Mac mini 2010: pohled ze všech stran (Fotogalerie)

Inovovaný domácí počítač Apple Mac mini přichází se zcela novým designovým provedením. Pojďme se podívat, jak vypadá ze všech stran a nahlédneme i kouskem dovnitř.

Aktuální model Maca mini je stejně velký, jako současná Apple TV – jedná se tedy půdorysně o čtverec o délce hrany 19,7 centimetrů. Tělo je vyrobeno z jednoho kusu hliníku technologií Unibody – to je rozdíl oproti předchozímu modelu, který měl z masivního hliníku vyroben pouze boky.

Konektorová výbava na zadní straně je dole doplněna výdechem ohřátého vzduchu z chlazení, který je (dle všeho) nasáván okolo konektorů a štěrbinou mechaniky. To je opět zcela jiná koncepce ve srovnání s původním modelem, který nasával prostřednictvím perforovaných otvorů po obvodu spodní stěny.

Spodní plastovou část lze sejmou a získáte tak přístup k pamětím a pevnému disku – ten je ale skryt pod mřížkou nesoucí antény bezdrátové části. Právě toto uspořádání anténního systému je největší obětí na oltář unibody koncepce tohoto modelu: antény jsou totiž umístěny dole pod počítačem, tudíž se svým okolím budou komunikovat přes desku stolu a odrazem od podlahy místnosti, citlivost na signál nad úrovní počítače tak bude dle všech fyzikálních zákonů velmi špatná. Mac mini tak bude výborný pro přijímání Wi-Fi signálu od souseda bydlícího pod vámi, zatímco síť souseda bydlícího o patro výš zřejmě ani nezahlédnete. Uvidíme, nakolik tuto směrovost potvrdí první testy.

Integrovaný zdroj najdete hned vedle pamětí – a pokud tedy bude jeho sálající teplo některou z komponent nejvíce ovlivňovat, budou to nejspíše právě paměťové moduly. Zdroj je podle dostupných informací celý zavřen v plastovém obalu, vinou čeho se nepoužívá hliníkové tělo pro přímý odvod odpadního tepla od něj. Po sejmutí mřížky s anténou získáte přístup k pevnému disku.

Srovnání s původním Macem mini snad není nutné rozebírat – novinka je užší, ale o něco placatější. Liší se také dodávané příslušenství: na externí adaptér zapomeňte a dodávaná redukce je určena pro port HDMI. Což může být omezující, pokud byste k Macu mini chtěli připojit dva monitory s vyšším rozlišením – HDMI port je v tomto případě omezen (pravděpodobně softwarově) na nejvyšší rozlišení 1 920 x 1 200 bodů – pokud tedy chcete k počítači připojit například druhý monitor s rozlišením větším než 1 920 x 1 200 bodů (nebo i vyšším), máte smůlu.

Zmenšena byla také krabice, díky čemu se podařilo Applu snížit náklady na dopravu, protože výrazně zvýšil výnosnost z jednoho přepravního kontejneru (na paletu se zkrátka vejde víc kusů). Na posledním snímku můžete srovnat nového Miníka jak s původním, tak s aktuální Apple TV.

Tento článek je součástí série věnující se novému Macu mini 2010. V této sérii již vyšlo:

Zdroj: Macworld

41 komentářů: „Mac mini 2010: pohled ze všech stran (Fotogalerie)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:20)
    Trvalý odkaz

    moc hezky, ale moc drahy, kdyz jenom pripoctu klavesnici a magickou mys tak to uz je lepsi koupit imac…

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:20)
    Trvalý odkaz

    moc hezky, ale moc drahy, kdyz jenom pripoctu klavesnici a magickou mys tak to uz je lepsi koupit imac…

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:22)
    Trvalý odkaz

    „HDMI port je v tomto případě omezen (pravděpodobně softwarově) na nejvyšší rozlišení 1 920 x 1 080 bodů – pokud tedy chcete k počítači připojit například druhý 24″ monitor s rozlišením 1 920 x 1 200 bodů (nebo i vyšším), máte smůlu.“

    po 1. – Apple udáva rozlíšenie: „HDMI port with support for up to 1920-by-1200 resolution“
    po 2. – ak dobre viem, tak špecifikácia HDMI ani neumožňuje vyššie rozlíšenie

