Objevují se první náznaky připravovaného iPodu touch 4: s Retinou a dvěma kamerami?

Na keynote počátkem září připravuje Apple představení inovovaného multimediálního přehrávače iPod touch. A již tradičně se necelý měsíc před touto událostí začínají objevovat první náznaky toho, co bude novinka obsahovat.

A nutno poznamenat, že prozatím všechny informace potvrzují mé původní předpoklady, které jste si mohli již počátkem července přečíst v článku Připravuje se nový iPod touch s Retinou? Ale ano, samozřejmě, a za který jsem to pořádně schytal především v zápiscích mnohých bloggerů, kde byly mé závěry houfně vyvraceny. Co tedy Apple neudržel pod pokličkou tentokrát?

Jako první se objevily fotografie displeje a předního panelu s digitizérem. A co byste řekli? V předním panelu je patrný prostup pro přední kameru určenou pro videotelefonování prostřednictvím systémové aplikace FaceTime, kamera bude umístěna přesně na středu v horní části na displejem.

Fotografie ukazují také displej, který podle všech znaků odpovídá Retině tak, jak ji známe z iPhone 4. Že se jedná o čerstvou záležitost dokládají také uvedené datumy, které hovoří o výrobě 29. dubena letošního roku a číslování kusu ukazuje na stejného výrobce, který pro Apple vyrábí Retinu (korejské LG).

Souběžně s tímto únikem upozornil Slashgear na novinku na stránkách Hardmac, jejíž autor je znám svými dobrými vazbami na výrobce příslušenství pro produkty Apple. Podle jeho informací již Apple výrobcům odeslal přibližné specifikace, kterých by se měly při přípravě výroby obalů pro iPod touch 4 držet. Jedním z nich – a teď si počkejte – je požadavek na průhlednost zadní stěny nebo prostup (okénko) na zadní stěně v rohu blízko tlačítka pro zapnutí přístroje. Tyto informace neoficiálně potvrdil také náš nezvásilý zdroj.

Jak by taková novinka mohla vypada vidíte předběžné fotomontáži. Apple zřejmě bude muset podstoupit drobnou změnu těla zařízení tak, aby se do něj kamera bez probémů vešla – vždyť již současný iPod touch je jen o necelý milimetr tenčí, než nový iPhone 4. Aby do něj tedy bylo možné dát stejnou kameru, stačí pouze zmenšit zaoblení rohů.

Také se na něj tak těšíte?

40 komentářů: „Objevují se první náznaky připravovaného iPodu touch 4: s Retinou a dvěma kamerami?

  • Pingback: Jablickari.cz

  • avatar
    06. 08. 2010 (10:28)
    Trvalý odkaz

    No nevim jestli se na nej tesim momentalne se mi zacal uplne rozkladat iPhone 3G takze potrebuju novej telefon to znamena iPhone 4 a tak asi nebudu novej iPod potrebovat leda ze bych se na iP4 vykaslal ale to bych si musel koupit nejakou cernobilou nokiu ;)

  • avatar
    06. 08. 2010 (10:28)
    Trvalý odkaz

    No nevim jestli se na nej tesim momentalne se mi zacal uplne rozkladat iPhone 3G takze potrebuju novej telefon to znamena iPhone 4 a tak asi nebudu novej iPod potrebovat leda ze bych se na iP4 vykaslal ale to bych si musel koupit nejakou cernobilou nokiu ;)

  • avatar
    06. 08. 2010 (11:28)
    Trvalý odkaz

    No nevim jestli se na nej tesim momentalne se mi zacal uplne rozkladat iPhone 3G takze potrebuju novej telefon to znamena iPhone 4 a tak asi nebudu novej iPod potrebovat leda ze bych se na iP4 vykaslal ale to bych si musel koupit nejakou cernobilou nokiu ;)

  • avatar
    06. 08. 2010 (12:00)
    Trvalý odkaz

    Já docela budu řešit cenu telefonu. Můžu se dostat k tomu, že iPod + telefon vyjde levněji, než iPhone… uf jsem zvědavý, za kolik mi ho T-mobile dá…

  • avatar
    06. 08. 2010 (12:00)
    Trvalý odkaz

    Já docela budu řešit cenu telefonu. Můžu se dostat k tomu, že iPod + telefon vyjde levněji, než iPhone… uf jsem zvědavý, za kolik mi ho T-mobile dá…

