Apple vydal spoustu novinek aneb (nejen) Mac mini potvrzen!

Apple dnes představil hned několik novinek: mimo jiné inovoval iMacy, Maca mini i Mac Pro. Pojďme se podívat na jednotlivé novinky podrobněji.

Nové iMacy

iMacy jsou dostupné ve čtyřech modelech, s upravenou cenou a videovýstupem realizovaném prostřednictvím nového konektoru Mini DisplayPort. Ceny začínají na hodnotě 1 199 dolarů za základní model s dvacetiplacovou úhlopříčkou, a 1 499 dolarů za základ s úhlopříčkou čtyřiadvacetipalcovou.

new-imac-keyboard-1

Ve dvacetiplacovém modelu najdete procesor Intel Core 2 Duo taktovaný na frekvenci 2,66 GHz, 2 GB operační paměti, pevný disk o velikosti 320 GB a grafickou kartu nVidia GeForce 9400M. Zbývající 24palcové modely nabízí 4 GB paměti, nejvyšší model nabídne procesory taktované na frekvenci 2,93 GHz a 3,06 GHz, nabídka grafických karet zahrnuje nVidia GeForce GT120 a GT130.

iMac 20 palců, 1 199 dolarů

  • procesor 2.66GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 2 GB
  • pevný disk 320 GB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce 9400M

iMac 24 palců, 1 499 dolarů

  • procesor 2.66GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 4 GB
  • pevný disk 640 GB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce 9400M

iMac 24 palců, 1 799 dolarů

  • procesor 2.93GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 4 GB
  • pevný disk 640 GB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce GT 120 s 256 MB paměti

iMac 24 palců, 2 199 dolarů

  • procesor 3.06GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 4 GB
  • pevný disk 1 TB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce GT 130 s 512 MB paměti

Apple Mac Pro

Profesionální Mac Pro přechází na procesorovou platformu Nehalem. Základní cena je 2 499 dolarů, nové modely nabízejí jeden nebo dva čtyřjádrové procesory, v základu 4 GB paměti, 640 GB pevný disk a grafická karta nVidia GeForce GT120 s 512 MB grafické paměti. V americkém Apple storu je uváděna dostupnost na příští týden.

design_smartdesign_hero20080108

Mac Pro, 2 499 dolarů

  • procesor 2.66 GHz Quad-Core Intel Xeon 3500 (8MB L3)
  • paměť 3 GB (1 066 MHz DDR3 ECC SDRAM), rozšiřitelná na 8GB
  • grafická karta NVIDIA GeForce GT 120 s 512 MB GDDR3
  • pevný disk 640 GB Serial ATA, 7 200 ot./min
  • optická mechanika 18x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
  • videovýstup Mini DisplayPort and DVI (dual-link)
  • sloty 4x PCI Express 2.0
  • porty 5x USB 2.0, 4x FireWire 800

Mac Pro, 3 299 dolarů

  • dva procesory 2.26 GHz Quad-Core Intel Xeon 5500 (8MB L3)
  • paměť 6 GB (1 066 MHz DDR3 ECC SDRA), rozšiřitelná na 32GB
  • grafická karta NVIDIA GeForce GT 120 s 512MB GDDR3
  • pevný disk 640 GB Serial ATA, 7 200 ot./min
  • optická mechanika 18x SuperDrive (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
  • videovýstup Mini DisplayPort and DVI (dual-link)
  • sloty 4x PCI Express 2.0 slots
  • porty 5x USB 2.0, 4x FireWire 800 port

Mac mini

Dřívější zprávy se i navzdory škarohlídům (určitě jste četli diskusi pod tímto příspěvkem, že ano?) ukázaly jako pravdivé: nový a zcela inovovaný Mac mini je zde a je přesně takový, jak jsme si my majitelé předchozího modelu přáli. Třeba v mém případě má můj Miník za sebou už téměř tři roky věrné služby a je dobré vědět, že by jej v případě potřeby bylo čím nahradit.

macmini-new-1-usb

Skutečností jsou tedy dva výstupy pro monitor (konečně!), pět USB portů i FireWire 800. Konečně si Apple přestal dělat ostudu a i do nejnižšího modelu instaluje SuperDrive mechaniku. Oba modely používají procesor Intel Core 2 Duo taktovaný na frekvenci 2 GHz, 2 GB paměti, 320 GB pevný disk a grafickou kartu nVidia GeForce 9400M.

