Apple Mac mini 2010: výkon zakletý v hliníku (Zkušenosti)

Představení malého Maca mini modelového roku 2010 bylo velkým překvapením především v oblasti jeho nového vzhledu. Zatímco upgrade vnitřního hardwaru se očekával, tak razantní redesign ne.

Vzhled

Vzhled nového Maca mini se opravdu povedl, i když si mnoho majitelů předchozího modelu ze začátku myslí naprostý opak. Jeho tělo je celé vyrobeno z jednoho kusu hliníku, pouze s výjimkou zadního čela s konektory a spodního kruhového krytu usnadňujícího přístup k vnitřním komponentám počítače. Svými rozměry je nový Mac mini 2010 srovnatelný s televizním multimediálním přehrávače Apple TV, který však není celohliníkový a jeho horní část je plastová podobně, jako tomu bylo u staršího modelu Maca mini.

Hlavní konstrukční změnou tak zůstává změna rozměrů počítače a také integrace napájecího adaptéru dovnitř těla samotného počítače.

Přední stěna nabízí štěrbinu optické mechaniky (klasická multiformátová DVD vypalovačka), v jejímž rohu se tísní velmi nenápadný infračervený přijímač dálkového ovládání. Malá tečka vedle mechaniky je optický indikátor funkčního stavu počítače a nejde o nic neznámého: když je počítač zapnut, svítí nerušícím bílým světlem, při spánku počítače postupně pohasíná.

Daleko zajímavější je zadní stěna počítače, která sdružuje veškeré konektory. Najdete zde mimo zdířky pro připojení dvoužilového napájecího kabelu také port gigabitové síťové karty, rychlé rozhraní FireWire 800, optický výstup HDMI a Mini DisplayPort, čtveřici USB 2.0 konektorů, linkový zvukový vstup (který opět nepodporuje “obyčejné” levné mikrofony bez předzesilovače), kombinovaný sluchátkový / optický zvukový výstup a slot pro paměťové karty typu SD.

V balení najdete redukci z HDMI portu na DVI-D, pokud potřebujete jiný typ redukce, musíte si ji zakoupit samostatně. Dálkové ovládání k počítači dodávano není.

Na první pohled může být přibalování redukce z HDMI jako podivné a mnohý uživatel by očekával spíše dodání redukce na DVI z Mini DisplayPortu (zejména s přihlédnutím k omezení rozlišení HDMI rozhraní). Při podrobnějším pohledu se však toto řešení jeví jako praktičtější – v Applu zřejmě předpokládají použití s firemním monitorem Apple Cinema Display, který je vybaven právě Mini DisplayPortem. Při jeho připojení k Macu mini tak má uživatel stále ještě možnost připojit druhý monitor právě přes HDMI rozhraní bez toho, aby si musel dokupovat další redukci.

HDMI rozhraní obsahuje také digitální zvukový výstup, začlenění nového Macu mini do systému domácího kina je tak snadnější, než kdykoli dříve.

Provedení spodní strany je největší inovací řady Mac mini od doby jejího vzniku. Zatímco u starších modelů byl jakýkoli upgrade vnitřního hardwaru složitý a oficiálně proveditelný pouze servisním střediskem (přestože při troše zručnosti nešlo o nic složitého), novinka se zařazuje po bok ostatních produktů Apple, které uživatelům výměnu základního hardwaru – tedy operačních pamětí a pevného disku – bez problémů umožňují. Přístup k těmto komponentům získáte po pootočení spodního kruhového plastového krytu přibližně o pět stupňů a jeho odejmutí. Tento kryt slouží také jako podstavec celého počítače a nemalou měrou se podílí na minimálním přenosu vibrací celého počítače na podložku.

Hardware

Mac mini ve svých útrobách již tradičně v základní verzi obsahuje hardware srovnatelný se základními modely MacBooku a MacBooku Pro, najdete tedy v něm procesor Intel Core 2 Duo taktovaný na frekvenci 2,4 GHz, 2 GB operační paměti a pevný disk o velikosti 320 GB. O svižný běh grafiky i systému se stará povedená integrovaná grafická karta nVidia GeForce 320M, která odčerpává až 256 MB paměti z paměti operační.