  • avatar
    06. 08. 2010 (13:00)
    Trvalý odkaz

    Já docela budu řešit cenu telefonu. Můžu se dostat k tomu, že iPod + telefon vyjde levněji, než iPhone… uf jsem zvědavý, za kolik mi ho T-mobile dá…

  • avatar
    06. 08. 2010 (14:29)
    Trvalý odkaz

    Denis: no to vyjde levnejs urcite. Kupovat ipod touch je podle me jedinej duvod cena. Nechapu proc si ho koupit. Telefon mam stejne a este k tomu mit zbytecne zarizeni navic? Chapu ze nejaka firma jede na blackberry. Tem prodejum se divim.
    Poprosim tedy Vladu, jestli mi rekne sve vyhody proc ma touch a ne iphone. Dekuji

  • avatar
    06. 08. 2010 (14:29)
    Trvalý odkaz

    Denis: no to vyjde levnejs urcite. Kupovat ipod touch je podle me jedinej duvod cena. Nechapu proc si ho koupit. Telefon mam stejne a este k tomu mit zbytecne zarizeni navic? Chapu ze nejaka firma jede na blackberry. Tem prodejum se divim.
    Poprosim tedy Vladu, jestli mi rekne sve vyhody proc ma touch a ne iphone. Dekuji

  • avatar
    06. 08. 2010 (15:29)
    Trvalý odkaz

    Denis: no to vyjde levnejs urcite. Kupovat ipod touch je podle me jedinej duvod cena. Nechapu proc si ho koupit. Telefon mam stejne a este k tomu mit zbytecne zarizeni navic? Chapu ze nejaka firma jede na blackberry. Tem prodejum se divim.
    Poprosim tedy Vladu, jestli mi rekne sve vyhody proc ma touch a ne iphone. Dekuji

  • avatar
    06. 08. 2010 (19:52)
    Trvalý odkaz

    @F12: Proč nemám iPhone? To je jednoduché a vychází to ze způsobu, jak chápu a používám mobilní telefon. Mobil chápu jako služebníka – má to být malé (aby nezavazel tam, kde má), nemám na něm být závislý (kde jej nechci, tam jej neberu), má to být odolné (do nejmíň skla) a nahraditelné při poškození, odcizení nebo ztrátě (tedy psychologickou hranici mám někde na 3 000 Kč). Navíc mobil používám skutečně jen na hovory, občas nějakou tu textovku a skutečně jen v sebeobraně – tudíž můj měsíční účet jen velmi vyjímečně překoná 200 korun. Ano, mobil pro mě rozhodně není nijak důležitou, ale v podstatě postradatelnou záležitostí.

    Co však potřebuju, to je kapesní počítač tak, jak jsme je znali dříve. To doposud znamenalo iPod touch, nyní do této kategorie spadá i iPad. Beru si jej pouze tam, kde vím, že jej budu potřebovat. Na kolobku jej nenosím, do kavárny si jej vezmu.

    Zkrátka a dobře iPhone holt necílí na mě, nejsem jeho cílová skupina (exkluzivní nadupaný smartphone)…

  • avatar
    06. 08. 2010 (19:52)
    Trvalý odkaz

    @F12: Proč nemám iPhone? To je jednoduché a vychází to ze způsobu, jak chápu a používám mobilní telefon. Mobil chápu jako služebníka – má to být malé (aby nezavazel tam, kde má), nemám na něm být závislý (kde jej nechci, tam jej neberu), má to být odolné (do nejmíň skla) a nahraditelné při poškození, odcizení nebo ztrátě (tedy psychologickou hranici mám někde na 3 000 Kč). Navíc mobil používám skutečně jen na hovory, občas nějakou tu textovku a skutečně jen v sebeobraně – tudíž můj měsíční účet jen velmi vyjímečně překoná 200 korun. Ano, mobil pro mě rozhodně není nijak důležitou, ale v podstatě postradatelnou záležitostí.

    Co však potřebuju, to je kapesní počítač tak, jak jsme je znali dříve. To doposud znamenalo iPod touch, nyní do této kategorie spadá i iPad. Beru si jej pouze tam, kde vím, že jej budu potřebovat. Na kolobku jej nenosím, do kavárny si jej vezmu.

    Zkrátka a dobře iPhone holt necílí na mě, nejsem jeho cílová skupina (exkluzivní nadupaný smartphone)…

  • avatar
    06. 08. 2010 (20:52)
    Trvalý odkaz

    @F12: Proč nemám iPhone? To je jednoduché a vychází to ze způsobu, jak chápu a používám mobilní telefon. Mobil chápu jako služebníka – má to být malé (aby nezavazel tam, kde má), nemám na něm být závislý (kde jej nechci, tam jej neberu), má to být odolné (do nejmíň skla) a nahraditelné při poškození, odcizení nebo ztrátě (tedy psychologickou hranici mám někde na 3 000 Kč). Navíc mobil používám skutečně jen na hovory, občas nějakou tu textovku a skutečně jen v sebeobraně – tudíž můj měsíční účet jen velmi vyjímečně překoná 200 korun. Ano, mobil pro mě rozhodně není nijak důležitou, ale v podstatě postradatelnou záležitostí.

    Co však potřebuju, to je kapesní počítač tak, jak jsme je znali dříve. To doposud znamenalo iPod touch, nyní do této kategorie spadá i iPad. Beru si jej pouze tam, kde vím, že jej budu potřebovat. Na kolobku jej nenosím, do kavárny si jej vezmu.

    Zkrátka a dobře iPhone holt necílí na mě, nejsem jeho cílová skupina (exkluzivní nadupaný smartphone)…

  • avatar
    08. 08. 2010 (05:57)
    Trvalý odkaz

    Jsem hrdým vlastníkem iphonu 3GS, tudíž ipod jde daleko kolem mě.

  • avatar
    08. 08. 2010 (05:57)
    Trvalý odkaz

    Jsem hrdým vlastníkem iphonu 3GS, tudíž ipod jde daleko kolem mě.

  • avatar
    08. 08. 2010 (06:57)
    Trvalý odkaz

    Jsem hrdým vlastníkem iphonu 3GS, tudíž ipod jde daleko kolem mě.

  • avatar
    08. 08. 2010 (10:30)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci.

  • avatar
    08. 08. 2010 (10:30)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci.

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:30)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci.

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:19)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: :muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:19)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: :muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci

  • avatar
    08. 08. 2010 (12:19)
    Trvalý odkaz

    @Vláďa Janeček: :muzu se jen zeptat na dve veci? Uz jsi nekdy mobil ztratil, znicil? Pouzivas datovy pausal ?( podle zpusobu pouzivani si tipnu, ze ne )

    Ja se priznam, ze duvodem prechodu na iPhone bylo to, ze telefonovani na Touch HD bylo peklo, stejne tak surfovani byl problem. I kdyz iPhone rozhodne vyuzivam mnohonasobne vic jako MDA/PDA, tak nevim jestli bych ho s sebou bral tak casto, kdyby tam nebyl ten telefonni modul… ( volam fakt malo, vystacim s pausalem za 177 kc/mesic bez specialnich slev, potrebuju spis byt na prijmu ). Kdysi jsem to takhle mel s FS LOOX BT 600 a na tu dobu fakt malickym Ericssonem T39m. Ale nechaval jsem Looxe casto doma a obcas i litoval. Ale uznavam, ze pro Tvuj zpusob pouzivani iPod Touch bohate staci

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy?

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy?

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy? ;)

  • avatar
    08. 08. 2010 (11:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy? ;)

  • avatar
    08. 08. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy?

  • avatar
    08. 08. 2010 (12:57)
    Trvalý odkaz

    Ja zase nyni nevlastnim zadny iPhone ani iPod, ale rozhodne planuji koupi jednoho z nich. Koupim bud iPod+nejaky maly mobil nebo jenom iPhone 4. Jak byste to brali vy? ;)

  • avatar
    09. 08. 2010 (05:57)
    Trvalý odkaz

    Novy iPod touch bude vyzerať ako iPad… t.j. matne hlinikove telo s elegantnym čiernym plastovym logom v strede kde bude umiestnena Wi-FI antena (tento trend môžeme sledovať aj u noveho Mac Mini…)

  • avatar
    09. 08. 2010 (05:57)
    Trvalý odkaz

    Novy iPod touch bude vyzerať ako iPad… t.j. matne hlinikove telo s elegantnym čiernym plastovym logom v strede kde bude umiestnena Wi-FI antena (tento trend môžeme sledovať aj u noveho Mac Mini…)

  • avatar
    09. 08. 2010 (06:57)
    Trvalý odkaz

    Novy iPod touch bude vyzerať ako iPad… t.j. matne hlinikove telo s elegantnym čiernym plastovym logom v strede kde bude umiestnena Wi-FI antena (tento trend môžeme sledovať aj u noveho Mac Mini…)

  • avatar
    10. 08. 2010 (02:20)
    Trvalý odkaz

    Kdyby iPod mel GPS (navigace) tak taky na iPhona prdim a jeste nejradsi bych videl iPhone mini neco ve velikosti iPodu nano. Takhle mam jeden pristrojek, jinak bych musel mit Touch, telefon, navigaci do auta a jeste mozna MiFi….

