Beryl vs. Aero

LinuxNení to tak dávno, co vyšlo nové linuxové prostředí s názvem Beryl. Tady je krátké videjko, ve kterém uvidíte rozdíl mezi prostředím Beryl a prostředím Aero z Windows Vista. Inu, když dva dělají totéž, není to totéž :-) .



41 komentářů: „Beryl vs. Aero

  • avatar
    10. 09. 2007 (20:40)
    Trvalý odkaz

    Hezky, hezky…kolega v praci ma Linuxe, kdyz musi delat neco v administraci , tak jedine pres rdp. Win nema moc rad. Co srovnam, tak umi toho hodne s terminalu, coz ja na Macu moc ne, ale taky se do toho uz trosku poustim. (:

  • avatar
    10. 09. 2007 (20:40)
    Trvalý odkaz

    Hezky, hezky…kolega v praci ma Linuxe, kdyz musi delat neco v administraci , tak jedine pres rdp. Win nema moc rad. Co srovnam, tak umi toho hodne s terminalu, coz ja na Macu moc ne, ale taky se do toho uz trosku poustim. (:

  • avatar
    10. 09. 2007 (21:40)
    Trvalý odkaz

    Hezky, hezky…kolega v praci ma Linuxe, kdyz musi delat neco v administraci , tak jedine pres rdp. Win nema moc rad. Co srovnam, tak umi toho hodne s terminalu, coz ja na Macu moc ne, ale taky se do toho uz trosku poustim. (:

  • avatar
    10. 09. 2007 (21:00)
    Trvalý odkaz

    No, spousta efektů, 3D grafiky a spol. – moc praktické pro používání to nebude (srovnání bych viděl v amerických filmech pro davy – spousta efektů, honiček a výbuchů a děj často žádný). Ale efekty dobré, to jo.
    Jsem rád, že Apple se snaží mít rovnováhu mezi efektním a EFEKTIVNÍM ovládáním. Například Exposé bylo na první pohled už při představování jasným přínosem pro uživatele. 3D rotující krychle s průhlednostmi, vlající okna, … to je pro mne jen efekt.
    Ale při srovnání „úsilí“ Microsoftu s obrovskými zdroji (peníze, lidé, technika) prostě Vista před tímto (ani před OS X) neobstojí – navíc při Vistanáročnosti.

  • avatar
    10. 09. 2007 (21:00)
    Trvalý odkaz

    No, spousta efektů, 3D grafiky a spol. – moc praktické pro používání to nebude (srovnání bych viděl v amerických filmech pro davy – spousta efektů, honiček a výbuchů a děj často žádný). Ale efekty dobré, to jo.
    Jsem rád, že Apple se snaží mít rovnováhu mezi efektním a EFEKTIVNÍM ovládáním. Například Exposé bylo na první pohled už při představování jasným přínosem pro uživatele. 3D rotující krychle s průhlednostmi, vlající okna, … to je pro mne jen efekt.
    Ale při srovnání „úsilí“ Microsoftu s obrovskými zdroji (peníze, lidé, technika) prostě Vista před tímto (ani před OS X) neobstojí – navíc při Vistanáročnosti.

  • avatar
    10. 09. 2007 (22:00)
    Trvalý odkaz

    No, spousta efektů, 3D grafiky a spol. – moc praktické pro používání to nebude (srovnání bych viděl v amerických filmech pro davy – spousta efektů, honiček a výbuchů a děj často žádný). Ale efekty dobré, to jo.
    Jsem rád, že Apple se snaží mít rovnováhu mezi efektním a EFEKTIVNÍM ovládáním. Například Exposé bylo na první pohled už při představování jasným přínosem pro uživatele. 3D rotující krychle s průhlednostmi, vlající okna, … to je pro mne jen efekt.
    Ale při srovnání „úsilí“ Microsoftu s obrovskými zdroji (peníze, lidé, technika) prostě Vista před tímto (ani před OS X) neobstojí – navíc při Vistanáročnosti.

