Poznáváme Mac OS X: fámy o jednotlačítkových myších

Ano, kdysi dávno (a pod pojmem kdysi dávno si představte počátek devadesátých let minulého století) měly počítače Apple myši, které používaly pouze jediné tlačítko. Bylo to v dobách, kdy operační systémy počítačů i jejich programy byly jednoduché a neobsahovaly mnoho doplňkových možností, které by bylo zapotřebí vyvolávat prostřednictvím kontextové nabídky otevírané právě klepnutím pravým tlačítkem myši.

Postupem času však s rostoucím výkonem a schopnostmi počítačů přibývalo také možností poskytovaných programy a kontextové nabídky se stávaly stále častějšími pomocníky. Apple nejdříve přidal podporu pro pravé tlačítko prostřednictvím klávesové zkratky a později také zařadil do své nabídky vlastní myši, které již druhým tlačítkem disponovaly. V současnosti všechny Apple myši obsahují druhé tlačítko – jen je často nutné tuto funkcionalitu povolit.

Pokud máte ke svému Macu připojenu myš Apple Magic Mouse nebo starší Apple Mighty Mouse, musíte nejdříve použití pravého tlačítka povolit. Otevřete Předvolby Systému -> Myš a zde zaškrtněte možnost povolující druhé tlačítko myši.


Použití pravého tlačítka je u myší společnosti Apple zapotřebí nejdříve povolit.

Ke svému Macu můžete pochopitelně připojit také jakoukoli myš s USB rozhraním, kterou budete mít momentálně k dispozici. Pokud tato myš bude mít dvě tlačítka (a je velmi pravděpodobné, že je mít bude), budou fungovat ihned po prvním zapojené bez nutnosti cokoli kdekoli povolovat.

40 komentářů: „Poznáváme Mac OS X: fámy o jednotlačítkových myších

  • Pingback: Jablickari.cz

  • Pingback: 1. zprávy » Poznáváme Mac OS X: fámy o jednotlačítkových myších

  • avatar
    16. 03. 2010 (09:39)
    Trvalý odkaz

    Zdravím!
    Hodilo by se docela zmínit proč tomu tak je .. proč myši od Apple mají druhé tlačítko vypnuté. Neznám oficiální stanovisko Apple, ale domnívám se že to je proto, protože druhé tlačítko v MAC OS X zkrátka není potřeba. Pravé a levé tlačítko myší často lidi oblbuje. Třeba můj starší otec, když mu řeknu aby klikl pravým tlačítkem myší obvykle nejdřive klikne levým a teprve když ho upozorním že pravý je to druhý tak až potom si uvědomí svou chybu. Jedno tlačítko zkrátka omezuje tyhle omyly. Pravé tlačítko lze tedy zavolat stejně pomocí přidržení klávesy a nebo kliknutím a podržením sepnutého tlačítka myši po dobu dvou-tří sekund. Jinak úplně nejjednodušejší uživatel si vystačí s jedním a tím co mu předinstalovaný MAC nabízí v liště. Málo jaký děda si vůbec uvědomuje, že se ikony v Docku dají upravovat. :)

    • avatar
      16. 03. 2010 (09:57)
      Trvalý odkaz

      Lweek: ale domnívám se že to je proto, protože druhé tlačítko v MAC OS X zkrátka není potřeba. – toto je právě jedna z těch fám, o kterých to celé je. Kdysi to tak bylo (především v Classicu), není to ale z daleka neplatí a nejen v operačním systému, ale především v mnoha aplikacích jsou funkce, které jinak než pravým tlačítkem myši vyvolat nejdou – nehledě na to, že kontextová nabídka je násobně rychlejší, než zástupný způsob (vezměte si například vytvoření adresáře na ploše s jejím využitím a bez něj)…

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:39)
    Trvalý odkaz

    Zdravím!
    Hodilo by se docela zmínit proč tomu tak je .. proč myši od Apple mají druhé tlačítko vypnuté. Neznám oficiální stanovisko Apple, ale domnívám se že to je proto, protože druhé tlačítko v MAC OS X zkrátka není potřeba. Pravé a levé tlačítko myší často lidi oblbuje. Třeba můj starší otec, když mu řeknu aby klikl pravým tlačítkem myší obvykle nejdřive klikne levým a teprve když ho upozorním že pravý je to druhý tak až potom si uvědomí svou chybu. Jedno tlačítko zkrátka omezuje tyhle omyly. Pravé tlačítko lze tedy zavolat stejně pomocí přidržení klávesy a nebo kliknutím a podržením sepnutého tlačítka myši po dobu dvou-tří sekund. Jinak úplně nejjednodušejší uživatel si vystačí s jedním a tím co mu předinstalovaný MAC nabízí v liště. Málo jaký děda si vůbec uvědomuje, že se ikony v Docku dají upravovat. :)

