iPhone podporuje multitasking

Nebo je multitasking trošku (nebo úplně) něco jiného, než jak ho znám a co si pod tím představuji. S příchodem WMS7 (smál jsem se asi půl hodiny v kuse při čtení prvních dojmů, a to proti jiným mobilům nic nemám, jen mi nevyhovují, ale rád si přečtu nějaký flame mezi iPhone, WM, Android a jinou komunitou), již nějaký pátek fungujícím Nexus One a očekávaným iPhone OS 4, často se tu tohle magické slovíčko předhazuje, lidé si nadávají, osočují se, kritizují a jsou schopni se málem porvat.

Autorem tohoto příspěvku je Štěpán Ryšavý – oMicrone.net, jehož příspěvky můžete najít na blogu aj:gou.

Tak jsem přemýšlel, co je vlastně multitasking, a zda ho ten můj zázrak fakt nepodporuje. A včera, čistě náhodou, při absolutně normální činnosti, jsem si uvědomil, že vlastně ano, a to dokonce velmi vyspělým způsobem. Aktéry triviálního důkazu multitaskingu na iPhone jsou:

  • já (alias “uživatel”, “já”),
  • iPhone (3G 8GB OS v 3.1.3, u Vodafone s paušálem + daty, bez JB, s běžným nastavením, nic extra, alias “iPhone”),
  • sada aplikací (iPod, Email, Safari, AppStore, Billings Touch, Wow Armory, Twitterrific a SMS, a možná i jiné),
  • úvodní obrazovka po odemčení (alias “home”).

Začínáme. iPod hraje. Pomocí Safari pročítám zprávy o bronzu Bauera (gratulace !!!). Od MaruMaru mi přijde sms s gratulací, zobrazí se jako push. Kliknu na ní, protože si nepamatuju, k čemu gratuluje, přecházím do SMS, a zjišťuji, že to je k 1000. fanouškovi stránek na Facebooku o Českém ráji. Vracím se zpět home a druhým kliknutím do Safari, hned přímo do článku o Bauerovi. Dočetl jsem, jdu na home a jdu se podívat, jak se daří kamarádům v guildě a spouštím Wow Armory. To přechází hned na moji poslední stránku zde, což je výpis guildy. Do toho mi tlumeně iPhone oznámí nový email. Přecházím na home a do Emailu. Přišla reakce na příspěvky na SuperApple.cz ohledně JB iPhonů. Email mi označuje sám odkazy, přes něj se vracím do Safari, kde se mi hned otevírá nová stránka …

… asi v tento okamžik mi to nějak cvaklo …

… jdu ze Safari na home a pouštím Billings (aplikace pro trackování doby na projektu, vystavování faktur klientům, atd atd, o ní třeba jindy) a zde zakládám nový úkol a spouštím na něm měření času. Vypínám Billings, jsem na home. U Billings svítí ikonka jednoho aktivního měření. Jdu na AppStore, hledání aplikace, a beru první free aplikaci. Z AppStore mě to hodí na home, kde se zobrazí, jak se aplikace stahuje. Chvilku to potrvá, ale nečekám a jdu na Twitterrific pro poslední novinky. Pročítám zprávy a zaujme mě odkaz na WMS7. Klikám na něj a přecházím do zpravodajství. Pomocí zatřesení iPhonem přeskakuji na jinou skladbu (nechtělo se mi jít na iPod aplikaci). Dočítám aktualitu a jdu na home. Aplikace se mezitím začala instalovat. Říkám si super, mezitím přišel další mail. Při čtení mailu se ozval tlumený zvuk informující o nainstalování aplikace. Jdu na home, abych si přemístil ikonku. Vracím se do mailu, dočítám. Jdu na home, otevírám Billings a vypínám časování projektu. Pomocí zvláštní kombinace (ale je nejrychlejší: lock, home, home –> vyskočí na obrazovce před odemčením ovládání iPodu) vypínám iPod. Konec testu.

(ps: dnes ráno jsem se podíval do mailu a hned se mi zobrazila moje poslední zpráva, stejně tak v billings jsem mohl hned pokračovat v časování).

Neříkejte mi, že iPhone neumí multitasking. Mimochodem, nevidím rozdíl mezi kliknutím na ikonu a vybráním jiné aplikace, nebo stisknutím TAB a kliknutím na aplikaci, nebo použitím Expose a kliknutím na aplikaci, nebo kliknutím na Home u iPhone a vybráním aplikace, když se stane totéž. Dostanu se tam, kde jsem byl. Aplikace získá focus, případně proběhne její init(), dle druhu a obtížnosti aplikace v délce do 2 sekund (vzhledem k procesoru super) včetně načtení posledního stavu (pokud to podporuje). Pokud to aplikace umí, zachovává běžící thread na pozadí (viz instalace, iPod, Safari, ale i aplikace třetí strany, Billings).

Takže chyba není na straně OS, ale na straně programátorů, kteří nedokáží aplikace nastavit a využít tak schopnosti běžet na pozadí. Nebo mají snad Billings výsadní právo a odhalily tajnou cestu do jádra pudla?

73 komentářů: „iPhone podporuje multitasking

  • Pingback: 1. zprávy » iPhone podporuje multitasking

  • avatar
    16. 02. 2010 (23:42)
    Trvalý odkaz

    Gratuluji, konečně nádherný článek o tom, o čem se tak urputně hádá a skloňuje snad ve všech pádech!

  • avatar
    17. 02. 2010 (00:42)
    Trvalý odkaz

    Gratuluji, konečně nádherný článek o tom, o čem se tak urputně hádá a skloňuje snad ve všech pádech!

  • avatar
    17. 02. 2010 (01:04)
    Trvalý odkaz

    Takhle nějak to je. Jenomže „jablečňák“ nemá potřebu to nějak extra pojmenovat, narvat do tabulek a srovnávat — prostě to tak používá a neřeší hovadiny…

  • avatar
    17. 02. 2010 (02:04)
    Trvalý odkaz

    Takhle nějak to je. Jenomže „jablečňák“ nemá potřebu to nějak extra pojmenovat, narvat do tabulek a srovnávat — prostě to tak používá a neřeší hovadiny…

  • avatar
    17. 02. 2010 (01:43)
    Trvalý odkaz

    Když je tedy dle Vás jen chyba na straně programátorů, tak jaktože nevím o jediném GPS loggeru, který by mi dokázal zaznamenávat GPS polohu i při neaktivní aplikaci? Tolik neschopných programátorů! :-)

    Teď vážně: tohle je věc, která mě skutečně jako jedna z mála u iPhonu chybí. Hodně fotím a používám geotagging a ačkoliv vlastním iPhone s GPS čipem, který by mi ušetřil jedno zařizení, musím takhle s sebou neustále tahat navíc extra GPSr jen pro logování.
    (PS: ano, vím o tom, že nejnovější Aperture umožňuje geotagovat fotografie z fotografie pořízené iPhonem a Apple to tak doporučuje jako řešení, ale to je takové, mno, drbání se levou nohou za pravým uchem…)

  • avatar
    17. 02. 2010 (02:43)
    Trvalý odkaz

    Když je tedy dle Vás jen chyba na straně programátorů, tak jaktože nevím o jediném GPS loggeru, který by mi dokázal zaznamenávat GPS polohu i při neaktivní aplikaci? Tolik neschopných programátorů! :-)

    Teď vážně: tohle je věc, která mě skutečně jako jedna z mála u iPhonu chybí. Hodně fotím a používám geotagging a ačkoliv vlastním iPhone s GPS čipem, který by mi ušetřil jedno zařizení, musím takhle s sebou neustále tahat navíc extra GPSr jen pro logování.
    (PS: ano, vím o tom, že nejnovější Aperture umožňuje geotagovat fotografie z fotografie pořízené iPhonem a Apple to tak doporučuje jako řešení, ale to je takové, mno, drbání se levou nohou za pravým uchem…)

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    17. 02. 2010 (06:36)
    Trvalý odkaz

