50 % uživatelů iPad aplikace jsou piráti, bez skrupulí ji ukradli

O pirátství softwaru na iPhonu a obecně celé platformě iOS se příliš často veřejně nemluví. Pokud byste si mysleli, že levné hry a aplikace nejsou dostatečným motivem pro zloděje, pak se asi budete hodně divit.

Zajímavé informace zveřejnil Vladimir Roth, zakladatel vývojářské společnosti Qwiboo. Ten nabízí v App Store jednoduchou hříčku Aqua Globs HD, která používá systém OpenFeint pro správu a uchovávání nejvyšších dosažených výsledků jednotlivých uživatelů. Ve statistikách tohoto systému se velmi dobře ukáže, kolik instalací aplikace skutečně reálně existuje – problém však byl v tom, že počet prodaných kopií byl přibližně poloviční.

Takto vysoké číslo je velmi překvapivé – pokud si totiž uvědomíme, že hovoříme o platformě, která je poměrně uzavřená a podobná činnost zde není natolik jednoduchá, jako u konkurence.

Je až s podivem, kolik z majitelů iPadu jsou nebozí chudáci, kteří nemají necelé dva dolary, které tato hra stojí. A častý argument jejich zastánců, že jistě chtěli jen hru vyzkoušet před zakoupením zde neobstojí: tato hra je k dispozici také zdarma

Volně podle PocketGamer.biz

135 komentářů: „50 % uživatelů iPad aplikace jsou piráti, bez skrupulí ji ukradli

  • avatar
    25. 08. 2010 (10:51)
    Trvalý odkaz

    home sharing aplikaci je tedy legalni, tudiz jedna koupena muze v ramci 1 domacnosti figurovat na vice iPadech.

  • avatar
    25. 08. 2010 (11:38)
    Trvalý odkaz

    Už vidím, jak vy někteří chytráci máte všechno koupeno. :D

  • avatar
    25. 08. 2010 (11:38)
    Trvalý odkaz

    Už vidím, jak vy někteří chytráci máte všechno koupeno. :D

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:38)
    Trvalý odkaz

    Už vidím, jak vy někteří chytráci máte všechno koupeno. :D

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:03)
    Trvalý odkaz

    ani sa im necdujem ja mam vo svojom ipode touch (cena ipodu=180€) 60 apps (platenich)ktore stoja cca 100 € keby pocitam dalsie platene apps ktore som uz ale vymazel tak je to dalsich 100€ a mozno aj viac + navigacia=100€ takze cena apps = 300€ A cena ipodu = 180€ ALE cena appsync a instalous=0€ takze sa nehnevajte ale toto ja nebudem platit takze nech zije stranka http://www.apptrackr.org a cydia !!!!

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:03)
    Trvalý odkaz

    ani sa im necdujem ja mam vo svojom ipode touch (cena ipodu=180€) 60 apps (platenich)ktore stoja cca 100 € keby pocitam dalsie platene apps ktore som uz ale vymazel tak je to dalsich 100€ a mozno aj viac + navigacia=100€ takze cena apps = 300€ A cena ipodu = 180€ ALE cena appsync a instalous=0€ takze sa nehnevajte ale toto ja nebudem platit takze nech zije stranka http://www.apptrackr.org a cydia !!!!

  • avatar
    25. 08. 2010 (13:03)
    Trvalý odkaz

    ani sa im necdujem ja mam vo svojom ipode touch (cena ipodu=180€) 60 apps (platenich)ktore stoja cca 100 € keby pocitam dalsie platene apps ktore som uz ale vymazel tak je to dalsich 100€ a mozno aj viac + navigacia=100€ takze cena apps = 300€ A cena ipodu = 180€ ALE cena appsync a instalous=0€ takze sa nehnevajte ale toto ja nebudem platit takze nech zije stranka http://www.apptrackr.org a cydia !!!!

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:05)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Já naštěstí mám chápavého otce a „půjčil“ mi kreditku na účet v AppStore. Ale předtím jsem opravdu chtěl získat třeba giftcard, ale můžete mi říct jak? A neopovažujte se odpovědět „Na ebay!“. Vždyť tam potřebuju zase účet na PayPal!
    V tomhle Michala chápu. Ale chápu i vás všechny, pro které zkrátka taková maličkost jako bankovní účet není překážka. Sice jsou teď studentské účty (i já už jeden mám), ale někteří rodiče prostě takovýmto praktikám nejsou nakloněni.