  • avatar
    11. 09. 2007 (05:21)
    Trvalý odkaz

    Ano to s tebou souhlasím, že Beryl je Eye candy. Také jsem rád, že Apple používá efekty takové, aby to bylo použitelné v praxi. U Beryla bych se toho trošku bál. ALe i tak je to „cool“ :-D .

  • avatar
    11. 09. 2007 (05:21)
    Trvalý odkaz

    Ano to s tebou souhlasím, že Beryl je Eye candy. Také jsem rád, že Apple používá efekty takové, aby to bylo použitelné v praxi. U Beryla bych se toho trošku bál. ALe i tak je to „cool“ :-D .

  • avatar
    11. 09. 2007 (06:21)
    Trvalý odkaz

    Ano to s tebou souhlasím, že Beryl je Eye candy. Také jsem rád, že Apple používá efekty takové, aby to bylo použitelné v praxi. U Beryla bych se toho trošku bál. ALe i tak je to „cool“ :-D .

  • avatar
    11. 09. 2007 (09:10)
    Trvalý odkaz

    Mikesh:
    cool je hlavně ta instalace:-). to si někdy zkus, je to fakt zábava. stáhneš balíčky, spustíš beryl a zjistíš, že máš okna bez okrajů. nebo že ti nejde přehrávat video. nebo že neběží 3D hry (a aplikace). jasně, všechny tyhle problémy se dají vyřešit – typicky Linuxově: hledám na fóru, zkouším, konfiguruju… no, každý má své;-)

  • avatar
    11. 09. 2007 (09:10)
    Trvalý odkaz

    Mikesh:
    cool je hlavně ta instalace:-). to si někdy zkus, je to fakt zábava. stáhneš balíčky, spustíš beryl a zjistíš, že máš okna bez okrajů. nebo že ti nejde přehrávat video. nebo že neběží 3D hry (a aplikace). jasně, všechny tyhle problémy se dají vyřešit – typicky Linuxově: hledám na fóru, zkouším, konfiguruju… no, každý má své;-)

  • avatar
    11. 09. 2007 (10:10)
    Trvalý odkaz

    Mikesh:
    cool je hlavně ta instalace:-). to si někdy zkus, je to fakt zábava. stáhneš balíčky, spustíš beryl a zjistíš, že máš okna bez okrajů. nebo že ti nejde přehrávat video. nebo že neběží 3D hry (a aplikace). jasně, všechny tyhle problémy se dají vyřešit – typicky Linuxově: hledám na fóru, zkouším, konfiguruju… no, každý má své;-)

  • avatar
    11. 09. 2007 (09:49)
    Trvalý odkaz

    No bohužel do toho zas tak nevidím – nezkoušel jsem. Jenom jsem viděl tohle video a zaujalo mě to. Také by mě zajímalo, kolik si tyto efekty sežerou z GPU :-) .

  • avatar
    11. 09. 2007 (09:49)
    Trvalý odkaz

    No bohužel do toho zas tak nevidím – nezkoušel jsem. Jenom jsem viděl tohle video a zaujalo mě to. Také by mě zajímalo, kolik si tyto efekty sežerou z GPU :-) .

  • avatar
    11. 09. 2007 (10:49)
    Trvalý odkaz

    No bohužel do toho zas tak nevidím – nezkoušel jsem. Jenom jsem viděl tohle video a zaujalo mě to. Také by mě zajímalo, kolik si tyto efekty sežerou z GPU :-) .

  • avatar
    12. 09. 2007 (00:01)
    Trvalý odkaz

    Tak snad abych do toho vnesl trochu svetlo:

    Instalace: Ja jsem pro instalaci Berylu v balickovaci napsal beryl a dvakrat zmackl tlacitko. Kazda linuxova distribuce je jina a nesmi se zevseobecnovat.