    Ja si pamatuju doby 6 let zpet, kdy spolu souperili Palm vs. Windows na poli kapesnich pocitacu tak jako dnes souperi Apple vs. Win, Android dalsi….
    To co se nejvic vycitalo Palmu byla absence multitaskingu. Pritom umel uz pred deseti lety to, co umi iPhone dnes, prehravat hudbu na pozadi a ulozit aplikaci do stavu jakesi hybernace, kdy po navratu mohl clovek pokracovat v zapocate praci…. Ovladat sly Palmy bez stylusu, a takova Trea ve sve dobe nemela chybu (i ja jsem jedno Treo sam vlastnil:-))
    Souhlasim s tim, ze mi multitask moc nechybi, jen 3G je pomalejsi pri otevirani treba im+ to je snad jediny pripad…. Proste ta stabilita os, kdy nevim co je reset, nebo kdy jsem nemel jediny problem se synchrinizaci za celou dobu je uzasna…. Wm mi kolikrat neslo syncnout a ja netusil proc :-(
    proste jen tak dal a tesim se na 4G:-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (07:36)
    Trvalý odkaz

    Ja si pamatuju doby 6 let zpet, kdy spolu souperili Palm vs. Windows na poli kapesnich pocitacu tak jako dnes souperi Apple vs. Win, Android dalsi….
    To co se nejvic vycitalo Palmu byla absence multitaskingu. Pritom umel uz pred deseti lety to, co umi iPhone dnes, prehravat hudbu na pozadi a ulozit aplikaci do stavu jakesi hybernace, kdy po navratu mohl clovek pokracovat v zapocate praci…. Ovladat sly Palmy bez stylusu, a takova Trea ve sve dobe nemela chybu (i ja jsem jedno Treo sam vlastnil:-))
    Souhlasim s tim, ze mi multitask moc nechybi, jen 3G je pomalejsi pri otevirani treba im+ to je snad jediny pripad…. Proste ta stabilita os, kdy nevim co je reset, nebo kdy jsem nemel jediny problem se synchrinizaci za celou dobu je uzasna…. Wm mi kolikrat neslo syncnout a ja netusil proc :-(
    proste jen tak dal a tesim se na 4G:-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (06:48)
    Trvalý odkaz

    mam sam iphone a vyhovuje mi, ale viem si pri par veciach multitasking predsa len predstavit.

    ked clovek je dakde v buse na skype alebo na inom kecalkovi, tak ludia zvycajne neodpisuju dako rychlo resp len dakomu napisem a cakam ci sa ozve a mam popri tom moznost surfovat, tak je to super(ano push funguje, ale nie je stopercentny, navyse sa musi aplikacia znova pripajat, co aj na 3G zaberie dakedy dost casu).

    dalsia vec je, ked napr citam v aplikacii (napr. Dropbox) nejaky word alebo pdf, napr ma 10MB subor(cize mozno 50 stran), zrazu dojde mail, tak si ho chcem precitat, ale ked sa vratim do aplikacie, tak zas musim otvorit dany subor(pripadne ho aplikacia musi znova stiahnut), co pri 10MB zas trva nejaky ten dlhsi cas, keby to ma multitasking, tak je to stale v pamati…

    uznavam, ze pre iPhone3G (ten totiz vlastnim) to nespravia, pretoze RAM je proste mala, ale pre 3GS, resp pre novy model by sa mohli zamysliet…

  • avatar
    17. 02. 2010 (07:48)
    Trvalý odkaz

    mam sam iphone a vyhovuje mi, ale viem si pri par veciach multitasking predsa len predstavit.

    ked clovek je dakde v buse na skype alebo na inom kecalkovi, tak ludia zvycajne neodpisuju dako rychlo resp len dakomu napisem a cakam ci sa ozve a mam popri tom moznost surfovat, tak je to super(ano push funguje, ale nie je stopercentny, navyse sa musi aplikacia znova pripajat, co aj na 3G zaberie dakedy dost casu).

    dalsia vec je, ked napr citam v aplikacii (napr. Dropbox) nejaky word alebo pdf, napr ma 10MB subor(cize mozno 50 stran), zrazu dojde mail, tak si ho chcem precitat, ale ked sa vratim do aplikacie, tak zas musim otvorit dany subor(pripadne ho aplikacia musi znova stiahnut), co pri 10MB zas trva nejaky ten dlhsi cas, keby to ma multitasking, tak je to stale v pamati…

    uznavam, ze pre iPhone3G (ten totiz vlastnim) to nespravia, pretoze RAM je proste mala, ale pre 3GS, resp pre novy model by sa mohli zamysliet…

  • avatar
    17. 02. 2010 (06:59)
    Trvalý odkaz

    Koukam, ze vase narky na to jak nektere aplikace neumi rozume vyuzit „last state“ je presne to, o cem mluvi velmi jasne clanek. Nektere aplikace to podporuji a dobre, jine proste ne.