K dispozici je také silnější a dražší model osazený 4 GB paměti a procesorem stejného typu taktovaným na frekvenci 2,66 GHz. K dispozici pro test jsme měli právě základní model osazený základním procesorem.

Bohužel se trochu potvrdily původní obavy se směrovostí Wi-Fi antény. Ta je umístěna v malém černém puntíku ve spodní části pod plastovým krytem, tudíž je z horní strany stíněna samotným hliníkovým tělem. V příjmu signálu se tak využívá především odrazu od okolních předmětů a především podlahy a ve směru vzhůru je citlivost skutečně horší, především ve srovnání s původním modelem, který měl Wi-Fi antény umístěny právě pod horním plastovým krytem. Nejde však o nic převratného a zřejmě si toho ani nevšimnete, pokud nepřijímáte signál z přístupového bodu umístěného v patře nad vámi.

Výkon a chlazení

Nejdříve se zastavme u výkonu. Zřejmě nikoho nepřekvapí, že je výkon naprosto srovnatelný se základním třináctipalcovým MacBookem Pro, proti kterému jsme v testu Mac Mini 2010 postavili. A jak by také ne, když oba stroje používají zcela totožný hardware.

V testech jsme v žádné fázi nepociťovali žádný znatelný handicap způsobený použitým procesorem, kteří mnozí označují za zastaralý. Svému účelu slouží velmi dobře a především ve spojení s grafickou kartou GeForce 320M odvádí výbornou práci. Zatímco v oblasti notebooků může být situace jiná, u stolního počítače typu Maca mini nespatřujeme jediný důvod pro osazení jiné řady procesorů.

Syntetické testy můžete vidět na doprovodných grafech, reálné pocity pak hovoří ve prospěch nového stroje. Pro domácí použití, pro které je tento počítač určen – tedy prohlížení webu, práce s digitálními fotografiemi a střih videa ve vysokém rozlišení v iMovie – zvládá počítač na výbornou. Problémem testovaného stroje pak byly pouze 2 GB paměti, které se negativně projevovaly na výkonu především při náročnějších činností s fotografiemi nebo videem. Možná se vám zdají 2 GB dostatečné, musíte si ale uvědomit, že pro samotný operační systém a jeho aplikace je k dispozici nanejvýš 1,75 GB, což již moc na vyskakování není. A když si vezmete, že jen Safari si po pár hodinách činnosti bez okolků vezme i 400 MB paměti jen pro sebe, budete se brzy po rozšíření paměti poohlížet.

Pokud však Maca Mini pořizujete pouze jako domácí webovou stanici nebo multimediální přehrávač do obýváku, budou pro vás základní dva gigabajty operační paměti více než dostatečné.

Protože právě do obývacího pokoje se novinka hodí více, než kdy jindy. A to nejen svým elegantním vzhledem, ale především tichostí svého chodu. I když předchozí model Maca mini patřil mezi velmi tiché, novinka jej s přehledem zastíní. A zcela nesrovnatelný je se stejně vybaveným MacBookem Pro. Zkrátka řešení chlazení je zcela jiné a ve větším těle Maca mini je dostatek prostoru pro efektivnější chlazení, kterého inženýři Applu dokázali bezezbytku využili.

V činnostech s maximální zátěží, při nichž se teplota procesoru pohybuje nad hranicí 80 stupňů celsia (což není nic divného, procesory této třídy jsou designovány na bezpečný chod do teploty 110 – 115 stupňů), výrazně se liší otáčky ventilátoru: zatímco MacBook Pro točí v této situaci šest tisíc otáček za minutu a uživatel má pocit, že notebook každou chvíli vzlétne, ventilátor Maca mini pohybuje svými lopatkami jen něco málo nad dvěma tisíci otáčkami za minutu a je zcela neslyšný. Jen pro srovnání: předchozí model Maca mini ve stejné situaci točí ventilátorem přibližně 3 200 otáček za minutu a je slyšitelný o něco více.