    Eye Candy: Ano, vsechno je to o tom, jak to vypada. Myslim, ze kazdy uzivatel Mac OS X bude souhlasit, ze vzhled pri pouziti hraje podstatnou roli. U Berylu je dulezite si uvedomit, ze vsechny ty efetky se daji vypnout v nastaveni. Uzivatel si muze zvolit, jestli se mu maji vlnet okna apod. Zalezi na vkusu uzivatele a prave na tom se to projevi. Kazdy ma svoji miru mezi efektivnim a efektnim ovladanim. Zrovna tento prilis vkusu a citu nemel, jak jsem na to koukal. Obcas se obavam, ze ukazovani Berylu aspol. v takovemto provedeni spise tem projektum skodi, nez pomaha…

    Hardwareova narocnost: naprosta vetsina tech efektu bezi na hardware, na kterem Windows Vista nespusti ani uvitaci obrazovku do instalace. Ja to pouzivam bez problemu na Athlon 2400+; 512MB, ATI Radeon 9200 (specialne graficka karta je chudinka). Cili neni ceho se bat. Ostatne: vypina se to jednim tlacitkem.

    Nazev: Dnes uz to neni Beryl. Puvodni dva konkurencni projekty se sjednotily a ted se to jmenuje Compiz Fusion

    „prostredi“: Nejedna se o nejake specialni prostredi. Compiz si muze kazdy uzivatel zapnout ve svem „nativnim“ prostredi (treba Gnome, KDE…) bez rozdilu. Nemusi kvuli tomu prechazet na neco jineho.

    Linux jako takovy ma jine musky. Ja sam jiz brzy budu patrit k uzivatelum Mac OS X. Prechazim z Linuxu. Ale neni to tim, ze by me Linux nejak nastval apod. Proste se mi Mac OS X libi svym stylem vic. A nemuzu se rozdvojit, abych pouzival oboje. Cili jsem si vybral OS X.

    Takze asi tak ;-)

  • avatar
    12. 09. 2007 (00:01)
    Trvalý odkaz

    Tak snad abych do toho vnesl trochu svetlo:

    Instalace: Ja jsem pro instalaci Berylu v balickovaci napsal beryl a dvakrat zmackl tlacitko. Kazda linuxova distribuce je jina a nesmi se zevseobecnovat.

    Eye Candy: Ano, vsechno je to o tom, jak to vypada. Myslim, ze kazdy uzivatel Mac OS X bude souhlasit, ze vzhled pri pouziti hraje podstatnou roli. U Berylu je dulezite si uvedomit, ze vsechny ty efetky se daji vypnout v nastaveni. Uzivatel si muze zvolit, jestli se mu maji vlnet okna apod. Zalezi na vkusu uzivatele a prave na tom se to projevi. Kazdy ma svoji miru mezi efektivnim a efektnim ovladanim. Zrovna tento prilis vkusu a citu nemel, jak jsem na to koukal. Obcas se obavam, ze ukazovani Berylu aspol. v takovemto provedeni spise tem projektum skodi, nez pomaha…

    Hardwareova narocnost: naprosta vetsina tech efektu bezi na hardware, na kterem Windows Vista nespusti ani uvitaci obrazovku do instalace. Ja to pouzivam bez problemu na Athlon 2400+; 512MB, ATI Radeon 9200 (specialne graficka karta je chudinka). Cili neni ceho se bat. Ostatne: vypina se to jednim tlacitkem.

    Nazev: Dnes uz to neni Beryl. Puvodni dva konkurencni projekty se sjednotily a ted se to jmenuje Compiz Fusion

    „prostredi“: Nejedna se o nejake specialni prostredi. Compiz si muze kazdy uzivatel zapnout ve svem „nativnim“ prostredi (treba Gnome, KDE…) bez rozdilu. Nemusi kvuli tomu prechazet na neco jineho.

    Linux jako takovy ma jine musky. Ja sam jiz brzy budu patrit k uzivatelum Mac OS X. Prechazim z Linuxu. Ale neni to tim, ze by me Linux nejak nastval apod. Proste se mi Mac OS X libi svym stylem vic. A nemuzu se rozdvojit, abych pouzival oboje. Cili jsem si vybral OS X.

    Takze asi tak ;-)

  • avatar
    12. 09. 2007 (01:01)
    Trvalý odkaz

    Tak snad abych do toho vnesl trochu svetlo:

    Instalace: Ja jsem pro instalaci Berylu v balickovaci napsal beryl a dvakrat zmackl tlacitko. Kazda linuxova distribuce je jina a nesmi se zevseobecnovat.

