Hry pro Mac jsou stále populárnější, Cook jedná s Valve

Současný generální ředitel Applu Tim Cook v neděli navštívil vedení Valve ve Washingtonu. Setkal se s ředitelem Gabe Newellem a debatovali o další spolupráci obou společností.

Není tomu poprvé, kdy se vrchní zástupce Applu vydal do Valve. Již před oznámením Steamu pro počítače Mac v roce 2010 byla naplánována schůzka obou společností. Tehdy šlo o bližší spolupráci a přenesení herní platformy Steam na počítače Macintosh včetně herního enginu Source, pohánějícího například hry Counter Strike: Source, Half-Life 2 a Portal.

Zároveň obě se společnosti dohodly na výpomoci ohledně optimalizace grafických ovladačů v Mac OS X pro lepší herní zážitek. Zpočátku byly s grafickými adaptéry problémy, ale poté se je podařilo vyřešit ke spokojenosti všech.

Proč toto partnerství obou firem vzniklo?

V roce 2007 Gabe Newell poskytl rozhovor serveru Video Games Daily. Vyjádřil tehdy svůj pohled na počítače Mac. Má prý v nich velkou zálibu, avšak nechápal, jak Apple může ignorovat důležitou část počítačového odvětví, jíž herní byznys bezpochyby je.

S trochou nadsázky lze říci, že daný rok byl pro hraní na Apple zlomový. Započala spolupráce s Valve a Apple své zkušenosti zúročil při uvedení iPhone a iOS.

S uvedením App Store a později vytvořením iOS Game Center začaly iPhony a zejména iPody Touch významně ohrožovat dosud neotřesitelné postavení kapesních konzolí PlayStation Portable a Nintendo DS.

Apple pochopil, že lidé si hrají rádi a proto v nadcházejícím OS X Mountain Lion přinese Game Center i pro Macy. Bude možné hrát nejen proti kolegům s Macy nýbrž i těmi s iOS vzájemně. Toto propojení jistě přinese další popularitu hraní na Macech.

Otázkou zůstává, zdali Mac App Store v současné chvíli nekanibalizuje prodeje ze Steamu. Herní vývojáři se totiž chytili šance a spíše než přes herní platformu Steam se snaží prodávat své tituly na nativním a Apple více prosazovaném Mac App Storu. Přitom nejde jen o pouhé hříčky přenesené z iOS, ale také o tří áčkové tituly typu BioShock nebo Rage.

Bude rozhodně zajímavé sledovat herní scénu nadále a její vývoj díky pokračující spolupráci obou firem.

Zdroj: Apple Insider

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner