Až zase budete v diskusi vehementně tvrdit…

… že iPhone 2G má stejný hardware jako 3G a nenecháte si to nijak vyvrátit, pošlu vám odkaz na tento článek a v něm uvedené video.

Mezi uživateli je totiž velmi rozšířený omyl, že iPhone 2G je hardwarově zcela stejný, jako iPhone 3G, což vede k dohadům, že iOS 4 na tomto modelu není dostupný jen zlovůlí Applu. Jenže on je iPhone 2G hardwarově odlišný a zkrátka pomalejší, než iPhone 3G, což je hlavní důvod tohoto omezení.


Ano, iPhone 2G je skutečně o tolik pomalejší, jak vidíte…

A protože běžnému tvrzení nevěříte a neustále se (nejen mě) snažíte přesvědčovat, že ty stroje jsou stejné, zde máte důkaz: srovnání rychlosti všech iPhonů – tedy nejen modelů 2G a 3G, ale i 3GS a 4.

[HTML1]

Mimo to však ve videu vidíte ještě jednu zajímavost: a to důkaz mého tvrzení z recenze iPhonu 4, že výkonnostní rozdíl mezi tímto modelem a starším 3GS není příliš výrazný a pro majitele 3GS tak nárůst výkonu zřejmě nebude důvodem pro případný upgrade.

Díky patří @JohnyT za inspiraci…

90 komentářů: „Až zase budete v diskusi vehementně tvrdit…

  • avatar
    28. 07. 2010 (05:49)
    Trvalý odkaz

    Akurat som pozeral ze velky rozdiel medzi 3GS a 4 je celkom malo vyrazny, ale to bude zalezat aj na aplikaciach a urcite ked do app store dorazia herne pecky vo vybornej grafike tak rozdiel bude urcite ovela vacsi ako teraz.

  • avatar
    28. 07. 2010 (05:49)
    Trvalý odkaz

    Akurat som pozeral ze velky rozdiel medzi 3GS a 4 je celkom malo vyrazny, ale to bude zalezat aj na aplikaciach a urcite ked do app store dorazia herne pecky vo vybornej grafike tak rozdiel bude urcite ovela vacsi ako teraz.

  • avatar
    28. 07. 2010 (06:49)
    Trvalý odkaz

    Akurat som pozeral ze velky rozdiel medzi 3GS a 4 je celkom malo vyrazny, ale to bude zalezat aj na aplikaciach a urcite ked do app store dorazia herne pecky vo vybornej grafike tak rozdiel bude urcite ovela vacsi ako teraz.

  • avatar
    28. 07. 2010 (05:52)
    Trvalý odkaz

    @Addamz: to právě že ne: mezi 3GS a 4 není hardwarově až tak příliš rozdíl (procesor), ten je spíše v grafické části a opravdu se projeví spíše u grafiky náročných her než při běžných činnostech….

  • avatar
    28. 07. 2010 (05:52)
    Trvalý odkaz

    @Addamz: to právě že ne: mezi 3GS a 4 není hardwarově až tak příliš rozdíl (procesor), ten je spíše v grafické části a opravdu se projeví spíše u grafiky náročných her než při běžných činnostech….

  • avatar
    28. 07. 2010 (06:52)
    Trvalý odkaz

    @Addamz: to právě že ne: mezi 3GS a 4 není hardwarově až tak příliš rozdíl (procesor), ten je spíše v grafické části a opravdu se projeví spíše u grafiky náročných her než při běžných činnostech….

  • avatar
    28. 07. 2010 (07:37)
    Trvalý odkaz

    Nezalezi taky tak trochu nahodou na verzi OS?? Na iPhone 2G urcite nepobezi iOS4 a naopak na iPhone 4 nepobezi 3.1.3(nepocitam editaci plist). Tim padem bych si nedovolil tvrdit, ktery HW je vykonnejsi.

