Novinky okolo nových MacBooků Pro

Se zprávami okolo příchodu nových MacBooků Pro se nyní roztrhl pytel. Posledně publikované však nesou punc důvěryhodnosti a tak jim věnujeme bližší pohled.

Podle serveru Bloomberg, můžeme nové modely opravdu očekávat velmi brzy. Apple představí inovované MacBooky Pro na letošní vývojářské konferenci WWDC.


Možný vzhled nového MacBooku Pro dle serveru 9to5Mac (vlevo nový, vpravo aktuální model)

„Apple Inc. Připravuje novou řadu tenčích MacBooků poháněných mnohem silnějšími čipy Intelu. Potvrzují to zdroje, které o plánech dlouhodobě ví. MacBooky Pro se dočkají odhalení na letošní vývojářské konferenci začínající jedenáctým červnem. Budou vybaveny displeji s vysokým rozlišením podobně jako iPhony a iPady a taktéž flash paměťmi, díky nimž se významně zrychlí start počítače a prodlouží jeho výdrž na baterii.“

Poslední update MacBook Pro získal v říjnu loňského roku a designovou podobu dostal už v roce 2008. Podle Bloombergu Apple také upřesní datum vydání Mountain Liona.


Konektorová výbava nového MacBooku Pro dle 9to5Mac

Podle detailnějších zpráv, přinese aktualizovaný MacBook Pro 15“ nativní podporu USB 3.0. Umožňuje to nasazení čipové sady Ivy Bridge, která ji obsahuje a podporuje. Dále krom standardních konetorů pro vstup a výstup zvuku, napájecího MagSafe, SD čtečky karet a zámku Kensington, bychom se pár mohli dočkat i dvojice Thunderbolt portů.

Stroje avšak budou údajně postrádat DVD mechaniky a co více, i Ethernetový port a FireWire. Ty prý limitují využití potenciálů moderních portů a zbytečně omezují snížení šasi notebooků.

Stroje budou také vybaveny až několikanásobně vyšším rozlišením, tedy 2880×1800 pixel. Apple toto rozlišení však neoznačuje Retina, nýbrž HiDPI. Plnou podporu by měla přinést aktualizace OS X Lion a také nově připravovaný OS X Mountain Lion. Je však také možné, že samotné zahájení prodeje bude odsunuto až na příchod nového systému a zpětnou komatibilitu do Liona Apple implementovat nebude. Zde se zdroje spíše rozcházejí.

Veškeré dohady jsou údajně podloženy uniklými součástkami přímo od dodavatelů. Nakolik jsou však tato tvrzení pravdivá a zdali nás čeká opravdu razantně přepracovaný model MacBooku Pro, si budeme muset ještě chvíli počkat. Minimálně do jedenáctého června.

Zdroje: AppleInsider 1 | 2 | 3

30 komentářů: „Novinky okolo nových MacBooků Pro

  • avatar
    15. 05. 2012 (06:54)
    Trvalý odkaz

    S tím Ethernetovým konektorem je to dost krok zpět. A nebo měli přijít s něčím iEthernet, placatější, ale zpětně kompatibliní. Protože né všude je n-ková WiFi a né všude běží tak jak by měla. A redukce USB-Ethernet umí jen 100Mb/s. Leda by přišli i s novou Gigabitovou redukcí, ale i tak je jako když se někdo škrabe levou rukou za pravým uchem. 

    Chápu, že chtějí donutit lidi koupit Cinemu, která síťovej port obsahuje, ale ne každej Cinemu chce a využije.