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:22)
    Trvalý odkaz

    „HDMI port je v tomto případě omezen (pravděpodobně softwarově) na nejvyšší rozlišení 1 920 x 1 080 bodů – pokud tedy chcete k počítači připojit například druhý 24″ monitor s rozlišením 1 920 x 1 200 bodů (nebo i vyšším), máte smůlu.“

    po 1. – Apple udáva rozlíšenie: „HDMI port with support for up to 1920-by-1200 resolution“
    po 2. – ak dobre viem, tak špecifikácia HDMI ani neumožňuje vyššie rozlíšenie

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:32)
    Trvalý odkaz

    ad chlazeni – z obr. je jasne patrny, ze to nasava kolem spodni gumy – viz mrizka pod gumou a orientace vetraku.

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:32)
    Trvalý odkaz

    ad chlazeni – z obr. je jasne patrny, ze to nasava kolem spodni gumy – viz mrizka pod gumou a orientace vetraku.

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:35)
    Trvalý odkaz

    pardon, je to jinak. Mrizka je asi antena.

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:35)
    Trvalý odkaz

    pardon, je to jinak. Mrizka je asi antena.

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:37)
    Trvalý odkaz

    Kdyby apple použil hliníkový kryt k přímému chlazení zdroje, tak by si pod sebou vykopal hrob.. ono 230 V na dotek pěkně kope :)
    WiFi antény bych neviděl tak dramaticky, od toho mají současné WiFi karty dvě/tři antény, aby si s odrazy poradily (prakticky to funguje stejně, jako noise cancellation dvěma mikrofony na iP4). Mini teda docela určitě má jednu anténku zespod, druhou zvrchu v logu, třetí, no, možná opět kolem štěrbiny mechaniky.
    Co je větší prasárna je to nasávání vzduchu skrz mechaniku. Hřebík do rakve už tak nespolehlivých mechanik.
    A co je ta tečka vedle mechaniky?

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:37)
    Trvalý odkaz

    Kdyby apple použil hliníkový kryt k přímému chlazení zdroje, tak by si pod sebou vykopal hrob.. ono 230 V na dotek pěkně kope :)
    WiFi antény bych neviděl tak dramaticky, od toho mají současné WiFi karty dvě/tři antény, aby si s odrazy poradily (prakticky to funguje stejně, jako noise cancellation dvěma mikrofony na iP4). Mini teda docela určitě má jednu anténku zespod, druhou zvrchu v logu, třetí, no, možná opět kolem štěrbiny mechaniky.
    Co je větší prasárna je to nasávání vzduchu skrz mechaniku. Hřebík do rakve už tak nespolehlivých mechanik.
    A co je ta tečka vedle mechaniky?

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:38)
    Trvalý odkaz

    @lulu: z fotografií to příliš patrné není, navíc některé zdroje hovoří o tom, že kolem spodní plastové části žádné prostupy nejsou. Uvidíme na reálném modelu…
    @M.: ad bod 1: bylo upraveno ještě dříve, než jste odeslal příspěvek, šlo o mé přehlédnutí
    ad bod 2.: vzhledem k tomu, že HDMI není z pohledu grafické karty nic jiného než „předrátované“ DVI, dokáží některé grafické karty na jiných operačních systémech rozpoznat zapojení HDMI -> DVI redukce a v tomto zapojení vypnout omezení HDMI a dovolí využít plné rozlišení, kterého je grafická karta schopná. Tato funkcionalita podle současných informací není v tomto modelu obsažena…

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:38)
    Trvalý odkaz

    @lulu: z fotografií to příliš patrné není, navíc některé zdroje hovoří o tom, že kolem spodní plastové části žádné prostupy nejsou. Uvidíme na reálném modelu…
    @M.: ad bod 1: bylo upraveno ještě dříve, než jste odeslal příspěvek, šlo o mé přehlédnutí
    ad bod 2.: vzhledem k tomu, že HDMI není z pohledu grafické karty nic jiného než „předrátované“ DVI, dokáží některé grafické karty na jiných operačních systémech rozpoznat zapojení HDMI -> DVI redukce a v tomto zapojení vypnout omezení HDMI a dovolí využít plné rozlišení, kterého je grafická karta schopná. Tato funkcionalita podle současných informací není v tomto modelu obsažena…

