Přehled: minibooky v Česku a jejich kompatibilita s Mac OS X

Apple se stále nemá k tomu, aby přivedl na trh přenosný jablečný počítač, který by byl opravdu mobilní. Nejmenší současný MacBook má sice třináctipalcovou úhlopříčku, vinou širokoúhlého displeje jsou však jeho rozměry bez problémů srovantelné se stroji s úhlopříčkou 15,4″ při klasickém poměru stran. Nelze se tedy divit, že si uživatelé pro pravidelné nošení raději volí výrobky jiných firem.

Ideální pro přenášení jsou dnes minibooky. Jedná se o plnohodnotné počítače, jejichž rozměry nejsou větší než 10 palců. Mají pevné neboSSD disky, dostatek oprační paměti i dostatečně rychlý procesor pro běžnou mobilní činnost. Ty desetipalcové, například MSI Wind U100, pak nabízejí téměř plnohodnotnou klávesnici (ve skutečnosti mají klávesy velké přibližně 96 % ve srovnání s klasickou klávesnicí). Ovšem problémem je operační systém a co si budeme povídat – jak si uživatel jednou zvykne na Mac OS X, těžce si zvyká na Linux nebo Windows.

macbook-mini

Mnoho uživatelů si tedy zakoupí krabicovou verzi Leoparda, upraví jeho instalátor a tuto verzi pak použijí na běžném notebooku. Porušují tím sice licenční ujednání, neprovádí ale nic nezákonného – licenci na operační systém mají legálně zakoupeno a je na nich, k čemu ji použijí. Problémem by bylo upravenou instalaci dále nabízet nebo sprostě „ukrást“ instalační médium z internetu bez zakoupení.

Protože jsem zkoušel nainstalovat Mac OS X na většinu současných minibooků a v podstatě na všechny oficiálně nabízených na českém trhu, sestavil jsem přehlednou tabulku, jak budete u kterých typů úspěšní při instalaci. Zkušenosti se vztahují na modifikaci instalačního média prostřednictvím iDeneb v1.3, respe v1.4 u novějších strojů.

Podpora Mac OS X u současných minibooků

Wi-Fi USB LAN Zvuk BT
MSI Wind U100
FSC Amilo Mini
Asus Eee PC 70x
Asus Eee PC 9xx/1000
HP Mini-note 2133
Acer Aspire One A150/A110
Lenovo S10
HP Mini-note 1000
Acer Aspire One D150
Asus Eee PC S101/1002HA
Dell Mini 9
Asus Eee PC 1000HE
Toshiba NB100
Eltrinex Mini

zelená = podporován, žlutá = funkční pouze omezeně, červená = nepodporován

V podstatě sázkou na jistotu je MSI Wind U100, vinou procesorové platformy VIA zapomeňte rovnou také na Mini-note od Hewlett Packard. U mnoha modelů lze nefunkční hardware nahradit jinou, kompatibilní variantu. To platí především pro Wi-Fi karty, jejichž podporované alternativy lze zakoupit na portálu eBay v cenách mezi deseti až dvaceti dolary. Ale ani toto neplatí bez výjimky: například Amilo Mini od Fujitsu-Siemens Computers používá Wi-Fi kartu sice se standardním miniPCI-Express rozhraním, ale se sníženou velikostí.

Na následujícím obrázku najdete štítky všech tří sérií minibook MSI Wind U100 a také návod, jak rozpoznat použitý Wi-Fi čipset. U každého ochotného prodejce jistě nebude problém zjistit s pomocí této grafiky, zda opravdu kupujete model s Realtekem.

wind_wifi_karty

Nefunkční Bluetooth nebývá velkým problémem, snadno jej lze nahradi některým levným (cca 200 – 300 korun) miniaturním USB donglem. U některých modelů – v tabulce jsou označeny žlutou barvou – je také problém se zvukovým výstupem, který ignoruje výstup na sluchátka. To znamená, že příslušný notebook hraje z reproduktorů i v případě, že zapojíte do příslušného konektoru jack sluchátek.

Uvažujete o mininotebooku a instalaci Mac OS X?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Mac OS X na současném mininotebooku postaveném na procesoru Intel Atom funguje výborně včetně všech aplikací, ryhlostně si v ničem nezadá ani s posledními G4 přenosnými Macy, v mnoha ohledech je rychlostně dokonce překonává.

