Nositelné příslušenství Applu na trhu v prvním čtvrtletí 2019 dále roste
Ačkoli prodeje iPhonů poměrně stagnují, v kategorii nositelností se Applu dlouhodobě daří. První letošní čtvrtletí bylo opět ve znamení nárůstu a Cupertino tak upevnilo svou pozici.
Analytická společnost IDC zveřejnila svou zprávu týkající se příslušenství v kategorii „nositelností“ (wereables), kam řadí sluchátka, chytré náramky, hodinky a další. Apple už oficiálně nesděluje přesná čísla prodejů, ale co se týče této kategorie, je ani nikdy nespecifikoval.
Podle IDC si Cupertino ukouslo 25,8 % podíl na trhu. To je sice pokles o jedno procento oproti stejnému čtvrtletí roku 2018, ale celkový nárůst prodaných zařízení dosáhl 49,5 % s 12,8 miliony prodaných nositelností.
Důležitým parametrem je ASP
Čínská konkurence s výrazným odstupem zaujímá druhé (Xiaomi) a třetí (Huawei) místo. Samsung se dostal na čtvrtou příčku. S tím, jak roste celá kategorie tohoto, tak ovšem rostl podíl i ostatních. Apple má však jeden trumf v podobě ASP (Average Selling Price, průměrná prodejní cena). Za jedno prodané zařízení vydělá naprosto nejvíce.
Pokud se statistika očeše o sluchátka a jiné a zbydou pouze nositelností určené na zápěstí, žebříček se trochu promíchá. V tomto případě si Apple drží druhou příčku a první místo okupuje Xiaomi.
Apple si tedy drží první, případně druhé místo a díky velké ASP má v celém oboru nejvyšší zisky. Konkurence je sice schopná prodávat miliony příslušenství, ale díky nízké prodejní ceně vlastně tolik nevydělává.
Ačkoli tedy Cupertino na poli smartphonů začíná mírně stagnovat, v oblasti nositelností se pevně drží a roste.
Screenshoty aplikací Hudba a TV příliš neodhalují, ale potvrzují zánik iTunes v macOS
Zdroj: MacRumors