Tip na knihu: „Insanely Simple“ humorně o Apple
Zatímco Walter Isaacson vydal autorizovanou biografii Steva Jobse a právem obdržel mnoho pozornosti i uznání za zpracování života zakladatele a CEO Applu, existují také jiné pohledy na Steva Jobse odlehčeným podáním.
Jednou z nich může být i kniha „Insanely Simple“.
V podání Kena Segalla, dlouhodobého ředitele tvůrčí reklamní činnosti, jenž strávil mnoho času spoluprací s Jobsem a rozličnými reklamními společnostmi jako například známé TBWA. Mnohé z nich byly zodpovědné za úderné kampaně Applu.
Segallova nová kniha popisuje mnoho zajímavých postřehů z byznysu Applu formou humorných přirovnání a rad, aby pomohly čtenáři pochopit jak se Stevova posedlost jednoduchostí odrazila ve firemní kultuře Applu a jeho výtvorech.
Kniha je rozdělena do deseti kapitol různých témat. Všechny pojí motiv „držet se jednoduchosti“. Jobsova životní filozofie tvoří zásadní klíč a stopu ve všem, co Apple dělá.
„The Simple Stick (volný překlad – zásada jednoduchosti) je jádro všech hodnot Applu. Někdy tvoří inspiraci, jindy ovládání kyje pračlověkem. Ve všech případech se však stává připomínkou toho, co dělí Apple od ostatních technologických firem: hluboká, téměř náboženská víra v moc jednoduchosti.“
Segall, jenž pracoval s Jobsem v NeXTu i Applu, byl přítomen všem vzestupům a pádům Steva, což vedlo k myšlence zpracování a zachování v knižní podobě. Unikátním způsobem nám předkládá pohled na diskuze šéfů Applu, inženýrů a reklamních tvůrců při procesu tvorby nových produktů a jejich uvedení na trh.
Insanely Simple vychází dnes 26. dubna jako e-book i hardcover na iBookstoru, Amazonu a to v angličtině.