A malý tip nakonec: vyhněte se Aspiru One 110 od společnosti Acer, protože jeho SSD má výrazné problémy při zápisu a je tak zcela napoužitelné pro instalaci kteréhokoli operačního systému používajícího žurnálový systém souborů (tedy i Windows nebo Linuxu). Sáhněte raději po diskovém modelu Aspire One 150.

116 komentářů: „Přehled: minibooky v Česku a jejich kompatibilita s Mac OS X

  • Pingback: Video: Mac OS X funkční na minibooku Compaq Mini 700

  • Pingback: Poslechněte si zkušenosti s Mac OS X na minibooku s Atomem

  • avatar
    23. 01. 2009 (03:34)
    Trvalý odkaz

    JAK TAK KOUKAM NA TY WI-FI STITKY TAK JEDINEJ REALTEK MA PRIPOJENI POUZE B/G OSTATNI B/G/N.JE TOMU TAK VZDYCKY??CHCI SI KOUPIT MSI PRES INTER.OBCHOD BESTBUY KDE SE VSAK VETSI PODROBNOSTI O WI-FI KARTE NEDOZVIM,TAK ZE KDYZ TAM BUDE POUZE B/G JE TO REALTEK?

  • avatar
    23. 01. 2009 (04:34)
    Trvalý odkaz

    JAK TAK KOUKAM NA TY WI-FI STITKY TAK JEDINEJ REALTEK MA PRIPOJENI POUZE B/G OSTATNI B/G/N.JE TOMU TAK VZDYCKY??CHCI SI KOUPIT MSI PRES INTER.OBCHOD BESTBUY KDE SE VSAK VETSI PODROBNOSTI O WI-FI KARTE NEDOZVIM,TAK ZE KDYZ TAM BUDE POUZE B/G JE TO REALTEK?

  • Pingback: Lenovo IdeaPad S10e je dalším plně kompatibilním mininotebookem

  • avatar
    03. 02. 2009 (16:15)
    Trvalý odkaz

    Mate nekdo info, prosim, do ktereho z tech mininotebooku jde narvat vice nez 2 GB RAM?

    • avatar
      03. 02. 2009 (17:06)
      Trvalý odkaz

      Tomas: do žádného, 2 GB je omezení čipsetu. 2G ti jsou u zařízení této třídy málo? :)

  • avatar
    03. 02. 2009 (17:15)
    Trvalý odkaz

    Mate nekdo info, prosim, do ktereho z tech mininotebooku jde narvat vice nez 2 GB RAM?

    • avatar
      03. 02. 2009 (18:06)
      Trvalý odkaz

      Tomas: do žádného, 2 GB je omezení čipsetu. 2G ti jsou u zařízení této třídy málo? :)

  • avatar
    03. 02. 2009 (18:56)
    Trvalý odkaz

    No tak teda aspon ty 2GB dobry. Zkousel uz nekdo jak na to sviha nebo se sune Adobe CS3?

    Me se doma na miniG4-1,25 s 1GB RAM docela plizi, ale pouzit se to da – nemate nekdo zkusenost jestli je to horsi nebo lepsi nez nate G4?

    Nejsem rypal, jen hledam nejake reseni na trochu mobilni praci (abych mohl utikat s notebookem tam, kde nase dite zrovna nespi)

    • avatar
      03. 02. 2009 (20:40)
      Trvalý odkaz

      Tomas: dělat v CS3 na tak maličkém displeji? Dyť ho celý zaberou jen paletky :) Toto jsou stroje na normální (nenáročnou) kancelářskou práci a na web na cesty, nic pro grafiky…

  • avatar
    03. 02. 2009 (19:56)
    Trvalý odkaz

    No tak teda aspon ty 2GB dobry. Zkousel uz nekdo jak na to sviha nebo se sune Adobe CS3?

    Me se doma na miniG4-1,25 s 1GB RAM docela plizi, ale pouzit se to da – nemate nekdo zkusenost jestli je to horsi nebo lepsi nez nate G4?

