Nositelné příslušenství Applu na trhu v prvním čtvrtletí 2019 dále roste

Ačkoli prodeje iPhonů poměrně stagnují, v kategorii nositelností se Applu dlouhodobě daří. První letošní čtvrtletí bylo opět ve znamení nárůstu a Cupertino tak upevnilo svou pozici.

Analytická společnost IDC zveřejnila svou zprávu týkající se příslušenství v kategorii „nositelností“ (wereables), kam řadí sluchátka, chytré náramky, hodinky a další. Apple už oficiálně nesděluje přesná čísla prodejů, ale co se týče této kategorie, je ani nikdy nespecifikoval.

Podle IDC si Cupertino ukouslo 25,8 % podíl na trhu. To je sice pokles o jedno procento oproti stejnému čtvrtletí roku 2018, ale celkový nárůst prodaných zařízení dosáhl 49,5 % s 12,8 miliony prodaných nositelností.

Celková statistika nositelností Q1 2019
Celková statistika nositelností Q1 2019

Důležitým parametrem je ASP

Čínská konkurence s výrazným odstupem zaujímá druhé (Xiaomi) a třetí (Huawei) místo. Samsung se dostal na čtvrtou příčku. S tím, jak roste celá kategorie tohoto, tak ovšem rostl podíl i ostatních. Apple má však jeden trumf v podobě ASP (Average Selling Price, průměrná prodejní cena). Za jedno prodané zařízení vydělá naprosto nejvíce.

Nositelnosti pouze na zápěstí Q1 2019
Nositelnosti pouze na zápěstí Q1 2019

Pokud se statistika očeše o sluchátka a jiné a zbydou pouze nositelností určené na zápěstí, žebříček se trochu promíchá. V tomto případě si Apple drží druhou příčku a první místo okupuje Xiaomi.

Apple si tedy drží první, případně druhé místo a díky velké ASP má v celém oboru nejvyšší zisky. Konkurence je sice schopná prodávat miliony příslušenství, ale díky nízké prodejní ceně vlastně tolik nevydělává.

Ačkoli tedy Cupertino na poli smartphonů začíná mírně stagnovat, v oblasti nositelností se pevně drží a roste.

Zdroj: MacRumors

avatar

Petr Škuta

Od roku 2009 působím jako redaktor a editor. Ve stejné době jsem rovněž začal používat svůj první MacBook a začal se specializovat na produkty Apple. V minulosti jsem se věnoval kariéře pedagoga, avšak můj zájem o IT vyrostl z koníčku v hlavní pracovní náplň. Nyní se kromě psaní věnuji také konzultacím, poradenství a hlavně školení nejen produktů značky Apple.

banner