  • avatar
    28. 07. 2010 (07:37)
    Trvalý odkaz

    Nezalezi taky tak trochu nahodou na verzi OS?? Na iPhone 2G urcite nepobezi iOS4 a naopak na iPhone 4 nepobezi 3.1.3(nepocitam editaci plist). Tim padem bych si nedovolil tvrdit, ktery HW je vykonnejsi.

  • avatar
    28. 07. 2010 (08:37)
    Trvalý odkaz

    Nezalezi taky tak trochu nahodou na verzi OS?? Na iPhone 2G urcite nepobezi iOS4 a naopak na iPhone 4 nepobezi 3.1.3(nepocitam editaci plist). Tim padem bych si nedovolil tvrdit, ktery HW je vykonnejsi.

  • avatar
    28. 07. 2010 (08:10)
    Trvalý odkaz

    Nemuze byt maly rozdil mezi 4 a 3GS dan take tim, ze operacni system nacita 4x objemnejsi grafiku? Predpokladam, ze hodne casti systemu je vektorovych a tudiz shodnych, ale preci jen… stale zustava hodne PNG souboru, ktere zkratka musi obsahovat 4x vice dat a rekl bych, ze prenosova rychlost pameti ma zkratka sve limity a procesor s tim nic nezmuze.

  • avatar
    28. 07. 2010 (08:10)
    Trvalý odkaz

    Nemuze byt maly rozdil mezi 4 a 3GS dan take tim, ze operacni system nacita 4x objemnejsi grafiku? Predpokladam, ze hodne casti systemu je vektorovych a tudiz shodnych, ale preci jen… stale zustava hodne PNG souboru, ktere zkratka musi obsahovat 4x vice dat a rekl bych, ze prenosova rychlost pameti ma zkratka sve limity a procesor s tim nic nezmuze.

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:10)
    Trvalý odkaz

    Nemuze byt maly rozdil mezi 4 a 3GS dan take tim, ze operacni system nacita 4x objemnejsi grafiku? Predpokladam, ze hodne casti systemu je vektorovych a tudiz shodnych, ale preci jen… stale zustava hodne PNG souboru, ktere zkratka musi obsahovat 4x vice dat a rekl bych, ze prenosova rychlost pameti ma zkratka sve limity a procesor s tim nic nezmuze.

  • avatar
    28. 07. 2010 (08:19)
    Trvalý odkaz

    @Oriesko: ano, to je určitě jeden z důvodů, iP4 se při stejné činnosti více „nadře“. Nicméně ale hrubý procesorový výkon není tak výrazný, jako mezi 3GS a iPadem, tam je ten skok pořádný…

  • avatar
    28. 07. 2010 (08:19)
    Trvalý odkaz

    @Oriesko: ano, to je určitě jeden z důvodů, iP4 se při stejné činnosti více „nadře“. Nicméně ale hrubý procesorový výkon není tak výrazný, jako mezi 3GS a iPadem, tam je ten skok pořádný…

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:19)
    Trvalý odkaz

    @Oriesko: ano, to je určitě jeden z důvodů, iP4 se při stejné činnosti více „nadře“. Nicméně ale hrubý procesorový výkon není tak výrazný, jako mezi 3GS a iPadem, tam je ten skok pořádný…

  • avatar
    28. 07. 2010 (10:20)
    Trvalý odkaz

    3G s iOS4 a google zeme to da za skoro minutu, buhaha

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:20)
    Trvalý odkaz

    3G s iOS4 a google zeme to da za skoro minutu, buhaha

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:20)
    Trvalý odkaz

    3G s iOS4 a google zeme to da za skoro minutu, buhaha

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:52)
    Trvalý odkaz

    no praveže 3GS a iP4 majú rovnaký grafický čip, procesor je iný, u iP4 Hummingbird oproti iPadu o niečo podtaktovaný

  • avatar
    28. 07. 2010 (09:52)
    Trvalý odkaz

    no praveže 3GS a iP4 majú rovnaký grafický čip, procesor je iný, u iP4 Hummingbird oproti iPadu o niečo podtaktovaný

  • avatar
    28. 07. 2010 (10:52)
    Trvalý odkaz

    no praveže 3GS a iP4 majú rovnaký grafický čip, procesor je iný, u iP4 Hummingbird oproti iPadu o niečo podtaktovaný

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:14)
    Trvalý odkaz

    Blbost… !!!