    • avatar
      15. 05. 2012 (08:35)
      Trvalý odkaz

       Já se ale dost často škrabu levou rukou za pravým uchem… :-)

    • avatar
      15. 05. 2012 (10:55)
      Trvalý odkaz

      Ona je někde v ČR pro normální smrtelníky k dispozici internetová přípojka 100Mb/s ..?? A k čemu je dobrá? On nějaký webový prostor, nebo datové úložiště, umožňuje normálnímu smrtelníkovi 100Mb/s upload? :-)

      • avatar
        15. 05. 2012 (11:17)
        Trvalý odkaz

         Tady se ale nehovoří o internetové přípojce, ale o ethernetu. A na něm je, pokud potřebujete pracovat s daty uloženými na jiném počítači nebo síťovém disku, Wi-Fi nedostatečná a gigabit nutnost…

        • avatar
          11. 06. 2012 (06:59)
          Trvalý odkaz

          Souhlasím. Ideálka je mít v notebooku ssd a třeba zdrojová videa pro stříhání na NASu. A zde by wireless připojení jaksi nebylo ono… doufám, že ethernet zachovají.

        • avatar
          11. 06. 2012 (06:59)
          Trvalý odkaz

          Souhlasím. Ideálka je mít v notebooku ssd a třeba zdrojová videa pro stříhání na NASu. A zde by wireless připojení jaksi nebylo ono… doufám, že ethernet zachovají.

      • avatar
        15. 05. 2012 (11:17)
        Trvalý odkaz

         Tady se ale nehovoří o internetové přípojce, ale o ethernetu. A na něm je, pokud potřebujete pracovat s daty uloženými na jiném počítači nebo síťovém disku, Wi-Fi nedostatečná a gigabit nutnost…

  • avatar
    15. 05. 2012 (07:00)
    Trvalý odkaz

    Zaprvé jsou to jen doměnky a zadruhé Thunderbolt je kompatibilní s ethernetem. Dá se tedy předpokládat možnost nějaké redukce zde. Takže je to tak jak píšete – přišli s něčím menším, ale zpětně kompatibilním :)

    • avatar
      15. 05. 2012 (07:03)
      Trvalý odkaz

      Vím, že to jsou doměnky. Ale v poslední době to bývají, bohužel, pravdivý informace.

      Thunderbolt je fajn, jenže s sebou budu muset tahat redukci. Myslel jsem přímo konektor, že by byl kompatibilní, ale přitom tenčí.

      • avatar
        15. 05. 2012 (07:33)
        Trvalý odkaz

        Ano, redukce z duše nenávidím, protože nikde nejsou kde je člověk potřebuje a nenapraví to ani nákup 250 kusů. To co píšete by se mi také líbilo, nicméně to vyžaduje menší díru na velký kolík a to, jak známo, nepůjde. S tím nic nenaděláme ;)

        • avatar
          15. 05. 2012 (08:23)
          Trvalý odkaz


          nicméně to vyžaduje menší díru na velký kolík a to, jak známo, nepůjde“, že si něco neumíme představit, neznamená, že to nejde ;-)

    • avatar
      04. 06. 2012 (10:40)
      Trvalý odkaz

       zadruhé Thunderbolt je kompatibilní s ethernetem….  …. Thunderbolt je kompatibilní leda sám se sebou. Je to univerzální sběrnice na konci, které může být různé zařízení. Redukce je prodrátování a to nepřipadá v úvahu. Máte jinou logiku, napájení, protokol atd… na konci by šla připojit sí´tová karta s převodníkem ( TB) by to bylo zbytečně drahé . FW nebo USB 3.0 se zdá levnější.

  • avatar
    15. 05. 2012 (07:08)
    Trvalý odkaz

    Zajímalo by mě, co nabídnou místo FireWire, protože pro audio je to zatím nejlepší sběrnice. Nebo se na profesionální uživatele zase vykašlou?

    • avatar
      15. 05. 2012 (07:47)
      Trvalý odkaz

      Vzhledem k tomu, ze i nove Apogee zvukovky (ktere jsou sw podporovany uz jen pro Apple stroje) jsou uz jen jako USB verze, predpokladam, ze s FW konektivitou se u Apple moc do budoucna nepocita :-( Bohuzel, sam bych vzdy ze dvou stejnych zarizeni s moznym vyberem pripojeni volil radeji tu FW variantu … nicmene pokud se nepletu, delaji se nejake huby obsahujici i FW porty pripojitelne pres thunderbolt, ne?

