Apple prodal 600 000 HomePodů konkurence mu však utíká
Podle posledních čísel se v průběhu prvního čtvrtletí podařilo prodat 600 000 kusů jablečného chytrého reproduktoru. Podíl Applu a jeho HomePodu se tak na trhu pohybuje okolo pouhých šesti procent a výrazně zaostává za konkurencí v podobě Amazonu a Googlu.
Analytická firma Strategy Analytics vydala novou zprávu, kde zpřesňuje výsledky. Ty se však příliš neliší od dříve avizovaných čísel, které odsoudily HomePod jako prodejní fiasko. Odhadovaná čísla dle statistik přináší velký rozdíl mezi hlavními hráči na trhu a Applem.
Amazon prodal během prvního kvartálu 2018 okolo 4 milionů svých chytrých reproduktorů Echo a získal podíl sahající ke 43,6 % trhu. Google prodal 2,4 milionů svých chytrých reproduktorů Google Home a zabral si 26,5 % trhu.
Jelikož jsou čísla počítána celosvětově, pokořil Apple i Alibaba se svým reproduktorem a 700 000 prodanými kusy, ale například Xiaomi se tolik nedařilo a prodal pouze kolem 200 000 kusů.
Apple má před sebou opravdu kus cesty, aby dohnal své rivaly Google a Amazon, kterým se opravdu daří. Oba mají meziroční nárůst okolo dvou milionů kusů a stále rostou. Ačkoli podíl Amazonu se trochu snížil, díky vstupu Google a dalších hráčů, stále trhu dominuje.
Celkově se trh s chytrými reproduktory pohyboval okolo 9,2 milionů chytrých reproduktorů za první kvartál letošního roku. Apple sice vydobyl čtvrtou pozici, ale s celkovými prodeji nesahá konkurentům zatím ani na paty.
Je nutné však dodat, že Amazon i Google jsou už na trhu s chytrými reproduktory o něco déle a rovněž nabízí širší cenové rozpětí než jablečný HomePod. Nejlevnější reproduktor Amazonu Echo Dot můžete sehnat už okolo tisícikoruny, zatímco za HomePod dáte desetkrát tolik.
Zájemci o HomePod možná také váhají z důvodu nedostupnosti mnoha funkcí, které konkurence nabízí a jablečný reproduktor je teprve má přislíbeny s budoucími aktualizacemi. Každopádně uvidíme, jak se bude trh dále vyvíjet.
Zdroj MacRumors