Blog: střih HD videa na (tři roky starém) Macu mini s GMA950…

Důkaz místo slibů – nedávno mi kolegové v práci nevěřili, že i počítač s GMA950 může stříhat FullHD video a aplikovat na něj efekty a přechody on-the-fly bez toho, aby došlo k degradaci výkonu nebo trhání (po pravdě tvrdili, že to prý nejde vůbec). Proto toto vzniklo během pěti minut toto krátké video – Mac mini, Mac OS X, iMovie a video v 1080p@60Mb/s a krátký ukázkový projekt…

Takže až vám někdo bude tvrdit, že lépe vybavené PC než Mac koupí za stejné peníze, ukažte mu toto video. Možná pak také pochopí – jako mí kolegové – že záleží na aplikacích a systému. A ať zkusí ve stejné době sestříhat video stejných parametrů a stejně snadno (schválně si všimněte ukazatele vytížení procesoru v nabídkovém pruhu, jen vyjímečně vystoupí nad 50% zátěže), jako v tomto případě…

A omluvte vrzající křeslo ve zvukové stopě :)

86 komentářů: „Blog: střih HD videa na (tři roky starém) Macu mini s GMA950…

  • avatar
    15. 06. 2009 (11:50)
    Trvalý odkaz

    Presne ako pisete v clanku, mam ten isty mac mini , strihat sa da ,
    chce to len trochou trpezlivosti pri exporte videa …

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:50)
    Trvalý odkaz

    Presne ako pisete v clanku, mam ten isty mac mini , strihat sa da ,
    chce to len trochou trpezlivosti pri exporte videa …

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:18)
    Trvalý odkaz

    Tak o tomhle výkonu si můj Unibody MacBook 2.4GHz může nechat jen zdát a to stříhám v 720p… :-) Disk je 7200ot?

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:18)
    Trvalý odkaz

    Tak o tomhle výkonu si můj Unibody MacBook 2.4GHz může nechat jen zdát a to stříhám v 720p… :-) Disk je 7200ot?

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:18)
    Trvalý odkaz

    Tak o tomhle výkonu si můj Unibody MacBook 2.4GHz může nechat jen zdát a to stříhám v 720p… :-) Disk je 7200ot?

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:26)
    Trvalý odkaz

    Roman: je to 7 200, ale připojené přes FireWire 400, který ho dost brzdí. A ten Unibody MacBook to dá také – koukám, že je to námět na další tip, spousta lidí dělá chybu v základních věcech…

    Asi bych měl začít to iMovie školit :)

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:26)
    Trvalý odkaz

    Roman: je to 7 200, ale připojené přes FireWire 400, který ho dost brzdí. A ten Unibody MacBook to dá také – koukám, že je to námět na další tip, spousta lidí dělá chybu v základních věcech…

    Asi bych měl začít to iMovie školit :)

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:26)
    Trvalý odkaz

    Roman: je to 7 200, ale připojené přes FireWire 400, který ho dost brzdí. A ten Unibody MacBook to dá také – koukám, že je to námět na další tip, spousta lidí dělá chybu v základních věcech…

    Asi bych měl začít to iMovie školit :)

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:45)
    Trvalý odkaz

    Mě by stačilo pár zakladních tipů, jak s aplikací začít pracovat :-)

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:45)
    Trvalý odkaz

    Mě by stačilo pár zakladních tipů, jak s aplikací začít pracovat :-)

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:45)
    Trvalý odkaz

    Mě by stačilo pár zakladních tipů, jak s aplikací začít pracovat :-)

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:49)
    Trvalý odkaz

    toncek: OK, dnes večer s tím začnu, dáme základní pravidla pro bezpolestný střih HD i SD videa…

  • avatar
    15. 06. 2009 (12:49)
    Trvalý odkaz

    toncek: OK, dnes večer s tím začnu, dáme základní pravidla pro bezpolestný střih HD i SD videa…

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:49)
    Trvalý odkaz

    toncek: OK, dnes večer s tím začnu, dáme základní pravidla pro bezpolestný střih HD i SD videa…

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:08)
    Trvalý odkaz

    Super. Děkuji moc ! Určitě nejsem sám, kdo toto uvítá.

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:08)
    Trvalý odkaz

    Super. Děkuji moc ! Určitě nejsem sám, kdo toto uvítá.

  • avatar
    15. 06. 2009 (14:08)
    Trvalý odkaz

    Super. Děkuji moc ! Určitě nejsem sám, kdo toto uvítá.

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:53)
    Trvalý odkaz

    Doufám, že budou kolegové patřičně setřeni :-D

  • avatar
    15. 06. 2009 (13:53)
    Trvalý odkaz

    Doufám, že budou kolegové patřičně setřeni :-D

  • avatar
    15. 06. 2009 (14:53)
    Trvalý odkaz

    Doufám, že budou kolegové patřičně setřeni :-D

  • avatar
    15. 06. 2009 (16:24)
    Trvalý odkaz

    prosim na uplny zacatek o radu
    co nejlepe na DVD ripy? nebo do ceho nejlepe prevadet? potom to jde zase na DVD
    diky

  • avatar
    15. 06. 2009 (16:24)
    Trvalý odkaz

    prosim na uplny zacatek o radu
    co nejlepe na DVD ripy? nebo do ceho nejlepe prevadet? potom to jde zase na DVD
    diky

  • avatar
    15. 06. 2009 (17:24)
    Trvalý odkaz

    prosim na uplny zacatek o radu
    co nejlepe na DVD ripy? nebo do ceho nejlepe prevadet? potom to jde zase na DVD
    diky

  • avatar
    15. 06. 2009 (17:54)
    Trvalý odkaz

    Tak to je doslova mazec…:-) Dobrý námět na nějaké propagační video applu. Když si představím, že stejnou grafiku mám na toshibe a má občas problémy i s menšíma věcma…:-D
    Přidávám se ke kurzu iMovie, protože jsem v něm občas docela zmaten…

  • avatar
    15. 06. 2009 (17:54)
    Trvalý odkaz

    Tak to je doslova mazec…:-) Dobrý námět na nějaké propagační video applu. Když si představím, že stejnou grafiku mám na toshibe a má občas problémy i s menšíma věcma…:-D
    Přidávám se ke kurzu iMovie, protože jsem v něm občas docela zmaten…

  • avatar
    15. 06. 2009 (18:54)
    Trvalý odkaz

    Tak to je doslova mazec…:-) Dobrý námět na nějaké propagační video applu. Když si představím, že stejnou grafiku mám na toshibe a má občas problémy i s menšíma věcma…:-D
    Přidávám se ke kurzu iMovie, protože jsem v něm občas docela zmaten…

  • avatar
    15. 06. 2009 (18:12)
    Trvalý odkaz

    No jeste aby to strihat neslo. Ono je to totiz tim, ze si iMovie vytvori ve slozce iMovie Events ke kazdemu videu nahledy. Ty efekty se pak aplikuji on-the-fly jen na ty nahledy ktere jsou v hodne malem rozliseni. Finalni aplikace efektu na full HD video se deje az pri exportu kde uz rozhodne vytizeni procesoru neni 50%.
    Takze urcite Mac Mini nezvlada aplikaci efektu on-the-fly na full HD video!

    • avatar
      15. 06. 2009 (18:35)
      Trvalý odkaz

      MarcelL: nemáte pravdu. Takhle se chovalo iMovie 08, 09 se takhle chová pouze u nekompatibilnich videi. Tady se opravdu pracuje se zdrojovym videem, zadne nahledy pro video generovany nebyly. A na monitoru je videt na kvalite videa, ze se pracuje s HD obsahem a ne zadnou zmenseninou….

      Jedine, co se generuje, jsou malicke obrazky pro casovou osu – ne ale video v nahledovem okne. Tam je skutecne zobrazeno zdrojove…

    • avatar
      15. 06. 2009 (18:35)
      Trvalý odkaz

      MarcelL: nemáte pravdu. Takhle se chovalo iMovie 08, 09 se takhle chová pouze u nekompatibilnich videi. Tady se opravdu pracuje se zdrojovym videem, zadne nahledy pro video generovany nebyly. A na monitoru je videt na kvalite videa, ze se pracuje s HD obsahem a ne zadnou zmenseninou….

      Jedine, co se generuje, jsou malicke obrazky pro casovou osu – ne ale video v nahledovem okne. Tam je skutecne zobrazeno zdrojove…

    • avatar
      15. 06. 2009 (18:35)
      Trvalý odkaz

      MarcelL: nemáte pravdu. Takhle se chovalo iMovie 08, 09 se takhle chová pouze u nekompatibilnich videi. Tady se opravdu pracuje se zdrojovym videem, zadne nahledy pro video generovany nebyly. A na monitoru je videt na kvalite videa, ze se pracuje s HD obsahem a ne zadnou zmenseninou….

      Jedine, co se generuje, jsou malicke obrazky pro casovou osu – ne ale video v nahledovem okne. Tam je skutecne zobrazeno zdrojove…

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:12)
    Trvalý odkaz

    No jeste aby to strihat neslo. Ono je to totiz tim, ze si iMovie vytvori ve slozce iMovie Events ke kazdemu videu nahledy. Ty efekty se pak aplikuji on-the-fly jen na ty nahledy ktere jsou v hodne malem rozliseni. Finalni aplikace efektu na full HD video se deje az pri exportu kde uz rozhodne vytizeni procesoru neni 50%.
    Takze urcite Mac Mini nezvlada aplikaci efektu on-the-fly na full HD video!

    • avatar
      15. 06. 2009 (19:35)
      Trvalý odkaz

      MarcelL: nemáte pravdu. Takhle se chovalo iMovie 08, 09 se takhle chová pouze u nekompatibilnich videi. Tady se opravdu pracuje se zdrojovym videem, zadne nahledy pro video generovany nebyly. A na monitoru je videt na kvalite videa, ze se pracuje s HD obsahem a ne zadnou zmenseninou….

      Jedine, co se generuje, jsou malicke obrazky pro casovou osu – ne ale video v nahledovem okne. Tam je skutecne zobrazeno zdrojove…

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:27)
    Trvalý odkaz

    adam:
    Na DVD ripy je nejlepsi MacTheRipper, ten nagrabuje DVD na HDD.
    Dal si to potom muzes prevest na jakykoliv format programm HandBrake.
    V HandBrake se daji vybrat ruzne profily podle zarizeni na kterem chces video prehravat. Napr. iPhone, iPod, Apple TV apod.

  • avatar
    15. 06. 2009 (18:27)
    Trvalý odkaz

    adam:
    Na DVD ripy je nejlepsi MacTheRipper, ten nagrabuje DVD na HDD.
    Dal si to potom muzes prevest na jakykoliv format programm HandBrake.
    V HandBrake se daji vybrat ruzne profily podle zarizeni na kterem chces video prehravat. Napr. iPhone, iPod, Apple TV apod.

  • avatar
    15. 06. 2009 (18:27)
    Trvalý odkaz

    adam:
    Na DVD ripy je nejlepsi MacTheRipper, ten nagrabuje DVD na HDD.
    Dal si to potom muzes prevest na jakykoliv format programm HandBrake.
    V HandBrake se daji vybrat ruzne profily podle zarizeni na kterem chces video prehravat. Napr. iPhone, iPod, Apple TV apod.

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:
    Aha, tak to je zajimavy. Budu to muset jeste teda poradne vyzkouset. Me to totiz vzdycky pri pridani videa do iMovie vytvari spoustu souboru. A hlavne export trva strasne dlouho i kdyz exportuju do stejneho formatu ve kterem mam vstupni video. To znamena, ze musi vsechny efekty aplikovat jeste znovu pri exportu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:
    Aha, tak to je zajimavy. Budu to muset jeste teda poradne vyzkouset. Me to totiz vzdycky pri pridani videa do iMovie vytvari spoustu souboru. A hlavne export trva strasne dlouho i kdyz exportuju do stejneho formatu ve kterem mam vstupni video. To znamena, ze musi vsechny efekty aplikovat jeste znovu pri exportu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:
    Aha, tak to je zajimavy. Budu to muset jeste teda poradne vyzkouset. Me to totiz vzdycky pri pridani videa do iMovie vytvari spoustu souboru. A hlavne export trva strasne dlouho i kdyz exportuju do stejneho formatu ve kterem mam vstupni video. To znamena, ze musi vsechny efekty aplikovat jeste znovu pri exportu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (20:07)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček:
    Aha, tak to je zajimavy. Budu to muset jeste teda poradne vyzkouset. Me to totiz vzdycky pri pridani videa do iMovie vytvari spoustu souboru. A hlavne export trva strasne dlouho i kdyz exportuju do stejneho formatu ve kterem mam vstupni video. To znamena, ze musi vsechny efekty aplikovat jeste znovu pri exportu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:20)
    Trvalý odkaz

    MarcelL: ono je to trošku jinak: při exportu nevadí, že se aplikují přechody, ta náročné nejsou – jde o to, že se video komprimuje a to dost výrazně. Ono si toho můžete všimnout, že rychlost exportu videa je v podstatě stejná bez ohledu na to, zda se exportujte jen video nebo video s přechodem…

    Něco jiného je video zobrazovat a pracovat s ním, a něco jiného zase export – to první dokáže výrazně akcelerovat grafická karta, export musí „odedřít“ procesor pěkně natvrdo…

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:20)
    Trvalý odkaz

    MarcelL: ono je to trošku jinak: při exportu nevadí, že se aplikují přechody, ta náročné nejsou – jde o to, že se video komprimuje a to dost výrazně. Ono si toho můžete všimnout, že rychlost exportu videa je v podstatě stejná bez ohledu na to, zda se exportujte jen video nebo video s přechodem…

    Něco jiného je video zobrazovat a pracovat s ním, a něco jiného zase export – to první dokáže výrazně akcelerovat grafická karta, export musí „odedřít“ procesor pěkně natvrdo…

  • avatar
    15. 06. 2009 (19:20)
    Trvalý odkaz

    MarcelL: ono je to trošku jinak: při exportu nevadí, že se aplikují přechody, ta náročné nejsou – jde o to, že se video komprimuje a to dost výrazně. Ono si toho můžete všimnout, že rychlost exportu videa je v podstatě stejná bez ohledu na to, zda se exportujte jen video nebo video s přechodem…

    Něco jiného je video zobrazovat a pracovat s ním, a něco jiného zase export – to první dokáže výrazně akcelerovat grafická karta, export musí „odedřít“ procesor pěkně natvrdo…

  • avatar
    15. 06. 2009 (20:20)
    Trvalý odkaz

    MarcelL: ono je to trošku jinak: při exportu nevadí, že se aplikují přechody, ta náročné nejsou – jde o to, že se video komprimuje a to dost výrazně. Ono si toho můžete všimnout, že rychlost exportu videa je v podstatě stejná bez ohledu na to, zda se exportujte jen video nebo video s přechodem…

    Něco jiného je video zobrazovat a pracovat s ním, a něco jiného zase export – to první dokáže výrazně akcelerovat grafická karta, export musí „odedřít“ procesor pěkně natvrdo…

    • avatar
      15. 06. 2009 (19:36)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: už to spisuju :) Ale vsadil bych se, že porušuješ první přikázání pro zpracování videa na počítači: „nebudeš stříhat video uložené ve ztrátovém kodeku, sic se se zlou potážeš“….

    • avatar
      15. 06. 2009 (19:36)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: už to spisuju :) Ale vsadil bych se, že porušuješ první přikázání pro zpracování videa na počítači: „nebudeš stříhat video uložené ve ztrátovém kodeku, sic se se zlou potážeš“….

    • avatar
      15. 06. 2009 (19:36)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: už to spisuju :) Ale vsadil bych se, že porušuješ první přikázání pro zpracování videa na počítači: „nebudeš stříhat video uložené ve ztrátovém kodeku, sic se se zlou potážeš“….

    • avatar
      15. 06. 2009 (20:36)
      Trvalý odkaz

      Roman Maštalíř: už to spisuju :) Ale vsadil bych se, že porušuješ první přikázání pro zpracování videa na počítači: „nebudeš stříhat video uložené ve ztrátovém kodeku, sic se se zlou potážeš“….

  • avatar
    15. 06. 2009 (20:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: No tak jsem si s tim ted trochu hral a je to celkem zajimavy.
    iMovie si v balicku s projektem vytvari slozky proxies kde je podslozka s nazvem kazdeho klipu ktery byl nejak upravovany. Kazda uprava je tam pak ulozena v textovem souboru ktery ji popisuje. Takze vse je popsane jen v tech textovych souborech a neupravujou se primo zdrojove soubory ani ty nahledy. No budu si s tim jeste hrat, je to sikovne udelany :)
    Driv to bylo delany uplne jinak a bylo to podstatne pomalejsi.

    V kazdem pripade nejaky ten serial o uprave videa v iMovie by byl fajn. S videem jsem si nikdy nejak moc extra nehral. Tedy krome ruznych prevodu mezi formaty.