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:05)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Já naštěstí mám chápavého otce a „půjčil“ mi kreditku na účet v AppStore. Ale předtím jsem opravdu chtěl získat třeba giftcard, ale můžete mi říct jak? A neopovažujte se odpovědět „Na ebay!“. Vždyť tam potřebuju zase účet na PayPal!
    V tomhle Michala chápu. Ale chápu i vás všechny, pro které zkrátka taková maličkost jako bankovní účet není překážka. Sice jsou teď studentské účty (i já už jeden mám), ale někteří rodiče prostě takovýmto praktikám nejsou nakloněni.

  • avatar
    25. 08. 2010 (13:05)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Já naštěstí mám chápavého otce a „půjčil“ mi kreditku na účet v AppStore. Ale předtím jsem opravdu chtěl získat třeba giftcard, ale můžete mi říct jak? A neopovažujte se odpovědět „Na ebay!“. Vždyť tam potřebuju zase účet na PayPal!
    V tomhle Michala chápu. Ale chápu i vás všechny, pro které zkrátka taková maličkost jako bankovní účet není překážka. Sice jsou teď studentské účty (i já už jeden mám), ale někteří rodiče prostě takovýmto praktikám nejsou nakloněni.

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:23)
    Trvalý odkaz

    @Slawa:

    natukat stranku http://www.apptrackr.org dokaze aj moja 9 rocna segra bohuzial ja sa budem „obtazovat“ lebo ja mam 30 euri a nie 300 takze si ten „luxus“ nedovolim a stahuje sa to rychlejsie ako v itunes keby je nejaka hra co ma 1gb a itunes by stahoval rychlejsie ako apptrackr tak jedno dve euri zaplatim

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:23)
    Trvalý odkaz

    @Slawa:

    natukat stranku http://www.apptrackr.org dokaze aj moja 9 rocna segra bohuzial ja sa budem „obtazovat“ lebo ja mam 30 euri a nie 300 takze si ten „luxus“ nedovolim a stahuje sa to rychlejsie ako v itunes keby je nejaka hra co ma 1gb a itunes by stahoval rychlejsie ako apptrackr tak jedno dve euri zaplatim

  • avatar
    25. 08. 2010 (13:23)
    Trvalý odkaz

    @Slawa:

    natukat stranku http://www.apptrackr.org dokaze aj moja 9 rocna segra bohuzial ja sa budem „obtazovat“ lebo ja mam 30 euri a nie 300 takze si ten „luxus“ nedovolim a stahuje sa to rychlejsie ako v itunes keby je nejaka hra co ma 1gb a itunes by stahoval rychlejsie ako apptrackr tak jedno dve euri zaplatim

  • avatar
    25. 08. 2010 (13:46)
    Trvalý odkaz

    @marven: Mít všechen software koupený je normální. Je to tak obtížně pochopitelné?

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:46)
    Trvalý odkaz

    @marven: Mít všechen software koupený je normální. Je to tak obtížně pochopitelné?

  • avatar
    25. 08. 2010 (12:46)
    Trvalý odkaz

    @marven: Mít všechen software koupený je normální. Je to tak obtížně pochopitelné?

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    Proč tak suveréně tvrdíte, že to musí být 50% kradených instalací? V rámci svého účtu mohu legálně jednou koupenou aplikaci instalovat až na 5 iPadů. Mám doma 3 a spravuju je přes jeden iTunes účet. Samozřejmě jsou hry, na kterých doma všichni ulítáváme a mezi sebou závodíme, kdo bude ve statistikách lepší. Ačkoliv zrovna na této hře neulítáváme, tak je to situace velice podobná. Jsme zloději? Piráti? A priori? Prosím o omluvu, pokud piráti nejsme.
    Děkuji

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:30)
    Trvalý odkaz

    Proč tak suveréně tvrdíte, že to musí být 50% kradených instalací? V rámci svého účtu mohu legálně jednou koupenou aplikaci instalovat až na 5 iPadů. Mám doma 3 a spravuju je přes jeden iTunes účet. Samozřejmě jsou hry, na kterých doma všichni ulítáváme a mezi sebou závodíme, kdo bude ve statistikách lepší. Ačkoliv zrovna na této hře neulítáváme, tak je to situace velice podobná. Jsme zloději? Piráti? A priori? Prosím o omluvu, pokud piráti nejsme.
    Děkuji