Mac mini, 599 dolarů

  • procesor 2.0GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 1 GB
  • pevný disk 120 GB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce 9400M

Mac mini, 799 dolarů

  • procesor 2.0GHz Intel Core 2 Duo
  • paměť 2 GB
  • pevný disk 320 GB
  • optická mechanika 8x double-layer SuperDrive
  • grafická karta NVIDIA GeForce 9400M

56 komentářů: „Apple vydal spoustu novinek aneb (nejen) Mac mini potvrzen!

  • avatar
    03. 03. 2009 (21:00)
    Trvalý odkaz

    Ještě bych rád upozornil, že u 24″ iMaců s dedikovanou grafickou kartou lze vybrat ještě Radeon HD4850 512MB(docela dělo) a Nvidia GT130 i pro ne-nejvyšší model (což je 9600GSO alias 8800GS z původního nejvyššího 24″ iMacku) místo základni GT120 (defakto 9500GT ze stolních strojů). U miniho je pak volitelný výkonnější procesor 2.26GHz. U MacPro jde osadit ještě Radeon HD4870 V ČR ale asi bude volitelný zas velký kulový. Třebas ten iMac s HD4850 by se mi líbil (i když za tu cenu je současná MacPro s 2600XT).

  • avatar
    03. 03. 2009 (21:00)
    Trvalý odkaz

    Ještě bych rád upozornil, že u 24″ iMaců s dedikovanou grafickou kartou lze vybrat ještě Radeon HD4850 512MB(docela dělo) a Nvidia GT130 i pro ne-nejvyšší model (což je 9600GSO alias 8800GS z původního nejvyššího 24″ iMacku) místo základni GT120 (defakto 9500GT ze stolních strojů). U miniho je pak volitelný výkonnější procesor 2.26GHz. U MacPro jde osadit ještě Radeon HD4870 V ČR ale asi bude volitelný zas velký kulový. Třebas ten iMac s HD4850 by se mi líbil (i když za tu cenu je současná MacPro s 2600XT).

  • avatar
    03. 03. 2009 (22:00)
    Trvalý odkaz

    Ještě bych rád upozornil, že u 24″ iMaců s dedikovanou grafickou kartou lze vybrat ještě Radeon HD4850 512MB(docela dělo) a Nvidia GT130 i pro ne-nejvyšší model (což je 9600GSO alias 8800GS z původního nejvyššího 24″ iMacku) místo základni GT120 (defakto 9500GT ze stolních strojů). U miniho je pak volitelný výkonnější procesor 2.26GHz. U MacPro jde osadit ještě Radeon HD4870 V ČR ale asi bude volitelný zas velký kulový. Třebas ten iMac s HD4850 by se mi líbil (i když za tu cenu je současná MacPro s 2600XT).

  • avatar
    04. 03. 2009 (06:14)
    Trvalý odkaz

    Jen mě mrzí že Mini má vlastně jen jeden model na výběr. Stou grafikou memory u 1 modelu to je konečná. Je hezký že mužů mít 2 monitory ale HDMI to stále nemá. Snad se dočkáme někdy vice modelů nebo pak ten výběr stoji za to. S desktopama za 700 nebo za 2500 je tam markantní rozdíl. (Třeba za dva roky) Abych jen nekritizoval tak ta 800 Fireware a GeForce 9400 je super.

    • avatar
      04. 03. 2009 (06:57)
      Trvalý odkaz

      joelupac: má, na každý z těchto výstupů lze připojit HDMI redukci, takže klidně připojíte dvě televize přes HDMI…

    • avatar
      04. 03. 2009 (06:57)
      Trvalý odkaz

      joelupac: má, na každý z těchto výstupů lze připojit HDMI redukci, takže klidně připojíte dvě televize přes HDMI…

  • avatar
    04. 03. 2009 (06:14)
    Trvalý odkaz

    Jen mě mrzí že Mini má vlastně jen jeden model na výběr. Stou grafikou memory u 1 modelu to je konečná. Je hezký že mužů mít 2 monitory ale HDMI to stále nemá. Snad se dočkáme někdy vice modelů nebo pak ten výběr stoji za to. S desktopama za 700 nebo za 2500 je tam markantní rozdíl. (Třeba za dva roky) Abych jen nekritizoval tak ta 800 Fireware a GeForce 9400 je super.