  • Pingback: 1. zprávy » Mac mini 2010: pohled ze všech stran (Fotogalerie)

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:40)
    Trvalý odkaz

    @moole: ale ne – aktivní prvky zdroje mohou být chlazeny pláštěm, taková konstrukce se běžně používá…
    Tečka je infraport pro DO…

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:40)
    Trvalý odkaz

    @moole: ale ne – aktivní prvky zdroje mohou být chlazeny pláštěm, taková konstrukce se běžně používá…
    Tečka je infraport pro DO…

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:43)
    Trvalý odkaz

    Mám otázku: Jak je to s Apple Remote a mikrofonem? Ta dirka vedle slot mechaniky vypadá jak mikrofon (což by bylo skvělý), ale pak nevim, kde by byl infra příjem pro AR. Jak to tedy je? Ve specifikaci není ani jedno :(

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:43)
    Trvalý odkaz

    Mám otázku: Jak je to s Apple Remote a mikrofonem? Ta dirka vedle slot mechaniky vypadá jak mikrofon (což by bylo skvělý), ale pak nevim, kde by byl infra příjem pro AR. Jak to tedy je? Ve specifikaci není ani jedno :(

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:54)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Ta mřížka celá nebude anténa, ale držák a chladič hdd. Vzuch poputuje skrz ni, kolem disku a mezi casem a mechanikou štěrbinou ven. Anténa bude jen ten černý „špunt“ a je zajímavý, že na růných fotkách je různě natočený.
    @Vláďa: Senzor DO bych čekal v pravé části štěrbiny.. :) Ad DVI: Fakt? (To, že DVI zvládne víc než 1920×1200, je tím, že má v sobě vlastně 2x HDMI.)
    @Ondřej: Nj, to je nejlepší vysvětlení.. mikrofon.

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:54)
    Trvalý odkaz

    @lulu: Ta mřížka celá nebude anténa, ale držák a chladič hdd. Vzuch poputuje skrz ni, kolem disku a mezi casem a mechanikou štěrbinou ven. Anténa bude jen ten černý „špunt“ a je zajímavý, že na růných fotkách je různě natočený.
    @Vláďa: Senzor DO bych čekal v pravé části štěrbiny.. :) Ad DVI: Fakt? (To, že DVI zvládne víc než 1920×1200, je tím, že má v sobě vlastně 2x HDMI.)
    @Ondřej: Nj, to je nejlepší vysvětlení.. mikrofon.

  • avatar
    16. 06. 2010 (07:56)
    Trvalý odkaz

    Mikrofon to imho nebude, to by se o tom apple ve specifikacích zmiňoval – jediná zmínka o mikrofonu je v popisu zvukového výstupu, který podporuje iPhone sluchátka s mikrofonem…
    Ovšem vzorky na test by měly být za chvíli tady, tak budeme chytřejší…

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:56)
    Trvalý odkaz

    Mikrofon to imho nebude, to by se o tom apple ve specifikacích zmiňoval – jediná zmínka o mikrofonu je v popisu zvukového výstupu, který podporuje iPhone sluchátka s mikrofonem…
    Ovšem vzorky na test by měly být za chvíli tady, tak budeme chytřejší…

  • avatar
    16. 06. 2010 (08:15)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: ne, tecka je bila dioda pri uspani – infra je klasicky uplne napravo na kraji ve sterbine pro CD/DVD

  • avatar
    16. 06. 2010 (10:15)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: ne, tecka je bila dioda pri uspani – infra je klasicky uplne napravo na kraji ve sterbine pro CD/DVD

