte na následujících řádcích.

Rytíři kulatého stolu povstaňte, anebo ne?

Z původní předlohy o hledání svatého grálu rytíři kulatého stolu nezbylo moc. Vlastně téměř nic. Vývojáři nám předkládají svou zcela přepracovanou verzi. Temná čarodějka Morgana se zmocnila pekelné brány umožňující příchod démonů do světa. Zabránit ji v tom s pomocí Merlina musí udatný rytíř Lancelot, kterému se však do cesty hodlá postavit šílený král Artuš a jeho nemrtví.

Pomineme-li zcela dějovou linku (Thomas Malory by se v hrobě obracel), můžeme s klidem přejít na další herní aspekty.

Hra je rozdělena do několika kapitol, jimiž se postupně prokousáváte. Wild Blood nevybočuje z osvědčeného RPG schématu – postupně vám dávkuje silnější obludy a tím i větší odměny. Potvorstvo nabízí celkem pestré složení od obyčejných kostějů až po létající gargoyly či zákeřné ďáblíky.

Nablýskaná zbroj

Prostředí, barvitě vykreslené v Unreal enginu, skýtá nádhernou podívanou. Bohužel tvůrci nechtěli příliš experimentovat a nenabídli alternativní cesty k cíli. Čekají vás tedy opět omezené koridory vedoucí tupě k cíli. Aby to však nebyla taková nuda, nacházejí se zde různě skryté truhlice a sudy nebo jiné přepravky. Zatímco obyčejné truhlice obdarují po otevření šťastného Lancelota pár zlaťáky, obsah těch uzamčených je podstatně bohatší. Abyste se k němu dostali, musíte rozlousknout hlavolam spočívající v přesouvání žetonů po šachovnici. Z počátku je to celkem brnkačka, ale ke konci se i zapotíte. Nějakou tu zlatku hodí i likvidace zmíněných sudů a přepravek. Každá oblast pak ještě ukrývá klece s uvězněnými nebohými vesničany. Po jejich osvobození získáte rovněž odměnu.

Přestože hra neobsahuje tradiční body zkušenosti, systém levelování supluje právě nákup a vylepšování schopností za získané zlaťáky. V celkem přehledné tabulce můžete zdokonalovat své dovednosti od zdraví počínaje až po rychlost běhu konče. Dále pak lze poladit nabytý zbraňový arzenál a dokoupit patřičné magické útoky.

Samotný boj ovlivňujete přímo pomocí tlačítek pro obyčejný nebo magický úder. V souboji lze i uskakovat ranám nepřátel a ušetřit tak ztrátu života. Při boji zblízka využijete meč anebo dvojici sekyr. Pakliže bude potřeba odklidit vzdálené cíle, poslouží dobře Gawainův luk. Šarvátky jsou dostatečně dynamické, vyloženě nudné potyčky se naštěstí nekonají.

Pokud náhodou zemřete, můžete se za zlaťáky oživit nebo restartovat poslední uloženou pozici. Ukládání probíhá pomocí kouzelných studen, jež zároveň slouží i jako zřídlo zdraví a many. Rovněž umožňují v průběhu kapitoly zvýšení vašich schopností.

Navíc vývojáři přidali minihry v podobě ostřelování vln nepřátel díky samostřílu (s neomezenou municí).

Teorie časové smyčky

Celá hra krásně aspirovala na plné hodnocení jen do doby, kdy vás v půlce hry po vyhraném boji (zcela nelogicky) zabije jeskynní troll. Merlin poté umírajícímu Lancelotovi jen tak mimochodem vysvětlí, že mu zapomněl říci o magickém luku, jenž jako jediný dokáže obra skutečně zabít. Takže vás vrátí zpět v čase do první kapitoly. Hra se přepne do „hard“ režimu a vy znovu procházíte celou hru. Popravdě na hrátky s časem bývám dosti alergický a zvláště u Wild Blood mi přišlo, že vývojáři potřebovali trochu natáhnout herní čas.

Kdybych měl přidat ještě jeden šrám na kráse, zmínil bych nároky na vyšší stupeň vašich schopností. Zatímco počet potřebného zlata strmě roste, vy nacházíte stále nuzné příděly. Gameloft se tak nenápadně snaží hráče popostrčit k sehnání zlaťáků jiným způsobem – jak jinak než za reálné penízky. Mikroplatby v áčkové hře opravdu nemají co dělat.

Spasit svět či nikoliv?

Avšak není potřeba lámat nad Wild Blood pověstnou hůl. Hra se opravdu dobře hraje, ačkoli nenabízí žádné revoluční prvky. Pokud nehodláte laborovat nad příběhem a chcete si jen zahrát opravdu dobře odsýpající akční RPG v krásném grafickém kabátku, je to vaše jasná volba.

Aplikace: Wild Blood

Výrobce: Gameloft
Hodnocení: 4/5
Cena: 5,49 EUR

Klady: dobře hratelné, pěkně zpracované, netradiční příběh
Zápory: natahování herní doby, nátlak k mikrotransakcím

Kompletní fotogalerie

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner