Prodeje HomePodu jsou propadák

Poslední dítko z dílny Cupertina, HomePod, se neprodává vůbec dobře. Sklady jsou plné chytrých reproduktorů od Applu, ale zákazníci neprojevili očekávaný zájem. Některé obchody neprodají ani 10 reproduktorů denně. A v nejbližších měsících se situace zřejmě nezlepší. 

Statistiky prodejů hovoří jasně a Apple už redukuje objednávku dílů pro výrobu dalších HomePodů. Informace přináší Bloomberg přímo z interních zdrojů jednotlivých dodavatelských řetězců. Ke konci března Apple snížil svůj odhad prodejů svého chytrého reproduktoru a rovněž snížil objednávky součástek u dodavatele Inventec.

Jedny z brzkých odhadů založené na silných předobjednávkách předpokládaly velký zájem o HomePod a zaujme služnou pozici na trhu s chytrými reproduktory. To se však nepodařilo.

Během prvních deseti týdnů prodeje HomePodu si jablečný reproduktor ukousl celých 10 % prodejů, zatímco Amazon Echo dosáhl 73 % a Google Home 14 %, zbytek pak tvořili ostatní hráči. Tři týdny po zahájení prodeje klesly k pouhým 4 %, hlásí zpráva Slice Inteligence, která se zabývá průzkumem prodejů.

Apple si za HomePod účtuje 349 USD. Jablečný reproduktor je tak dražší než většina konkurence. Ačkoli se firma snažila propagovat výborný zvuk HomePodu, vysoká cenovka a nemožnost používat jiné služby než Apple Music, brání větším prodejům.

Bloomberg dodává, že samotné odložení HomePodu z prosince na březen rovněž ovlivnilo prodeje, neboť Apple nestihl nejsilnější Vánoční sezónu.

HomePod dosud postrádá mnoho slíbených funkcí jako stereo režim, který má přijít společně s dlouho odkládaným AirPlay 2. Ačkoli se funkce zřejmě konečně dočkáme s iOS 11.4, čeká mohlo další zákazníky odradit. Zklamání vyjadřují i ti současní.

Apple se však nehodlá vzdát. Zejména nyní, kdy je HomePod součástí širšího portfolia zahrnujícího AirPody, HomePod a připravovaná over-ear bezdrátová sluchátka. Analytik Gene Munster společnosti Loup Ventures předpovídá lepší budoucnost. Prodeje HomePodu by mohly v letošním roce dosáhnout až 7 milionů a příští rok se dostat ke hranici 11 milionů kusů.

Zdroj MacRumors

 

 

 

 

 

 

banner
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.