    A to by me taky celkem zajimalo jestli jsou na to nejake nastroje. Jde mi o vytahnuti audio a video streamu z ruznych video kontejneru a pridani do jinych video kontejneru bez rekomprese. Treba vytahnout h264 stream z avi kontejneru a import do mp4 kontejneru.

    Na PowerPC prakticky nic nebylo, ale s prichodem Intelu jsem koukal ze se to zacalo trochu zlepsovat. Porad jsem ale nenasel nic co bych mohl pouzit krome mp4boxu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (20:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: No tak jsem si s tim ted trochu hral a je to celkem zajimavy.
    iMovie si v balicku s projektem vytvari slozky proxies kde je podslozka s nazvem kazdeho klipu ktery byl nejak upravovany. Kazda uprava je tam pak ulozena v textovem souboru ktery ji popisuje. Takze vse je popsane jen v tech textovych souborech a neupravujou se primo zdrojove soubory ani ty nahledy. No budu si s tim jeste hrat, je to sikovne udelany :)
    Driv to bylo delany uplne jinak a bylo to podstatne pomalejsi.

    V kazdem pripade nejaky ten serial o uprave videa v iMovie by byl fajn. S videem jsem si nikdy nejak moc extra nehral. Tedy krome ruznych prevodu mezi formaty.

    A to by me taky celkem zajimalo jestli jsou na to nejake nastroje. Jde mi o vytahnuti audio a video streamu z ruznych video kontejneru a pridani do jinych video kontejneru bez rekomprese. Treba vytahnout h264 stream z avi kontejneru a import do mp4 kontejneru.

    Na PowerPC prakticky nic nebylo, ale s prichodem Intelu jsem koukal ze se to zacalo trochu zlepsovat. Porad jsem ale nenasel nic co bych mohl pouzit krome mp4boxu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (20:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: No tak jsem si s tim ted trochu hral a je to celkem zajimavy.
    iMovie si v balicku s projektem vytvari slozky proxies kde je podslozka s nazvem kazdeho klipu ktery byl nejak upravovany. Kazda uprava je tam pak ulozena v textovem souboru ktery ji popisuje. Takze vse je popsane jen v tech textovych souborech a neupravujou se primo zdrojove soubory ani ty nahledy. No budu si s tim jeste hrat, je to sikovne udelany :)
    Driv to bylo delany uplne jinak a bylo to podstatne pomalejsi.

    V kazdem pripade nejaky ten serial o uprave videa v iMovie by byl fajn. S videem jsem si nikdy nejak moc extra nehral. Tedy krome ruznych prevodu mezi formaty.

    A to by me taky celkem zajimalo jestli jsou na to nejake nastroje. Jde mi o vytahnuti audio a video streamu z ruznych video kontejneru a pridani do jinych video kontejneru bez rekomprese. Treba vytahnout h264 stream z avi kontejneru a import do mp4 kontejneru.

    Na PowerPC prakticky nic nebylo, ale s prichodem Intelu jsem koukal ze se to zacalo trochu zlepsovat. Porad jsem ale nenasel nic co bych mohl pouzit krome mp4boxu.

  • avatar
    15. 06. 2009 (21:02)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: No tak jsem si s tim ted trochu hral a je to celkem zajimavy.
    iMovie si v balicku s projektem vytvari slozky proxies kde je podslozka s nazvem kazdeho klipu ktery byl nejak upravovany. Kazda uprava je tam pak ulozena v textovem souboru ktery ji popisuje. Takze vse je popsane jen v tech textovych souborech a neupravujou se primo zdrojove soubory ani ty nahledy. No budu si s tim jeste hrat, je to sikovne udelany :)
    Driv to bylo delany uplne jinak a bylo to podstatne pomalejsi.

    V kazdem pripade nejaky ten serial o uprave videa v iMovie by byl fajn. S videem jsem si nikdy nejak moc extra nehral. Tedy krome ruznych prevodu mezi formaty.

    A to by me taky celkem zajimalo jestli jsou na to nejake nastroje. Jde mi o vytahnuti audio a video streamu z ruznych video kontejneru a pridani do jinych video kontejneru bez rekomprese. Treba vytahnout h264 stream z avi kontejneru a import do mp4 kontejneru.

    Na PowerPC prakticky nic nebylo, ale s prichodem Intelu jsem koukal ze se to zacalo trochu zlepsovat. Porad jsem ale nenasel nic co bych mohl pouzit krome mp4boxu.

Komentáře nejsou povoleny.