    • avatar
      16. 03. 2010 (10:57)
      Trvalý odkaz

      Lweek: ale domnívám se že to je proto, protože druhé tlačítko v MAC OS X zkrátka není potřeba. – toto je právě jedna z těch fám, o kterých to celé je. Kdysi to tak bylo (především v Classicu), není to ale z daleka neplatí a nejen v operačním systému, ale především v mnoha aplikacích jsou funkce, které jinak než pravým tlačítkem myši vyvolat nejdou – nehledě na to, že kontextová nabídka je násobně rychlejší, než zástupný způsob (vezměte si například vytvoření adresáře na ploše s jejím využitím a bez něj)…

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:24)
    Trvalý odkaz

    Vytvoření adresáře na ploše jednotlačítkovou myší: Ctrl – klik a vybrat New Folder :-)

    • avatar
      16. 03. 2010 (10:30)
      Trvalý odkaz

      vh: Ctrl – klik a vybrat New Folder – kdepak, Lweek hovořilo tom, že druhé tlačítko (= kontextové menu) není proto, že není potřeba. Tudíž tento postup je nepřípustný, protože je to jen důkaz, že pravé tlačítko je zapotření :) Tudíž znova a vytvořte adresář uprostřed plochy bez kontextové nabídky :)
      Frantisek: znat klavesove zkratky a pak je i slozka na plose otazkou kratsi, nez klepnutim mysi – nesouhlasím. Já nechci, aby se mi adresář vytvořil v pravém horním rohu plochy, chci ho na místě, kde chci já – tudíž klávesovou zkratkou ho sice vytvoříte, ale pak jej musíte vzít myší a přetáhnout tam, kde ho chcete (a kde byste jej pravým tlačítkem měli okamžitě). A mimochodem, jak pri neřešení myši a používání klávesnice přesunete adresář na určené místo plochy tak, aby nepřekážel, až připojím USB disk? :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (11:24)
    Trvalý odkaz

    Vytvoření adresáře na ploše jednotlačítkovou myší: Ctrl – klik a vybrat New Folder :-)

    • avatar
      16. 03. 2010 (11:30)
      Trvalý odkaz

      vh: Ctrl – klik a vybrat New Folder – kdepak, Lweek hovořilo tom, že druhé tlačítko (= kontextové menu) není proto, že není potřeba. Tudíž tento postup je nepřípustný, protože je to jen důkaz, že pravé tlačítko je zapotření :) Tudíž znova a vytvořte adresář uprostřed plochy bez kontextové nabídky :)
      Frantisek: znat klavesove zkratky a pak je i slozka na plose otazkou kratsi, nez klepnutim mysi – nesouhlasím. Já nechci, aby se mi adresář vytvořil v pravém horním rohu plochy, chci ho na místě, kde chci já – tudíž klávesovou zkratkou ho sice vytvoříte, ale pak jej musíte vzít myší a přetáhnout tam, kde ho chcete (a kde byste jej pravým tlačítkem měli okamžitě). A mimochodem, jak pri neřešení myši a používání klávesnice přesunete adresář na určené místo plochy tak, aby nepřekážel, až připojím USB disk? :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:27)
    Trvalý odkaz

    Mys je hlavne hrozne pomala. Mnohem lepsi je, znat klavesove zkratky a pak je i slozka na plose otazkou kratsi, nez klepnutim mysi.
    Proste slusne a hezky receno, nereste mysi a pouzivejte to, co mate….klavesnice :-)

  • avatar
    16. 03. 2010 (11:27)
    Trvalý odkaz

    Mys je hlavne hrozne pomala. Mnohem lepsi je, znat klavesove zkratky a pak je i slozka na plose otazkou kratsi, nez klepnutim mysi.
    Proste slusne a hezky receno, nereste mysi a pouzivejte to, co mate….klavesnice :-)

