50 % uživatelů iPad aplikace jsou piráti, bez skrupulí ji ukradli

O pirátství softwaru na iPhonu a obecně celé platformě iOS se příliš často veřejně nemluví. Pokud byste si mysleli, že levné hry a aplikace nejsou dostatečným motivem pro zloděje, pak se asi budete hodně divit.

Zajímavé informace zveřejnil Vladimir Roth, zakladatel vývojářské společnosti Qwiboo. Ten nabízí v App Store jednoduchou hříčku Aqua Globs HD, která používá systém OpenFeint pro správu a uchovávání nejvyšších dosažených výsledků jednotlivých uživatelů. Ve statistikách tohoto systému se velmi dobře ukáže, kolik instalací aplikace skutečně reálně existuje – problém však byl v tom, že počet prodaných kopií byl přibližně poloviční.

Takto vysoké číslo je velmi překvapivé – pokud si totiž uvědomíme, že hovoříme o platformě, která je poměrně uzavřená a podobná činnost zde není natolik jednoduchá, jako u konkurence.

Je až s podivem, kolik z majitelů iPadu jsou nebozí chudáci, kteří nemají necelé dva dolary, které tato hra stojí. A častý argument jejich zastánců, že jistě chtěli jen hru vyzkoušet před zakoupením zde neobstojí: tato hra je k dispozici také zdarma

Volně podle PocketGamer.biz

135 komentářů: „50 % uživatelů iPad aplikace jsou piráti, bez skrupulí ji ukradli

  • avatar
    26. 08. 2010 (08:04)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Nic z toho ale není tento případ, navíc český právní řád s tím nemá nic společného, protože autor aplikace nehovoří o prodejích v Česku.

    Prosím, běžte to „velice, velice zavádějící tvrzení“ vysvětlit přímo autorovi, protože nadpis tohoto článku je citace jeho prohlášení. Opravdu žasnu nad vaším úsilím, namačkat do článku něco, co v něm nikdy nebylo a nemá s ním dělat – jde jen o přepis rozhovoru, který dal autor citovanému magazínu. Tudíž prosím vysvětlujte autorovi výroku, že -a proč – podle vás nemá pravdu, ne mě :)

    A jen zajímavost závěrem: stejný rozhovor převzaly i světové servery, všechny s +/- stejným nadpisem a nikde se nerozpoutala podobná disku, jako tady. A to některé daleko více generalizují nadpisy typu „iPad apps piracy rate is 50%“. Použít stejný nadpis zde, tak nejspíše vyletíte z kůže, ne?

  • avatar
    26. 08. 2010 (09:04)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Nic z toho ale není tento případ, navíc český právní řád s tím nemá nic společného, protože autor aplikace nehovoří o prodejích v Česku.

    Prosím, běžte to „velice, velice zavádějící tvrzení“ vysvětlit přímo autorovi, protože nadpis tohoto článku je citace jeho prohlášení. Opravdu žasnu nad vaším úsilím, namačkat do článku něco, co v něm nikdy nebylo a nemá s ním dělat – jde jen o přepis rozhovoru, který dal autor citovanému magazínu. Tudíž prosím vysvětlujte autorovi výroku, že -a proč – podle vás nemá pravdu, ne mě :)

    A jen zajímavost závěrem: stejný rozhovor převzaly i světové servery, všechny s +/- stejným nadpisem a nikde se nerozpoutala podobná disku, jako tady. A to některé daleko více generalizují nadpisy typu „iPad apps piracy rate is 50%“. Použít stejný nadpis zde, tak nejspíše vyletíte z kůže, ne?

  • avatar
    26. 08. 2010 (09:04)
    Trvalý odkaz

    informace = objektivni
    tvrzeni = subjektivni

    “ Velice zajimave informace prinesl..“ vs “ Vladimir XY tvrdi..“

    Informace = na kazdou koupenou aplikaci XY pripadaji 2 instalace
    tvrzeni = 50% uzivatelu iPadu jsou pirati atp.