Zkrátka a dobře nedokážete vyvinout takovou zátěž, abyste nový Mac mini dokázali v běžné místnosti slyšet – tedy pokud nemáte uši jak netopýr a běžně slyšíte trávu růst.

Přiznám se, že jsem měl z chlazení počítače velké obavy, především s přihlédnutím k vestavěnému napájecímu adaptéru v jeho těle. Jsem však velmi rád, že se tyto obavy nepotvrdily a řešení vnitřního chlazení se skutečně povedlo. Ovšem až čas ukáže, zda jeho účinnost vydrží – vzhledem k tomu, že počítač nemá žádné nasávací otvory a chladící vzduch tak nasává především štěrbinou mechaniky a okolo zadních konektorů, mohou být tyto náchylné k postupnému zanášení prachem a tím ke snižující se účinnosti.

Komletní fotogalerie

Zhodnocení

Mac mini 2010 se opravdu povedl. Jeho design je líbivý a nanejvýše funkční a radost z něj nebudete mít pouze v případě, že jste uživateli předchozího modelu a máte k němu nakoupeno doplňující stohovatelné příslušenství, které vám k novému modelu nebude tak hezky ladit. Pokud tedy chcete stolní počítač Mac a rádi byste použili monitor dle vlastního výběru, neuděláte s novým Macem mini chybu. A stejné platí i při jeho integraci do domácího multimediálního centra. Škoda jen trochu vyšší lokální ceny.

Tento článek je součástí série věnující se novému Macu mini 2010. V této sérii již vyšlo:

41 komentářů: „Apple Mac mini 2010: výkon zakletý v hliníku (Zkušenosti)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: 1. zprávy » Apple Mac mini 2010: výkon zakletý v hliníku (Zkušenosti)

  • avatar
    22. 07. 2010 (06:27)
    Trvalý odkaz

    Díky za skvělý článek.
    Rád bych se ještě zeptal na doporučení. Vyplatí se tedy tenhle nový Mac Mini za ty peníze? Ano, je hezčí, o kapku tišší…

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:27)
    Trvalý odkaz

    Díky za skvělý článek.
    Rád bych se ještě zeptal na doporučení. Vyplatí se tedy tenhle nový Mac Mini za ty peníze? Ano, je hezčí, o kapku tišší…

  • avatar
    22. 07. 2010 (06:34)
    Trvalý odkaz

    @PetaH: pokud (třeba jako já) nechcete iMac, pak je to dobrá volba. Je tichý, dostatečně výkonný – a pokud nemáte hluboko do kapsy a napotřebujete nutně optickou mechaniku, šel bych asi do serverové varianty…

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:34)
    Trvalý odkaz

    @PetaH: pokud (třeba jako já) nechcete iMac, pak je to dobrá volba. Je tichý, dostatečně výkonný – a pokud nemáte hluboko do kapsy a napotřebujete nutně optickou mechaniku, šel bych asi do serverové varianty…

  • avatar
    22. 07. 2010 (06:47)
    Trvalý odkaz

    Nechystáte se otestovat serverovou variantu? I když se cena dostala na úroveň nejlevnějšího iMaca, myslím že by to mohlo být i svižnější.

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:47)
    Trvalý odkaz

    Nechystáte se otestovat serverovou variantu? I když se cena dostala na úroveň nejlevnějšího iMaca, myslím že by to mohlo být i svižnější.