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:50)
    Trvalý odkaz

    Hm, adresar sa vytvori na mieste tam kde kliknem aj pomocou CTRL + klik. Aspon v SL

    • avatar
      16. 03. 2010 (11:06)
      Trvalý odkaz

      Joer: ale vždyť se to psalo jen o příspěvek výše: Jde o vytvořeni BEZ POUŹITÍ kontextového menu, takže žádný CTRL + Click, protože o to tady šlo :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (11:50)
    Trvalý odkaz

    Hm, adresar sa vytvori na mieste tam kde kliknem aj pomocou CTRL + klik. Aspon v SL

    • avatar
      16. 03. 2010 (12:06)
      Trvalý odkaz

      Joer: ale vždyť se to psalo jen o příspěvek výše: Jde o vytvořeni BEZ POUŹITÍ kontextového menu, takže žádný CTRL + Click, protože o to tady šlo :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (10:53)
    Trvalý odkaz

    A je pravda, ze kopec beznych BFU pod Win, vobec nevie naco je prave tlacitko mysi a to nehovorim uz o dalsich 3-4 tlacitkach. Takze Apple asi vedel preco roky nechaval 1 tlacitkovu mys. Naco komplikovat zivot zacinajucemu uzivatelovi. Inac v OS 6.0, 7.0 bol dodavany vyucujuci film ako vziat mysku a klikat a presuvat po ploche, adresar atd.

  • avatar
    16. 03. 2010 (11:53)
    Trvalý odkaz

    A je pravda, ze kopec beznych BFU pod Win, vobec nevie naco je prave tlacitko mysi a to nehovorim uz o dalsich 3-4 tlacitkach. Takze Apple asi vedel preco roky nechaval 1 tlacitkovu mys. Naco komplikovat zivot zacinajucemu uzivatelovi. Inac v OS 6.0, 7.0 bol dodavany vyucujuci film ako vziat mysku a klikat a presuvat po ploche, adresar atd.

  • avatar
    16. 03. 2010 (12:01)
    Trvalý odkaz

    Dovolím si nesouhlasit. Kdyby to tak bylo, tak by Apple povolil druhé tlačítko by default. Nevěřím tedy že to je vyplé ve všech aktuální verzích MAC OS X nedopatřením. On podle mne se snaží o maximální zjednodušení ovládání, ačkoliv to může zprvu přijít nelogické. Když jsem přecházel na MAC a nevěděl sem, že lze druhé tlačítko aktivovat, tak jsem nějakým omylem přišel na to že lze kontextovou nabídku získat přidržením myši. Předpokládám, že aplikace od společnosti apple jsou navrženy tak, aby to nejdůležitější šlo i bez druhého tlačítka. Víz kontextové nabídky v základním balíčku MAC OS X + iLife.

  • avatar
    16. 03. 2010 (13:01)
    Trvalý odkaz

    Dovolím si nesouhlasit. Kdyby to tak bylo, tak by Apple povolil druhé tlačítko by default. Nevěřím tedy že to je vyplé ve všech aktuální verzích MAC OS X nedopatřením. On podle mne se snaží o maximální zjednodušení ovládání, ačkoliv to může zprvu přijít nelogické. Když jsem přecházel na MAC a nevěděl sem, že lze druhé tlačítko aktivovat, tak jsem nějakým omylem přišel na to že lze kontextovou nabídku získat přidržením myši. Předpokládám, že aplikace od společnosti apple jsou navrženy tak, aby to nejdůležitější šlo i bez druhého tlačítka. Víz kontextové nabídky v základním balíčku MAC OS X + iLife.

  • avatar
    16. 03. 2010 (12:17)
    Trvalý odkaz

    Vláďa: nemám pocit, že by Lweek popíral možnost/vhodnost použití kontextové nabídky – bavil se jen o tom, že k tomu není nutné druhé tlačítko – že se dá suplovat přidržením Ctrl – tak jako na OS8.5 či ještě dříve. A to v kontextu s tím, že lidé neznalí nebudou po dobu, než k tomu dospějí, zmateni neočekávanou reakcí počítače na nechtěný klik jiným tlačítkem. Stejně jako Lweek mám konkrétní zkušenosti se staršími lidmi, kteří stejně dojedou myší do menu a tam si odkliknou funkci, kterou by mohli na místě provést pravým tlačítkem. Ano, je zarážející, co všechno může někomu dělat problémy, ale taková je realita. A pokud vycházím z toho, že zkušenější uživatel si během několika sekund nastaví ovládání podle sebe, nezkušený nebude zmaten. Totéž platí o primární absenci možnosti klikat přímo na touchpad (u ne-unibody NB) – tedy nutnosti klikat skutečným tlačítkem pod touchpadem – mě to vytáčí, ale chápu to. A v tomto kontextu se zcela ztotožňuji s příspěvkem Lweeka.