    Statisticka data lze interpetovat ruzne, ale vy se drzite jako kliste a stereotypne obhajujete jakesi podivne a naprosto zavadejici interpretace, jez se stala leitmotivem Vaseho clanku. Bezmyslenkovite papouskovani (bulvar) vs. kriticky pristup

  • avatar
    26. 08. 2010 (09:04)
    Trvalý odkaz

    informace = objektivni
    tvrzeni = subjektivni

    “ Velice zajimave informace prinesl..“ vs “ Vladimir XY tvrdi..“

    Informace = na kazdou koupenou aplikaci XY pripadaji 2 instalace
    tvrzeni = 50% uzivatelu iPadu jsou pirati atp.

    Statisticka data lze interpetovat ruzne, ale vy se drzite jako kliste a stereotypne obhajujete jakesi podivne a naprosto zavadejici interpretace, jez se stala leitmotivem Vaseho clanku. Bezmyslenkovite papouskovani (bulvar) vs. kriticky pristup

  • avatar
    26. 08. 2010 (10:04)
    Trvalý odkaz

    informace = objektivni
    tvrzeni = subjektivni

    “ Velice zajimave informace prinesl..“ vs “ Vladimir XY tvrdi..“

    Informace = na kazdou koupenou aplikaci XY pripadaji 2 instalace
    tvrzeni = 50% uzivatelu iPadu jsou pirati atp.

    Statisticka data lze interpetovat ruzne, ale vy se drzite jako kliste a stereotypne obhajujete jakesi podivne a naprosto zavadejici interpretace, jez se stala leitmotivem Vaseho clanku. Bezmyslenkovite papouskovani (bulvar) vs. kriticky pristup

  • avatar
    26. 08. 2010 (09:09)
    Trvalý odkaz

    @lulu: ano, držím – jsem autorem článku a rozhodl jsem se jej zpracovat takhle. Hotovo.

  • avatar
    26. 08. 2010 (09:09)
    Trvalý odkaz

    @lulu: ano, držím – jsem autorem článku a rozhodl jsem se jej zpracovat takhle. Hotovo.

  • avatar
    26. 08. 2010 (10:09)
    Trvalý odkaz

    @lulu: ano, držím – jsem autorem článku a rozhodl jsem se jej zpracovat takhle. Hotovo.

  • avatar
    26. 08. 2010 (22:18)
    Trvalý odkaz

    To je velmi jednoduché, je to o naturelu a životním stylu. Dokud byly pouze „drahé = nad 1k“ hry na PC, tak lidé chodily si je vypalovat, s tvrzením, že nemají tolik peněz aby je utratili takto. Pak přišly hry v časopisech a od 199,-, a něco se změnilo? Kdepak, lidé si je vypalují nadále, protože přece nemají tolik peněz aby je za tohle utratili.

    iPhone tohle jen ukázal v globálním světle. Předtím stály obdobné hry od 19 do 49 USD, najednou byly kolem 1 až 5 USD. Přestali se se hry pirátit?

    U nás to má zpětnou vazbu, víte kolik titulů se poslední dobou lokalizují do CZ/ SK?

    Ale bojovat proti tomu metodou zabezpečení nemá smysl. Zloděj své myšlení nepředělá, naopak to dělá problémy těm co chtějí komerční SW jen vyzkoušet. Kdysi na to rozumně zareagovala Macromedia. Další varianta, jsou jiní zloději, kteří připraví pasti na jiné zloděje :)) Plány v plánech cizích plánů :))

  • avatar
    26. 08. 2010 (22:18)
    Trvalý odkaz

    To je velmi jednoduché, je to o naturelu a životním stylu. Dokud byly pouze „drahé = nad 1k“ hry na PC, tak lidé chodily si je vypalovat, s tvrzením, že nemají tolik peněz aby je utratili takto. Pak přišly hry v časopisech a od 199,-, a něco se změnilo? Kdepak, lidé si je vypalují nadále, protože přece nemají tolik peněz aby je za tohle utratili.

    iPhone tohle jen ukázal v globálním světle. Předtím stály obdobné hry od 19 do 49 USD, najednou byly kolem 1 až 5 USD. Přestali se se hry pirátit?