    Nejsem rypal, jen hledam nejake reseni na trochu mobilni praci (abych mohl utikat s notebookem tam, kde nase dite zrovna nespi)

    • avatar
      03. 02. 2009 (21:40)
      Trvalý odkaz

      Tomas: dělat v CS3 na tak maličkém displeji? Dyť ho celý zaberou jen paletky :) Toto jsou stroje na normální (nenáročnou) kancelářskou práci a na web na cesty, nic pro grafiky…

  • avatar
    03. 02. 2009 (18:58)
    Trvalý odkaz

    Jo a jeste je nejaka sance na tech minlaptopech rozchodit windowsy pod VMware fusion?
    (myslim z OS-X)

    • avatar
      03. 02. 2009 (20:38)
      Trvalý odkaz

      Tomas: minimální. Ale nic vám nebrání nainstalovat je normálně do druhého oddílu disku, vždyť je to přece prachobyčejné pécéčko…

  • avatar
    03. 02. 2009 (19:58)
    Trvalý odkaz

    Jo a jeste je nejaka sance na tech minlaptopech rozchodit windowsy pod VMware fusion?
    (myslim z OS-X)

    • avatar
      03. 02. 2009 (21:38)
      Trvalý odkaz

      Tomas: minimální. Ale nic vám nebrání nainstalovat je normálně do druhého oddílu disku, vždyť je to přece prachobyčejné pécéčko…

  • avatar
    04. 02. 2009 (13:48)
    Trvalý odkaz

    Ted jsem se jeste zhlidnul v jednom obrovsem SONY VAIO VGN-FW11S
    Intel Core ™ 2 Duo processor P8400 (2.26 GHz, 3MB Cache, 1066 MHz FSB) Intel ® PM45 Express Chipset
    grafika: ATI Mobility Radeon ® HD in 3470
    Prikladam seznam „custom“ driveru, ktere tenhle notebook vyzaduje. Myslis ze mam nejake sance na tom Leose uchodit?
    Audio Driver Realtek – 84.71 Mb 29/07/2008 * Audio Driver Realtek HDMI –
    12.19 Mb 25/07/2008 * Memory Card Reader Writer Driver Ricoh SD CPRM –
    62.53 kb 29/07/2008 * Pointing Device Driver – 2.5 Mb 29/07/2008
    Nebo je obecne SONY VAIO oproti MacPro moc specificka zalezitost?

  • avatar
    04. 02. 2009 (14:48)
    Trvalý odkaz

    Ted jsem se jeste zhlidnul v jednom obrovsem SONY VAIO VGN-FW11S
    Intel Core ™ 2 Duo processor P8400 (2.26 GHz, 3MB Cache, 1066 MHz FSB) Intel ® PM45 Express Chipset
    grafika: ATI Mobility Radeon ® HD in 3470
    Prikladam seznam „custom“ driveru, ktere tenhle notebook vyzaduje. Myslis ze mam nejake sance na tom Leose uchodit?
    Audio Driver Realtek – 84.71 Mb 29/07/2008 * Audio Driver Realtek HDMI –
    12.19 Mb 25/07/2008 * Memory Card Reader Writer Driver Ricoh SD CPRM –
    62.53 kb 29/07/2008 * Pointing Device Driver – 2.5 Mb 29/07/2008
    Nebo je obecne SONY VAIO oproti MacPro moc specificka zalezitost?

  • avatar
    04. 02. 2009 (18:45)
    Trvalý odkaz

    Myslel jsem teda MacbookPro

  • avatar
    04. 02. 2009 (19:45)
    Trvalý odkaz

    Myslel jsem teda MacbookPro

  • avatar
    05. 02. 2009 (21:58)
    Trvalý odkaz

    2Tomas:
    Tenhle notebook si koupil kolega a po tom co se podival jak u mne funguje OSX to chtel zkusit nainstalovat. Nainstalovano vpohode, horsi je to s podporou snad vseho. Grafika bez uspechu, stejne tak BlueTooth, LAN a Wi-Fi.
    Takze zase nainstaloval Ubuntu a ma peska.

  • avatar
    05. 02. 2009 (22:58)
    Trvalý odkaz

    2Tomas:
    Tenhle notebook si koupil kolega a po tom co se podival jak u mne funguje OSX to chtel zkusit nainstalovat. Nainstalovano vpohode, horsi je to s podporou snad vseho. Grafika bez uspechu, stejne tak BlueTooth, LAN a Wi-Fi.
    Takze zase nainstaloval Ubuntu a ma peska.