    Eye Candy: Ano, vsechno je to o tom, jak to vypada. Myslim, ze kazdy uzivatel Mac OS X bude souhlasit, ze vzhled pri pouziti hraje podstatnou roli. U Berylu je dulezite si uvedomit, ze vsechny ty efetky se daji vypnout v nastaveni. Uzivatel si muze zvolit, jestli se mu maji vlnet okna apod. Zalezi na vkusu uzivatele a prave na tom se to projevi. Kazdy ma svoji miru mezi efektivnim a efektnim ovladanim. Zrovna tento prilis vkusu a citu nemel, jak jsem na to koukal. Obcas se obavam, ze ukazovani Berylu aspol. v takovemto provedeni spise tem projektum skodi, nez pomaha…

    Hardwareova narocnost: naprosta vetsina tech efektu bezi na hardware, na kterem Windows Vista nespusti ani uvitaci obrazovku do instalace. Ja to pouzivam bez problemu na Athlon 2400+; 512MB, ATI Radeon 9200 (specialne graficka karta je chudinka). Cili neni ceho se bat. Ostatne: vypina se to jednim tlacitkem.

    Nazev: Dnes uz to neni Beryl. Puvodni dva konkurencni projekty se sjednotily a ted se to jmenuje Compiz Fusion

    „prostredi“: Nejedna se o nejake specialni prostredi. Compiz si muze kazdy uzivatel zapnout ve svem „nativnim“ prostredi (treba Gnome, KDE…) bez rozdilu. Nemusi kvuli tomu prechazet na neco jineho.

    Linux jako takovy ma jine musky. Ja sam jiz brzy budu patrit k uzivatelum Mac OS X. Prechazim z Linuxu. Ale neni to tim, ze by me Linux nejak nastval apod. Proste se mi Mac OS X libi svym stylem vic. A nemuzu se rozdvojit, abych pouzival oboje. Cili jsem si vybral OS X.

    Takze asi tak ;-)

  • avatar
    12. 09. 2007 (05:14)
    Trvalý odkaz

    Díky za příspěvek a osvětlení problému ;-). I já sám jsem prožil cestu WIN>LIN>OSX, takže doufám, že i tobě se uleví od břímě jménem PC :-) .

  • avatar
    12. 09. 2007 (05:14)
    Trvalý odkaz

    Díky za příspěvek a osvětlení problému ;-). I já sám jsem prožil cestu WIN>LIN>OSX, takže doufám, že i tobě se uleví od břímě jménem PC :-) .

  • avatar
    12. 09. 2007 (06:14)
    Trvalý odkaz

    Díky za příspěvek a osvětlení problému ;-). I já sám jsem prožil cestu WIN>LIN>OSX, takže doufám, že i tobě se uleví od břímě jménem PC :-) .

  • avatar
    12. 09. 2007 (08:26)
    Trvalý odkaz

    Diky. Uz mi chybi pouze levne sehnar eura (= tak 25,-) a objednavam. Pak uz jen budu doufat, ze bude nejaka sleva pro ty, kteri si koupili Tigera mesic pred uvedenim Leoparda ;-)

  • avatar
    12. 09. 2007 (09:26)
    Trvalý odkaz

    Diky. Uz mi chybi pouze levne sehnar eura (= tak 25,-) a objednavam. Pak uz jen budu doufat, ze bude nejaka sleva pro ty, kteri si koupili Tigera mesic pred uvedenim Leoparda ;-)

  • avatar
    12. 09. 2007 (13:12)
    Trvalý odkaz

    Já si počkám na leoparda a pak kupuju 24″ iMaca.
    Co se týče těch efektů, tak si myslím, že jak Beryl, tak Visty to krapánek přehánějí. Proto mám rád Mac OSX. Tam jsou efekty k tomu, aby zpřehledňovaly práci (vždy vím, kam se mi schovalo okno programu; v exposé se mi srovnají vedle sebe okna programů tak, že hned vím kam šáhnout). A Leopard vypadá ještě přehledněji.
    A i když bych přišel o veškerý vkus, tak i při pozapínání všech efektů to stále vypadá skvěle.
    Ale od Apple všechno vypadá výborně :-D