  • avatar
    10. 08. 2010 (02:20)
    Trvalý odkaz

    Kdyby iPod mel GPS (navigace) tak taky na iPhona prdim a jeste nejradsi bych videl iPhone mini neco ve velikosti iPodu nano. Takhle mam jeden pristrojek, jinak bych musel mit Touch, telefon, navigaci do auta a jeste mozna MiFi….

  • avatar
    10. 08. 2010 (03:20)
    Trvalý odkaz

    Kdyby iPod mel GPS (navigace) tak taky na iPhona prdim a jeste nejradsi bych videl iPhone mini neco ve velikosti iPodu nano. Takhle mam jeden pristrojek, jinak bych musel mit Touch, telefon, navigaci do auta a jeste mozna MiFi….

  • avatar
    10. 08. 2010 (05:22)
    Trvalý odkaz

    At to pocitam jak pocitam, tak se iPhone stale vyplati:
    Dejme tomu Android Xperia X10 stoji 8.000, k tomu iPod a jsme na 12.000. Musim mit 2 zarizeni, a hlavne jeste iPad k tomu, to uz jsou tri a je to vazne ulet.
    Pevne verim, ze jako dotovany si budu moci iPhone kolem 10 tis poridit… Uvidime, jak se operatori pochlapi:-)

  • avatar
    10. 08. 2010 (05:22)
    Trvalý odkaz

    At to pocitam jak pocitam, tak se iPhone stale vyplati:
    Dejme tomu Android Xperia X10 stoji 8.000, k tomu iPod a jsme na 12.000. Musim mit 2 zarizeni, a hlavne jeste iPad k tomu, to uz jsou tri a je to vazne ulet.
    Pevne verim, ze jako dotovany si budu moci iPhone kolem 10 tis poridit… Uvidime, jak se operatori pochlapi:-)

  • avatar
    10. 08. 2010 (06:22)
    Trvalý odkaz

    At to pocitam jak pocitam, tak se iPhone stale vyplati:
    Dejme tomu Android Xperia X10 stoji 8.000, k tomu iPod a jsme na 12.000. Musim mit 2 zarizeni, a hlavne jeste iPad k tomu, to uz jsou tri a je to vazne ulet.
    Pevne verim, ze jako dotovany si budu moci iPhone kolem 10 tis poridit… Uvidime, jak se operatori pochlapi:-)

  • avatar
    17. 08. 2010 (11:54)
    Trvalý odkaz

    @Denis:

    Pokud si chceš kupovat takový mobil tak máš pravdu že se ti to nevyplatí ale mobil mám třeba za 3 500,- + iPod 4 zhruba za 6 000,- a máš to 9500,-
    při tom dotovaný iPhone 4 rozhodně 10 000,- stát nebude jelikož dotovaný iPhone 3GS stojí 10 000,- když máš dost vysoký tarif …
    Proto myslím že iPod 4 + mobil se vyplatí víc.

  • avatar
    17. 08. 2010 (11:54)
    Trvalý odkaz

    @Denis:

    Pokud si chceš kupovat takový mobil tak máš pravdu že se ti to nevyplatí ale mobil mám třeba za 3 500,- + iPod 4 zhruba za 6 000,- a máš to 9500,-
    při tom dotovaný iPhone 4 rozhodně 10 000,- stát nebude jelikož dotovaný iPhone 3GS stojí 10 000,- když máš dost vysoký tarif …
    Proto myslím že iPod 4 + mobil se vyplatí víc.

  • avatar
    17. 08. 2010 (12:54)
    Trvalý odkaz

    @Denis:

    Pokud si chceš kupovat takový mobil tak máš pravdu že se ti to nevyplatí ale mobil mám třeba za 3 500,- + iPod 4 zhruba za 6 000,- a máš to 9500,-
    při tom dotovaný iPhone 4 rozhodně 10 000,- stát nebude jelikož dotovaný iPhone 3GS stojí 10 000,- když máš dost vysoký tarif …
    Proto myslím že iPod 4 + mobil se vyplatí víc.

Komentáře nejsou povoleny.