    U nás to má zpětnou vazbu, víte kolik titulů se poslední dobou lokalizují do CZ/ SK?

    Ale bojovat proti tomu metodou zabezpečení nemá smysl. Zloděj své myšlení nepředělá, naopak to dělá problémy těm co chtějí komerční SW jen vyzkoušet. Kdysi na to rozumně zareagovala Macromedia. Další varianta, jsou jiní zloději, kteří připraví pasti na jiné zloděje :)) Plány v plánech cizích plánů :))

  • avatar
    26. 08. 2010 (23:18)
    Trvalý odkaz

    To je velmi jednoduché, je to o naturelu a životním stylu. Dokud byly pouze „drahé = nad 1k“ hry na PC, tak lidé chodily si je vypalovat, s tvrzením, že nemají tolik peněz aby je utratili takto. Pak přišly hry v časopisech a od 199,-, a něco se změnilo? Kdepak, lidé si je vypalují nadále, protože přece nemají tolik peněz aby je za tohle utratili.

    iPhone tohle jen ukázal v globálním světle. Předtím stály obdobné hry od 19 do 49 USD, najednou byly kolem 1 až 5 USD. Přestali se se hry pirátit?

    U nás to má zpětnou vazbu, víte kolik titulů se poslední dobou lokalizují do CZ/ SK?

    Ale bojovat proti tomu metodou zabezpečení nemá smysl. Zloděj své myšlení nepředělá, naopak to dělá problémy těm co chtějí komerční SW jen vyzkoušet. Kdysi na to rozumně zareagovala Macromedia. Další varianta, jsou jiní zloději, kteří připraví pasti na jiné zloděje :)) Plány v plánech cizích plánů :))

  • avatar
    28. 08. 2010 (04:29)
    Trvalý odkaz

    Diskuzi jsem necetl, ale pridam svuj nazor. Nikdy jsem nemel Jailbreak dyl jak den, jen jsem zkousel „co to vlastne je a k cemu“. Nikdy jsem neuvazoval o kradeni aplikaci az do dneska. Na iPad pouzivam par specifickych aplikaci ktery stojej hodne pres $10. Par jsem jich zakoupil a shledal ze nejsou uplne hotovy, tak jsem zacal komunikovat s developerama a oni ze maj tyhle pripominky od vice uzivatelu a ze na tom pracuji. Moje prekvapeni bylo, ze vydali uplne novou aplikaci s tema featurama ktery jsme jako zakaznici pozadovali a oni psali ze to udelaji. Takze ted abych zakoupil dalsi jen proto ze jsou to zlatokopove a nez aby udelali jednu poradnou (treba i s nakupem uvnitr aplikace) tak mam mit jako dve skoto identicky a porad jak kokot prepinat? Fakt ne tohle me tak nakrklo, ze vazne uvazuju o NEPODPOROVANI developeru. Dalsi priklad je SYGIC, ale o tom se mi uz psat nechce, jsou to taky smejdi vychcany. Takze pani developeri odedneska se uz nebudu rozmejslet jestli aplikaci koupim, ale budu hledat proc ji nekoupit, projizdet fora jestli ten ci onen developer neni smejd a jestli misto update nevyda dalsi placenou a jasne, nebudu uz kupovat neco co nema hodnoceni. jo a jeste kdyz mam koupenou aplikaci na iPhone a developer vyda JINOU HD tak ja ji nekupuju, protoze nejsem vul platit za jedno dvakrat, ano urcite je s tim vic prace ale kdyz to umej jini…. Od doby co mam iPada si vybiram aplikace prevazne universal, pokud vidim pouzitelnost na obou zarizenich, hry kupuju uz jen na iPada. Dalsi priklad zmrdi developera je iBear LLC, tenhle vubec nekomunikuje a vydava porad dokola „stejny“ financni aplikace. Ja vim je to jejich vec, ale JA uz Store neprojizdim, je tam 249 000 uplne zbytecnejch kravin a debilit, apple by mel smazat vsechno pod tri hvezdicky, protoze proste to jsou sracky :-))) Ja vim tohle nepujde… Takze brzo zacnu googlovat jak „nakupovat“ jinde nez na Apple Store, pokud ma nekdo odkaz tak sup sem s tim.