  • avatar
    04. 03. 2009 (07:14)
    Trvalý odkaz

    Jen mě mrzí že Mini má vlastně jen jeden model na výběr. Stou grafikou memory u 1 modelu to je konečná. Je hezký že mužů mít 2 monitory ale HDMI to stále nemá. Snad se dočkáme někdy vice modelů nebo pak ten výběr stoji za to. S desktopama za 700 nebo za 2500 je tam markantní rozdíl. (Třeba za dva roky) Abych jen nekritizoval tak ta 800 Fireware a GeForce 9400 je super.

    • avatar
      04. 03. 2009 (07:57)
      Trvalý odkaz

      joelupac: má, na každý z těchto výstupů lze připojit HDMI redukci, takže klidně připojíte dvě televize přes HDMI…

  • avatar
    04. 03. 2009 (08:22)
    Trvalý odkaz

    To jo ale co je lepší aby apple zaplatil 1 dol za HDMI a nebo 20 dol zákazník za redukci.

  • avatar
    04. 03. 2009 (08:22)
    Trvalý odkaz

    To jo ale co je lepší aby apple zaplatil 1 dol za HDMI a nebo 20 dol zákazník za redukci.

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:22)
    Trvalý odkaz

    To jo ale co je lepší aby apple zaplatil 1 dol za HDMI a nebo 20 dol zákazník za redukci.

  • avatar
    04. 03. 2009 (08:30)
    Trvalý odkaz

    HDMI je multimediální konektor a technicky používá stejný signál, jako DVI, takže není problém použít redukci za pár korun, Nvidia grafiky navíc stejně po HDMI neumí tahat zvuk (nativně). Nevidím důvod proč do základního macku cpát HDMI, když dual link DVI je praktičtější. HDMI není určeno pro počítač, že se to cpe dneska do každého PC notebooku a poloviny monitorů nic neznamená, od toho je tu Apple TV. S tou redukcí problém není, protože kdyby tam bylo HDMI, tak připojíš maximálně HDMI nebo DVI skrz nějakou redukci, na analog bys mohl zapomenout, stejně tak na s-video atd, o dual link DVI nemluvě. Takhle si to každý zařídí jak chce.

  • avatar
    04. 03. 2009 (08:30)
    Trvalý odkaz

    HDMI je multimediální konektor a technicky používá stejný signál, jako DVI, takže není problém použít redukci za pár korun, Nvidia grafiky navíc stejně po HDMI neumí tahat zvuk (nativně). Nevidím důvod proč do základního macku cpát HDMI, když dual link DVI je praktičtější. HDMI není určeno pro počítač, že se to cpe dneska do každého PC notebooku a poloviny monitorů nic neznamená, od toho je tu Apple TV. S tou redukcí problém není, protože kdyby tam bylo HDMI, tak připojíš maximálně HDMI nebo DVI skrz nějakou redukci, na analog bys mohl zapomenout, stejně tak na s-video atd, o dual link DVI nemluvě. Takhle si to každý zařídí jak chce.

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:30)
    Trvalý odkaz

    HDMI je multimediální konektor a technicky používá stejný signál, jako DVI, takže není problém použít redukci za pár korun, Nvidia grafiky navíc stejně po HDMI neumí tahat zvuk (nativně). Nevidím důvod proč do základního macku cpát HDMI, když dual link DVI je praktičtější. HDMI není určeno pro počítač, že se to cpe dneska do každého PC notebooku a poloviny monitorů nic neznamená, od toho je tu Apple TV. S tou redukcí problém není, protože kdyby tam bylo HDMI, tak připojíš maximálně HDMI nebo DVI skrz nějakou redukci, na analog bys mohl zapomenout, stejně tak na s-video atd, o dual link DVI nemluvě. Takhle si to každý zařídí jak chce.