  • avatar
    12. 09. 2007 (13:12)
    Trvalý odkaz

    Já si počkám na leoparda a pak kupuju 24″ iMaca.
    Co se týče těch efektů, tak si myslím, že jak Beryl, tak Visty to krapánek přehánějí. Proto mám rád Mac OSX. Tam jsou efekty k tomu, aby zpřehledňovaly práci (vždy vím, kam se mi schovalo okno programu; v exposé se mi srovnají vedle sebe okna programů tak, že hned vím kam šáhnout). A Leopard vypadá ještě přehledněji.
    A i když bych přišel o veškerý vkus, tak i při pozapínání všech efektů to stále vypadá skvěle.
    Ale od Apple všechno vypadá výborně :-D

  • avatar
    12. 09. 2007 (14:12)
    Trvalý odkaz

    Já si počkám na leoparda a pak kupuju 24″ iMaca.
    Co se týče těch efektů, tak si myslím, že jak Beryl, tak Visty to krapánek přehánějí. Proto mám rád Mac OSX. Tam jsou efekty k tomu, aby zpřehledňovaly práci (vždy vím, kam se mi schovalo okno programu; v exposé se mi srovnají vedle sebe okna programů tak, že hned vím kam šáhnout). A Leopard vypadá ještě přehledněji.
    A i když bych přišel o veškerý vkus, tak i při pozapínání všech efektů to stále vypadá skvěle.
    Ale od Apple všechno vypadá výborně :-D

  • avatar
    16. 09. 2007 (17:53)
    Trvalý odkaz

    Ja jsem zase pouzival Beryl na Athlonu 2400, 512MB Ram a nVidii 2400Ti a vubec to plynuly nebylo. Rozchodit to (pred pul rokem asi) bylo snad na 3 A4 stranky. Mezi tim jsem si 2x pokazil X11 – pak te to hodi do konzoly atd. Navic je to na Linuxu uplne zbytecne kdyz 99% i multiplatformnich programu(Opera, Skype..)nevypadaji ani trochu hezky ale o dost hur nez na Win/OSX. Pro me osobne je i WinXP hezci nez jakykoliv Linux i s Berylem a nevim cim:)

    btw. Windows jinak nemam vubec rad a samozrejme az v OSX jsem nasel co jsem dlouho hledal:)

  • avatar
    16. 09. 2007 (17:53)
    Trvalý odkaz

    Ja jsem zase pouzival Beryl na Athlonu 2400, 512MB Ram a nVidii 2400Ti a vubec to plynuly nebylo. Rozchodit to (pred pul rokem asi) bylo snad na 3 A4 stranky. Mezi tim jsem si 2x pokazil X11 – pak te to hodi do konzoly atd. Navic je to na Linuxu uplne zbytecne kdyz 99% i multiplatformnich programu(Opera, Skype..)nevypadaji ani trochu hezky ale o dost hur nez na Win/OSX. Pro me osobne je i WinXP hezci nez jakykoliv Linux i s Berylem a nevim cim:)

    btw. Windows jinak nemam vubec rad a samozrejme az v OSX jsem nasel co jsem dlouho hledal:)

  • avatar
    16. 09. 2007 (18:53)
    Trvalý odkaz

    Ja jsem zase pouzival Beryl na Athlonu 2400, 512MB Ram a nVidii 2400Ti a vubec to plynuly nebylo. Rozchodit to (pred pul rokem asi) bylo snad na 3 A4 stranky. Mezi tim jsem si 2x pokazil X11 – pak te to hodi do konzoly atd. Navic je to na Linuxu uplne zbytecne kdyz 99% i multiplatformnich programu(Opera, Skype..)nevypadaji ani trochu hezky ale o dost hur nez na Win/OSX. Pro me osobne je i WinXP hezci nez jakykoliv Linux i s Berylem a nevim cim:)

    btw. Windows jinak nemam vubec rad a samozrejme az v OSX jsem nasel co jsem dlouho hledal:)

  • avatar
    16. 09. 2007 (18:00)
    Trvalý odkaz

    Lin: Neni Linux jako Linux. Evidentne spatne zvolena distribuce. Navic chtit po verzi 0.3 a kousek 100% vykon atd. je trosku naivni…

    A napr. Opera podporuje skiny a tak neni problem vytvorit si vlastni. A nova zazracna Opera 9.5 uz se snazi vypadat jako nativni aplikace na vsech platformach.