      • avatar
        15. 05. 2012 (08:12)
        Trvalý odkaz

        a zase jsme u redukce :P

        :)

        • avatar
          15. 05. 2012 (10:23)
          Trvalý odkaz

          No – rekl bych, ze je lepsi neco jako hub – tedy nejaka moznost, nez kdyby nebyla vubec zadna.

        • avatar
          16. 05. 2012 (13:42)
          Trvalý odkaz

          Tak si nekupujte nejmodernější Notebook od Apple, když nejste ochoten upgradovat související HW (externí zvukovku). Za to fakt Apple nemůže.

    • avatar
      15. 05. 2012 (11:01)
      Trvalý odkaz

      Chlapi, proč pořád Applu vnucujete myšlenku, že by se měl chtít zalíbit všem, zejména pak těm několika zbytkovým uživatelům? Kupte si Asus a máte vyřešeno. Nevím, proč by se měl Apple přizpůsobovat předpotopnímu HW výrobců několika modelů zvukových karet? Nemělo by to být obráceně? Pokud bude nějaký výrobce prodávat HW kompatibilní s nejnovějším OS X, logicky se předpokládá, že bude mít také připravený HW na nejmodernější Apple počítače a notebooky. A pokud ne, nestojí za povšimnutí.

    • avatar
      16. 05. 2012 (13:29)
      Trvalý odkaz

      Ja myslim ze se Apple na profiky vykaslal uz davno a nahlas to rekl jeste Jobs, tak proc takovej udiv? FW opravdu nebude chybet zvukovkarum, ale videokameram.

      • avatar
        16. 05. 2012 (13:39)
        Trvalý odkaz

        Ale nevykašlal :-) To jen pořád nechcete vidět co to je ta profesionalita. Víte, ono to neznamená, že k nejmoderněnjšímu PC připojíte předpotopní HW. TO skutečně nemá s profesionalitou nic společného. Uživatelskou hodnotu počítačů Apple dělá software a ten až na několik vyjímek vyrábí stovka jiných firem, nikoliv Apple. A pro zvukaře je pro Apple špičkového SW i HW více než dost.

        • avatar
          18. 05. 2012 (16:30)
          Trvalý odkaz

          No řekněme si to upřímně – DV videokamery s FireWire už jsou taky nějakou dobu za zenitem a většina lidí dnes video tahá z HD kamer buďto přes čtečky SD karet, po USB nebo přes specialisované karty (pro 2k a 4k HD).

          Kromě toho adaptér Thunderbolt -> FireWire by měl být udělatelný celkem snadno, bude-li po něčem takovém poptávka.

          • avatar
            18. 05. 2012 (17:42)
            Trvalý odkaz

            Řekněme si to upřímně – nejsou. HD kamera se záznamem na kazetu a připojitelná přes FireWire je to nejlepší, nač můžete natáčet.

            Ono je to totiž zajímavé: u foťáků se preferuje RAW jako surový bezeztrátový formát pro práci s fotkami, ztrátové JPEG pro slušné použití nepřichází v úvahu. Tak proč je to u kamer opačně? Pásková kamera totiž natáčí v podstatě surový záznam bez jakéhokoli zkreslení a poskytuje o poznání lepší obraz, dynamiku i prokreslenost, než o řád dražší kamera točící na karty do některého ze ztrátových formátů.

            Ale pokud přijmeme, že se Apple zaměřuje na obyčejné domácí uživatele, pak je zaříznutí filmového RAWu skrze vypuštění FireWire asi logickým krokem…

            Problém převodníku je ten, že v současností žádný takový neexistuje, bohužel.