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:30)
    Trvalý odkaz

    Proč tak suveréně tvrdíte, že to musí být 50% kradených instalací? V rámci svého účtu mohu legálně jednou koupenou aplikaci instalovat až na 5 iPadů. Mám doma 3 a spravuju je přes jeden iTunes účet. Samozřejmě jsou hry, na kterých doma všichni ulítáváme a mezi sebou závodíme, kdo bude ve statistikách lepší. Ačkoliv zrovna na této hře neulítáváme, tak je to situace velice podobná. Jsme zloději? Piráti? A priori? Prosím o omluvu, pokud piráti nejsme.
    Děkuji

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:35)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: protože to tvrdí autor této aplikace – 50 % z uživatelů stáhlo a nainstalovalo aplikaci mimo iTunes a App Store, tudíž vy v této statistice nefigurujete. Vždyť je to zcela zřejmé…

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:35)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: protože to tvrdí autor této aplikace – 50 % z uživatelů stáhlo a nainstalovalo aplikaci mimo iTunes a App Store, tudíž vy v této statistice nefigurujete. Vždyť je to zcela zřejmé…

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:35)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: protože to tvrdí autor této aplikace – 50 % z uživatelů stáhlo a nainstalovalo aplikaci mimo iTunes a App Store, tudíž vy v této statistice nefigurujete. Vždyť je to zcela zřejmé…

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:45)
    Trvalý odkaz

    Tak znovu. Autor aplikace tvrdí, že je dvojnásobek instalací hry (podle registrovaných online výsledků) než prodaných instalací. A já se ptám znovu ještě jednou. Proč by tedy 50% lidí mělo být piráty? Protože to někdo tvrdí? Ale no tak! Jsme přece soudní lidé, zvlášť v ČR jsme všichni ke všemu a priori nedůvěřiví. Jako novinář musím své zdroje také trochu podrobit určité kritice a diskuzi. Kdybych jenom papouškoval, co někdo napíše, tak jsem pouze cvičená opice.
    Není mi stále jasné, proč by 50% lidí mělo být automaticky piráty? Uvedená statistika mi to nijak nedokazuje.
    Proč by nemohlo být těch 50% navíc registrovaných her pouze opakovaně instalovaným programe (nikoliv koupeným) v rámci jednoho počítače, jednoho iTunes účtu, ale více iPadů?

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:45)
    Trvalý odkaz

    Tak znovu. Autor aplikace tvrdí, že je dvojnásobek instalací hry (podle registrovaných online výsledků) než prodaných instalací. A já se ptám znovu ještě jednou. Proč by tedy 50% lidí mělo být piráty? Protože to někdo tvrdí? Ale no tak! Jsme přece soudní lidé, zvlášť v ČR jsme všichni ke všemu a priori nedůvěřiví. Jako novinář musím své zdroje také trochu podrobit určité kritice a diskuzi. Kdybych jenom papouškoval, co někdo napíše, tak jsem pouze cvičená opice.
    Není mi stále jasné, proč by 50% lidí mělo být automaticky piráty? Uvedená statistika mi to nijak nedokazuje.
    Proč by nemohlo být těch 50% navíc registrovaných her pouze opakovaně instalovaným programe (nikoliv koupeným) v rámci jednoho počítače, jednoho iTunes účtu, ale více iPadů?

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:45)
    Trvalý odkaz

    Tak znovu. Autor aplikace tvrdí, že je dvojnásobek instalací hry (podle registrovaných online výsledků) než prodaných instalací. A já se ptám znovu ještě jednou. Proč by tedy 50% lidí mělo být piráty? Protože to někdo tvrdí? Ale no tak! Jsme přece soudní lidé, zvlášť v ČR jsme všichni ke všemu a priori nedůvěřiví. Jako novinář musím své zdroje také trochu podrobit určité kritice a diskuzi. Kdybych jenom papouškoval, co někdo napíše, tak jsem pouze cvičená opice.
    Není mi stále jasné, proč by 50% lidí mělo být automaticky piráty? Uvedená statistika mi to nijak nedokazuje.
    Proč by nemohlo být těch 50% navíc registrovaných her pouze opakovaně instalovaným programe (nikoliv koupeným) v rámci jednoho počítače, jednoho iTunes účtu, ale více iPadů?