  • avatar
    22. 07. 2010 (06:49)
    Trvalý odkaz

    @Martin: ano, rádi bychom. Serverová bude o kus rychlejší, a díky osazeným diskům bude vykazovat rychlejší diskové operace, než iMac – jeví se tak jako ideální pracovní stanice pro toho, kdo chce použít vlastní osvědčené monitory…

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:49)
    Trvalý odkaz

    @Martin: ano, rádi bychom. Serverová bude o kus rychlejší, a díky osazeným diskům bude vykazovat rychlejší diskové operace, než iMac – jeví se tak jako ideální pracovní stanice pro toho, kdo chce použít vlastní osvědčené monitory…

  • avatar
    22. 07. 2010 (06:54)
    Trvalý odkaz

    Serverová verze mi přijde lepší řešení (a stejně rychlé), než základní verze doplněná SSD diskem a externím FW diskem na data. Předpokládám, že serverová verze bude zvládat DTP práce v Adobe CS5 a Lightroom s přehledem.

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:54)
    Trvalý odkaz

    Serverová verze mi přijde lepší řešení (a stejně rychlé), než základní verze doplněná SSD diskem a externím FW diskem na data. Předpokládám, že serverová verze bude zvládat DTP práce v Adobe CS5 a Lightroom s přehledem.

  • avatar
    22. 07. 2010 (07:01)
    Trvalý odkaz

    @Martin: přesně tak, navíc serverová verze je rychlejší – je třeba mít na paměti, že je k dispozici s procesorem o taktu 2,66 GHz, zatímco základní model je „jen“ 2,4 GHz. V přenosové rychlosti se disky serverové verze zapojené do RAIDu (člověk tak získá skvěle rychlé 1 TB úložiště a nemusí připojovat pomalý externí FW disk) mohou rovnat s SSD disky, ty však budou mít rychlejší seek…

  • avatar
    22. 07. 2010 (09:01)
    Trvalý odkaz

    @Martin: přesně tak, navíc serverová verze je rychlejší – je třeba mít na paměti, že je k dispozici s procesorem o taktu 2,66 GHz, zatímco základní model je „jen“ 2,4 GHz. V přenosové rychlosti se disky serverové verze zapojené do RAIDu (člověk tak získá skvěle rychlé 1 TB úložiště a nemusí připojovat pomalý externí FW disk) mohou rovnat s SSD disky, ty však budou mít rychlejší seek…

  • avatar
    22. 07. 2010 (07:16)
    Trvalý odkaz

    @Kanabis: ale bavíme se o serveru a 2x 7200 disky ve stripping raidu, ve srovnání se kterými je i FW800 disk o polovinu (spíše ale více) pomalejší :)

  • avatar
    22. 07. 2010 (09:16)
    Trvalý odkaz

    @Kanabis: ale bavíme se o serveru a 2x 7200 disky ve stripping raidu, ve srovnání se kterými je i FW800 disk o polovinu (spíše ale více) pomalejší :)

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:39)
    Trvalý odkaz

    Z toho co se mi podarilo vysledovat bych rek, ze nejvic se nasava spodni casti po obvodu celeho plastoveho krytu na spodni strane.to uchyceni jak je reseno na tech trech „cepech“nedoleha uplne az k telu a nechava tam prostor pro nasati cerstveho vzduchu, nedokážu si představit, jak by mělo fungovat nasavani skrz stěrbinu mechaniky..

  • avatar
    22. 07. 2010 (10:39)
    Trvalý odkaz

    Z toho co se mi podarilo vysledovat bych rek, ze nejvic se nasava spodni casti po obvodu celeho plastoveho krytu na spodni strane.to uchyceni jak je reseno na tech trech „cepech“nedoleha uplne az k telu a nechava tam prostor pro nasati cerstveho vzduchu, nedokážu si představit, jak by mělo fungovat nasavani skrz stěrbinu mechaniky..

  • avatar
    22. 07. 2010 (08:44)
    Trvalý odkaz

    @Godzilin: zkoušeli jsme to v „kouřové komoře“ a spodem opravdu nic nesaje – ventilátor uvnitř vytváří podtlak a vzduch z okolí se tak dovnitř nasává všemi volnými otvory: tedy přes mechaniku a okolo konektorů….