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:01)
    Trvalý odkaz

    No jestli to má nasávat vzduch vzadu a funět ho dolu do stolu tak Apple přemýšlí naruby. Logicky by to mělo jít obrácně. Ale třeba Applí teplej vzduch klesá a studenej stoupá. Určitě by bylo vhodný použít ke chlazení celý pouzdro minimacka. Na CPU a disk by to šlo určitě když nechtěj riskovat zdroj. Jinak se mi novinka líbí, nehrozí žloutnutí. Myslim že hlavně kvůli žloutnutí plastů nasadil Apple hliník a sklo oproti mnohem hezčím předchozím počítačum. Ještě lamáckej dotaz: připojim k tomu nějak levně a bez komplikací kalsický VGA nebo DVI LCDčko ?
    Cenu nekomentuju, ta je šílená

  • avatar
    16. 06. 2010 (11:01)
    Trvalý odkaz

    No jestli to má nasávat vzduch vzadu a funět ho dolu do stolu tak Apple přemýšlí naruby. Logicky by to mělo jít obrácně. Ale třeba Applí teplej vzduch klesá a studenej stoupá. Určitě by bylo vhodný použít ke chlazení celý pouzdro minimacka. Na CPU a disk by to šlo určitě když nechtěj riskovat zdroj. Jinak se mi novinka líbí, nehrozí žloutnutí. Myslim že hlavně kvůli žloutnutí plastů nasadil Apple hliník a sklo oproti mnohem hezčím předchozím počítačum. Ještě lamáckej dotaz: připojim k tomu nějak levně a bez komplikací kalsický VGA nebo DVI LCDčko ?
    Cenu nekomentuju, ta je šílená

  • avatar
    16. 06. 2010 (09:40)
    Trvalý odkaz

    mmm, mel bych dotaz, takze jsem pochopil zpravne ze na HDMI se proste dela rozdvojka, diky ktery to pak zvladne separatne dva monitory?

    A pokud jo, predpokladam ze n DVI nic takovyho moznyho neni?

    dik

  • avatar
    16. 06. 2010 (11:40)
    Trvalý odkaz

    mmm, mel bych dotaz, takze jsem pochopil zpravne ze na HDMI se proste dela rozdvojka, diky ktery to pak zvladne separatne dva monitory?

    A pokud jo, predpokladam ze n DVI nic takovyho moznyho neni?

    dik

  • avatar
    16. 06. 2010 (11:11)
    Trvalý odkaz

    @Krtek: Ne, samozrejme to nasava vepredu a vyfukuje vzadu.
    @Krtek: V krabici je k tomu redukce z HDMI na DVI (single-link DVI-D). VGA jde jen s redukci z miniDP.
    @JaRda: Naopak, dela se rozdvojka z dual-link DVI na dva single-link DVI nebo dva HDMI. Ale neni to standardni postup, ovladace grafiky to musi podporovat, aby pochopily, ze na jednom konektoru maji dva monitory.

  • avatar
    16. 06. 2010 (13:11)
    Trvalý odkaz

    @Krtek: Ne, samozrejme to nasava vepredu a vyfukuje vzadu.
    @Krtek: V krabici je k tomu redukce z HDMI na DVI (single-link DVI-D). VGA jde jen s redukci z miniDP.
    @JaRda: Naopak, dela se rozdvojka z dual-link DVI na dva single-link DVI nebo dva HDMI. Ale neni to standardni postup, ovladace grafiky to musi podporovat, aby pochopily, ze na jednom konektoru maji dva monitory.

  • Pingback: SuperApple.cz » Mac mini 2010: první Mac přímo do obýváku (Představení)

  • avatar
    16. 06. 2010 (13:20)
    Trvalý odkaz

    No vzhledem k unibody tělu, tak jen za matroš to bude docela dost odpadu. Už i tady se musí cena někde projevit :-(

  • avatar
    16. 06. 2010 (15:20)
    Trvalý odkaz

    No vzhledem k unibody tělu, tak jen za matroš to bude docela dost odpadu. Už i tady se musí cena někde projevit :-(

  • Pingback: SuperApple.cz » Mac mini 2010: totální rozborka

  • Pingback: SuperApple.cz » Mac mini updatován, zapomeňte na starý design!

  • Pingback: SuperApple.cz » Mac mini 2010: oficiální české ceny

  • Pingback: SuperApple.cz » První české preview Macu mini 2010 (Video)

Komentáře nejsou povoleny.