Jak změnit akcelerační křivku myši

Znám minimálně jednoho člověka, který bude z tohoto tipu nadšen (Pavle, zdravím!). Oč jde? Jistě jste si toho všimli také, pokud často střídáte počítač s Mac OS X a Windows. Přestože na obou počítačích používáte stejný typ myši, funguje v každém operačním systému jinak. To je způsobeno tím, že každý ze systémů používá jinou akcelerační křivku a tudíž je pohyb myši v každém systému trochu jiný. A pokud potřebujete pracovat s myší velmi přesně, bude vás to při přesedání mezi oběma systémy vždy znova a znova vytáčet. Ukažme si tedy, jak toto chování vylepšit.

Tento tip je ověřen jako funkční v prostředí Mac OS X.

Jak na to

  1. Stáhněte si aplikaci Mouse Acceleration Preference Panel a dvakrát klikněte na ikonu obsaženou ve staženém archívu,
    (01) Desktop
  2. potvrďte instalaci rozšíření do System Preferences (Předvoleb Systému) kliknutím na tlačítko Install (Nainstalovat),
    (02) System Preferences
  3. a hle, náhle vám zde přibyla možnost nastavovat akcelerační křivku tak, aby vám vyhovovala. Pokud přetáhnete horizontální posuvník z polohy Accelerated (Akcelerováno) na Linear (Lineární), bude se vaše myš chovat stejně, jako ve Windows. Pokud chcete nastavené změny spouštět vždy automaticky při startu počítače, nezapomeňte zaškrtnout volbu Enable mouse acceleration at login (Zapnout akceleraci myši při přihlášení).
    (03) Mouse Acceleration
  4. Hotovo!

35 komentářů: „Jak změnit akcelerační křivku myši

  • avatar
    29. 07. 2009 (10:11)
    Trvalý odkaz

    Skvele. Diky. A neda sa to nastavit bez programu ? V nejakom configu ?

  • avatar
    29. 07. 2009 (11:11)
    Trvalý odkaz

    Skvele. Diky. A neda sa to nastavit bez programu ? V nejakom configu ?

  • avatar
    29. 07. 2009 (12:14)
    Trvalý odkaz

    Jednodušší podle mě je používat virtualizované Windows, nad nimiž běhá kurzor myši z Mac OS X, ač natřený na bílo. To je řešení pro případ, kdy máte radši pohyb, který myš vykonává v OS X (obráceně než v tipu).

  • avatar
    29. 07. 2009 (13:14)
    Trvalý odkaz

    Jednodušší podle mě je používat virtualizované Windows, nad nimiž běhá kurzor myši z Mac OS X, ač natřený na bílo. To je řešení pro případ, kdy máte radši pohyb, který myš vykonává v OS X (obráceně než v tipu).

  • avatar
    29. 07. 2009 (12:48)
    Trvalý odkaz

    Uvidíme. Změna akcelerace by mohla být fajn při používání dvou displejů. Každopádně díky za tip!

    @Melebius: Ano, to je pravda. Aspoň v případě Parallels s nainstalovanými Parallels Tools. Taky jsem si všiml, že to jsou moje vůbec první Windows, kde myš funguje normálně ;-)

  • avatar
    29. 07. 2009 (13:48)
    Trvalý odkaz

    Uvidíme. Změna akcelerace by mohla být fajn při používání dvou displejů. Každopádně díky za tip!

    @Melebius: Ano, to je pravda. Aspoň v případě Parallels s nainstalovanými Parallels Tools. Taky jsem si všiml, že to jsou moje vůbec první Windows, kde myš funguje normálně ;-)

  • avatar
    29. 07. 2009 (13:42)
    Trvalý odkaz

    super děkuji mac za tip

  • avatar
    29. 07. 2009 (14:42)
    Trvalý odkaz

    super děkuji mac za tip

  • avatar
    29. 07. 2009 (14:39)
    Trvalý odkaz

    jj, pekny, i kdyz muj nazor je ze prave tohle je jedna z tech malejch vychtavek, diky kterejm se Macy pouzivaj lip nez PC.
    Navic spolu s aktivnima rohama to uplne super vec..

  • avatar
    29. 07. 2009 (14:39)
    Trvalý odkaz

    jj, pekny, i kdyz muj nazor je ze prave tohle je jedna z tech malejch vychtavek, diky kterejm se Macy pouzivaj lip nez PC.
    Navic spolu s aktivnima rohama to uplne super vec..

  • avatar
    29. 07. 2009 (15:39)
    Trvalý odkaz

    jj, pekny, i kdyz muj nazor je ze prave tohle je jedna z tech malejch vychtavek, diky kterejm se Macy pouzivaj lip nez PC.
    Navic spolu s aktivnima rohama to uplne super vec..