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:23)
    Trvalý odkaz

    Cubiczech: To máš pravdu. Bod pro tebe. Jediný rozdíl v DVI a HDMI je ten, že HDMI dokáže v sobě nést i digitální zvukovou stopu, ale nedokáže nést analogový obrazový signál a obvykle zvuková karta oddělena od grafické, a tak signál stejně musí jít dvěma kabely.

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:23)
    Trvalý odkaz

    Cubiczech: To máš pravdu. Bod pro tebe. Jediný rozdíl v DVI a HDMI je ten, že HDMI dokáže v sobě nést i digitální zvukovou stopu, ale nedokáže nést analogový obrazový signál a obvykle zvuková karta oddělena od grafické, a tak signál stejně musí jít dvěma kabely.

  • avatar
    04. 03. 2009 (10:23)
    Trvalý odkaz

    Cubiczech: To máš pravdu. Bod pro tebe. Jediný rozdíl v DVI a HDMI je ten, že HDMI dokáže v sobě nést i digitální zvukovou stopu, ale nedokáže nést analogový obrazový signál a obvykle zvuková karta oddělena od grafické, a tak signál stejně musí jít dvěma kabely.

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:45)
    Trvalý odkaz

    u ATI grafik je to řešeno tak, že je na kartě přímo zvukový čip a pak po HDMI jede zvuk, Nvidia to u některých karet řwší připojením 5.1 zvuku po SPDIF interním konektoru na základní desce, což je sice jen 5.1, ale částečně se to tak řeší. Navíc HDMI podporuje ještě nějaký featurky jako např revize 1.3 s ovládáním celé soustavy jedním ovladačem (zapnete playstation 3, tak se pustí i TV a reprosoustava) , případně podpora 24Hz obrazu (což na PC nebo Macku stejně nejede).

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:45)
    Trvalý odkaz

    u ATI grafik je to řešeno tak, že je na kartě přímo zvukový čip a pak po HDMI jede zvuk, Nvidia to u některých karet řwší připojením 5.1 zvuku po SPDIF interním konektoru na základní desce, což je sice jen 5.1, ale částečně se to tak řeší. Navíc HDMI podporuje ještě nějaký featurky jako např revize 1.3 s ovládáním celé soustavy jedním ovladačem (zapnete playstation 3, tak se pustí i TV a reprosoustava) , případně podpora 24Hz obrazu (což na PC nebo Macku stejně nejede).

  • avatar
    04. 03. 2009 (10:45)
    Trvalý odkaz

    u ATI grafik je to řešeno tak, že je na kartě přímo zvukový čip a pak po HDMI jede zvuk, Nvidia to u některých karet řwší připojením 5.1 zvuku po SPDIF interním konektoru na základní desce, což je sice jen 5.1, ale částečně se to tak řeší. Navíc HDMI podporuje ještě nějaký featurky jako např revize 1.3 s ovládáním celé soustavy jedním ovladačem (zapnete playstation 3, tak se pustí i TV a reprosoustava) , případně podpora 24Hz obrazu (což na PC nebo Macku stejně nejede).

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:46)
    Trvalý odkaz

    jak skarohlid?! :-) 5 usb je zbytecny kdyz uz tak bych radsi 2 FW… ted uz muzu vymejslet sem mel strach ze tam nebude ani jeden, ja sem spokojen. samozrejme kdyby tam byla plnohodnotna grafika… :-) ale to by asi neslo lidi by si to kupovaly misto mac pro :-)

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:46)
    Trvalý odkaz

    jak skarohlid?! :-) 5 usb je zbytecny kdyz uz tak bych radsi 2 FW… ted uz muzu vymejslet sem mel strach ze tam nebude ani jeden, ja sem spokojen. samozrejme kdyby tam byla plnohodnotna grafika… :-) ale to by asi neslo lidi by si to kupovaly misto mac pro :-)

  • avatar
    04. 03. 2009 (10:46)
    Trvalý odkaz

    jak skarohlid?! :-) 5 usb je zbytecny kdyz uz tak bych radsi 2 FW… ted uz muzu vymejslet sem mel strach ze tam nebude ani jeden, ja sem spokojen. samozrejme kdyby tam byla plnohodnotna grafika… :-) ale to by asi neslo lidi by si to kupovaly misto mac pro :-)

