Americké školy testují iPady, největší překážkou je jejich správa

Na internetu najdete mnoho článků zabývajících se nasazením iPadů do škol ve větším měřítku. Další obdobné programy začnou příští rok. Ačkoli si mnoho amerických škol vytýčilo nasazení iPadů jako jasný cíl, přesto postupují obezřetně.

Školní správci IT se zúčastnili menšího veřejného průzkumu vedeného firmou Piper Jaffray. Ta zjistila, že iPad testuje naprostá většina veřejných škol. Průzkum rovněž ukazuje klady a zápory předkládané správci.

Výzkumu se zúčastnilo 18 správců a 78% z nich právě testuje iPad – někteří však i Google Chromebooky. Pouhých 6% testuje tablety na bázi Androidu.

Když vezmeme iPad, nejvíce řešeným tématem je správa zařízení. Pravděpodobně to nikoho asi nepřekvapí, správa mobilní techniky má pro školy stejný význam jako podnikání. Dalšími hodnocenými faktory byla cena, neschopnost přehrát flash a chybějící fyzická klávesnice.

U flashe se na chvíli pozastavíme. Naprostá většina současných výukových materiálů bývá tvořena ve flashi. Ptáte se proč? U flashe máte totiž zaručenu kompatibilitu jak na Windows, tak Linuxu a případně Macu. Do převodu veškerých materiálů na uzavřenou platformu iOS se tak žádnému učiteli moc nechce.

Dále správci uvedli menší funkcionalitu iPadu oproti Macům a PC.

Když si probereme výhody – mezi nejčastěji uvedené patří přizpůsobitelnost iPadu a jeho flexibilita. Dále iBooks Author, jako snadný nástroj pro tvorbu obsahu v porovnání s nabídkou aplikací pro Mac a PC. Pak už jen menší výhody zařazené do kategorie „ostatní“.

Studie dále ukazuje přístup na web a omezení softwarové výbavy Chromebooků. Pro Chromebooky hovoří přítomnost klávesnice, jednoduchost správy a cena při porovnání s klasickými PC a Macy.

Zdroj: Cult Of Mac

 

Jeden myslel na “Americké školy testují iPady, největší překážkou je jejich správa

  • avatar
    11. 04. 2012 (06:03)
    Trvalý odkaz

    Keďže sa problematike tiež venujem lebo učím a rozbiehame projekt žiadne knihy stači iPad pre 1.Ročník Počítačových sieti . Tak by som k tomu mal len toľko je podľa mňa totálna hlúposť mať iPad učebňu na ktorej sa striedajú žiaci tak ako to je u Pc učební iPad je individuálne zariadenie . Čiže každý študent by mal mať vlastný iPad a škola by mala zabezpečiť ekosystém v ktorom budu dostupné učebné materiály ( Texty , prezentácie, videá , podcasty atd … ) Podrobnejšie to popisovať nebudem lebo si svoje nápady treba chrániť aspoň dovtedy pokiaľ to od septembra nerozbehneme .   

Komentáře nejsou povoleny.