    Rád bych řekl, že tohle srovnání je velice neobjektivní. To, že by 3G i 2G neměl stejný HW podle toho určitě dovozovat nejde :-).

    Udělal jsem si stejný příklad, jen jsem to nestopoval přesně. Mám iPhone 2G 8GB a iPhone 2G 16GB, přítelkyně 3G 16 GB, mamka 3G 8GB, bratr 3G 8Gb a přítel mamky 3GS 32GB

    Pořadí bylo následující (vteřiny jsem přesně neměřil) u všech 5ti pokusů.

    1. 3GS (dost s přehledem)
    2. mamčin 3G 8GB
    3. můj 2G 8GB s novou baterií(těsně max 2 sec po 2.)
    4. přítelky 3G 16GB (cca 1 sec po)
    5. můj 2G 16 GB (max sec po)
    6. bráchův 3G 8Gb (cca po 1 sec)

    Z toho tak nějak vyplývá, že se to liší i kus od kusu… přijde mi, že to má souvislost i se stavem baterie (kterou má bratr ve špatném stavu, ale obecně jí budou mít asi horší starší 2G). Obrovskej vliv bude mít stav systému. Všechny telefony byly po restartu.

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:14)
    Trvalý odkaz

    Blbost… !!!

    Rád bych řekl, že tohle srovnání je velice neobjektivní. To, že by 3G i 2G neměl stejný HW podle toho určitě dovozovat nejde :-).

    Udělal jsem si stejný příklad, jen jsem to nestopoval přesně. Mám iPhone 2G 8GB a iPhone 2G 16GB, přítelkyně 3G 16 GB, mamka 3G 8GB, bratr 3G 8Gb a přítel mamky 3GS 32GB

    Pořadí bylo následující (vteřiny jsem přesně neměřil) u všech 5ti pokusů.

    1. 3GS (dost s přehledem)
    2. mamčin 3G 8GB
    3. můj 2G 8GB s novou baterií(těsně max 2 sec po 2.)
    4. přítelky 3G 16GB (cca 1 sec po)
    5. můj 2G 16 GB (max sec po)
    6. bráchův 3G 8Gb (cca po 1 sec)

    Z toho tak nějak vyplývá, že se to liší i kus od kusu… přijde mi, že to má souvislost i se stavem baterie (kterou má bratr ve špatném stavu, ale obecně jí budou mít asi horší starší 2G). Obrovskej vliv bude mít stav systému. Všechny telefony byly po restartu.

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:14)
    Trvalý odkaz

    Blbost… !!!

    Rád bych řekl, že tohle srovnání je velice neobjektivní. To, že by 3G i 2G neměl stejný HW podle toho určitě dovozovat nejde :-).

    Udělal jsem si stejný příklad, jen jsem to nestopoval přesně. Mám iPhone 2G 8GB a iPhone 2G 16GB, přítelkyně 3G 16 GB, mamka 3G 8GB, bratr 3G 8Gb a přítel mamky 3GS 32GB

    Pořadí bylo následující (vteřiny jsem přesně neměřil) u všech 5ti pokusů.

    1. 3GS (dost s přehledem)
    2. mamčin 3G 8GB
    3. můj 2G 8GB s novou baterií(těsně max 2 sec po 2.)
    4. přítelky 3G 16GB (cca 1 sec po)
    5. můj 2G 16 GB (max sec po)
    6. bráchův 3G 8Gb (cca po 1 sec)

    Z toho tak nějak vyplývá, že se to liší i kus od kusu… přijde mi, že to má souvislost i se stavem baterie (kterou má bratr ve špatném stavu, ale obecně jí budou mít asi horší starší 2G). Obrovskej vliv bude mít stav systému. Všechny telefony byly po restartu.