    A ještě bych dodal, že ovládání myší samotné je na Macu v pořádku, ale HW realizace myší už hodně dlouho ne. Poslední jablečná myš, kterou jsem byl ochoten používat, byla ta hranatá (http://shop.smphoto.com/prod_images/comp_hardware/Apple_Mouse1.jpg). Pak už to stojí všechno za starou bačkoru – za tím si pevně stojím. Jediná výjimka – s magic-mouse jsem toho ještě nenajezdil tolik, abych ji hodnotil. Kromě ní však znám dobře všechny myši. (Na Macích dělám 20 let.)

    • avatar
      16. 03. 2010 (12:53)
      Trvalý odkaz

      Lweek & Jirka: není to přesně tak, je třeba si to uvést do historických souvislostí. Proč Apple tak dlouho nevyráběl vícetlačítkové myši, přestože operační systém již kontextové místní nabídky (kontextová nabídka = druhé tlačítko, jsou to synonyma) několik verzí obsahoval? Jednoduše proto, že Apple měl patentovánu pouze myš s jedním tlačítkem a patent na dvoutlačítkovou dlouho nemoh získat (držitel patentu, úzce svázán s Microsoftem) mu jej nechtěl prodat. Proto muselo nastoupit marketingové oddělení a tuto skutečnost přikrýt tvrzením, že druhé tlačítko není proto, že není potřeba. Je potřeba, Apple to věděl již dlouho, ale trvalo, než zkrátka mohl vícetlačítkové myši používat.
      Navíc tento příspěvek je zcela o něčem jiném: není vůbec o myších Apple (o těch je jen okrajově), ale o vícetlačítkových myších. Říkal switcherům, že pokud připojí jakoukoli jejich současnou USB myš, budou fungovat všechna její tlačítka. To je to důležité sdělení, protože mnoho z nich žije v přesvědčení, že druhé tlačítko zkrátka fungovat nebude…
      Lweek: aplikace od společnosti apple jsou navrženy tak, aby to nejdůležitější šlo i bez druhého tlačítka – ano, ale jen opravdu to nejdůležitější, o spoustu dalšího zkrátka bez lokální nabídky přijdete – namátkou například nemožnost použít Services na prvky na ploše…

  • avatar
    16. 03. 2010 (13:17)
    Trvalý odkaz

    Vláďa: nemám pocit, že by Lweek popíral možnost/vhodnost použití kontextové nabídky – bavil se jen o tom, že k tomu není nutné druhé tlačítko – že se dá suplovat přidržením Ctrl – tak jako na OS8.5 či ještě dříve. A to v kontextu s tím, že lidé neznalí nebudou po dobu, než k tomu dospějí, zmateni neočekávanou reakcí počítače na nechtěný klik jiným tlačítkem. Stejně jako Lweek mám konkrétní zkušenosti se staršími lidmi, kteří stejně dojedou myší do menu a tam si odkliknou funkci, kterou by mohli na místě provést pravým tlačítkem. Ano, je zarážející, co všechno může někomu dělat problémy, ale taková je realita. A pokud vycházím z toho, že zkušenější uživatel si během několika sekund nastaví ovládání podle sebe, nezkušený nebude zmaten. Totéž platí o primární absenci možnosti klikat přímo na touchpad (u ne-unibody NB) – tedy nutnosti klikat skutečným tlačítkem pod touchpadem – mě to vytáčí, ale chápu to. A v tomto kontextu se zcela ztotožňuji s příspěvkem Lweeka.

    A ještě bych dodal, že ovládání myší samotné je na Macu v pořádku, ale HW realizace myší už hodně dlouho ne. Poslední jablečná myš, kterou jsem byl ochoten používat, byla ta hranatá (http://shop.smphoto.com/prod_images/comp_hardware/Apple_Mouse1.jpg). Pak už to stojí všechno za starou bačkoru – za tím si pevně stojím. Jediná výjimka – s magic-mouse jsem toho ještě nenajezdil tolik, abych ji hodnotil. Kromě ní však znám dobře všechny myši. (Na Macích dělám 20 let.)