  • avatar
    17. 02. 2010 (07:59)
    Trvalý odkaz

    Koukam, ze vase narky na to jak nektere aplikace neumi rozume vyuzit „last state“ je presne to, o cem mluvi velmi jasne clanek. Nektere aplikace to podporuji a dobre, jine proste ne.

  • avatar
    17. 02. 2010 (07:35)
    Trvalý odkaz

    Im+ je tragedie nabíhá hodinu nechápu proč přihlášeni k jabberu je otázka vteřiny.
    Safari mi často při navratu nebo přepnutí tabu znovu nacita stránku to mi hodně vadí.
    Byline při otevřeném článku a přepnutí aplikace skočí do detilu feedu a článek se musí otevřít a nacist znovu.
    Já multitaskingu nechci ale na tohle chování by měl dbát třeba i Apple při schvalování aplikace protože to hodně obtěžuje :(
    nakonec s tím Safari to nebude tak žhavé ze by bezelo na pozadí jak se někdy píse. Google talk v okně se vždy odpojí takže určitě Safari na pozadí nebezi potažmo jednotlive taby se uspavaji.

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:35)
    Trvalý odkaz

    Im+ je tragedie nabíhá hodinu nechápu proč přihlášeni k jabberu je otázka vteřiny.
    Safari mi často při navratu nebo přepnutí tabu znovu nacita stránku to mi hodně vadí.
    Byline při otevřeném článku a přepnutí aplikace skočí do detilu feedu a článek se musí otevřít a nacist znovu.
    Já multitaskingu nechci ale na tohle chování by měl dbát třeba i Apple při schvalování aplikace protože to hodně obtěžuje :(
    nakonec s tím Safari to nebude tak žhavé ze by bezelo na pozadí jak se někdy píse. Google talk v okně se vždy odpojí takže určitě Safari na pozadí nebezi potažmo jednotlive taby se uspavaji.

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:05)
    Trvalý odkaz

    Mám za to, že u Safari je problém s nastavením stránek a jejich „životností“, co způsobuje znovanačítání stránky. Pokud má nastavenou, zejména u zpravodajských serverů a blogů, a http request vrátí něco na způsob, že na serveru je aktuálnější verze stránek, začne automaticky stahování. Jediná možnost je zjistit, zda má Safari v nastavení automatické stahování novějších stránek.

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:05)
    Trvalý odkaz

    Mám za to, že u Safari je problém s nastavením stránek a jejich „životností“, co způsobuje znovanačítání stránky. Pokud má nastavenou, zejména u zpravodajských serverů a blogů, a http request vrátí něco na způsob, že na serveru je aktuálnější verze stránek, začne automaticky stahování. Jediná možnost je zjistit, zda má Safari v nastavení automatické stahování novějších stránek.

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:07)
    Trvalý odkaz

    Už se těším na článek o Billings, přesně něco takového hledám :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:07)
    Trvalý odkaz

    Už se těším na článek o Billings, přesně něco takového hledám :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:21)
    Trvalý odkaz

    Billings – existuje popis teto aplikace v cestine, pripadne da se pouzivat v ceskych pomerech. hledal sem hledal ale nenasel. jestli by vysel clanek priblizujici tuto aplikaci, ocenil bych to. neco takoveho hledam. zatim zkusim louskat anglicke weby. diky

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:21)
    Trvalý odkaz

    Billings – existuje popis teto aplikace v cestine, pripadne da se pouzivat v ceskych pomerech. hledal sem hledal ale nenasel. jestli by vysel clanek priblizujici tuto aplikaci, ocenil bych to. neco takoveho hledam. zatim zkusim louskat anglicke weby. diky