  • avatar
    29. 07. 2009 (21:49)
    Trvalý odkaz

    no tak ja se pridavam k lidem pro ktery to je uzasna vychytavka :-) jsem odkojeny na win takze sem ten rozdil poznal, ale furt jsem si nepripoustel ze to je nejak jinak nastavene, myslel jsem si ze je problem nekde u me nebo v mysi :)
    diky za objasneni aspon vim ze problem neni mezi klavesnici a zidli :D

  • avatar
    29. 07. 2009 (20:49)
    Trvalý odkaz

    no tak ja se pridavam k lidem pro ktery to je uzasna vychytavka :-) jsem odkojeny na win takze sem ten rozdil poznal, ale furt jsem si nepripoustel ze to je nejak jinak nastavene, myslel jsem si ze je problem nekde u me nebo v mysi :)
    diky za objasneni aspon vim ze problem neni mezi klavesnici a zidli :D

  • avatar
    29. 07. 2009 (20:49)
    Trvalý odkaz

    no tak ja se pridavam k lidem pro ktery to je uzasna vychytavka :-) jsem odkojeny na win takze sem ten rozdil poznal, ale furt jsem si nepripoustel ze to je nejak jinak nastavene, myslel jsem si ze je problem nekde u me nebo v mysi :)
    diky za objasneni aspon vim ze problem neni mezi klavesnici a zidli :D

  • avatar
    30. 07. 2009 (14:42)
    Trvalý odkaz

    Díky Vláďo! Já už jsem to před časem vyřešil z větší části tím, že mám na myši nastaveno vysoké DPI a v nastavení rychlosti v System Preferences rychlost staženou na téměř nejpomalejší. Tím se divokost akcelerace značně zmírní.

  • avatar
    30. 07. 2009 (15:42)
    Trvalý odkaz

    Díky Vláďo! Já už jsem to před časem vyřešil z větší části tím, že mám na myši nastaveno vysoké DPI a v nastavení rychlosti v System Preferences rychlost staženou na téměř nejpomalejší. Tím se divokost akcelerace značně zmírní.

  • avatar
    30. 07. 2009 (19:53)
    Trvalý odkaz

    Já celkem často taky přesedám, ale musím se přiznat, že ničeho výraznějšího jsem si nevšiml :-). V čem je tedy ten zásadní rozdíl v chování myši v obou systémech?

  • avatar
    30. 07. 2009 (19:53)
    Trvalý odkaz

    Já celkem často taky přesedám, ale musím se přiznat, že ničeho výraznějšího jsem si nevšiml :-). V čem je tedy ten zásadní rozdíl v chování myši v obou systémech?

  • avatar
    30. 07. 2009 (20:53)
    Trvalý odkaz

    Já celkem často taky přesedám, ale musím se přiznat, že ničeho výraznějšího jsem si nevšiml :-). V čem je tedy ten zásadní rozdíl v chování myši v obou systémech?

  • avatar
    31. 07. 2009 (01:23)
    Trvalý odkaz

    Případně můžete zkusit SteerMouse – já bych se bez toho neobešel hlavně kvůli možnosti mapování akcí na tlačítka myši (hlavně u těch vícetlačítkových) a na akce čtyřsměrného kolečka. Bez toho jsem pak jak bez ruky. A jako vedlejší produkt je tam i poměrně detailní nastavení akcelerace. http://plentycom.jp/en/steermouse/

  • avatar
    31. 07. 2009 (01:23)
    Trvalý odkaz

    Případně můžete zkusit SteerMouse – já bych se bez toho neobešel hlavně kvůli možnosti mapování akcí na tlačítka myši (hlavně u těch vícetlačítkových) a na akce čtyřsměrného kolečka. Bez toho jsem pak jak bez ruky. A jako vedlejší produkt je tam i poměrně detailní nastavení akcelerace. http://plentycom.jp/en/steermouse/

  • avatar
    31. 07. 2009 (02:23)
    Trvalý odkaz

    Případně můžete zkusit SteerMouse – já bych se bez toho neobešel hlavně kvůli možnosti mapování akcí na tlačítka myši (hlavně u těch vícetlačítkových) a na akce čtyřsměrného kolečka. Bez toho jsem pak jak bez ruky. A jako vedlejší produkt je tam i poměrně detailní nastavení akcelerace. http://plentycom.jp/en/steermouse/

  • avatar
    05. 08. 2009 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Prosím, jak to mohu odinstalovat z mého macu, nikde nevídím UNINSTALL?

  • avatar
    05. 08. 2009 (17:59)
    Trvalý odkaz

    Prosím, jak to mohu odinstalovat z mého macu, nikde nevídím UNINSTALL?

  • avatar
    05. 08. 2009 (18:59)
    Trvalý odkaz

    Prosím, jak to mohu odinstalovat z mého macu, nikde nevídím UNINSTALL?

  • avatar
    29. 08. 2009 (13:14)
    Trvalý odkaz

    Není kompatibilní s 10.6
    Po posunutí křivky program spadne.

  • avatar
    29. 08. 2009 (13:14)
    Trvalý odkaz

    Není kompatibilní s 10.6
    Po posunutí křivky program spadne.

  • avatar
    29. 08. 2009 (14:14)
    Trvalý odkaz

    Není kompatibilní s 10.6
    Po posunutí křivky program spadne.

  • avatar
    25. 03. 2010 (16:58)
    Trvalý odkaz

    Ano, Schovi má pravdu. V 10.6 to vždy spadne. Má tedy někdo jiný nápad, jak tuto křivku srovnat?

  • avatar
    25. 03. 2010 (16:58)
    Trvalý odkaz

    Ano, Schovi má pravdu. V 10.6 to vždy spadne. Má tedy někdo jiný nápad, jak tuto křivku srovnat?

  • avatar
    25. 03. 2010 (17:58)
    Trvalý odkaz

    Ano, Schovi má pravdu. V 10.6 to vždy spadne. Má tedy někdo jiný nápad, jak tuto křivku srovnat?

Komentáře nejsou povoleny.