Český Apple Store: druhý rok záruky „jen jako“?

Dnes spuštěný oficiální český Apple Store vyvolal velkou vlnu euforie. Než však zde něco nakoupíte, uvažujte.

Webový obchod Apple Store, který byl dnes oficiálně spuštěn, provozuje společnost Apple Sales International, která sídlí v  Irské republice a tudíž se řídí převážně tamními zákony, což je viditelné především v odlišném vyměřování DPH na služby a on-line nabízený software. Zajímavě je ale řešena také záruka u věcí, které zakoupíte přes on-line Apple Store.

Při dnešním spuštění obchodu nás překvapilo, že Apple prodává za ceny, které jsou u některých produktů dokonce pod velkoobchodní cenou určenou pro prodejce. Zajímalo nás, co za tímto rozdílem stojí a dle všeho to vypadá, že nižší cena byla umožněna nestandardním řešení zákonné záruky.

Obchodní podmínky nazvané Zásady prodeje a refundací v odstavci o záruce hovoří:

10. Omezená záruka v trvání jednoho (1) roku a zákonná práva spotřebitele v České republice

10.1 Veškerý nový Hardware podléhá jednoleté omezené záruce na vady materiálu a provedení. Do záručních podmínek, které tvoří součást Smlouvy a jsou do ní začleněny odkazem, lze nahlédnout prostřednictvím příslušného hypertextového odkazu níže. Tyto záruční podmínky jsou také obsaženy v krabici s Hardwarem Apple. Kopii omezené záruky na Hardwarové produkty Apple, včetně omezení a výluk, si můžete přečíst před zakoupením kliknutím na příslušný odkaz níže. Záruky, které se mohou vztahovat na váš Software, naleznete v licencích na příslušný Software.

Což nás rozhodně překvapilo, protože jeden rok záruky není rozhodně tím, co by zákazníci očekávali. Dále ve stejném dokumentu ještě Apple vše dodatečně vysvětluje (velkými písmeny je psaný přímo originální text):

10.3 Zákonná práva spotřebitele v České republice

PRO SPOTŘEBITELE PLATÍ, ŽE JEDNOROČNÍ OMEZENÁ ZÁRUKA UVEDENÁ V USTANOVENÍ 10.1 VÝŠE NEVYLUČUJE, NEOMEZUJE NEBO NEPOZASTAVUJE ŽÁDNÉ PRÁVO SPOTŘEBITELE VYPLÝVAJÍCÍ Z NESOULADU SE SMLOUVOU, JEŽ SPOTŘEBITELI NÁLEŽÍ DLE PRÁVNÍHO ŘÁDU ČESKÉ REPUBLIKY, ZEJMÉNA DLE USTANOVENÍ PARAGRAFU 499 ZÁKONA Č. 40/1964 SB., OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU A ZÁKONA Č. 634/1992 SB., O OCHRANĚ SPOTŘEBITELE. APPLE VŠAK VYLUČUJE ZÁKONNOU A IMPLICITNÍ ZÁRUKU V ROZSAHU ZÁKONEM DOVOLENÉM A POKUD TAKOVOU ZÁRUKU NENÍ MOŽNÉ VYLOUČIT, JE TAKOVÁ ZÁKONNÁ ZÁRUKA V ROZSAHU ZÁKONEM DOVOLENÉM OMEZENA NA DOBU TRVÁNÍ VÝSLOVNĚ UVEDENÉ ZÁRUKY A NA OPRAVY ČI VÝMĚNY DLE VLASTNÍ ÚVAHY SPOLEČNOSTI APPLE.

Tato definice není na první pohled vůbec srozumitelná, proto jsme o její vysvětlení požádali nezávislého právníka, který vše převádí trochu do lidské řeči:

Apple v souladu s platnými českými zákony rozděluje dvouletou zákonnou lhůtu dostupnou v Česku na dvě období. V prvním roce trvání záruky musí on-line Apple Store porouchané zboží bez okolku přijmout a je na něm, aby případně dokázal, že nemá zákazník na reklamaci nárok (například že si poškodil věc nesprávným zacházením). Ovšem pozor, to se mění příchodem druhého roku záruky, kde on-line Apple Store nevezme věc do opravy, dokud zákazník neprokáže, že jde o vadu prodejce. V tomto případě, kdy subjekt podniká z Irské republiky, tento postup v rozporu s českou legislativou dle mého názoru není.