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:24)
    Trvalý odkaz

    Obávám se, že tě budu muset zklamat, ale trochu jsem programování pod iPhonem studoval a nemáš pravdu. Aplikace pro iPhone používají jeden trik: dostanou zprávu, že budou ukončeny (přepnutí aplikace na jinou), takže si uloží svůj stav, ty se přepneš například do Mailu a tam něco zpracuješ. Poté se přepneš zpátky do aplikace, ta se podívá, že měla něco rozdělaného a tak se nahodí ve vteřině do původního kontextu. Nicméně, všechny 3rd party aplikace se skutečně vypínají a zapínají. Jenom využívají zmíněného triku, že si zapamatují, kde skončily. Není to o neschopnostech programátorů využít multitasking (nelze to), je to pouze o neochotě zapamatovat si stav aplikace a pak se do něj ve vteřině vrátit tak, aby to vypadalo jako skutečné přepnutí aplikace. No a pomocí notofikací se dílo zázraku snadno dokoná, takže uživatel si myslí, že to běží na pozadí, ale tam ve skutečnosti běží na pozadí tak maximálně onen server kdesi na internetu, který tu notifikaci poslal :-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:24)
    Trvalý odkaz

    Obávám se, že tě budu muset zklamat, ale trochu jsem programování pod iPhonem studoval a nemáš pravdu. Aplikace pro iPhone používají jeden trik: dostanou zprávu, že budou ukončeny (přepnutí aplikace na jinou), takže si uloží svůj stav, ty se přepneš například do Mailu a tam něco zpracuješ. Poté se přepneš zpátky do aplikace, ta se podívá, že měla něco rozdělaného a tak se nahodí ve vteřině do původního kontextu. Nicméně, všechny 3rd party aplikace se skutečně vypínají a zapínají. Jenom využívají zmíněného triku, že si zapamatují, kde skončily. Není to o neschopnostech programátorů využít multitasking (nelze to), je to pouze o neochotě zapamatovat si stav aplikace a pak se do něj ve vteřině vrátit tak, aby to vypadalo jako skutečné přepnutí aplikace. No a pomocí notofikací se dílo zázraku snadno dokoná, takže uživatel si myslí, že to běží na pozadí, ale tam ve skutečnosti běží na pozadí tak maximálně onen server kdesi na internetu, který tu notifikaci poslal :-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:34)
    Trvalý odkaz

    Algi: toto jsem psal i v článku, že proběhne init() a focus, že to chápu, ale z uživatelského pohledu na multitasking, kdy ti je jedno, jaká to má střeva, ale že opravdu se zobrazí to, kdes předtím svoji práci ukončil a že se nemusíš proklikávat celou cestou opět k onomu článku nebo stavu aplikace, tedy že se ukládají nejen data, ale i stavy. Což pro mě, jakože uživatele, je ona podstatná záležitost. A to nejen z toho důvodu, že to začne tam, kde jsem skončil, ale že to jde vcelku svižně. A podporuje to tak můj, uživatelský multitasking, a nezdržuje mě.

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:34)
    Trvalý odkaz

    Algi: toto jsem psal i v článku, že proběhne init() a focus, že to chápu, ale z uživatelského pohledu na multitasking, kdy ti je jedno, jaká to má střeva, ale že opravdu se zobrazí to, kdes předtím svoji práci ukončil a že se nemusíš proklikávat celou cestou opět k onomu článku nebo stavu aplikace, tedy že se ukládají nejen data, ale i stavy. Což pro mě, jakože uživatele, je ona podstatná záležitost. A to nejen z toho důvodu, že to začne tam, kde jsem skončil, ale že to jde vcelku svižně. A podporuje to tak můj, uživatelský multitasking, a nezdržuje mě.

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:36)
    Trvalý odkaz

    Quentin: článek (recenzi) bych mohl určitě sepsat, a snad mi ho SuperApple uveřejní .. :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (08:36)
    Trvalý odkaz

    Quentin: článek (recenzi) bych mohl určitě sepsat, a snad mi ho SuperApple uveřejní .. :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:08)
    Trvalý odkaz

    Vím, že to s článkem nesouvisí, ale není nějaký takový nějaký podobný fakturační program, ale naprosto jednuduchý? Kde napíšu položku, částku atd? Něco jako exmind, ale pro Mac?

    Díky

  • avatar
    17. 02. 2010 (10:08)
    Trvalý odkaz

    Vím, že to s článkem nesouvisí, ale není nějaký takový nějaký podobný fakturační program, ale naprosto jednuduchý? Kde napíšu položku, částku atd? Něco jako exmind, ale pro Mac?