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:23)
    Trvalý odkaz

    @mike: takže znovu: z tohoto videa nikdo nic neodvozuje, 2G má jemně slabší hardware, to je prostě fakt bez ohledu na jakékoli video. 2G je zkrátka uvnitř jiný než 3G…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:23)
    Trvalý odkaz

    @mike: takže znovu: z tohoto videa nikdo nic neodvozuje, 2G má jemně slabší hardware, to je prostě fakt bez ohledu na jakékoli video. 2G je zkrátka uvnitř jiný než 3G…

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:23)
    Trvalý odkaz

    @mike: takže znovu: z tohoto videa nikdo nic neodvozuje, 2G má jemně slabší hardware, to je prostě fakt bez ohledu na jakékoli video. 2G je zkrátka uvnitř jiný než 3G…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:29)
    Trvalý odkaz

    @Jirka: v popisu k videu je uvedeno: 2G a 3G mají stejnou verzi OS, 3GS a 4 pak také stejné. Jsou tedy porovnatelné tyto dvě generace mezi sebou.

    A ještě pro pořádek, protože je zde předkládáno něco, co jsem nenapsal: kdo je nejrychlejší netvrdím podle tohoto videa, tvrdím to na základě vlastních zkušeností a měření za celou dobu používání těchto přístrojů. Video to pouze ukazuje názorně…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:29)
    Trvalý odkaz

    @Jirka: v popisu k videu je uvedeno: 2G a 3G mají stejnou verzi OS, 3GS a 4 pak také stejné. Jsou tedy porovnatelné tyto dvě generace mezi sebou.

    A ještě pro pořádek, protože je zde předkládáno něco, co jsem nenapsal: kdo je nejrychlejší netvrdím podle tohoto videa, tvrdím to na základě vlastních zkušeností a měření za celou dobu používání těchto přístrojů. Video to pouze ukazuje názorně…

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:29)
    Trvalý odkaz

    @Jirka: v popisu k videu je uvedeno: 2G a 3G mají stejnou verzi OS, 3GS a 4 pak také stejné. Jsou tedy porovnatelné tyto dvě generace mezi sebou.

    A ještě pro pořádek, protože je zde předkládáno něco, co jsem nenapsal: kdo je nejrychlejší netvrdím podle tohoto videa, tvrdím to na základě vlastních zkušeností a měření za celou dobu používání těchto přístrojů. Video to pouze ukazuje názorně…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:36)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslel jsem, že iP4 a iPad mají stejný procesor… Z officiálního videa představení iPhonu je vidět, že ho oproti iPadu o dost zmenšili, ale nevěděl jsem, že je i slabší.

    Jak velký rozdíl mezi A4 v iPhonu a A4 v iPadu je?

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:36)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslel jsem, že iP4 a iPad mají stejný procesor… Z officiálního videa představení iPhonu je vidět, že ho oproti iPadu o dost zmenšili, ale nevěděl jsem, že je i slabší.

    Jak velký rozdíl mezi A4 v iPhonu a A4 v iPadu je?

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:36)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Myslel jsem, že iP4 a iPad mají stejný procesor… Z officiálního videa představení iPhonu je vidět, že ho oproti iPadu o dost zmenšili, ale nevěděl jsem, že je i slabší.

    Jak velký rozdíl mezi A4 v iPhonu a A4 v iPadu je?

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Podhrázký: procesor má hlavně nižší takt, jak jsme psali v recenzi – pohybuje se v rozmezí 600 – 800 MHz podle potřeby, zatímco iPad má taktován procesor na frekvenci 1 GHz. To je prostě fakt.