  • avatar
    28. 08. 2010 (04:29)
    Trvalý odkaz

    Diskuzi jsem necetl, ale pridam svuj nazor. Nikdy jsem nemel Jailbreak dyl jak den, jen jsem zkousel „co to vlastne je a k cemu“. Nikdy jsem neuvazoval o kradeni aplikaci az do dneska. Na iPad pouzivam par specifickych aplikaci ktery stojej hodne pres $10. Par jsem jich zakoupil a shledal ze nejsou uplne hotovy, tak jsem zacal komunikovat s developerama a oni ze maj tyhle pripominky od vice uzivatelu a ze na tom pracuji. Moje prekvapeni bylo, ze vydali uplne novou aplikaci s tema featurama ktery jsme jako zakaznici pozadovali a oni psali ze to udelaji. Takze ted abych zakoupil dalsi jen proto ze jsou to zlatokopove a nez aby udelali jednu poradnou (treba i s nakupem uvnitr aplikace) tak mam mit jako dve skoto identicky a porad jak kokot prepinat? Fakt ne tohle me tak nakrklo, ze vazne uvazuju o NEPODPOROVANI developeru. Dalsi priklad je SYGIC, ale o tom se mi uz psat nechce, jsou to taky smejdi vychcany. Takze pani developeri odedneska se uz nebudu rozmejslet jestli aplikaci koupim, ale budu hledat proc ji nekoupit, projizdet fora jestli ten ci onen developer neni smejd a jestli misto update nevyda dalsi placenou a jasne, nebudu uz kupovat neco co nema hodnoceni. jo a jeste kdyz mam koupenou aplikaci na iPhone a developer vyda JINOU HD tak ja ji nekupuju, protoze nejsem vul platit za jedno dvakrat, ano urcite je s tim vic prace ale kdyz to umej jini…. Od doby co mam iPada si vybiram aplikace prevazne universal, pokud vidim pouzitelnost na obou zarizenich, hry kupuju uz jen na iPada. Dalsi priklad zmrdi developera je iBear LLC, tenhle vubec nekomunikuje a vydava porad dokola „stejny“ financni aplikace. Ja vim je to jejich vec, ale JA uz Store neprojizdim, je tam 249 000 uplne zbytecnejch kravin a debilit, apple by mel smazat vsechno pod tri hvezdicky, protoze proste to jsou sracky :-))) Ja vim tohle nepujde… Takze brzo zacnu googlovat jak „nakupovat“ jinde nez na Apple Store, pokud ma nekdo odkaz tak sup sem s tim.