Zajímavé rozuzlení, ne? Požádali jsme tedy Apple o vyjádření a vysvětlení celého postupu. Zde vám jej předkládáme:

  1.  Standardní záruční lhůta, kdy bude zboží bez okolků převzato k vyřízení reklamace, se poskytuje pouze po dobu jednoho roku.
  2. Pokud dojde k poruše v průběhu roku druhého, musí si zákazník nechat vystavit odbornou expertízu, která prokáže, že má na reklamaci zboží nárok
  3. Pokud tato expertíza zmíněné prokáže, je možné uplatnit reklamaci standardní cestou.
Toto vysvětlení je dostatečně přehledné k tomu, aby bylo možné vše pochopit. V případě nákupu hardwaru z on-line Apple Store bude mít „bezproblémovou“ záruku pouze první rok. V druhém roce jste sice zárukou kryti také, avšak před odesláním zboží zpět do opravy musíte prokázat znaleckým posudkem, že na ni máte skutečně nárok.
Vše je právně v pořádku a Apple tím nic neporušuje. A je pouze na vás, zda při nákupu přistoupíte na tyto podmínky a ušetříte nějaké prostředky, nebo zda nakoupíte u některého z kamených českých prodejců, kteří i nadále poskytují standardní českou „bezproblémovou“ záruku.

80 komentářů: „Český Apple Store: druhý rok záruky „jen jako“?

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Vždyť to je naprosto standartní postup. Když jsem kupoval svůj MacBook v americe, tak mi řekli že záruka je pouze jeden rok a pokud chci víc, tak si musím doplatit.

    • avatar
      19. 09. 2011 (11:52)
      Trvalý odkaz

      Bohuzel, ale Apple Care ktery Vam nabidli neni stale dostupny v CR. Tj. pri nakupu v Ceskem Apple store neni zadne slusne reseni jak si zaruku prodlouzit.
      A to nerikam, ze Cesky pravni rad zarucuje dvouletou zaruku bez podminek. 

    • avatar
      19. 09. 2011 (12:49)
      Trvalý odkaz

      Ovšem USA není v EU. A v EU platí, že při nákupu přes internet se obchod řídí zákony zákazníka – IMHO je to pitomé nařízení, ale teď se hodí :-)

      • avatar
        19. 09. 2011 (22:35)
        Trvalý odkaz

        Nařízení to pitomé není. Možná pro Vás, protože jste zapomněl jednu větu. „Pokud se obchod zaměřuje na zemi spotřebitele, tak platí právo země spotřebitele. Jinak samozřejmě právní řád země prodávajícího“

      • avatar
        26. 09. 2011 (21:46)
        Trvalý odkaz

        nejedná se o zákon EU,ale o směrnici, kterou pokud vím jsem nepřijali…

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:21)
    Trvalý odkaz

    Co brani Applu, a potazmo jakekoli firme, postupovat stejnym zpusobem i behem prvniho roku zaruky? Jestli to chapu dobre, zaruka v podstate neexistuje.

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:24)
    Trvalý odkaz

    Je prostě třeba si uvědomit, že store v češtině neznamená český subjekt. Takže se zřejmě nemusí řídit českými zákony.

    Naštěstí alespoň jednoletá záruka platí v celé EU, takže pokud sídlí prodejce v některém ze států EU, musí rok poskytovat.

    • avatar
      19. 09. 2011 (22:39)
      Trvalý odkaz

      1. Proč se vyjadřuješ, když problematice vůbec nerozumíš? 
      2. store v češtině neznamená český subjekt, ale koho to zajímá?
      3. store v češtině, které se zjevně zaměřuje na českého zákazníka znamená, že se to bude řídit právem ČR ;) Přečti si prosím dané nařízení, než budeš komentovat ;)

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:45)
    Trvalý odkaz

    Ach jo, doufal jsem, že se v republice bude dat přikoupit i tříletá záruka na MacBooky a ono zatím nic.. tak snad brzy.. 

    • avatar
      19. 09. 2011 (17:01)
      Trvalý odkaz

      Někteří čeští prodejci nabízejí pojistnou smlouvu (Pojištění proti zničení či
      krádeži) až na tři roky, která zatím nahrazuje applecare. (Co vím tak
      Mironet, Datart.)