  • avatar
    08. 02. 2009 (13:32)
    Trvalý odkaz

    Diky za potesujici zpravicku, alespon v tom ze uz mne nelaka si to koupit.
    Mam jeste jeden spekulativni dotaz – kdybych mnel SATA HDD s predinstalovanym Hackintoshem (OS-X) – je mozne testopvani tak, ze otevru sproste PC a zkusim to do nej dovnitr pripojit a pak jen v BIOSu vyberu tennto disk jako BOOTOVACI?
    Nebo to co myslim je uplny blabol protoze SSE2-SSE3 emulace se instaluje ne na HDD, ale nekam do ROM ci do BIOSu PC?

  • avatar
    08. 02. 2009 (14:32)
    Trvalý odkaz

    Diky za potesujici zpravicku, alespon v tom ze uz mne nelaka si to koupit.
    Mam jeste jeden spekulativni dotaz – kdybych mnel SATA HDD s predinstalovanym Hackintoshem (OS-X) – je mozne testopvani tak, ze otevru sproste PC a zkusim to do nej dovnitr pripojit a pak jen v BIOSu vyberu tennto disk jako BOOTOVACI?
    Nebo to co myslim je uplny blabol protoze SSE2-SSE3 emulace se instaluje ne na HDD, ale nekam do ROM ci do BIOSu PC?

  • avatar
    08. 02. 2009 (13:48)
    Trvalý odkaz

    Tomas: ano, to by mělo být možné, pokud si připravíte instalaci se všemi ovladači a se vším, což však může způsobovat problémy s bootem, protože například grafické ovladače se vzájemně na hackintoshi víc než nesnesou…
    Nač emulace SSE2? Takhle prehistorický kousek, který by neměl SSE3, snad ani nenajdete, ne?

  • avatar
    08. 02. 2009 (14:48)
    Trvalý odkaz

    Tomas: ano, to by mělo být možné, pokud si připravíte instalaci se všemi ovladači a se vším, což však může způsobovat problémy s bootem, protože například grafické ovladače se vzájemně na hackintoshi víc než nesnesou…
    Nač emulace SSE2? Takhle prehistorický kousek, který by neměl SSE3, snad ani nenajdete, ne?

  • avatar
    08. 02. 2009 (18:27)
    Trvalý odkaz

    Jak se vlastne chova PC bez patricnych ovladacu grafiky – je to jako kdysi na VirtualPC kde vlastne leccos dokazalo fungovat s nejakym vychozim S3 grafickym adapterem nebo jak se to jmenovalo?

  • avatar
    08. 02. 2009 (19:27)
    Trvalý odkaz

    Jak se vlastne chova PC bez patricnych ovladacu grafiky – je to jako kdysi na VirtualPC kde vlastne leccos dokazalo fungovat s nejakym vychozim S3 grafickym adapterem nebo jak se to jmenovalo?

  • avatar
    23. 03. 2009 (09:33)
    Trvalý odkaz

    Chtěl bych se zeptat, zda neuvažujete o novějším vydání podobného článku o kompatibilitě s Mac OS X, především by mě zajímal netbook HP mini Note 2140. Děkuji moc za informaci.

  • avatar
    23. 03. 2009 (10:33)
    Trvalý odkaz

    Chtěl bych se zeptat, zda neuvažujete o novějším vydání podobného článku o kompatibilitě s Mac OS X, především by mě zajímal netbook HP mini Note 2140. Děkuji moc za informaci.

  • avatar
    28. 03. 2009 (11:05)
    Trvalý odkaz

    A jak probiha instalace na Dell Mini 9? Staci koupit krabicovku a nainstalovat ji, nebo se musi do instalatoru nejakym zpusobem zasahnout, aby se ovladace chytli?

    • avatar
      28. 03. 2009 (11:16)
      Trvalý odkaz

      denis: klasika, jako na cemkoli jinem – koupit krabicovku, upravit instalacku pro kompatibilitu s OSX86, nainstalovat, dodat potrebne .kext moduly (grafika, zvuk, speedstep, apod.).