    • avatar
      16. 03. 2010 (13:53)
      Trvalý odkaz

      Lweek & Jirka: není to přesně tak, je třeba si to uvést do historických souvislostí. Proč Apple tak dlouho nevyráběl vícetlačítkové myši, přestože operační systém již kontextové místní nabídky (kontextová nabídka = druhé tlačítko, jsou to synonyma) několik verzí obsahoval? Jednoduše proto, že Apple měl patentovánu pouze myš s jedním tlačítkem a patent na dvoutlačítkovou dlouho nemoh získat (držitel patentu, úzce svázán s Microsoftem) mu jej nechtěl prodat. Proto muselo nastoupit marketingové oddělení a tuto skutečnost přikrýt tvrzením, že druhé tlačítko není proto, že není potřeba. Je potřeba, Apple to věděl již dlouho, ale trvalo, než zkrátka mohl vícetlačítkové myši používat.
      Navíc tento příspěvek je zcela o něčem jiném: není vůbec o myších Apple (o těch je jen okrajově), ale o vícetlačítkových myších. Říkal switcherům, že pokud připojí jakoukoli jejich současnou USB myš, budou fungovat všechna její tlačítka. To je to důležité sdělení, protože mnoho z nich žije v přesvědčení, že druhé tlačítko zkrátka fungovat nebude…
      Lweek: aplikace od společnosti apple jsou navrženy tak, aby to nejdůležitější šlo i bez druhého tlačítka – ano, ale jen opravdu to nejdůležitější, o spoustu dalšího zkrátka bez lokální nabídky přijdete – namátkou například nemožnost použít Services na prvky na ploše…

  • avatar
    16. 03. 2010 (14:04)
    Trvalý odkaz

    klik na desktop a potom shift+cmd+N. :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (15:04)
    Trvalý odkaz

    klik na desktop a potom shift+cmd+N. :)

  • avatar
    16. 03. 2010 (15:17)
    Trvalý odkaz

    jo, někteří pisálci jsou holt chudáci, co si neumí ani pořádně přečíst všechna vlákna diskuze, že?

    jinak ale musím nesouhlasit s janečkem – na MACu dělám 10 let a pokud zrovna nejsem na tabletu, tak VŽDY používám jednotlačítkovou myš. a nemám pocit, že bych byl pomalejší než někdo s vícetlačítkovou, nebo že bych byl ochuzen o nějakou funkci. jsem toho názoru, že MAC OS je natolik dobrý systém, že skutečně TÉMĚŘ druhé tlačítko nepotřebuje (MM je jiný kalibr) – dělám grafiku. vyjma domršených programů jako je třeba corel, kde bez druhého tlačítka skutečně neuděláte základní věci, jsem druhé tlačítko nepotřeboval. tolik moje zkušenost. nakolik to byl nebo nebyl marketingový tah mě nezajímá. to, co tady pane janečku popisujete (vaše argumenty), mi přijde jako snaha za každou cenu obhájit názor, že prostě bez druhého tlačítka to nejde ani náhodou. já říkám, že jde (a bavme se, prosím, o obecném používání počítače, nikoliv o něčem úplně spešl).

    podle mě je to totiž především o zvyku každého uživatele, takže pokud vám lépe vyhovuje druhé tlačítko, tak si ho mačkejte dle libosti. já si radši třeba nastavím klávesové zkratky a jedu si po svém. stejně tak je to i v případě touchpadu u non-unibody. osobně nesnáším nastavení dotek = klik. preferuji mačkání fyzického tlačítka pod touchpadem. ale nikomu to nevnucuji. když mi někdo přinese na opravu noťas, tak si to vypnu, ale pak mu to zase vrátím jak to měl a nebudu mu tvrdit, že bez této funkce se jeho počítač nedá používat …

    prostě se omlouvám, ale vaše argumenty mi vyzněly tak, že vnucujete všem ostatním svůj názor jako jediný možný a správný (ne v článku, ten je OK, ale tady v diskuzi).