    • avatar
      26. 09. 2011 (21:49)
      Trvalý odkaz

      si počkejte cca měsíc…

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:55)
    Trvalý odkaz

    Me spise zajima jina cast problemu.
    Sice subjekt ma sidlo v Irske Republice, ale jestli prodava na ceskem trhu, podleha to obchodnimu zakoniku CR. v tom pripade zbozi musi byt uvedeno s ceskym navodem, musi odvest DPH apod. 
    Vychazeji mi z toho 2 varianty nebo mi neco unika?
    1) subjekt prodava pres internet z Irska, nema to nic spolecneho s CR zakony. V tom pripade kdyz posila zbozi, muze mit 1 rok zaruku. A bude tam dodaci lhuta, kterou nemuzou dodrzet, protoze musi si to NAKUPUJICI nechat proclit a zaplatit DPH protoze je to dovoz.
    2) subjekt prodava pres internet sice z Irska, ale prodava primo na ceskem trhu, takze musi mit povoleni (zivnostak na prodej apod.) V tom pripade ale se na neho vztahuji CR zakony, takze 2-leta zaruka, navod v cestine apod.

    Co vy na to?

    • avatar
      19. 09. 2011 (11:17)
      Trvalý odkaz

      Vůbec tomu nerozumíš. 
      Tohle funguje tak, že irská pobočka Apple si přeložila stránky do češtiny. Ale ty pořád nakupuješ v Irsku. Je to de facto to stejný, jako když nakupuješ na dealextreme nebo hobbyking. Podmínky se řídí tím, v jakém státě nakupuješ. Koupím si to od obchodu se sídlem ve Finsku, platí finské zákony, koupím si to v tramtárii, platí zákony tramtárie. Nakupující nemusí nic proclívat, natož platit DPH navíc. Máme totiž EU a v té platí volný pohyb zboží :-)

      • avatar
        19. 09. 2011 (11:49)
        Trvalý odkaz

        Povinna zaruka v EU (tj.i v Irsku) je dva roky, jen pro poradek…

          • avatar
            19. 09. 2011 (12:09)
            Trvalý odkaz

            Zaruka v ramci EU, pri nakupu pres internet, se ridi zemi zakaznika, viz COI.

          • avatar
            19. 09. 2011 (22:46)
            Trvalý odkaz

            Co to je za hloupou otázku?

      • avatar
        19. 09. 2011 (22:45)
        Trvalý odkaz

        Kolega (nebo doufám, že ne) asi špatně přečetl nařízení Řím 1. Škoda. Samozřejmě, že se podmínky u spotřebitelských smluv, kde je jasné, že prodejce zaměřuje svou činnost na zemi spotřebitele řídí právem země spotřebitele. Prosím neblbněte tu lidi ;)

    • avatar
      19. 09. 2011 (12:23)
      Trvalý odkaz

      Z Irska ani jinde z EU se clo ani DPH neplatí. O čem by pak už EU bylo, kdyby aspoň nefungovala celní unie?

      • avatar
        13. 12. 2012 (15:40)
        Trvalý odkaz

        samozrejmne dph se plati konkretne letos uctuji 20% VAT

    • avatar
      19. 09. 2011 (19:48)
      Trvalý odkaz

      Bohužel je nutné si uvědomit jednu věc. Český právní paskvil rozlišuje záruky dvě. A to pokud byla kupní smlouva uzavřena dle Obchodního zákoníku (prodejce – firma) a nebo dle Občanského zákoníku (prodejce – koncový uživatel). Obchodní zákoník totiž povinnou záruku stanoví na 12 měsíců. Občanský zákoník však na dva roky. Proto i nyní když nakupuji počítače do firmy a na faktuře je hlavička s IČ nakupuji v kamených prodejnách dle Obchodního zákoníku s 12 měsíční zárukou.

  • avatar
    19. 09. 2011 (10:56)
    Trvalý odkaz

    Pokud Apple uzná expertízu a přijme zboží do záruční opravy, zaplatím mi pak zpětně i tu expertízu?

    • avatar
      19. 09. 2011 (11:37)
      Trvalý odkaz

      …myslíš jako Apple…možná tu expertízu bude dělat taky technik od Aplle…hah…ty Vás ždímou….