  • avatar
    28. 08. 2010 (05:29)
    Trvalý odkaz

    Diskuzi jsem necetl, ale pridam svuj nazor. Nikdy jsem nemel Jailbreak dyl jak den, jen jsem zkousel „co to vlastne je a k cemu“. Nikdy jsem neuvazoval o kradeni aplikaci az do dneska. Na iPad pouzivam par specifickych aplikaci ktery stojej hodne pres $10. Par jsem jich zakoupil a shledal ze nejsou uplne hotovy, tak jsem zacal komunikovat s developerama a oni ze maj tyhle pripominky od vice uzivatelu a ze na tom pracuji. Moje prekvapeni bylo, ze vydali uplne novou aplikaci s tema featurama ktery jsme jako zakaznici pozadovali a oni psali ze to udelaji. Takze ted abych zakoupil dalsi jen proto ze jsou to zlatokopove a nez aby udelali jednu poradnou (treba i s nakupem uvnitr aplikace) tak mam mit jako dve skoto identicky a porad jak kokot prepinat? Fakt ne tohle me tak nakrklo, ze vazne uvazuju o NEPODPOROVANI developeru. Dalsi priklad je SYGIC, ale o tom se mi uz psat nechce, jsou to taky smejdi vychcany. Takze pani developeri odedneska se uz nebudu rozmejslet jestli aplikaci koupim, ale budu hledat proc ji nekoupit, projizdet fora jestli ten ci onen developer neni smejd a jestli misto update nevyda dalsi placenou a jasne, nebudu uz kupovat neco co nema hodnoceni. jo a jeste kdyz mam koupenou aplikaci na iPhone a developer vyda JINOU HD tak ja ji nekupuju, protoze nejsem vul platit za jedno dvakrat, ano urcite je s tim vic prace ale kdyz to umej jini…. Od doby co mam iPada si vybiram aplikace prevazne universal, pokud vidim pouzitelnost na obou zarizenich, hry kupuju uz jen na iPada. Dalsi priklad zmrdi developera je iBear LLC, tenhle vubec nekomunikuje a vydava porad dokola „stejny“ financni aplikace. Ja vim je to jejich vec, ale JA uz Store neprojizdim, je tam 249 000 uplne zbytecnejch kravin a debilit, apple by mel smazat vsechno pod tri hvezdicky, protoze proste to jsou sracky :-))) Ja vim tohle nepujde… Takze brzo zacnu googlovat jak „nakupovat“ jinde nez na Apple Store, pokud ma nekdo odkaz tak sup sem s tim.

  • avatar
    31. 08. 2010 (06:22)
    Trvalý odkaz

    Zajímavé brojení proti warezu… A přitom tady na stránkách je například i odkaz na jeden videonávad na to, jak k němu jednoduše přijít, a nebo že by si toho autor nebyl vědom?
    Jak připojit iPAD iPhonem k internetu http://jaknaapple.info/?p=1153

  • avatar
    31. 08. 2010 (06:22)
    Trvalý odkaz

    Zajímavé brojení proti warezu… A přitom tady na stránkách je například i odkaz na jeden videonávad na to, jak k němu jednoduše přijít, a nebo že by si toho autor nebyl vědom?
    Jak připojit iPAD iPhonem k internetu http://jaknaapple.info/?p=1153

  • avatar
    31. 08. 2010 (07:22)
    Trvalý odkaz

    Zajímavé brojení proti warezu… A přitom tady na stránkách je například i odkaz na jeden videonávad na to, jak k němu jednoduše přijít, a nebo že by si toho autor nebyl vědom?
    Jak připojit iPAD iPhonem k internetu http://jaknaapple.info/?p=1153

  • avatar
    31. 08. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    @Golf: na zmiňovaném videu žádný warez nevidím, nasměrujete mě prosím? Samozřejmé je, že jailbreak nesrovná se warez…

  • avatar
    31. 08. 2010 (08:40)
    Trvalý odkaz

    @Golf: na zmiňovaném videu žádný warez nevidím, nasměrujete mě prosím? Samozřejmé je, že jailbreak nesrovná se warez…

  • avatar
    31. 08. 2010 (09:40)
    Trvalý odkaz

    @Golf: na zmiňovaném videu žádný warez nevidím, nasměrujete mě prosím? Samozřejmé je, že jailbreak nesrovná se warez…

  • avatar
    31. 08. 2010 (09:07)
    Trvalý odkaz

    A uvedení přímo repa, kde je warez? A upozornění na stažení přímo cracklé aplikace (tuším že MyWii, a to přímo s dodatkem „cracked“) a ne té legální placené?