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:57)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: no tak když máte kamaráda, který vám půjčuje svůj účet (=tedy má kartu nebo paypal), tak mi netvrďte, že by vám gift nekoupil…

    A i kdyby ne, například na aukru jsou velmi často k zakoupení, zkrátka vždy to nějak jde :)

  • avatar
    25. 08. 2010 (14:57)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: no tak když máte kamaráda, který vám půjčuje svůj účet (=tedy má kartu nebo paypal), tak mi netvrďte, že by vám gift nekoupil…

    A i kdyby ne, například na aukru jsou velmi často k zakoupení, zkrátka vždy to nějak jde :)

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:57)
    Trvalý odkaz

    @Drnec: no tak když máte kamaráda, který vám půjčuje svůj účet (=tedy má kartu nebo paypal), tak mi netvrďte, že by vám gift nekoupil…

    A i kdyby ne, například na aukru jsou velmi často k zakoupení, zkrátka vždy to nějak jde :)

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:00)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: nejde o to co autor napsal, ale co řekl. To za prvé, protože informace byly ověřovány.

    Když to není k pochopení takhle, tak jinak: 50 % instlací této hry bylo instalováno prostřednictvím SSH přímo do telefonu prostřednictvím kradeného balíčku. To je ověřený fakt – tento balíček není problém dohledat a například počty aktivních seedů ukazují na jeho životaschopnost…

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:00)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: nejde o to co autor napsal, ale co řekl. To za prvé, protože informace byly ověřovány.

    Když to není k pochopení takhle, tak jinak: 50 % instlací této hry bylo instalováno prostřednictvím SSH přímo do telefonu prostřednictvím kradeného balíčku. To je ověřený fakt – tento balíček není problém dohledat a například počty aktivních seedů ukazují na jeho životaschopnost…

  • avatar
    25. 08. 2010 (16:00)
    Trvalý odkaz

    @Lohengrin: nejde o to co autor napsal, ale co řekl. To za prvé, protože informace byly ověřovány.

    Když to není k pochopení takhle, tak jinak: 50 % instlací této hry bylo instalováno prostřednictvím SSH přímo do telefonu prostřednictvím kradeného balíčku. To je ověřený fakt – tento balíček není problém dohledat a například počty aktivních seedů ukazují na jeho životaschopnost…

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:01)
    Trvalý odkaz

    taky by mě zajímalo jaký je limit, na kolik mých zařízení mohu nainstalovat jednu aplikaci.. Osobně jsem už na iTunes utratil od 29.8.2009 107EUR v přepočtu 2812Kč. A je pravda, že když jsem pořídil iPhone manželce tak jsem ji nezakládal nový iTunes účet, ale nastavil jsem jí tam ten můj, takže pár aplikací sdílíme a beru to tak, že je to můj druhý iPhone a manželka ho jen příležitostně využívá.. ;)
    Jinak nemožnost synchronizovat iPhone s více počítači mi přijde hodně hloupá. Představoval bych si v tomto věčí nezávislost, nechci se starat o PC s kterým synchronizuji, chci připojit iPhone k jakémukoliv počítači a chci aby se zazálohoval a dále synchronizoval veškerý obsah co je v něm a to bohužel nelze.. :(

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:01)
    Trvalý odkaz

    taky by mě zajímalo jaký je limit, na kolik mých zařízení mohu nainstalovat jednu aplikaci.. Osobně jsem už na iTunes utratil od 29.8.2009 107EUR v přepočtu 2812Kč. A je pravda, že když jsem pořídil iPhone manželce tak jsem ji nezakládal nový iTunes účet, ale nastavil jsem jí tam ten můj, takže pár aplikací sdílíme a beru to tak, že je to můj druhý iPhone a manželka ho jen příležitostně využívá.. ;)
    Jinak nemožnost synchronizovat iPhone s více počítači mi přijde hodně hloupá. Představoval bych si v tomto věčí nezávislost, nechci se starat o PC s kterým synchronizuji, chci připojit iPhone k jakémukoliv počítači a chci aby se zazálohoval a dále synchronizoval veškerý obsah co je v něm a to bohužel nelze.. :(