  • avatar
    16. 03. 2010 (16:17)
    Trvalý odkaz

    jo, někteří pisálci jsou holt chudáci, co si neumí ani pořádně přečíst všechna vlákna diskuze, že?

    jinak ale musím nesouhlasit s janečkem – na MACu dělám 10 let a pokud zrovna nejsem na tabletu, tak VŽDY používám jednotlačítkovou myš. a nemám pocit, že bych byl pomalejší než někdo s vícetlačítkovou, nebo že bych byl ochuzen o nějakou funkci. jsem toho názoru, že MAC OS je natolik dobrý systém, že skutečně TÉMĚŘ druhé tlačítko nepotřebuje (MM je jiný kalibr) – dělám grafiku. vyjma domršených programů jako je třeba corel, kde bez druhého tlačítka skutečně neuděláte základní věci, jsem druhé tlačítko nepotřeboval. tolik moje zkušenost. nakolik to byl nebo nebyl marketingový tah mě nezajímá. to, co tady pane janečku popisujete (vaše argumenty), mi přijde jako snaha za každou cenu obhájit názor, že prostě bez druhého tlačítka to nejde ani náhodou. já říkám, že jde (a bavme se, prosím, o obecném používání počítače, nikoliv o něčem úplně spešl).

    podle mě je to totiž především o zvyku každého uživatele, takže pokud vám lépe vyhovuje druhé tlačítko, tak si ho mačkejte dle libosti. já si radši třeba nastavím klávesové zkratky a jedu si po svém. stejně tak je to i v případě touchpadu u non-unibody. osobně nesnáším nastavení dotek = klik. preferuji mačkání fyzického tlačítka pod touchpadem. ale nikomu to nevnucuji. když mi někdo přinese na opravu noťas, tak si to vypnu, ale pak mu to zase vrátím jak to měl a nebudu mu tvrdit, že bez této funkce se jeho počítač nedá používat …

    prostě se omlouvám, ale vaše argumenty mi vyzněly tak, že vnucujete všem ostatním svůj názor jako jediný možný a správný (ne v článku, ten je OK, ale tady v diskuzi).

  • avatar
    16. 03. 2010 (18:11)
    Trvalý odkaz

    buď jedu pouze přes (multi) touchpad a nebo pěti tl. myš. Jedno tlačítko mi tedy nikdy nestačí, už jen při prohlížení webu potřebuji aspoň čtyři (dopředu, zpět, levý klik, odkaz v novém okně). Pravda ale, že jsem ~15 let dělal na win :-)

  • avatar
    16. 03. 2010 (19:11)
    Trvalý odkaz

    buď jedu pouze přes (multi) touchpad a nebo pěti tl. myš. Jedno tlačítko mi tedy nikdy nestačí, už jen při prohlížení webu potřebuji aspoň čtyři (dopředu, zpět, levý klik, odkaz v novém okně). Pravda ale, že jsem ~15 let dělal na win :-)

  • avatar
    17. 03. 2010 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Jakožto odchovanec Amigy nechápu proč mohla Amiga v roce 88 dvoutlačítkovou myš běžně používat a proč se tomu Apple vyhýbal. Jednoduší ovládání moh bejt důvod. Obdobně ta licence na 2tl myš. Pokud ale vim, Gateway kdysi práva na pozůstatky Amigy kupoval právě kvůli patentu 2tl myši. Takže o M$ pochybuju (ale nepopíram to). Mně stejně přijde úplně nejlogičtější nemít ani horní lištu/menu a to by mělo vyskočit právě až stisknutim pravýho myšítka :-) Holt stará škola.
    Jinak jakožto myšoklikníka mně vyloženě rozčiluje když mi někdo radí ty šílený klávesový zktratky. Jabko+komand+shift+fn+ něco udělá základní věc co dělam jednim klikem :-( Navíc po občasný změně názvů na Applích klávesnicích mně to někdy mate (i když je fakt že rozmístění je stejný, kurňa kde mam jabko, já nechci nějakej hnusnej čtyřlístek). Prostě klávesový zkratky považuju za užitečnou věc pro profíky, my BFU klikáme a šooupeme myšima po stolech.