  • avatar
    22. 07. 2010 (10:44)
    Trvalý odkaz

    @Godzilin: zkoušeli jsme to v „kouřové komoře“ a spodem opravdu nic nesaje – ventilátor uvnitř vytváří podtlak a vzduch z okolí se tak dovnitř nasává všemi volnými otvory: tedy přes mechaniku a okolo konektorů….

  • avatar
    22. 07. 2010 (09:21)
    Trvalý odkaz

    @Godzilin: však taky proto recenzím neříkáme recenze, ale Zkušenosti – protože věci testujeme / používáme trochu jinak a důkladněji, než je běžné v běžných recenzích. Na rozdíl od jiných redakcí si tento luxus můžeme časově dovolit, i když je to za cenu toho, že u nás na tyto články možná o trochu déle čekáte. U tohoto typu článků jsme se rozhodli aktuálnost a dnes tak moderní snahu „býtzakaždoucenuprvní“ obětovat a raději vše pořádně proklepnout…

  • avatar
    22. 07. 2010 (11:21)
    Trvalý odkaz

    @Godzilin: však taky proto recenzím neříkáme recenze, ale Zkušenosti – protože věci testujeme / používáme trochu jinak a důkladněji, než je běžné v běžných recenzích. Na rozdíl od jiných redakcí si tento luxus můžeme časově dovolit, i když je to za cenu toho, že u nás na tyto články možná o trochu déle čekáte. U tohoto typu článků jsme se rozhodli aktuálnost a dnes tak moderní snahu „býtzakaždoucenuprvní“ obětovat a raději vše pořádně proklepnout…

  • avatar
    22. 07. 2010 (09:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Nesmysl, dovolím si dost dobře tvrdit, že se někde při tom testování stala chyba. Nevím, jak vypadá vaše testovací „kouřová komora“ ale počítač určitě saje spodem.

    Kdo nevěří, ať se podívá třeba tady:
    1. Víko těsní ale jenom z 2/3 plochy, v části nad WiFi anténou už není těsnění, které je tvořeno malou gumičkou nalepenou po obvodu kovové části krytu. Vznikl tak prostorově poměrně velký průduch, jde to vidět tady:
    http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-Mac-mini-Model-A1347-Outer-Case/3155/1

    2. Vzduch pak prochází přes mřížku plechu s WiFi anténou, kolem disku a potom zřejmě přes WiFi modul, tady jde vidět, že je tam přímá cesta pro vzduch:
    http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-Mac-mini-Model-A1347-Outer-Case/3155/7

    Tedy buď se stala chyba při tom testu, nebo tam udělal Apple úplně nesmyslné průduchy.

    Bohužel nemám doma, jak zkusit kudy to přesně letí, protože to v podstatě nijak pořádně nefouká.

  • avatar
    22. 07. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: Nesmysl, dovolím si dost dobře tvrdit, že se někde při tom testování stala chyba. Nevím, jak vypadá vaše testovací „kouřová komora“ ale počítač určitě saje spodem.

    Kdo nevěří, ať se podívá třeba tady:
    1. Víko těsní ale jenom z 2/3 plochy, v části nad WiFi anténou už není těsnění, které je tvořeno malou gumičkou nalepenou po obvodu kovové části krytu. Vznikl tak prostorově poměrně velký průduch, jde to vidět tady:
    http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-Mac-mini-Model-A1347-Outer-Case/3155/1

    2. Vzduch pak prochází přes mřížku plechu s WiFi anténou, kolem disku a potom zřejmě přes WiFi modul, tady jde vidět, že je tam přímá cesta pro vzduch:
    http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-Mac-mini-Model-A1347-Outer-Case/3155/7

    Tedy buď se stala chyba při tom testu, nebo tam udělal Apple úplně nesmyslné průduchy.

    Bohužel nemám doma, jak zkusit kudy to přesně letí, protože to v podstatě nijak pořádně nefouká.