          • avatar
            23. 05. 2012 (00:21)
            Trvalý odkaz

            Vláďo, nemáte tak docela pravdu. Pásková kamera, která by natáčela surový záznam, prakticky neexistuje, vždy jde o záznam komprimovaný. Nekomprimovaný SD signál (720×576) se vzorkováním 4:2:2 má datový tok zhruba 270 Mbit/s. V HD 1080i je to už cca 1,5 Gbit/s. To jsou dost vysoká čísla, proto aby bylo možné záznam dostat třeba na DV kazetu, je potřeba dost razantní komprese. V SD variantě (miniDV, DVCAM) jde v podstatě o motion jpeg, každý frame je komprimován zvlášť na výsledných 25 Mbit/s a záznam lze bez problémů střihat. V HD variantě (HDV) je obraz a zvuk multiplexován do MPEG-2 transport streamu s long-GOP strukturou o datovém toku také cca 25 Mbit/s a jeho následný střih je hardwarově celkem náročný, ale s výkony dnešních počítačů to není problém. Kamery používající jako záznamové médium paměťové karty (XDCAM /MPEG-2/, AVCHD /MPEG-4 AVC/H.264/…) mohou principiálně dosáhnout stejné i lepší kvality obrazu, záleží hlavně na výsledném datovém toku a především na použitých snímačích. Amatérské kamery používají miniaturní CCD nebo CMOS snímače, profi kamery obvykle trojici 1/3″ nebo lépe 2/3″ snímačů a rozdíl je markantní. Dalším „levelem“ jsou filmové digitální kamery (RED ONE, Canon EOS C…) s velikostí čipů kinematografického políčka a větších, ale to už bych se dostal někam úplně jinam…

  • avatar
    15. 05. 2012 (12:00)
    Trvalý odkaz

    Na všechny novinky se těším, protože třeba mechaniku úplně k smrti nenávidím! A ethernet je opravdu hrůzná díra, která láká kdejaký bordel.. Wifina mi stačí, i když kolikrát jsem využil rychlosti ethernetu, ale není pro mě primární. 
    To hlavní, co by se mi ale líbilo by bylo, kdyby například v MacBooku Pro 13″ dali místo mechaniky grafiku, abych konečně byl naprosto spokojený uživatel a fotograf. :) 

  • avatar
    15. 05. 2012 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Myslím, že takto je to ideální, konec ethernetu a fw (který jsem v životě nepoužil a nevím ani na co je), samozřejmě vyrvat mechaniku a zahodit hodně daleko. Nasadit jenom SSD, čtečku karet (Vám někdy fungovala? Mě ne) a není co řešit, je prostě rok 2012.

    • avatar
      22. 05. 2012 (23:33)
      Trvalý odkaz

      No že jste FW nikdy nepoužil a nevíte, na co je, ještě neznamená, že je zbytečný. Já ho naopak používám často. Připojuju přes něj scanner, mám několik FW 800 externích disků (které se dají zapojovat za sebe – řetězit, o tom si můžete nechat u USB jen zdát a to i u 3.0), kameru atd. A bez Gbit Ethernet konektoru bych byl taky dost nerad, ono přenášet GB soubory na síťový disk je bez Gbit sítě naprostá sebevražda. Integrovanou čtečku vítám, ale ne jen na SD, ale i na CF. SSD je díky rychlosti super na systém, ale pro ukládání většího množství dat už ne, díky malým kapacitám, resp. vysokým cenám. Bez DVD mechaniky bych se už docela dobře obešel, i když taková BD-R by byla fajn…

    • avatar
      04. 06. 2012 (10:53)
      Trvalý odkaz

       A  prodeje budete dotovat že . Nebo je to záměr, aby pak Apple počítače byly cenově nedostupné v konzumním segmentu a byly zase výsadou někoho kdo na to má?

      Apple je velká firma, ale nemůže jít hlavou proti zdi. Udělat super hyper NTB není problém. Ten nastane, až nebudete mít patřičný odbyt. SSD při současném vývoji bude opravdu masově nasaditelné (500GB za cenu klasiky dnes) až tak okolo 2013-2015.

      MacMini a Mac Book White a „staré“ periferie měli na větší odbyt a podíl na rozšíření Apple počítačů, než potencionálně nějaký uberBook za xxx xxx,- s DPH

Komentáře nejsou povoleny.