    • avatar
      19. 09. 2011 (13:35)
      Trvalý odkaz

      zakaznik nem co davat vypracovavt drahe expertizi… zaruka dva roky a nech sa netvaria ze je to nejaky cesky obchod.. zas nieco pekne zabalene v krabicke aj ked obsah smrdi….

  • avatar
    19. 09. 2011 (11:15)
    Trvalý odkaz

    No hezký a že mně to ani nepřekvapuje… S reklamacema vadných disků vyloženě naše zákony porušoval, tak se je alespoň naučil legálně obcházet :-( Je mi z nich na blití, holt nový jabko nebude dokud ho fakt nebudu nutně potřebovat a pak budu zvažovat kde ho vůbec koupit. S těmahle podmínkama se vyplatí rozhodnout podle ceny a nechat si ho dovézt od jinud.

  • avatar
    19. 09. 2011 (11:29)
    Trvalý odkaz

    Jak tak pročítám diskuze na těchto i dalších stránkách, je v tom docela dobrej guláš.
    Stále si však myslím, že pokud někdo prodává na českém trhu, tak by na něj měly platit české zákony a je jedno jestli zboží posílá z Irska, Číny nebo Zimbabwe.
    Tak i tak, u mě pořád vedou kamenné obchody, kde si můžu výrobek osahat, vyzkoušet a pokecat z prodejcem.

    • avatar
      19. 09. 2011 (11:35)
      Trvalý odkaz

      A jak z toho, ze ma nekdo stranky v cestine, usuzujete, ze prodava na ceskem trhu?

      • avatar
        19. 09. 2011 (11:51)
        Trvalý odkaz

        Ano, chápu. Společnost podniká v Irsku a ve svých OP na to taky upozorňuje. Nicméně neposkytnutí dvouleté záruky bude značná konkurenční nevýhoda a když to vezmeme kolem a okolo, tak by mě zajímal postoj např. ČOI.

        • avatar
          19. 09. 2011 (12:13)
          Trvalý odkaz

          COI rika, ze kdyz kupujete pres internet, v ramci EU, plati takova zaruka, jaka plati v ZEMI ZAKAZNIKA. Odkaz jsem tu postoval, objevi se pozdeji – nebo zadejte do Google termin COI reklamace EU, je to prvni odkaz (PDF)

          • avatar
            19. 09. 2011 (12:26)
            Trvalý odkaz

            No ja jsem zvedavy, co se bude dit. Protoze to, co zkousi Apple, proste nejde :-)

          • avatar
            19. 09. 2011 (12:43)
            Trvalý odkaz

            Apple obdivuju, ale některé jejich praktiky jsou fakt na hraně. Někdy i za ní … ;)

          • avatar
            19. 09. 2011 (13:37)
            Trvalý odkaz

            to je prave to .. obdivovat ich aj keby dodavali telefon co sa s nim neda telefonovat….

          • avatar
            19. 09. 2011 (13:37)
            Trvalý odkaz

            pre EU zakaznikov je povinnost  2 roky pre ira v irsku nech si davaju co chcu

  • avatar
    19. 09. 2011 (11:48)
    Trvalý odkaz

    Z Irska? Tak tím se to vysvětluje. Takže pořád žádné oficiální zastoupení v ČR. Kamenné obchody si můžu nechat zdát..

  • avatar
    19. 09. 2011 (12:07)
    Trvalý odkaz

    Jeste jeden komentar k clanku. V obchodnich podminkach maji ze vsechny spory se budou resit podle Ceskeho pravniho radu a pred ceskymi soudy. Tzn. pokud je tu pochybnost, zda obchodni podminky splnuji cesky pravni rad, ktery podle meho nazoru neobsahuje klausuli o tom, ze ja jako zakaznik musim neco dokazovat, tak asi si budeme muset pockat na prvni pravni spor.

    • avatar
      19. 09. 2011 (13:39)
      Trvalý odkaz

      nic na sud! je tu pravny predpis EU o tom kolko ma byt zaruka v ramci EU. preco by som toto mal tahat na sud???????????? 

    • avatar
      19. 09. 2011 (13:40)
      Trvalý odkaz

      ne ne pokial podpises zmluvu mozes si za to sam ze si sa zbavil podmienok ako plati zaruka druhym rokom….