      Osobne ale Dell Mini 9 nedoporucuji – na to, jak mizernou má výbavu je drahý, je to stroj se suverénne nejhorsim pomerem cena / uzitna hodnota. Lepsi volba je treba S10 nebo cokoli jineho s dokoupenou wi-fi kartou vyjde i levneji…

  • avatar
    28. 03. 2009 (12:05)
    Trvalý odkaz

    A jak probiha instalace na Dell Mini 9? Staci koupit krabicovku a nainstalovat ji, nebo se musi do instalatoru nejakym zpusobem zasahnout, aby se ovladace chytli?

    • avatar
      28. 03. 2009 (12:16)
      Trvalý odkaz

      denis: klasika, jako na cemkoli jinem – koupit krabicovku, upravit instalacku pro kompatibilitu s OSX86, nainstalovat, dodat potrebne .kext moduly (grafika, zvuk, speedstep, apod.).

      Osobne ale Dell Mini 9 nedoporucuji – na to, jak mizernou má výbavu je drahý, je to stroj se suverénne nejhorsim pomerem cena / uzitna hodnota. Lepsi volba je treba S10 nebo cokoli jineho s dokoupenou wi-fi kartou vyjde i levneji…

  • avatar
    28. 03. 2009 (13:27)
    Trvalý odkaz

    Je jen skoda pro apple ze nevyrabi i netbook urcite by se prodalo vic netbooks jak Air a i pro uzivatele netbook a iMini by byla super kombinace hardwares.

  • avatar
    28. 03. 2009 (14:27)
    Trvalý odkaz

    Je jen skoda pro apple ze nevyrabi i netbook urcite by se prodalo vic netbooks jak Air a i pro uzivatele netbook a iMini by byla super kombinace hardwares.

  • avatar
    28. 03. 2009 (18:52)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den. Mám dva dotazy. Uvažuji o koupi MSI U100, a následnou instalaci MSIWindosx86 (pokud nedoporučujete jinou verzi, tato je prý nejjednodušší) ale dost mě zarazilo, jak jsem se dozvěděl na více stránkách, že není funkční konektor pro sluchátka, mikrofon a hybernace. Jak to tedy je? Na vašem videu jsem si všiml že hybernace funguje, v tabulce je u zvuku v případě MSI označeno že funguje.
    Druhý dotaz je jakou wi-fi kartu, nebo podle jakých specifikací mám zakoupit. Předem děkuji za odpověď

  • avatar
    28. 03. 2009 (19:52)
    Trvalý odkaz

    Dobrý den. Mám dva dotazy. Uvažuji o koupi MSI U100, a následnou instalaci MSIWindosx86 (pokud nedoporučujete jinou verzi, tato je prý nejjednodušší) ale dost mě zarazilo, jak jsem se dozvěděl na více stránkách, že není funkční konektor pro sluchátka, mikrofon a hybernace. Jak to tedy je? Na vašem videu jsem si všiml že hybernace funguje, v tabulce je u zvuku v případě MSI označeno že funguje.
    Druhý dotaz je jakou wi-fi kartu, nebo podle jakých specifikací mám zakoupit. Předem děkuji za odpověď

  • avatar
    28. 03. 2009 (21:57)
    Trvalý odkaz

    Moc děkuji za radu a rychlou odpověď. Mám ještě dotaz ohledně doporučení wi-fi karty, a napadlo mě, jak je to se psaním českých znaků. Bez české lokalizace budu asi muset využívat EN klávesnici že?

    • avatar
      28. 03. 2009 (22:37)
      Trvalý odkaz

      Eclipse: ne, česká klávesnice je k dispozici v jakémkoli systému. Navíc pokud si koupíte krabicovou verzi (což nepředpokládám, že byste neudělal), získáte nárok na bezplatnou kompletní českou lokalizaci systému, budete-li chtít…

  • avatar
    28. 03. 2009 (22:57)
    Trvalý odkaz

    Moc děkuji za radu a rychlou odpověď. Mám ještě dotaz ohledně doporučení wi-fi karty, a napadlo mě, jak je to se psaním českých znaků. Bez české lokalizace budu asi muset využívat EN klávesnici že?