    Díky

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:13)
    Trvalý odkaz

    Petr: Jako abys měl šablonu na faktoru a mohl jen vypisovat přímo dané položky? Netuším, mně tohle právě zastupuje Billings, kde to vyplňování a generování faktur je hodně rychlé a intuitivní, a k tomu mi dokáže vytvářet i reporty. Ale že by byl jen nějaký nástroj na čisté psaní faktur, možná v Numbers bude šablona ..

  • avatar
    17. 02. 2010 (10:13)
    Trvalý odkaz

    Petr: Jako abys měl šablonu na faktoru a mohl jen vypisovat přímo dané položky? Netuším, mně tohle právě zastupuje Billings, kde to vyplňování a generování faktur je hodně rychlé a intuitivní, a k tomu mi dokáže vytvářet i reporty. Ale že by byl jen nějaký nástroj na čisté psaní faktur, možná v Numbers bude šablona ..

  • avatar
    17. 02. 2010 (09:54)
    Trvalý odkaz

    Zeptám se ta fotka která je v článku je nějaká ukázka jak to bude vypadat pravděpodobně v OS4???

  • avatar
    17. 02. 2010 (10:54)
    Trvalý odkaz

    Zeptám se ta fotka která je v článku je nějaká ukázka jak to bude vypadat pravděpodobně v OS4???

  • avatar
    17. 02. 2010 (10:30)
    Trvalý odkaz

    ja tiez myslim, ze push notifikacia pormene stacia na simulovanie multitaskingu, navyse moznost zapamatat si stav aplikacie naozaj ide.

    A toto nerobia vsetky aplikacie, napriklad origo ICQ client notifikaciu neposle, chce to lepsieho clienta zjavne :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (11:30)
    Trvalý odkaz

    ja tiez myslim, ze push notifikacia pormene stacia na simulovanie multitaskingu, navyse moznost zapamatat si stav aplikacie naozaj ide.

    A toto nerobia vsetky aplikacie, napriklad origo ICQ client notifikaciu neposle, chce to lepsieho clienta zjavne :)

  • avatar
    17. 02. 2010 (10:52)
    Trvalý odkaz

    jo a s tym iDisk trebarsj je to pravda. Pri kazdom prepnuti nacitanie dokumentu nanovo nieje uplne to prave orechove, to je pripad, kde ten multitasnking predsa len chyba. Na 3gs 256MB zas nie je tak malo, chcelo by to takuto aplikaciu, kde by Apple povolil beh na pozadi (trebars nech je to len MobileMe nech programaori 3tej strany navadaju, ale nech to funguje :) )
    A co sa tyka Safari, nemam ziadny problem. Ale stranka sa urcite nerefreshuje na pozadi, to v ziadnom pripade

  • avatar
    17. 02. 2010 (11:52)
    Trvalý odkaz

    jo a s tym iDisk trebarsj je to pravda. Pri kazdom prepnuti nacitanie dokumentu nanovo nieje uplne to prave orechove, to je pripad, kde ten multitasnking predsa len chyba. Na 3gs 256MB zas nie je tak malo, chcelo by to takuto aplikaciu, kde by Apple povolil beh na pozadi (trebars nech je to len MobileMe nech programaori 3tej strany navadaju, ale nech to funguje :) )
    A co sa tyka Safari, nemam ziadny problem. Ale stranka sa urcite nerefreshuje na pozadi, to v ziadnom pripade

  • avatar
    17. 02. 2010 (11:39)
    Trvalý odkaz

    @Štěpán: krasnej clanek
    @Mr. Cidermaster: to samy umi klidne i iPhoto. (pokud teda mas OS X)

  • avatar
    17. 02. 2010 (12:39)
    Trvalý odkaz

    @Štěpán: krasnej clanek
    @Mr. Cidermaster: to samy umi klidne i iPhoto. (pokud teda mas OS X)

  • avatar
    17. 02. 2010 (11:40)
    Trvalý odkaz

    PS: zajimalo by mne, jak se da na iPhone docilit obrazovky ktera je v ilustraci clanku? dik

  • avatar
    17. 02. 2010 (12:40)
    Trvalý odkaz

    PS: zajimalo by mne, jak se da na iPhone docilit obrazovky ktera je v ilustraci clanku? dik

  • avatar
    17. 02. 2010 (12:44)
    Trvalý odkaz

    Tak samozřejmě, že iPhone podporuje svým způsobem multitasking, ale jen pro své aplikace (proto se stahují maily, hraje hudba při dělání čehokoli jiného). Zároveň se aplikace uloží a pak spustí tam, kde se relace ukončila. I MMS se odešle, aniž by člověk musel čekat na progress bar. Můžete telefonovat a při tom dělat cokoli jiného. Můžou bežet stopky v pozadí atp.