  • avatar
    16. 09. 2007 (18:00)
    Trvalý odkaz

    Lin: Neni Linux jako Linux. Evidentne spatne zvolena distribuce. Navic chtit po verzi 0.3 a kousek 100% vykon atd. je trosku naivni…

    A napr. Opera podporuje skiny a tak neni problem vytvorit si vlastni. A nova zazracna Opera 9.5 uz se snazi vypadat jako nativni aplikace na vsech platformach.

  • avatar
    16. 09. 2007 (19:00)
    Trvalý odkaz

    Lin: Neni Linux jako Linux. Evidentne spatne zvolena distribuce. Navic chtit po verzi 0.3 a kousek 100% vykon atd. je trosku naivni…

    A napr. Opera podporuje skiny a tak neni problem vytvorit si vlastni. A nova zazracna Opera 9.5 uz se snazi vypadat jako nativni aplikace na vsech platformach.

  • avatar
    17. 09. 2007 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Jen chci rict, ze mi tyhle efektu prijdou opravdu zbytecne a radsi bych dodelaval jiny nedostatky(a ze jich jeste hodne je) nez se zdrzoval 150ti efektama na zavreni/otevreni okna atd. Jinak staci se napriklad podivat na http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=skype+screenshots&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 a projit si Win,OSX a Linux a podivat se na stejnou aplikaci 3x jinak. A takhlen je to bohuzel u vetsiny programu

    btw. Operu 9.5 mam na OSX a jsem hodne nas** ze jsem si tu alfu instaloval:) Jako Safari to teda nevypada:)

  • avatar
    17. 09. 2007 (16:16)
    Trvalý odkaz

    Jen chci rict, ze mi tyhle efektu prijdou opravdu zbytecne a radsi bych dodelaval jiny nedostatky(a ze jich jeste hodne je) nez se zdrzoval 150ti efektama na zavreni/otevreni okna atd. Jinak staci se napriklad podivat na http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=skype+screenshots&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 a projit si Win,OSX a Linux a podivat se na stejnou aplikaci 3x jinak. A takhlen je to bohuzel u vetsiny programu

    btw. Operu 9.5 mam na OSX a jsem hodne nas** ze jsem si tu alfu instaloval:) Jako Safari to teda nevypada:)

  • avatar
    17. 09. 2007 (17:16)
    Trvalý odkaz

    Jen chci rict, ze mi tyhle efektu prijdou opravdu zbytecne a radsi bych dodelaval jiny nedostatky(a ze jich jeste hodne je) nez se zdrzoval 150ti efektama na zavreni/otevreni okna atd. Jinak staci se napriklad podivat na http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=skype+screenshots&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 a projit si Win,OSX a Linux a podivat se na stejnou aplikaci 3x jinak. A takhlen je to bohuzel u vetsiny programu

    btw. Operu 9.5 mam na OSX a jsem hodne nas** ze jsem si tu alfu instaloval:) Jako Safari to teda nevypada:)

  • avatar
    17. 09. 2007 (19:03)
    Trvalý odkaz

    Lin: Tady nekdo tvrdil, ze Opera ma vypadat jako Safari? Proc by taky mela…

    A je to alpha verze. Myslim, ze vzhledem k tomu funguje vyborne.

  • avatar
    17. 09. 2007 (19:03)
    Trvalý odkaz

    Lin: Tady nekdo tvrdil, ze Opera ma vypadat jako Safari? Proc by taky mela…

    A je to alpha verze. Myslim, ze vzhledem k tomu funguje vyborne.

  • avatar
    17. 09. 2007 (20:03)
    Trvalý odkaz

    Lin: Tady nekdo tvrdil, ze Opera ma vypadat jako Safari? Proc by taky mela…

    A je to alpha verze. Myslim, ze vzhledem k tomu funguje vyborne.

Komentáře nejsou povoleny.