  • avatar
    22. 07. 2010 (10:16)
    Trvalý odkaz

    @Bobrs: opravdu se to takto chová: pomocí speciální aplikace jsme zvedli otáčky ventilátoru na maximum a prostřednictvím zdroje kouře ve zcela vzduchotěsně uzavřené místnosti zkoumali, kudy počítač nasává – a i při nejvyšších otáčkách reálně nešlo spodem vůbec nic. V mřížce spatřuji především designový prvek, jak oddělit disky od přímého přístupu uživatele a přitom k nim nechat prostup vzduchu.

    Navíc pokud by skutečně sál převážně tou mikroštěrbinou dole, tak by to nebylo šťastné řešení, protože ta by se prachem zanesla velmi, ale velmi brzy (i o pořádný kus větší nasávací otvory starého modelu se za dva, tři měsíce v běžném prostředí dokáží zcela ucpat).

    Já zkrátka nehodnotím to, co a jak Apple zamýšlel a zda něco dělal či nedělal nesmyslně. Popisuje, jak se zařízení reálně chová. A chová se takto. A bez ohledu na to, kudy saje, tak chladí čertovsky dobře….

    Příště asi budu muset vzít kameru, abychom se vyhnuli tomuto přesvědčování :)

  • avatar
    22. 07. 2010 (12:16)
    Trvalý odkaz

    @Bobrs: opravdu se to takto chová: pomocí speciální aplikace jsme zvedli otáčky ventilátoru na maximum a prostřednictvím zdroje kouře ve zcela vzduchotěsně uzavřené místnosti zkoumali, kudy počítač nasává – a i při nejvyšších otáčkách reálně nešlo spodem vůbec nic. V mřížce spatřuji především designový prvek, jak oddělit disky od přímého přístupu uživatele a přitom k nim nechat prostup vzduchu.

    Navíc pokud by skutečně sál převážně tou mikroštěrbinou dole, tak by to nebylo šťastné řešení, protože ta by se prachem zanesla velmi, ale velmi brzy (i o pořádný kus větší nasávací otvory starého modelu se za dva, tři měsíce v běžném prostředí dokáží zcela ucpat).

    Já zkrátka nehodnotím to, co a jak Apple zamýšlel a zda něco dělal či nedělal nesmyslně. Popisuje, jak se zařízení reálně chová. A chová se takto. A bez ohledu na to, kudy saje, tak chladí čertovsky dobře….

    Příště asi budu muset vzít kameru, abychom se vyhnuli tomuto přesvědčování :)

  • avatar
    22. 07. 2010 (16:05)
    Trvalý odkaz

    Ahoj Vlado, dikec zarecenzi. Tento pocitac mi uz mesic lezi na stole a ikdyz je to uplne muj prvni mac a prakticky ho jeste vubec neumim ovladat ta tvoje zkusenosti s chlazenim a vykonem mohu potvrdit.

    Jen bych se chtel zeptat na nekolik otazek:
    1) pises ze je diky viku uzivatelsky velmi snadne vymenit i hardisk. To se mi ale moc nezda, nikde se o tom v navodu nepise.
    2) mohl by jsi v nekterych dalsich clancich popsat jak pocitac nejlepe pouzivat jako multimedialni centrum? Jake ovadaci prvky si k nemu poridit (klavesnice, mys, dalkove ovladani, aplikaci do iPhona), jaky mikrofon, kameru aby se mohl v obyvaku provozovat videochat, vcem prehravat videa, streamy. Mali cenu si k pocitaci poridit dvb-t tuner a jaky atd.
    3) trosku resim situaci, ze bych chtel mit pocitac nastalo pripojeny pres HDMI do Plasmy a pres Mini DisplayPort pres redukci DVI do LCD monitoru. Jde to takto jednoduse a nebo jsou v tom nejake uskali?

    Diky za odpovedi.

  • avatar
    22. 07. 2010 (16:05)
    Trvalý odkaz

    A jak by se chladila ta serverová verze kde není mechanika???? BTW mám MacBook Pro 13″ 2010 o kterém píšete a zatím sem z něj „vytáhl“ nejvíc 5000RMP a byl slyšet, ale pořád je tišší než běžné PC notebooky, jo a stejně se plno lidí nemůže shodnout jestli nasává vzduch přes klávesnici nebo vzadu chtělo by to taky zkusit v té komoře abych měl jasno.