    JB automaticky warez není, to je mi jasné, ale to dál už ke kradení vyloženě nabádá včetně návodu…

  • avatar
    31. 08. 2010 (09:07)
    Trvalý odkaz

    A uvedení přímo repa, kde je warez? A upozornění na stažení přímo cracklé aplikace (tuším že MyWii, a to přímo s dodatkem „cracked“) a ne té legální placené?

    JB automaticky warez není, to je mi jasné, ale to dál už ke kradení vyloženě nabádá včetně návodu…

  • avatar
    31. 08. 2010 (10:07)
    Trvalý odkaz

    A uvedení přímo repa, kde je warez? A upozornění na stažení přímo cracklé aplikace (tuším že MyWii, a to přímo s dodatkem „cracked“) a ne té legální placené?

    JB automaticky warez není, to je mi jasné, ale to dál už ke kradení vyloženě nabádá včetně návodu…

  • avatar
    31. 08. 2010 (09:43)
    Trvalý odkaz

    @Golf: díky, požádal jsem autora o vyjádření…

  • avatar
    31. 08. 2010 (09:43)
    Trvalý odkaz

    @Golf: díky, požádal jsem autora o vyjádření…

  • avatar
    31. 08. 2010 (10:43)
    Trvalý odkaz

    @Golf: díky, požádal jsem autora o vyjádření…

  • avatar
    04. 09. 2010 (07:30)
    Trvalý odkaz

    Jestli můžu taky ve vší skromnosti přispět troškou do mlýna… všechny tyhle proargumenty a protiargumenty mi přijdou dost hloupé. Pirátství je pro komunitu v tomhle případě totiž jednoznačně pozitivní efekt a pozitivní je i pro vývojáře. V podstatě jediní, kteří na něm něco tratí jsou vývojáři free aplikací.

    Je totiž dobré si uvědomit, že drtivá většina pirátů, by si originální SW z různých důvodů prostě nekoupila. Ať už z materiálních důvodů (musíte si uvědomit, že tu je spousta děcek, které si telefon vykňučela pod stromeček a reálně jejich majetkovej statut prostě telefonu téhle cenové hladiny neodpovídá – cena aplikace je pak často jejich 1/2 měsíční kapesné) nebo z důvodů jiných (někdo to fakt možná dělá z přesvědčení).

    Jenže pro komunitu je to ve výsledku jen výhoda…

    – lidé těm aplikacím dělají reklamu a celému iKolosu vůbec (většina nových zákazníků se rekrutuje z těch, kteří někde iPhone viděli a potažmo se pokochali je jeho „woww“ sw).

    – z těhle lidí se jednou z velké části stanou uživatelé placeného obsahu. Ruku na srdce, vy jste nikdo nic nikdy nepirátil? Protože já ano a kdyby ne, asi bych dnes těžko něco kupoval. V pubertě jsem na to prostě ty peníze neměl (respektivě pro peníze co jsem měl jsem měl jiné priority) a kdybych si třeba tenkrát třeba neopirátil Diablo 1, asi těžko bych si o pár let později koupil Diablo II a jednou i Diablo III. Takhle to prostě je a myslím, že podobné to bude i u iPhone. Dneska mi představa někde lítat po netu a shánět crackovanej SW přijde spíše úsměvná (vzhledem k rychlosti a pohodlí itunes), ale je to stejnej příklad jako to před tím.

    A věřte nebo ne… je pro iKomunitu o moc lepší, když tu ty piráti jsou a dělají ji reklamu a rekrutují se z nich „plnohodnotní platící“ členové. Než kdyby tu vůbec nebyli. A myslim, že to dobře ví i Apple, protože jinak by všechna opatření mohla být ještě o moc více hard-core.