      • avatar
        19. 09. 2011 (14:42)
        Trvalý odkaz

        Tak jak je uvedeno výše: podle ČOI je záruka 2 roky neoddiskutovatelná, a ve smlouvě může být napsáno co chce. Platí zákony státu zákazníka a zde je 2 letá záruka, a bez předkládání nějaké expertízy při reklamaci v 2 roce. Myslím si že by nebylo špatné zahrnout ČOI dotazy a ať zakročí :-D

          • avatar
            19. 09. 2011 (18:08)
            Trvalý odkaz

            Ano, presne tak – zaruka je bez diskuse 2 roky. A navic by ten spor prohrali kontumacne, nebot na tom slavnem ceskem eshopu nemaji to kompletni podrobne zneni zarucnich podminek v cestine, coz je jejich povinnost  :)))

          • avatar
            19. 09. 2011 (18:08)
            Trvalý odkaz

            Ano, presne tak – zaruka je bez diskuse 2 roky. A navic by ten spor prohrali kontumacne, nebot na tom slavnem ceskem eshopu nemaji to kompletni podrobne zneni zarucnich podminek v cestine, coz je jejich povinnost  :)))

      • avatar
        19. 09. 2011 (14:42)
        Trvalý odkaz

        Tak jak je uvedeno výše: podle ČOI je záruka 2 roky neoddiskutovatelná, a ve smlouvě může být napsáno co chce. Platí zákony státu zákazníka a zde je 2 letá záruka, a bez předkládání nějaké expertízy při reklamaci v 2 roce. Myslím si že by nebylo špatné zahrnout ČOI dotazy a ať zakročí :-D

  • avatar
    19. 09. 2011 (13:01)
    Trvalý odkaz

    Zajímavé, to jsem netušil a žil jsem v tom, že stále platí pouze jednoletá záruka. Pak je asi jednání prodejce protiprávní.

  • avatar
    19. 09. 2011 (13:30)
    Trvalý odkaz

    priprava na reklamacie displayov LG ked uz tie od samsungu nedostanu…..

  • avatar
    19. 09. 2011 (13:34)
    Trvalý odkaz

    Ja nevim, jak to tam je:

    (44) V souladu s článkem 3 Protokolu o postavení Spojeného království a Irska připojeného ke Smlouvě o Evropské unii a ke Smlouvě o založení Evropského společenství oznámilo Irsko své přání účastnit se přijímání a používání tohoto nařízení.

    • avatar
      19. 09. 2011 (13:38)
      Trvalý odkaz

      jj, ale hned pod tím je tohle: 
       V souladu s články 1 a 2 Protokolu o postavení Spojeného království a Irska připojeného ke Smlouvě o Evropské unii a ke Smlouvě o založení Evropského společenství a aniž je dotčen článek 4 uvedeného protokolu se Spojené království neúčastní přijímání tohoto nařízení a toto nařízení pro ně není závazné ani použitelné.

      V tom aby se prase vyznalo…

      • avatar
        19. 09. 2011 (14:36)
        Trvalý odkaz

        ….Spojené království neúčastní přijímání tohoto nařízení a toto nařízení pro ně není závazné ani použitelnéNejsem právník, ale řekl bych že se to netýká jen Spojeného království. Kdyby i Irska, tak by bylo uvedeno jako v předchozí větě. Teda podle mne.

  • avatar
    19. 09. 2011 (14:08)
    Trvalý odkaz

    takze pokud jsem treba soudni znalec tak si vystavim sam pro sebe dobrozdani a apple vyrobek opraci i kdyz je treba evidentne popskozen zakaznikem

    • avatar
      19. 09. 2011 (16:08)
      Trvalý odkaz

      Článek popisuje informace předané telefonicky pracovníky Apple Sales International dnes v dopoledních hodinách, na prostor k vyjádření a případné korekci prozatím Apple nereagoval. Pokud se tak stane,
      aktuální informace zveřejníme. Máme však indicie, že námi vyvolaná publicita může mít za následek úpravu těchto podmínek.