    Více podrbností neznáme, spekuluje se ale, že procesor v iPhone 4 je i o něco ořezán, aby bylo možné dosáhntou požadovaného zmenšení. Výsledkem toho je, že iPad je ve srovnání s iPhonem 4 citelně rychlejší…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Podhrázký: procesor má hlavně nižší takt, jak jsme psali v recenzi – pohybuje se v rozmezí 600 – 800 MHz podle potřeby, zatímco iPad má taktován procesor na frekvenci 1 GHz. To je prostě fakt.

    Více podrbností neznáme, spekuluje se ale, že procesor v iPhone 4 je i o něco ořezán, aby bylo možné dosáhntou požadovaného zmenšení. Výsledkem toho je, že iPad je ve srovnání s iPhonem 4 citelně rychlejší…

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:52)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Podhrázký: procesor má hlavně nižší takt, jak jsme psali v recenzi – pohybuje se v rozmezí 600 – 800 MHz podle potřeby, zatímco iPad má taktován procesor na frekvenci 1 GHz. To je prostě fakt.

    Více podrbností neznáme, spekuluje se ale, že procesor v iPhone 4 je i o něco ořezán, aby bylo možné dosáhntou požadovaného zmenšení. Výsledkem toho je, že iPad je ve srovnání s iPhonem 4 citelně rychlejší…

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:56)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Díky za odpověď, zní to logicky.

    Zase ti určitě sdělím strašnou novinku, když napíšu, že se říká že procesory v iPhonech jsou záměrně podtaktovány (aby tolik netopily). V porovnání s HTC musím jen souhlasit. Jestli jsou ale dimenzovány na vyšší takt a pak podtaktovány, to je pro mě otázkou.

  • avatar
    28. 07. 2010 (11:56)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Díky za odpověď, zní to logicky.

    Zase ti určitě sdělím strašnou novinku, když napíšu, že se říká že procesory v iPhonech jsou záměrně podtaktovány (aby tolik netopily). V porovnání s HTC musím jen souhlasit. Jestli jsou ale dimenzovány na vyšší takt a pak podtaktovány, to je pro mě otázkou.

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:56)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Díky za odpověď, zní to logicky.

    Zase ti určitě sdělím strašnou novinku, když napíšu, že se říká že procesory v iPhonech jsou záměrně podtaktovány (aby tolik netopily). V porovnání s HTC musím jen souhlasit. Jestli jsou ale dimenzovány na vyšší takt a pak podtaktovány, to je pro mě otázkou.

  • avatar
    28. 07. 2010 (12:02)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Podhrázký: podle dostupných informací podtakovány nejsou, jde o jiný model stejného procesoru s jiným nominálním taktem z důvodu rozměrů a spotřeby, ne teploty – ani A4 v iPadu nijak výrazně netopí..

  • avatar
    28. 07. 2010 (13:02)
    Trvalý odkaz

    @Lukáš Podhrázký: podle dostupných informací podtakovány nejsou, jde o jiný model stejného procesoru s jiným nominálním taktem z důvodu rozměrů a spotřeby, ne teploty – ani A4 v iPadu nijak výrazně netopí..

  • avatar
    28. 07. 2010 (14:01)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ano, to už také vím. Mě šlo o všeobecné srovnání iPhone vs. např. HTC.

    HTC má vyšší takty (protože je pro chod telefonu prostě potřebuje :) ), ale mnohem více topí. iPhone má nižší taky, které mu stačí a méně hřeje.

    Měl jsem na mysli, jestli Apple vyrábí procesory, které snesou mnohem vyšší takty, nebo jestli vyrábí ‚obyčejnější‘, které jsou na nižší takty prostě dělané. HTC, jak je mi známo, dělá procesory ‚na doraz‘ a prostor pro přetaktování je max. 100-150 MHz. (U iPhonu to prý bylo mnohem více.)

    Tyto informace ale nemůžeme vědět, a tak bych to asi s úsměvem uzavřel. :)

  • avatar
    28. 07. 2010 (14:01)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ano, to už také vím. Mě šlo o všeobecné srovnání iPhone vs. např. HTC.

