Letošní MacBooky Air a Pro 2020 mají problém s USB 2.0 příslušenstvím
Někteří majitelé letošních MacBoooků Air a MacBooků Pro hlásí problémy s používáním staršího příslušenství, které využívá standardu USB 2.0.
Množství majitelů počítačů MacBooků Air a MacBooků Pro 2020 si všimlo podivného chování po připojení staršího příslušenství standardu USB 2.0 a USB (hranatým) konektorem typu A.
Jakmile se pokusíte taková zařízení připojit skrze redukci nebo USB-C hub s redukcí na konektor typu A, příslušenství se samovolně připojuje a odpojuje. Občas dané příslušenství po připojení pracuje, následně “zamrzne” a pomůže až restart MacBooku.
Problém zatím hlásí uživatelé letošních počítačů Mac, a to při použití libovolného USB hubu nebo adaptéru. Původní domněnky části uživatelů, že jde primárně o produkty značky Satechi se nepotvrdily, když se záhy objevily problémy i s jinými huby.
Moderní příslušenství s USB 3.0 funguje
Naopak při připojení zařízení USB 3.0 nebo USB 3.1 s konektorem typu A není problém. Rovněž bez potíží funguje veškeré příslušenství s konektorem typu C, takže si problémů mnozí nemusí ani povšimnout.
Potíže s příslušenstvím bohužel nevyřeší SMC reset, oprava přes diskovou utilitu, jiné uživatelé účty a ani reinstalace operačního systému. Pokud je to skutečně problém systému, pak bude muset být opraven v nějaké z aktualizací.
Jeden z uživatelů sítě Reddit poukázal na fakt, že zařízení USB 2.0 zůstávají v Systémovém profilu, zatímco příslušenství s USB 3.0 a novějším po odpojení už správně nejsou zobrazena.
Uživatelé se opakovaně obrátili na Apple podporu, ale zatím se nedočkali řešení. Někteří své počítače úspěšně reklamovali za nové kusy.