  • avatar
    22. 07. 2010 (18:05)
    Trvalý odkaz

    A jak by se chladila ta serverová verze kde není mechanika???? BTW mám MacBook Pro 13″ 2010 o kterém píšete a zatím sem z něj „vytáhl“ nejvíc 5000RMP a byl slyšet, ale pořád je tišší než běžné PC notebooky, jo a stejně se plno lidí nemůže shodnout jestli nasává vzduch přes klávesnici nebo vzadu chtělo by to taky zkusit v té komoře abych měl jasno.

  • avatar
    22. 07. 2010 (18:05)
    Trvalý odkaz

    Ahoj Vlado, dikec zarecenzi. Tento pocitac mi uz mesic lezi na stole a ikdyz je to uplne muj prvni mac a prakticky ho jeste vubec neumim ovladat ta tvoje zkusenosti s chlazenim a vykonem mohu potvrdit.

    Jen bych se chtel zeptat na nekolik otazek:
    1) pises ze je diky viku uzivatelsky velmi snadne vymenit i hardisk. To se mi ale moc nezda, nikde se o tom v navodu nepise.
    2) mohl by jsi v nekterych dalsich clancich popsat jak pocitac nejlepe pouzivat jako multimedialni centrum? Jake ovadaci prvky si k nemu poridit (klavesnice, mys, dalkove ovladani, aplikaci do iPhona), jaky mikrofon, kameru aby se mohl v obyvaku provozovat videochat, vcem prehravat videa, streamy. Mali cenu si k pocitaci poridit dvb-t tuner a jaky atd.
    3) trosku resim situaci, ze bych chtel mit pocitac nastalo pripojeny pres HDMI do Plasmy a pres Mini DisplayPort pres redukci DVI do LCD monitoru. Jde to takto jednoduse a nebo jsou v tom nejake uskali?

    Diky za odpovedi.

  • avatar
    22. 07. 2010 (17:21)
    Trvalý odkaz

    „ …a prostřednictvím zdroje kouře ve zcela vzduchotěsně uzavřené místnosti zkoumali, kudy počítač nasává – a i při nejvyšších otáčkách reálně nešlo spodem vůbec nic.“

    A bolo možné pozorovať že sa vzduch nasáva cez štrbinu mechaniky a okolo zadných konektorov?

  • avatar
    22. 07. 2010 (19:21)
    Trvalý odkaz

    „ …a prostřednictvím zdroje kouře ve zcela vzduchotěsně uzavřené místnosti zkoumali, kudy počítač nasává – a i při nejvyšších otáčkách reálně nešlo spodem vůbec nic.“

    A bolo možné pozorovať že sa vzduch nasáva cez štrbinu mechaniky a okolo zadných konektorov?

  • avatar
    22. 07. 2010 (18:27)
    Trvalý odkaz

    @Honza: nasává přes klávesnici, ale na rozdíl od starších modelů má jinak řešený výfuk teplého zvuku tak, že tento se při zavřeném stroji nedostává zpět do těla notebooku….
    @Stibor: ano
    @Jan Dovrtel: Návod jsem nějak nestudoval, ale není to nic složitého, stačí povolit perforovaný plech.

  • avatar
    22. 07. 2010 (20:27)
    Trvalý odkaz

    @Honza: nasává přes klávesnici, ale na rozdíl od starších modelů má jinak řešený výfuk teplého zvuku tak, že tento se při zavřeném stroji nedostává zpět do těla notebooku….
    @Stibor: ano
    @Jan Dovrtel: Návod jsem nějak nestudoval, ale není to nic složitého, stačí povolit perforovaný plech.

  • Pingback: Uplynulý týden na SuperApple – 29. týden

Komentáře nejsou povoleny.