    • avatar
      28. 03. 2009 (23:37)
      Trvalý odkaz

      Eclipse: ne, česká klávesnice je k dispozici v jakémkoli systému. Navíc pokud si koupíte krabicovou verzi (což nepředpokládám, že byste neudělal), získáte nárok na bezplatnou kompletní českou lokalizaci systému, budete-li chtít…

  • avatar
    29. 03. 2009 (08:09)
    Trvalý odkaz

    Někde na torech se pohybují již kompletní instalace na jednotlivé typy netbooků.Viděl jsem minimálně 3 a Wind byl jako první.Stačí jen stáhnout a máte všechno již hotové.

  • avatar
    29. 03. 2009 (09:09)
    Trvalý odkaz

    Někde na torech se pohybují již kompletní instalace na jednotlivé typy netbooků.Viděl jsem minimálně 3 a Wind byl jako první.Stačí jen stáhnout a máte všechno již hotové.

    • avatar
      29. 03. 2009 (17:14)
      Trvalý odkaz

      jerry00: ano, to může pomoci, ale zakoupení krabicové verze OS se stejně nevyhnete :)

  • avatar
    29. 03. 2009 (09:29)
    Trvalý odkaz

    jerry00 To mas pravdu ale jednase o MSIWindosx86 pokud chces aby ti Leopard fungoval musis pouzit Retail DVD.
    1) SmartSleep (hibernation)
    Windosx86 (N) / Retail (Y)
    2) Bluetooth connection drop off
    Windosx86 (Y) / Retail (N)
    3) Partition format
    Windosx86 (MBR) / Retail (GUID)
    4) Battery life
    Windosx86 (~4hr) / Retail (~4.5hr)
    5) Safe Sleep (automatic sleep/hibernate when battery run out)
    Windosx86 (N) / Retail (N)
    6) Coolbook speedstep
    Windosx86 (ocassional Kernel Panic) / Retail (No Kernal Panic so far)
    7) Dual boot with WINXP
    Windosx86 (Y) / Retail (Y)

  • avatar
    29. 03. 2009 (10:29)
    Trvalý odkaz

    jerry00 To mas pravdu ale jednase o MSIWindosx86 pokud chces aby ti Leopard fungoval musis pouzit Retail DVD.
    1) SmartSleep (hibernation)
    Windosx86 (N) / Retail (Y)
    2) Bluetooth connection drop off
    Windosx86 (Y) / Retail (N)
    3) Partition format
    Windosx86 (MBR) / Retail (GUID)
    4) Battery life
    Windosx86 (~4hr) / Retail (~4.5hr)
    5) Safe Sleep (automatic sleep/hibernate when battery run out)
    Windosx86 (N) / Retail (N)
    6) Coolbook speedstep
    Windosx86 (ocassional Kernel Panic) / Retail (No Kernal Panic so far)
    7) Dual boot with WINXP
    Windosx86 (Y) / Retail (Y)

  • avatar
    29. 03. 2009 (13:57)
    Trvalý odkaz

    Zdravím, nedávno tu padla řeč ohledně HP 2140, chci se zeptat ( pokud již testujete ) jaká je kompatibilita ?
    Případně kdy bude podrobný test ?
    Díky.

  • avatar
    29. 03. 2009 (14:57)
    Trvalý odkaz

    Zdravím, nedávno tu padla řeč ohledně HP 2140, chci se zeptat ( pokud již testujete ) jaká je kompatibilita ?
    Případně kdy bude podrobný test ?
    Díky.

  • avatar
    29. 03. 2009 (19:51)
    Trvalý odkaz

    Instalace na MSI U100 je s Retail DVD (mam 10.5.0) a jednim origo Apple strojem uplna pohoda. Je to na delsi popis nevhodne do diskuse, jestli mate zajem a nezavre nas za to nekdo, mohl bych sepsat nejaky navod. Vybral jsem po delsim koukani MSI kvuli „kompatabilite“, ikdyz vzhledove a kvuli trackpadu bych sahl i po necem jinem. Dneska neni potreba u MSI resit ani wifi kartu, protoze jak na RealTec, tak Ralink jsou drivery.