  • avatar
    25. 08. 2010 (16:01)
    Trvalý odkaz

    taky by mě zajímalo jaký je limit, na kolik mých zařízení mohu nainstalovat jednu aplikaci.. Osobně jsem už na iTunes utratil od 29.8.2009 107EUR v přepočtu 2812Kč. A je pravda, že když jsem pořídil iPhone manželce tak jsem ji nezakládal nový iTunes účet, ale nastavil jsem jí tam ten můj, takže pár aplikací sdílíme a beru to tak, že je to můj druhý iPhone a manželka ho jen příležitostně využívá.. ;)
    Jinak nemožnost synchronizovat iPhone s více počítači mi přijde hodně hloupá. Představoval bych si v tomto věčí nezávislost, nechci se starat o PC s kterým synchronizuji, chci připojit iPhone k jakémukoliv počítači a chci aby se zazálohoval a dále synchronizoval veškerý obsah co je v něm a to bohužel nelze.. :(

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:05)
    Trvalý odkaz

    V původním článku nevidím nikde nic o SSH balíčku a iPadu (nikoliv telefonu) v souvislosti se zmiňovanou hrou. Takže pokud máte tyto informace (odněkud), tak OK. Pak víte víc, než já a v pořádku. Beru, že je nějak ověřeno, že 50% uživatelů té konkrétní hry ji pro iPad ukradlo a pomocí SSH na iPad nainstalovalo. Nejsem technický typ, takže o tom s vámi dál diskutovat nemohu. V oblasti SSH nejsem tak vzdělaný, abych byl schopen zhodnotit, zda je to relevantní důkaz nebo ne.

  • avatar
    25. 08. 2010 (15:05)
    Trvalý odkaz

    V původním článku nevidím nikde nic o SSH balíčku a iPadu (nikoliv telefonu) v souvislosti se zmiňovanou hrou. Takže pokud máte tyto informace (odněkud), tak OK. Pak víte víc, než já a v pořádku. Beru, že je nějak ověřeno, že 50% uživatelů té konkrétní hry ji pro iPad ukradlo a pomocí SSH na iPad nainstalovalo. Nejsem technický typ, takže o tom s vámi dál diskutovat nemohu. V oblasti SSH nejsem tak vzdělaný, abych byl schopen zhodnotit, zda je to relevantní důkaz nebo ne.

  • avatar
    25. 08. 2010 (16:05)
    Trvalý odkaz

    V původním článku nevidím nikde nic o SSH balíčku a iPadu (nikoliv telefonu) v souvislosti se zmiňovanou hrou. Takže pokud máte tyto informace (odněkud), tak OK. Pak víte víc, než já a v pořádku. Beru, že je nějak ověřeno, že 50% uživatelů té konkrétní hry ji pro iPad ukradlo a pomocí SSH na iPad nainstalovalo. Nejsem technický typ, takže o tom s vámi dál diskutovat nemohu. V oblasti SSH nejsem tak vzdělaný, abych byl schopen zhodnotit, zda je to relevantní důkaz nebo ne.

  • avatar
    25. 08. 2010 (16:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Nemáte pravdu. Když si stáhnu aplikaci, třeba i zdarma, poté se připojím na jiný počítač, tak se mě to zeptá, zda chci nahradit soubory z mého iPhonu těmy z iTunes ke kterým jsem připojen, ale také zda chci převést aplikace z iPhonu do iTunes. Takže pokud mám doma notebook i stolní počítač, tak mohu aplikace, které jsem zakoupil na notebooku převést pomocí iPhonu na stolní počítač. Ale možná mi to funguje jen proto, že na obou počítačích mám stejný iTunes účet. A v domácnosti mít jen jeden účet na více počítačů není zakázaná, naopak bych to spíše doporučil.

  • avatar
    25. 08. 2010 (16:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Nemáte pravdu. Když si stáhnu aplikaci, třeba i zdarma, poté se připojím na jiný počítač, tak se mě to zeptá, zda chci nahradit soubory z mého iPhonu těmy z iTunes ke kterým jsem připojen, ale také zda chci převést aplikace z iPhonu do iTunes. Takže pokud mám doma notebook i stolní počítač, tak mohu aplikace, které jsem zakoupil na notebooku převést pomocí iPhonu na stolní počítač. Ale možná mi to funguje jen proto, že na obou počítačích mám stejný iTunes účet. A v domácnosti mít jen jeden účet na více počítačů není zakázaná, naopak bych to spíše doporučil.

  • avatar
    25. 08. 2010 (17:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček:

    Nemáte pravdu. Když si stáhnu aplikaci, třeba i zdarma, poté se připojím na jiný počítač, tak se mě to zeptá, zda chci nahradit soubory z mého iPhonu těmy z iTunes ke kterým jsem připojen, ale také zda chci převést aplikace z iPhonu do iTunes. Takže pokud mám doma notebook i stolní počítač, tak mohu aplikace, které jsem zakoupil na notebooku převést pomocí iPhonu na stolní počítač. Ale možná mi to funguje jen proto, že na obou počítačích mám stejný iTunes účet. A v domácnosti mít jen jeden účet na více počítačů není zakázaná, naopak bych to spíše doporučil.