      Navíc pak jen tolik: článek nikde neříká, že by Apple nenabízel dvouletou záruční lhůtu, poskytuje a nikde neříkáma cokoli jiného. A na oficiální infolince App Store obchodu stále zaměstnanci podávají informaci o řešení záruky provedené v tomto článku…

      • avatar
        19. 09. 2011 (16:31)
        Trvalý odkaz

        Vlado ja to vubec ale nemyslel zle, to ze vam pani z apple jeste nevolala a me jiz ano je jen otazka casu a mozna take toho, kdo vyvolava jaky zajem a publicitu :-) Ja ssem hned v uvodu sveho clanku podal omluvu o tom, ze jsme stejne jako ty informovali spatne :-)

        • avatar
          19. 09. 2011 (16:39)
          Trvalý odkaz

          Jejda, já vůbec nemyslel, že bys myslel cokoli zle :) Tobylo jen upřesnění pro čtenáře, aby se orientovali…

          Právě jsem měl hovor s Apple a prozatím platí publikované informace, jejich případné upřesnění máme slíbeno na zítra oficiální cestou. Tak uvidíme – je skvělé, že jsme Apple přimněli k tomu o tomto jednat…

          • avatar
            19. 09. 2011 (17:11)
            Trvalý odkaz

            Rozumna rec chlape a mej se! Doufam ze ruka uz je ok!

          • avatar
            19. 09. 2011 (17:15)
            Trvalý odkaz

            Už je to lepší – už jsem bez ortézy, ale hybnost toho kloubu je pořád tak na 50% původní….

          • avatar
            19. 09. 2011 (17:11)
            Trvalý odkaz

            Rozumna rec chlape a mej se! Doufam ze ruka uz je ok!

  • avatar
    19. 09. 2011 (16:07)
    Trvalý odkaz

    Právě byla přímo Applem potvrzena dvouletá záruka.

    • avatar
      19. 09. 2011 (16:09)
      Trvalý odkaz

      Z našeho pohledu ne, protože:

      – infolinka stále předává ranní informace
      – oficiální cestou Apple odmítá vydat prohlášení, neoficiání připouští, že tato publicita vyvolala rozhodnutí toto přezkoumat. A to nás těší…

      • avatar
        19. 09. 2011 (16:23)
        Trvalý odkaz

        Informaci jsem čerpal z konkurenčního webu a podle mě to dává logiku.
        Veškerá fakta mluví pro to, aby prodejci v EU poskytovali dvouletou záruku bez výjimky.
        Jak jsem již psal dříve, raději si nový Mac půjdu koupit do kamenného obchodu a proto mě zajímá, jak se v následujících týdnech pohnou ceny právě u našich prodejců, např. v iStyle.

        • avatar
          19. 09. 2011 (16:36)
          Trvalý odkaz

          Však ano, nikde přece netvrdíme, že by nebyla poskytována dvouletá záruka. Jen že řešení servisních podmínek se různí…

          Víme však, že tato publicita dnes vyvolala nejednu schůzku na nejvyšší úrovni a změny jsou na spadnutí. Jakmile je dostaneme ověřeny oficiálně, publikujeme je – do té doby nikoli, nepouštíme informace bez ověření….

  • avatar
    19. 09. 2011 (16:09)
    Trvalý odkaz

    For first time in my life – FUCK APPLE. I have been using apple products for 8 years and now this? This is the conclusion of apple´s sells here in CZ? Apple.CZ is the czech web and every single product should be sold according czech law. BASTARDS! For first time in my life i am really ¨REALLY pissed about apple´s „cleverness“ how to make money for any cost! SHIT APPLE CZ, I will stand by iStyle. My opinion. Sorry guys for the „dirty“ words :-(

  • avatar
    19. 09. 2011 (16:15)
    Trvalý odkaz

    Jo jo , Apple má 100 bodů u místních prodejců za super podporu a boření marží. To zas bude sranda , až oficiální česká distribuce bude s kamenou tváří prodávat na dealery s vyšší cenou, než má Apple pro koncáky na online obchodu. Jako by nestačil současný stav , kdy na počítači za 35.000 má prodejce horko těžko pět stovek a ještě poslouchá kecy , jak je to drahý . jako by uestačil paskvil, kdy na iPadech je marže 0% . Teď se posuneme do záporných marží za možnost ony super produkty při prodeji dotovat . Bravo Apple !