    HTC má vyšší takty (protože je pro chod telefonu prostě potřebuje :) ), ale mnohem více topí. iPhone má nižší taky, které mu stačí a méně hřeje.

    Měl jsem na mysli, jestli Apple vyrábí procesory, které snesou mnohem vyšší takty, nebo jestli vyrábí ‚obyčejnější‘, které jsou na nižší takty prostě dělané. HTC, jak je mi známo, dělá procesory ‚na doraz‘ a prostor pro přetaktování je max. 100-150 MHz. (U iPhonu to prý bylo mnohem více.)

    Tyto informace ale nemůžeme vědět, a tak bych to asi s úsměvem uzavřel. :)

  • avatar
    28. 07. 2010 (15:01)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Ano, to už také vím. Mě šlo o všeobecné srovnání iPhone vs. např. HTC.

    HTC má vyšší takty (protože je pro chod telefonu prostě potřebuje :) ), ale mnohem více topí. iPhone má nižší taky, které mu stačí a méně hřeje.

    Měl jsem na mysli, jestli Apple vyrábí procesory, které snesou mnohem vyšší takty, nebo jestli vyrábí ‚obyčejnější‘, které jsou na nižší takty prostě dělané. HTC, jak je mi známo, dělá procesory ‚na doraz‘ a prostor pro přetaktování je max. 100-150 MHz. (U iPhonu to prý bylo mnohem více.)

    Tyto informace ale nemůžeme vědět, a tak bych to asi s úsměvem uzavřel. :)

  • avatar
    28. 07. 2010 (20:13)
    Trvalý odkaz

    No ja se spis bojim ze jakejkoliv iPhone bude fungovat do ty doby nez bude mit dva nebo tri nastupce. Jakoze iPhony sou pouzitelny jen kdyz sou novy. Sice chapu ze podle Applu by si mel kazdej rok clovek telefon upgradovat ale viz iPhone 3G a 3GS to proste nemelo smysl az do ted kdyz iPhone 3G funguje cim dal tim min. To by mozna udelali lip kdyby udelali novej FW pro iPhone 3G se kterym by telefon fungoval rychle a dobre i kdyby mel prijit a novinky a vylepseni. Proste aby fungoval i 20 let od vydani.

  • avatar
    28. 07. 2010 (21:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: Vis ono porovnavat jina zaplnene a pouzivane nastroje je jeste neobjektivnejsi. To ze na iPhonu 2G je stary FW nemeni nic na tom ze je podle testu proate pomalejsi.
    Resp. Podle Applu je samozrejme iPhone 2G rychly 3G rychlejsi 3GS dvakrat rychlejsi a 4 rychlejsi nez kdy predtim.
    To ze se uz starsi pristroje nedaj poradne pouzivat je vedlejsi.
    Proste huraaa kupte si novej iPhone!! Je rychlejsi! Narozdil od PC a PS kde vsechno je „lepsi“ ale cekate na vsechno porad a porad. A nikdy to rychlejsi nebude.

  • avatar
    28. 07. 2010 (21:35)
    Trvalý odkaz

    @mike: Vis ono porovnavat jina zaplnene a pouzivane nastroje je jeste neobjektivnejsi. To ze na iPhonu 2G je stary FW nemeni nic na tom ze je podle testu proate pomalejsi.
    Resp. Podle Applu je samozrejme iPhone 2G rychly 3G rychlejsi 3GS dvakrat rychlejsi a 4 rychlejsi nez kdy predtim.
    To ze se uz starsi pristroje nedaj poradne pouzivat je vedlejsi.
    Proste huraaa kupte si novej iPhone!! Je rychlejsi! Narozdil od PC a PS kde vsechno je „lepsi“ ale cekate na vsechno porad a porad. A nikdy to rychlejsi nebude.

Komentáře nejsou povoleny.