  • avatar
    25. 08. 2010 (18:13)
    Trvalý odkaz

    @Erny: ano, je to tím – na jeden itunes účet můžete mít registrován až pět dalších počítačů a mezi nimi aplikace přenášet. Na jiný (cizí) ale nepřenesete…

  • avatar
    25. 08. 2010 (18:13)
    Trvalý odkaz

    @Erny: ano, je to tím – na jeden itunes účet můžete mít registrován až pět dalších počítačů a mezi nimi aplikace přenášet. Na jiný (cizí) ale nepřenesete…

  • avatar
    25. 08. 2010 (19:13)
    Trvalý odkaz

    @Erny: ano, je to tím – na jeden itunes účet můžete mít registrován až pět dalších počítačů a mezi nimi aplikace přenášet. Na jiný (cizí) ale nepřenesete…

  • avatar
    26. 08. 2010 (07:58)
    Trvalý odkaz

    Pan Janecek v tom ma trochu zmatek – licence iTunes vs. cesky pravni rad. Sdileni muziky, hudby, knih a aplikaci v ramci jedne domacnosti je normalne legalni a Applem podporovane. Tudiz koupite aplikaci a klidne ji nainstalujete detem do jejich iPadu, stejne jako muj manzel by mi mohl nasdilet svou koupenou aplikaci – viz iTunes Home sharing. Tvrzeni, ze 50% je piratu, protoze si to nestahli z iTunes je velice, velice zavadejici. Na jednu koupi muzete legalne v ramci jedne domacnosti provozovat klidne 4 instalace..

  • avatar
    26. 08. 2010 (07:58)
    Trvalý odkaz

    Pan Janecek v tom ma trochu zmatek – licence iTunes vs. cesky pravni rad. Sdileni muziky, hudby, knih a aplikaci v ramci jedne domacnosti je normalne legalni a Applem podporovane. Tudiz koupite aplikaci a klidne ji nainstalujete detem do jejich iPadu, stejne jako muj manzel by mi mohl nasdilet svou koupenou aplikaci – viz iTunes Home sharing. Tvrzeni, ze 50% je piratu, protoze si to nestahli z iTunes je velice, velice zavadejici. Na jednu koupi muzete legalne v ramci jedne domacnosti provozovat klidne 4 instalace..

  • avatar
    26. 08. 2010 (08:58)
    Trvalý odkaz

    Pan Janecek v tom ma trochu zmatek – licence iTunes vs. cesky pravni rad. Sdileni muziky, hudby, knih a aplikaci v ramci jedne domacnosti je normalne legalni a Applem podporovane. Tudiz koupite aplikaci a klidne ji nainstalujete detem do jejich iPadu, stejne jako muj manzel by mi mohl nasdilet svou koupenou aplikaci – viz iTunes Home sharing. Tvrzeni, ze 50% je piratu, protoze si to nestahli z iTunes je velice, velice zavadejici. Na jednu koupi muzete legalne v ramci jedne domacnosti provozovat klidne 4 instalace..

  • avatar
    26. 08. 2010 (08:04)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Nic z toho ale není tento případ, navíc český právní řád s tím nemá nic společného, protože autor aplikace nehovoří o prodejích v Česku.

    Prosím, běžte to „velice, velice zavádějící tvrzení“ vysvětlit přímo autorovi, protože nadpis tohoto článku je citace jeho prohlášení. Opravdu žasnu nad vaším úsilím, namačkat do článku něco, co v něm nikdy nebylo a nemá s ním dělat – jde jen o přepis rozhovoru, který dal autor citovanému magazínu. Tudíž prosím vysvětlujte autorovi výroku, že -a proč – podle vás nemá pravdu, ne mě :)

    A jen zajímavost závěrem: stejný rozhovor převzaly i světové servery, všechny s +/- stejným nadpisem a nikde se nerozpoutala podobná disku, jako tady. A to některé daleko více generalizují nadpisy typu „iPad apps piracy rate is 50%“. Použít stejný nadpis zde, tak nejspíše vyletíte z kůže, ne?

Komentáře nejsou povoleny.