  • avatar
    29. 03. 2009 (20:51)
    Trvalý odkaz

    Instalace na MSI U100 je s Retail DVD (mam 10.5.0) a jednim origo Apple strojem uplna pohoda. Je to na delsi popis nevhodne do diskuse, jestli mate zajem a nezavre nas za to nekdo, mohl bych sepsat nejaky navod. Vybral jsem po delsim koukani MSI kvuli „kompatabilite“, ikdyz vzhledove a kvuli trackpadu bych sahl i po necem jinem. Dneska neni potreba u MSI resit ani wifi kartu, protoze jak na RealTec, tak Ralink jsou drivery.

  • avatar
    30. 03. 2009 (13:59)
    Trvalý odkaz

    Nainstaloval jsem na Lenovo S10e OS X dle video návodu na youtube (a dalších zdrojů) – viz. http://www.youtube.com/watch?v=MNSW88uXKh4, tzn. s pomocí WINDosx86.iso. Potýkám se ještě ale s drobnými problémky (chybová hláška „Error parsing plist fileLoading Darwin/x86“ při startu, několik nefunkčních aplikací – např. DVD player, Disk Utility, atd…, „visení externího média“ na ploše po vysunutí, občasný Kernel Panic). Možná jsem někde udělal něco blbě, ale dle poznámky výše by měla být spolehlivější instalace z retail instalačního DVD.
    To habros: mohl bych poprosit o nápovědu pro začátek instalace pro tento případ, tzn. z Retail v. 10.5.0, které vlastním (instalovat budu z dostatečně velkého flash disku, nemám externí mechaniku)? Prošel jsem si spoustu odkazů a stránek a už jsem z toho volaaký zmetený (strávil jsem s tím celé odpoledne a noc ze soboty na neděli…). Předem moc díky!

  • avatar
    30. 03. 2009 (14:59)
    Trvalý odkaz

    Nainstaloval jsem na Lenovo S10e OS X dle video návodu na youtube (a dalších zdrojů) – viz. http://www.youtube.com/watch?v=MNSW88uXKh4, tzn. s pomocí WINDosx86.iso. Potýkám se ještě ale s drobnými problémky (chybová hláška „Error parsing plist fileLoading Darwin/x86“ při startu, několik nefunkčních aplikací – např. DVD player, Disk Utility, atd…, „visení externího média“ na ploše po vysunutí, občasný Kernel Panic). Možná jsem někde udělal něco blbě, ale dle poznámky výše by měla být spolehlivější instalace z retail instalačního DVD.
    To habros: mohl bych poprosit o nápovědu pro začátek instalace pro tento případ, tzn. z Retail v. 10.5.0, které vlastním (instalovat budu z dostatečně velkého flash disku, nemám externí mechaniku)? Prošel jsem si spoustu odkazů a stránek a už jsem z toho volaaký zmetený (strávil jsem s tím celé odpoledne a noc ze soboty na neděli…). Předem moc díky!

  • avatar
    30. 03. 2009 (14:31)
    Trvalý odkaz

    janek: udelal jsi spatne vse, co jsi mohl. V prvni rade sis vybral nejhorsi existujici mod (windosx86), ktery nejen ze je upraveny pro jiny stroj, ale i na nem nefunguje spravne (ma spatne upravene jadro a z toho plyne spousta popisovanych problemu). Zakladem uspechu je vzdy pouzivat originalni vanilla kernel a pripadne pridavat moduly, nikoli vyhackovane kernely, ktere nabizi tyto pseudoinstalace…

  • avatar
    30. 03. 2009 (15:31)
    Trvalý odkaz

    janek: udelal jsi spatne vse, co jsi mohl. V prvni rade sis vybral nejhorsi existujici mod (windosx86), ktery nejen ze je upraveny pro jiny stroj, ale i na nem nefunguje spravne (ma spatne upravene jadro a z toho plyne spousta popisovanych problemu). Zakladem uspechu je vzdy pouzivat originalni vanilla kernel a pripadne pridavat moduly, nikoli vyhackovane kernely, ktere nabizi tyto pseudoinstalace…

  • avatar
    30. 03. 2009 (15:28)
    Trvalý odkaz

    Vláďa Janeček: :-) upřímnost potěší, co jsem ještě udělal blbě kromě špatného výběru modu? Byl by odkaz na něco inteligentnějšího (s ohledem na okolnosti, které jsem stručně shrnul ve svém předchozím příspěvku)?

Komentáře nejsou povoleny.