    • avatar
      19. 09. 2011 (16:46)
      Trvalý odkaz

      Ono to taky zakazniky vubec nezajima, ze nejaky frantove provozuji obchod a nevydelaji na tom. Pokud se vam podminky nelibi, tak prodejnu zavrete a nepodnikejte. Vubec nemam problem nakoupit primo u applu, zrovna tak jsem nemel problem koupit notebook dell primo od nich v roce 2007, kdyz to neslo jinak, nez pres jejich web …

      • avatar
        19. 09. 2011 (19:01)
        Trvalý odkaz

        To Mily Dave, , pokud zde nebude zakladna lidi , co apple delaji a rozumi tomu / a neco na tom i vydelaji , proto to prece delaji at uz jsou prodejci cehokoliv / , pak valna vetsina jejich beznych zakazniku , ktere to NYNI nazajima ,  skonci tak, ze jejich dotazy a problemy , instalace apod …  nikdo resit nebude a nove instalace take tlacit na teto platforme nebude. A o tom to cele je.

         A dokud zde nebude mit Apple fyzicky v CR SVOJE kamenne prodejny a mobilni servisaky atd. , pak neni uplne dobry napad likvidovat soucasnou zakladnu dealeru , jak rikas, tech frantu , co to tady uz 20 let delaji . Cilem Applu je samozrejme primy prodej bez dealeru i v CR  , ale to neni ten stav , ve kterem se ted nachazime . Ad podminky : pokud vyrobce čehokoliv bude dealerovi nabizet vyssi dealerskou cenu , než za co sam prodava na koncaky, pak to ma za nasledek jednak likvidaci takove dealerske site , a pokud ji neni schopen sam obsahnout a prebrat , pak i likivdaci sveho trzniho podilu na danem trhu. Mnohem logictejsi by bylo dodrzeni koncovych cen a vynucovani vicemen jednotne cenove politiky i u prodejcu . A ze tech kopancu od zastoupeni Apple tady v CR uz historicky bylo bezpocet , tohle jen dalsi v rade.

    • avatar
      19. 09. 2011 (16:47)
      Trvalý odkaz

      Tak jsem se dívál na ty ceny, a našel jsem několik – zrovna MBP – které jsou v Apple Online Store dražší než u „kameného“ prodejce. Asi největší propast je u iPhonu, u iPodu je to v řádu desetikorun až stokoruna ve prospěch Apple store.

  • avatar
    19. 09. 2011 (22:41)
    Trvalý odkaz

    No to je zajímavé. Jenom musím trošku slovíčkařit. (a berte v potaz i to, že zdroj na komoru není 100% relevantní). V EU je směrnicí povinná jednoletá záruka. Stát však samozřejmě může ochranu spotřebitele zvýšit na 2 roky. Tudíž to co jsi napsal blbost. 

  • avatar
    20. 09. 2011 (13:14)
    Trvalý odkaz

    Irsko není Spojené království. To je Severní Irsko. Sakra.

  • avatar
    20. 09. 2011 (14:24)
    Trvalý odkaz

    Já mám dotaz – když je  v EU záruka 2 roky povinně, jak je možný, že Samsung, Asus a Apple mají na svých stránkách na něco jenom rok záruku? 

    • avatar
      21. 09. 2011 (13:16)
      Trvalý odkaz

      já teda nevim ale dneska jsem tam volal a řekli mi že kalsická zaruka je dva roky! a to Applecare plati jenom jeden rok….druhy rok už jenom s expertizou! nevim co je na tom pravdy když tady se všeude piše neco jinýho ale když mi to tam řekli na ty infolince tak je asi pravda ne? ješte řikali že kolem toho prej vznikaj hodne milný informace…

  • avatar
    22. 09. 2011 (10:09)
    Trvalý odkaz

    Já bodu 10.3 rozumím tak, že Apple standardně nabízí jednoletou záruku (všude po světě), ale pokud není to v souladu s právním předpisem ČR, pak poskytuje to, co zákon diktuje… „NEVYLUČUJE, NEOMEZUJE NEBO NEPOZASTAVUJE ŽÁDNÉ PRÁVO SPOTŘEBITELE VYPLÝVAJÍCÍ Z NESOULADU SE SMLOUVOU, JEŽ SPOTŘEBITELI NÁLEŽÍ DLE PRÁVNÍHO ŘÁDU ČESKÉ REPUBLIKY“.