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:55)
    Trvalý odkaz

    micker: no tak zrovna tebe jsem na mysli nemel :) Vzhledem k tomu, ze FW je retezitelne, jeden 800 port bohate postacuje. A ta grafika neni tak spatna: je rychlejsi nez cokoli, co kdy bylo v g4/g5 přenosných macích včetně PowerBooků :)

  • avatar
    04. 03. 2009 (09:55)
    Trvalý odkaz

    micker: no tak zrovna tebe jsem na mysli nemel :) Vzhledem k tomu, ze FW je retezitelne, jeden 800 port bohate postacuje. A ta grafika neni tak spatna: je rychlejsi nez cokoli, co kdy bylo v g4/g5 přenosných macích včetně PowerBooků :)

  • avatar
    04. 03. 2009 (10:55)
    Trvalý odkaz

    micker: no tak zrovna tebe jsem na mysli nemel :) Vzhledem k tomu, ze FW je retezitelne, jeden 800 port bohate postacuje. A ta grafika neni tak spatna: je rychlejsi nez cokoli, co kdy bylo v g4/g5 přenosných macích včetně PowerBooků :)

  • avatar
    04. 03. 2009 (20:56)
    Trvalý odkaz

    zdravim

    chtěl jsem se zeptat, zdali nevíte kde se dá koupit ta redukce na HDMI… potřeboval bych propojit TV s alu macbookem ;)

    předem děkuji za odpověd

  • avatar
    04. 03. 2009 (20:56)
    Trvalý odkaz

    zdravim

    chtěl jsem se zeptat, zdali nevíte kde se dá koupit ta redukce na HDMI… potřeboval bych propojit TV s alu macbookem ;)

    předem děkuji za odpověd

  • avatar
    04. 03. 2009 (21:56)
    Trvalý odkaz

    zdravim

    chtěl jsem se zeptat, zdali nevíte kde se dá koupit ta redukce na HDMI… potřeboval bych propojit TV s alu macbookem ;)

    předem děkuji za odpověd

  • avatar
    04. 03. 2009 (21:07)
    Trvalý odkaz

    tedd: všude, kde prodávají kabely a konektory, cena začíná někde na 80 Kč. Nebo můžeš prohledat webshopy přes Google nebo přes Jyxo

  • avatar
    04. 03. 2009 (21:07)
    Trvalý odkaz

    tedd: všude, kde prodávají kabely a konektory, cena začíná někde na 80 Kč. Nebo můžeš prohledat webshopy přes Google nebo přes Jyxo

  • avatar
    04. 03. 2009 (22:07)
    Trvalý odkaz

    tedd: všude, kde prodávají kabely a konektory, cena začíná někde na 80 Kč. Nebo můžeš prohledat webshopy přes Google nebo přes Jyxo

  • avatar
    04. 03. 2009 (22:50)
    Trvalý odkaz

    tedd: ale musíte mít nejdříve redukci na DVI, pak se dá pořídit třeba i rovnou kabel s DVI na jedné a s HDMI na druhé, předpokládám, že máte unibody alu macbook :-) s mini display portem.

  • avatar
    04. 03. 2009 (22:50)
    Trvalý odkaz

    tedd: ale musíte mít nejdříve redukci na DVI, pak se dá pořídit třeba i rovnou kabel s DVI na jedné a s HDMI na druhé, předpokládám, že máte unibody alu macbook :-) s mini display portem.

  • avatar
    04. 03. 2009 (23:50)
    Trvalý odkaz

    tedd: ale musíte mít nejdříve redukci na DVI, pak se dá pořídit třeba i rovnou kabel s DVI na jedné a s HDMI na druhé, předpokládám, že máte unibody alu macbook :-) s mini display portem.