  • avatar
    17. 03. 2010 (18:59)
    Trvalý odkaz

    Jakožto odchovanec Amigy nechápu proč mohla Amiga v roce 88 dvoutlačítkovou myš běžně používat a proč se tomu Apple vyhýbal. Jednoduší ovládání moh bejt důvod. Obdobně ta licence na 2tl myš. Pokud ale vim, Gateway kdysi práva na pozůstatky Amigy kupoval právě kvůli patentu 2tl myši. Takže o M$ pochybuju (ale nepopíram to). Mně stejně přijde úplně nejlogičtější nemít ani horní lištu/menu a to by mělo vyskočit právě až stisknutim pravýho myšítka :-) Holt stará škola.
    Jinak jakožto myšoklikníka mně vyloženě rozčiluje když mi někdo radí ty šílený klávesový zktratky. Jabko+komand+shift+fn+ něco udělá základní věc co dělam jednim klikem :-( Navíc po občasný změně názvů na Applích klávesnicích mně to někdy mate (i když je fakt že rozmístění je stejný, kurňa kde mam jabko, já nechci nějakej hnusnej čtyřlístek). Prostě klávesový zkratky považuju za užitečnou věc pro profíky, my BFU klikáme a šooupeme myšima po stolech.

  • avatar
    18. 03. 2010 (22:22)
    Trvalý odkaz

    Krtek: Command je pořád Command (ten hnusnej čtyřlístek) a už od prvních Applů je pořád na stejném místě, jediné, co se změnilo, že zmizelo jabko.

  • avatar
    18. 03. 2010 (23:22)
    Trvalý odkaz

    Krtek: Command je pořád Command (ten hnusnej čtyřlístek) a už od prvních Applů je pořád na stejném místě, jediné, co se změnilo, že zmizelo jabko.

  • avatar
    19. 03. 2010 (22:57)
    Trvalý odkaz

    Tyjo, resite pravy tlacitko ja zase resim tlacitko prostredni :-)
    S jakoukoliv tritlacitkovou krysou to samozrejme neni problem, ale na Touchpadu se mi prostredni tlacitko dostalo az po instalaci BetterTouchTool a po porizeni Magic Mouse taky. Tim by to cele mohlo skoncit. Jenze nekonci :-(
    Zatimco u Mighty Mouse jsem mel nejisty pravy klik pac mi ho to nekdy bralo az kdyz jsem prstem temer sklouzaval po prave strane mejdla^H^H^H^H^H^H krysy, u Magic Mouse mam dost nejisty prave ten prostredni klik – jednoduse proto ze neni hmatem vymezeno kde to prostredni tlacitko je. V BetterTouchTool jsem si flek pro prostredni klik uz rozsiril na dobre vic jak dvounasobek, ale porad to neni uplne ono (tedko experimentuju s uzkym prouzkem izolepy jako hmatovy voditko).
    Taky je mozny chyba muze byt v BTT, protoze se mi uz parkrat stalo ze jsem nekolikrat za sebou klikal prostrednim tlacitkem a aniz jsem pohl prosty po mysi, tak nektery kliky nebyly vzaty jako prostredni, ale jako levy.
    Njn, je to boj.

    A pak ze pravy tlacitko je problem :-).

  • avatar
    19. 03. 2010 (23:57)
    Trvalý odkaz

    Tyjo, resite pravy tlacitko ja zase resim tlacitko prostredni :-)
    S jakoukoliv tritlacitkovou krysou to samozrejme neni problem, ale na Touchpadu se mi prostredni tlacitko dostalo az po instalaci BetterTouchTool a po porizeni Magic Mouse taky. Tim by to cele mohlo skoncit. Jenze nekonci :-(
    Zatimco u Mighty Mouse jsem mel nejisty pravy klik pac mi ho to nekdy bralo az kdyz jsem prstem temer sklouzaval po prave strane mejdla^H^H^H^H^H^H krysy, u Magic Mouse mam dost nejisty prave ten prostredni klik – jednoduse proto ze neni hmatem vymezeno kde to prostredni tlacitko je. V BetterTouchTool jsem si flek pro prostredni klik uz rozsiril na dobre vic jak dvounasobek, ale porad to neni uplne ono (tedko experimentuju s uzkym prouzkem izolepy jako hmatovy voditko).
    Taky je mozny chyba muze byt v BTT, protoze se mi uz parkrat stalo ze jsem nekolikrat za sebou klikal prostrednim tlacitkem a aniz jsem pohl prosty po mysi, tak nektery kliky nebyly vzaty jako prostredni, ale jako levy.
    Njn, je to boj.

    A pak ze pravy tlacitko je problem :-).

Komentáře nejsou povoleny.