    Ale pro aplikace třetích stran je tu jen jedna možnost – push notifikace. Aplikace v pozadí neumí dělat svoje věci. Jak tu padlo, nic neodešle ani nepřijme sama od sebe. A pokud to chápu dobře, na to, aby běželo počítadlo času ve zmíněné aplikaci není přeci třeba aby aplikace běžela. A ona stejně neběží … Snadno se čas dopočítá při spuštění, jen si svou relaci uloží.

    Mě osobně multitasking v pravém slova smyslu nechybí. Nevidím pro něj opodstatnění. Ale jsou chvíle, kdy by nebylo špatné, aby něco opravdu běželo v pozadí (příklad, nějaká aplikace pro last.fm), ale zároveň chápu, proč to Apple zatím nedovoluje :-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (13:44)
    Trvalý odkaz

    Tak samozřejmě, že iPhone podporuje svým způsobem multitasking, ale jen pro své aplikace (proto se stahují maily, hraje hudba při dělání čehokoli jiného). Zároveň se aplikace uloží a pak spustí tam, kde se relace ukončila. I MMS se odešle, aniž by člověk musel čekat na progress bar. Můžete telefonovat a při tom dělat cokoli jiného. Můžou bežet stopky v pozadí atp.

    Ale pro aplikace třetích stran je tu jen jedna možnost – push notifikace. Aplikace v pozadí neumí dělat svoje věci. Jak tu padlo, nic neodešle ani nepřijme sama od sebe. A pokud to chápu dobře, na to, aby běželo počítadlo času ve zmíněné aplikaci není přeci třeba aby aplikace běžela. A ona stejně neběží … Snadno se čas dopočítá při spuštění, jen si svou relaci uloží.

    Mě osobně multitasking v pravém slova smyslu nechybí. Nevidím pro něj opodstatnění. Ale jsou chvíle, kdy by nebylo špatné, aby něco opravdu běželo v pozadí (příklad, nějaká aplikace pro last.fm), ale zároveň chápu, proč to Apple zatím nedovoluje :-)

  • avatar
    17. 02. 2010 (13:18)
    Trvalý odkaz

    Absence rádia (FM nebo NET) mi taky trošku chybí, ale to tak jen jednou za měsíc, když jednu na delší cestu .. teď si nejsem jistý, zda neproběhla akvizice jisté společnosti na streamování hudby nebo rádií Applem, a to by mohlo mimo jiné umožnit i doplnění iPodu (všech typů) o tuto službu, a tedy integrovat jako základní aplikaci, tedy včetně plného běhu na pozadí ..

    Když ještě uvažuji nad vašimi příspěvky, a to jak z hlediska programátorského, tak uživatelského .. současné zastoupení iPhone nabízí 3 takřka podobné modely, které jsou ale HW na jiné úrovni .. přitom ale využívají stejný SW základ .. tedy globální uvolnění multitasku by mohlo znamenat nárust aplikací běžících na pozadí, a tedy snížení tzv. „singletasku“, tedy právě aktuální aplikace .. kdy by tato situace nastala, by záleželo na verzi iPhone ..

    Toto sebou ponese dva následky. První, o který jde Applu. User experience by klesala, a iPhone by skončil jako Apple verze portovaného PC do mobilu (alias Windows Mobile, jak mi bylo kolegy s WM přístroji vysvětleno). Druhý následek je na HW straně, a to je vyšší CPU time pro daný task (ať v pozadí nebo aktivní), což ale se přenese do u mobilních zařízení jednoho z klíčových parametrů: výdrž.