    Tak bych tu na ně nepořádal hon… ať hodí kamenem první ten, kdo nic v životě neopirátil.

  • avatar
    04. 09. 2010 (07:30)
    Trvalý odkaz

    Jestli můžu taky ve vší skromnosti přispět troškou do mlýna… všechny tyhle proargumenty a protiargumenty mi přijdou dost hloupé. Pirátství je pro komunitu v tomhle případě totiž jednoznačně pozitivní efekt a pozitivní je i pro vývojáře. V podstatě jediní, kteří na něm něco tratí jsou vývojáři free aplikací.

    Je totiž dobré si uvědomit, že drtivá většina pirátů, by si originální SW z různých důvodů prostě nekoupila. Ať už z materiálních důvodů (musíte si uvědomit, že tu je spousta děcek, které si telefon vykňučela pod stromeček a reálně jejich majetkovej statut prostě telefonu téhle cenové hladiny neodpovídá – cena aplikace je pak často jejich 1/2 měsíční kapesné) nebo z důvodů jiných (někdo to fakt možná dělá z přesvědčení).

    Jenže pro komunitu je to ve výsledku jen výhoda…

    – lidé těm aplikacím dělají reklamu a celému iKolosu vůbec (většina nových zákazníků se rekrutuje z těch, kteří někde iPhone viděli a potažmo se pokochali je jeho „woww“ sw).

    – z těhle lidí se jednou z velké části stanou uživatelé placeného obsahu. Ruku na srdce, vy jste nikdo nic nikdy nepirátil? Protože já ano a kdyby ne, asi bych dnes těžko něco kupoval. V pubertě jsem na to prostě ty peníze neměl (respektivě pro peníze co jsem měl jsem měl jiné priority) a kdybych si třeba tenkrát třeba neopirátil Diablo 1, asi těžko bych si o pár let později koupil Diablo II a jednou i Diablo III. Takhle to prostě je a myslím, že podobné to bude i u iPhone. Dneska mi představa někde lítat po netu a shánět crackovanej SW přijde spíše úsměvná (vzhledem k rychlosti a pohodlí itunes), ale je to stejnej příklad jako to před tím.

    A věřte nebo ne… je pro iKomunitu o moc lepší, když tu ty piráti jsou a dělají ji reklamu a rekrutují se z nich „plnohodnotní platící“ členové. Než kdyby tu vůbec nebyli. A myslim, že to dobře ví i Apple, protože jinak by všechna opatření mohla být ještě o moc více hard-core.

    Tak bych tu na ně nepořádal hon… ať hodí kamenem první ten, kdo nic v životě neopirátil.

  • avatar
    04. 09. 2010 (08:30)
    Trvalý odkaz

    Jestli můžu taky ve vší skromnosti přispět troškou do mlýna… všechny tyhle proargumenty a protiargumenty mi přijdou dost hloupé. Pirátství je pro komunitu v tomhle případě totiž jednoznačně pozitivní efekt a pozitivní je i pro vývojáře. V podstatě jediní, kteří na něm něco tratí jsou vývojáři free aplikací.

    Je totiž dobré si uvědomit, že drtivá většina pirátů, by si originální SW z různých důvodů prostě nekoupila. Ať už z materiálních důvodů (musíte si uvědomit, že tu je spousta děcek, které si telefon vykňučela pod stromeček a reálně jejich majetkovej statut prostě telefonu téhle cenové hladiny neodpovídá – cena aplikace je pak často jejich 1/2 měsíční kapesné) nebo z důvodů jiných (někdo to fakt možná dělá z přesvědčení).

    Jenže pro komunitu je to ve výsledku jen výhoda…

    – lidé těm aplikacím dělají reklamu a celému iKolosu vůbec (většina nových zákazníků se rekrutuje z těch, kteří někde iPhone viděli a potažmo se pokochali je jeho „woww“ sw).