    A formulaci „právo spotřebitele vyplývající z nesouladu se smlouvou“ je naprosto nepochopitelné…

    • avatar
      23. 09. 2011 (07:51)
      Trvalý odkaz

      Víte ony obchodní podmínky musejí být jasné, tak aby nebylo možné je vykládat jinak. Pokud by to tak nebylo, dostává se Apple na úroveň různých společností které třeba půjčují peníze. Různá „nestandardní“ jednání nemá Apple poprvé. V podstatě nechápu jejich lavírování se zákony v tomto státě. Zbytečně se sebepoškozují. Je pravdou, že pokud tyto věci nebudou naprosto jasné, Apple Store moc zákazníků nezíská. Někdo psal, že je to správné, protože kupujete vlastně z Irska. Ten má nárok na studenou sprchu. Je zajímavé, kolik lidí se suveréně vyjadřuje k problému bez jakéhokoliv právního vědomí. Zajímalo by mi, jestli by se jich tolik vyjadřovalo i k problému s prostatou.

  • avatar
    26. 09. 2011 (22:24)
    Trvalý odkaz

    :-))) výborná diskuze :-)
    a) uz se tesim, jak nekdo bude posilat COI do Irska nebo zda to nekdo vubec z vas k soudu da (proste je to smernice EU a ne zakon).
    Stejny jak u clanku „Apple Czech porušuje při servise zákony ČR“ kde je jiz 7 mesicu ticho po pesine a vymazana diskuze
    b) uz se tesim jak budete chtit vratit zbozi do 14 dnu bez udani duvodu, kdyz kupujete na internetovym obchode (proste to je irskej web a kdo tam leze kupuje v Irsku a to ze si to nechate poslat do nejakejch Cech je vase vec)
    c) pisemny vyjadreni Applu jentak nedostanete a rikat, ze volate do Applu, kdyz volate na zakaznickou linku, kde je manik, co vi kulovy, je fakt sranda :-)))
    d) ceny jsou likvidacni a moc se tesim na reakci distributoru. Jen iStylu mi neni lito (nesnasim iStyle), pac ten je clankem jeste pred storem, takze vydelavat bude furt…Store jen dolikviduje ty male poctive….a pak Apple prevezme iStyle (pripravu Apple storu)…
    d) snad jen ten Apple Care se bude dat brzo koupit
    NEMAM RAD APPLE BYROKRACII a JEJICH ZARUCNI PODMINKY EXTRA

  • avatar
    01. 10. 2011 (12:19)
    Trvalý odkaz

    Podařilo se již něco oficiálně zjistit, jak je to se zárukou? Uvažuji o koupi nového iPhone, a ceny má store nastaveny velmi dobře, jen jestli bude roční záruka, tak za tu nižší cenu nestojí :-(

  • avatar
    12. 10. 2011 (12:41)
    Trvalý odkaz

    Je to smutný s tou zárukou… pokud to je druhý rok na znalecký posudek tak se prostě kryjou, aby nemuseli nic reklamovat. Měli by poskytnout 2 roky v rámci dobrých mravů a né skrytě poskytovat záruku jednoho roku. V USA je 1rok daný zákonem, ale mají tam mnohem nižší ceny tak se to dá zkousnout… 

  • avatar
    24. 08. 2012 (09:16)
    Trvalý odkaz

    Vezmu to trochu z jiného úhlu… Reklamoval někdy někdo z vás jakýkoliv výrobek od Apple? Já mám celkem 14 kusů hardwaru nebo příslušenství s logem Apple, které jsem „nasbíral“ a používal poslední 4 roky a ani jeden nebyl nikdy důvod reklamovat :)

    • avatar
      24. 08. 2012 (09:52)
      Trvalý odkaz

      Já jo. 2x disk v iMackovi :-( prvně bez problému ale druhej disk shořel po roce užívání kdy disk ještě byl v záruce, počítač už ne. To Apple odmítnul uznat a měl jsem si celou opravu platit sám. Nakonec jsem si koupil disk jinde, nechal namontoval a iMacka prodal. Podle ČOIky mam šanci vyhrát případnej soudní spor ale kdo se bude soudit pro 3 tisíce v našem banánistáně ?

  • avatar
    05. 12. 2012 (10:20)
    Trvalý odkaz

    Právě jsem volal na zákaznickou linku Apple, zeptal jsem se přesně na tento problém a pokud kupujete iPhone jako fyzická osoba, máte 2 roky záruku. Dokonce jsem se ho zeptal polopaticky, abych to měl na jistotu. Firma Český Servis zajišťuje dvouletou záruku. Oni to maj na tom webu vážně hrozně napsaný, že z toho je málokdo moudrej.

Komentáře nejsou povoleny.