    Pokud by někdo chtěl mít stále zapnutý GeoTagging, bude mít do 4 hodin po baterce .. to spíš bych uvítal jednoduché rozšíření foťáku, a mám pocit, že to už umí, že při pořízení fotky využije i GPS informace při uložení EXIF dat o dané fotce .. pokud by někdo chtěl jen sledovat, jak jde krajinou, tak uvažte, že ta zařízení nedělají nic jiného, a i tak jsou na štíru s baterkou (neustálá triangulace taky něco sežere) ..

  • avatar
    17. 02. 2010 (14:18)
    Trvalý odkaz

    Absence rádia (FM nebo NET) mi taky trošku chybí, ale to tak jen jednou za měsíc, když jednu na delší cestu .. teď si nejsem jistý, zda neproběhla akvizice jisté společnosti na streamování hudby nebo rádií Applem, a to by mohlo mimo jiné umožnit i doplnění iPodu (všech typů) o tuto službu, a tedy integrovat jako základní aplikaci, tedy včetně plného běhu na pozadí ..

    Když ještě uvažuji nad vašimi příspěvky, a to jak z hlediska programátorského, tak uživatelského .. současné zastoupení iPhone nabízí 3 takřka podobné modely, které jsou ale HW na jiné úrovni .. přitom ale využívají stejný SW základ .. tedy globální uvolnění multitasku by mohlo znamenat nárust aplikací běžících na pozadí, a tedy snížení tzv. „singletasku“, tedy právě aktuální aplikace .. kdy by tato situace nastala, by záleželo na verzi iPhone ..

    Toto sebou ponese dva následky. První, o který jde Applu. User experience by klesala, a iPhone by skončil jako Apple verze portovaného PC do mobilu (alias Windows Mobile, jak mi bylo kolegy s WM přístroji vysvětleno). Druhý následek je na HW straně, a to je vyšší CPU time pro daný task (ať v pozadí nebo aktivní), což ale se přenese do u mobilních zařízení jednoho z klíčových parametrů: výdrž.

    Pokud by někdo chtěl mít stále zapnutý GeoTagging, bude mít do 4 hodin po baterce .. to spíš bych uvítal jednoduché rozšíření foťáku, a mám pocit, že to už umí, že při pořízení fotky využije i GPS informace při uložení EXIF dat o dané fotce .. pokud by někdo chtěl jen sledovat, jak jde krajinou, tak uvažte, že ta zařízení nedělají nic jiného, a i tak jsou na štíru s baterkou (neustálá triangulace taky něco sežere) ..

  • avatar
    17. 02. 2010 (14:34)
    Trvalý odkaz

    Len tak mimochodom, najrychlejsia moznost na ovladanie iPod aplikacie je 2x stlacit Home button (musi byt nastavene v Settings a hrat pesnicku). Vtedy sa ovladanie objavi v okienku ako keby push notifikacia.

    @McElroy: Dropbox vie dokument ulozit do pamete a je mozne si ho pozriet dokonca offline, netreba ho znova stahovat. Ale faktom je ze by si mohol pametat kde som prestal citat … – zase vec programatora

  • avatar
    17. 02. 2010 (15:34)
    Trvalý odkaz

    Len tak mimochodom, najrychlejsia moznost na ovladanie iPod aplikacie je 2x stlacit Home button (musi byt nastavene v Settings a hrat pesnicku). Vtedy sa ovladanie objavi v okienku ako keby push notifikacia.

    @McElroy: Dropbox vie dokument ulozit do pamete a je mozne si ho pozriet dokonca offline, netreba ho znova stahovat. Ale faktom je ze by si mohol pametat kde som prestal citat … – zase vec programatora

  • avatar
    18. 02. 2010 (19:12)
    Trvalý odkaz

    Billings a thread na pozadí – myslíš, že mu nestačí zaznamenat si, kdys pustil počítání a když pustíš aplikaci znovu, tak jednoduše spočítat rozdíl mezi časem uloženým a aktuálním? :)

  • avatar
    18. 02. 2010 (20:12)
    Trvalý odkaz

    Billings a thread na pozadí – myslíš, že mu nestačí zaznamenat si, kdys pustil počítání a když pustíš aplikaci znovu, tak jednoduše spočítat rozdíl mezi časem uloženým a aktuálním? :)

Komentáře nejsou povoleny.