    – z těhle lidí se jednou z velké části stanou uživatelé placeného obsahu. Ruku na srdce, vy jste nikdo nic nikdy nepirátil? Protože já ano a kdyby ne, asi bych dnes těžko něco kupoval. V pubertě jsem na to prostě ty peníze neměl (respektivě pro peníze co jsem měl jsem měl jiné priority) a kdybych si třeba tenkrát třeba neopirátil Diablo 1, asi těžko bych si o pár let později koupil Diablo II a jednou i Diablo III. Takhle to prostě je a myslím, že podobné to bude i u iPhone. Dneska mi představa někde lítat po netu a shánět crackovanej SW přijde spíše úsměvná (vzhledem k rychlosti a pohodlí itunes), ale je to stejnej příklad jako to před tím.

    A věřte nebo ne… je pro iKomunitu o moc lepší, když tu ty piráti jsou a dělají ji reklamu a rekrutují se z nich „plnohodnotní platící“ členové. Než kdyby tu vůbec nebyli. A myslim, že to dobře ví i Apple, protože jinak by všechna opatření mohla být ještě o moc více hard-core.

    Tak bych tu na ně nepořádal hon… ať hodí kamenem první ten, kdo nic v životě neopirátil.

  • avatar
    05. 09. 2010 (20:20)
    Trvalý odkaz

    @Michal: Takmer moj pripad, nastastie mama uz ma kreditku a dokazal som jej, ze je to prakticky bezpecne.

  • avatar
    05. 09. 2010 (20:20)
    Trvalý odkaz

    @Michal: Takmer moj pripad, nastastie mama uz ma kreditku a dokazal som jej, ze je to prakticky bezpecne.

  • avatar
    05. 09. 2010 (21:20)
    Trvalý odkaz

    @Michal: Takmer moj pripad, nastastie mama uz ma kreditku a dokazal som jej, ze je to prakticky bezpecne.

  • avatar
    07. 09. 2010 (10:19)
    Trvalý odkaz

    Mne hlavne pripada nesmyslne to porovnavani. OpenFeint prece neni povinnost, ja se na nem nikdy neregistroval a ani nebudu, nemam potrebu nekde sdilet svoje vysledky, pirati jej zase treba nepouzivaji kvuli sve paranoe. A nemuze se naopak na jednom zarizeni v jedne koupene hre prihlasovat v OpenFeint vic lidi? Pak by byli treba tri lidi OpenFeint na jednu koupenou hru, to jsou ti dva pirati?
    Prijde mi to cele ponekud neobjektivni.

  • avatar
    07. 09. 2010 (10:19)
    Trvalý odkaz

    Mne hlavne pripada nesmyslne to porovnavani. OpenFeint prece neni povinnost, ja se na nem nikdy neregistroval a ani nebudu, nemam potrebu nekde sdilet svoje vysledky, pirati jej zase treba nepouzivaji kvuli sve paranoe. A nemuze se naopak na jednom zarizeni v jedne koupene hre prihlasovat v OpenFeint vic lidi? Pak by byli treba tri lidi OpenFeint na jednu koupenou hru, to jsou ti dva pirati?
    Prijde mi to cele ponekud neobjektivni.

  • avatar
    07. 09. 2010 (11:19)
    Trvalý odkaz

    Mne hlavne pripada nesmyslne to porovnavani. OpenFeint prece neni povinnost, ja se na nem nikdy neregistroval a ani nebudu, nemam potrebu nekde sdilet svoje vysledky, pirati jej zase treba nepouzivaji kvuli sve paranoe. A nemuze se naopak na jednom zarizeni v jedne koupene hre prihlasovat v OpenFeint vic lidi? Pak by byli treba tri lidi OpenFeint na jednu koupenou hru, to jsou ti dva pirati?
    Prijde mi to cele ponekud neobjektivni.

Komentáře nejsou povoleny.