  • avatar
    05. 03. 2009 (08:05)
    Trvalý odkaz

    no tak to uz se na nej tesim .-)
    o te retezitelnosti… no ano melo by to tak byt ale vim situace kdy ne. 2 hardy se seknou a hotovo :-(

    • avatar
      05. 03. 2009 (08:15)
      Trvalý odkaz

      micker: já mám za sebou dva disky (jeden FW800, druhý FW400) a jednu DVD vypalovacku (FW400) a bez problemu…

    • avatar
      05. 03. 2009 (08:15)
      Trvalý odkaz

      micker: já mám za sebou dva disky (jeden FW800, druhý FW400) a jednu DVD vypalovacku (FW400) a bez problemu…

  • avatar
    05. 03. 2009 (08:05)
    Trvalý odkaz

    no tak to uz se na nej tesim .-)
    o te retezitelnosti… no ano melo by to tak byt ale vim situace kdy ne. 2 hardy se seknou a hotovo :-(

  • avatar
    05. 03. 2009 (09:05)
    Trvalý odkaz

    no tak to uz se na nej tesim .-)
    o te retezitelnosti… no ano melo by to tak byt ale vim situace kdy ne. 2 hardy se seknou a hotovo :-(

    • avatar
      05. 03. 2009 (09:15)
      Trvalý odkaz

      micker: já mám za sebou dva disky (jeden FW800, druhý FW400) a jednu DVD vypalovacku (FW400) a bez problemu…

  • avatar
    05. 03. 2009 (08:09)
    Trvalý odkaz

    teda jeste k tomu konektoru TB ted resil nejakej problem, koupil si ofiko redukci k macbooku a u neceho mu nejela pak i prisel na to proc ale ja to zapomel :-/ ja se ho poptam :-)

  • avatar
    05. 03. 2009 (08:09)
    Trvalý odkaz

    teda jeste k tomu konektoru TB ted resil nejakej problem, koupil si ofiko redukci k macbooku a u neceho mu nejela pak i prisel na to proc ale ja to zapomel :-/ ja se ho poptam :-)

  • avatar
    05. 03. 2009 (09:09)
    Trvalý odkaz

    teda jeste k tomu konektoru TB ted resil nejakej problem, koupil si ofiko redukci k macbooku a u neceho mu nejela pak i prisel na to proc ale ja to zapomel :-/ ja se ho poptam :-)

  • avatar
    05. 03. 2009 (08:17)
    Trvalý odkaz

    Ten problem souvisel s tim, ze redukce jak z miniDVI, tak z mini display portu je na „DVI-D dual link“, tzn. ze se vam casto muze stat, ze velky displej se ne a ne probudit, protoze vam pak na propojovacim DVI-D kabelu chybi 2 sloupce pinu uprostred, protoze je jen DVI-D single link.

  • avatar
    05. 03. 2009 (09:17)
    Trvalý odkaz

    Ten problem souvisel s tim, ze redukce jak z miniDVI, tak z mini display portu je na „DVI-D dual link“, tzn. ze se vam casto muze stat, ze velky displej se ne a ne probudit, protoze vam pak na propojovacim DVI-D kabelu chybi 2 sloupce pinu uprostred, protoze je jen DVI-D single link.

  • avatar
    06. 03. 2009 (08:08)
    Trvalý odkaz

    ja mam poradi, kompl, smazka, hard obcas pridam dalsi hard fatkovej a kopirovat z jednoho na druhej a konec

  • avatar
    06. 03. 2009 (08:08)
    Trvalý odkaz

    ja mam poradi, kompl, smazka, hard obcas pridam dalsi hard fatkovej a kopirovat z jednoho na druhej a konec

  • avatar
    06. 03. 2009 (09:08)
    Trvalý odkaz

    ja mam poradi, kompl, smazka, hard obcas pridam dalsi hard fatkovej a kopirovat z jednoho na druhej a konec

    • avatar
      06. 03. 2009 (10:38)
      Trvalý odkaz

      micker: já mám kompl disk disk vypalovačku, kterou zapnu, když potřebuju a ok…

  • avatar
    09. 03. 2009 (21:11)
    Trvalý odkaz

    dneska se preventivne kousl rovnou po pripojeni… (kompl – smazka – hard 500 – hard 500) nemuze to byt tema radicema v tech krabkach?

  • avatar
    09. 03. 2009 (21:11)
    Trvalý odkaz

    dneska se preventivne kousl rovnou po pripojeni… (kompl – smazka – hard 500 – hard 500) nemuze to byt tema radicema v tech krabkach?

  • avatar
    09. 03. 2009 (22:11)
    Trvalý odkaz

    dneska se preventivne kousl rovnou po pripojeni… (kompl – smazka – hard 500 – hard 500) nemuze to byt tema radicema v tech krabkach?

Komentáře nejsou povoleny.